|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Mechanizm opuszczania szyby kierowcy - dziwne |
Autor |
Wiadomość |
maro
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 63 Skąd: Strzelin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-05-2007, 14:59 Mechanizm opuszczania szyby kierowcy - dziwne
|
|
|
Witam wszystkich!
Mam Temprę 1,6 '92 rok na wtrysku z pełną elektryką.
Sytuacja jest następująca: wszyscy wiedzą jak działa taki mechanizm (przyciskam i szyba jedzie do końca). Tak tez właśnie mam od strony pasażera jednak od kierowcy nie dokońca.
Mianowicie przyciskam "guzik", szyba podjedzie kilka centymetrów i stanie.Wtedy jeszcze raz poprawiam i jeszcze raz i jeszcze raz aż w końcu uda mi się dojechać do końca takimi skokami
Stąd moje pytanie.
Czy to jest usterka czy jakaś "dzika" funkcja?
Spotkał się ktoś z tym?
Nic jeszcze nie ruszałem, bo nawet nie mam pojęcia czy to tkwi w samym siłowniku czy może w centralce.
Jak to wyeliminować
Z góry dzięki za jakie kolwiek info.
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 29-05-2007, 15:39
|
|
|
Sterowanie idzie przez centralkę.
Więc są dwie (ewentaulnie 3) możliwości.
Przycisk jest uszkodzony i źle podaje napięcie, przez co świruje centralka. Przycisk można szybko zdiagnozować. Zlokalizuj które kable są od lewej strony, złącz je tak jak byś chciał opuścić szybę. Jeżeli będzie działało ok to przyciski, jeśli nie to centralka.
Czasami może dojść do powstania zimnych lutów (przerw w lutach powstałych z biegem czasu) i coś nie płytce nie łączy. Rada taka, że trzeba centralkę wyjąć i przegrzać hotem (taką specjalną "lutownicą" lub opalarką(ostrożnie!)). Oczywiście przegrzać wszystkie luty tak aby ich nie uszkodzić, ale spowodować lekkie "rozpłynnienie się" cyny.
Jeżeli to nie pomoże to wymiana centralki.
Co do silnika to myślę, że będzie ok.
Jednak należy go też sprawdzić. Czasami w silnikach dochodzi do uszkodzenia zwoji. To powoduje zwrost "oporu". Centralka poprzez mierzenie oporu lub natężenia pobieranego przez silnik (gdy silnik się kręci pobiera około 5A, gdy dojdzie do końca to pobiera ~10A) wtedy centralka rozpoznaje, że szyba doszła do końca i wyłącza podawanie prądu.
Trudno jednoznacznie powiedzieć co jest nie tak.
Zacznij od tego co szybko można wyjąć. Zacznij od przycisków, później możesz "przegrzać troche luty" w centralce. Ja to nic nie da to wyjmij silnik. Podłącz do zewnętrznego napięcia. Zobacz jak chodzi. Możesz go dać do przewinięcia, choć nie wiem czy odkupienie od kogoś nie będzie tańsze. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
maro
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 63 Skąd: Strzelin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-06-2007, 20:02
|
|
|
Znalazłem wreszcie czas żeby to przediagnozować. Przyciski ok, siłownik ok. To pewne że problem tkwi w centralce. Nie dobierałem się jeszcze do niej ale nie wiem czy wogóle coś tam zdziałam. Jak nie to kupuję nowy (tzn. używkę) bo bez tego nie zadziała mi automatyczny system domykania szyb.
Dzięki za odpowiedź!
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
Ardian
Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 48 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-06-2007, 20:39
|
|
|
w centralce są dwa wyjścia na szyby zabezpieczone rezystorami o bardzo małym oporze wymień ten rezystor z szyby pasażera. |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|