Nagły skok napiecia |
Autor |
Wiadomość |
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 19-11-2009, 20:14 Nagły skok napiecia
|
|
|
Siemka. od jakiegos czasu ok 3 tyg dzieje mi sie w autku dziwna rzecz. Otoz Jak jade normalnie swiatla zaswiecone, radyjko chodzi nawiew wlaczony, to nagle te 3 rzeczy dostaja strzala tzn. swiatla na chwilke mocniej zaswieca, panel radia mocniej zaswieci, i nawiew na chwilke mocniej dmuchnie. dzieje sie tak czasem czesto a czesm 1-2razy na dzien. Co to jest?
** Dodano: 19-11-2009, 20:45 **
a tak mnie cos tkło, czy to nie regulator napiecia ? |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 19-11-2009, 20:49
|
|
|
no wlasnie moze to byc regulator bo to on czesto daje takie przebicia dodatnie... |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 19-11-2009, 21:04
|
|
|
krzychTIPOspeed, nie jest to jakies super tanie wiec mozna od tego zaczac - chyba ze ktos cos innego wymysli. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Kaputzin
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 157 Skąd: Kobylanka/UK
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-11-2009, 21:51
|
|
|
Mi ostatnio padł regulator napięcia i za oryginał Magnetti Marelli (ale z Brazylii ) dałem trochę ponad 30 zł więc jeszcze nie jest tak źle. Ja akurat miałem alternator wyjęty więc całość zrobiłem na stole ale słyszałem że od biedy to go z kanału wymieni |
_________________ *** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleń perłowa***
"Gdy opuści mnie granie, miej w opiece mnie Panie" |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 19-11-2009, 23:07
|
|
|
krzychTIPOspeed, Wymieniłem kiedyś regulator na nowy magnetti marelli i miałem podobną sytuację tylko 10 razy mocniejszą. Odpalam samochód, wbijam wsteczny a tu światłą zaświeciły z okropną mocą, włączyły się wszystkie wycieraczki (tak szybko że prawie ramiona wyłamało), kierunkowskazy, centralny zamek otwierał się i zamykał kilka razy na sekundę, nagle błysk na niebiesko i wszystkie światłą gasną. Zgasiłem silnik, oczywiście bezpieczniki popalone i wszystkie żarówki. Czułem się jakby mnie ufo napadło. Po miesiącu akumulator się wygotował bo było pierońsko wysoki prąd ładowania. założyłem z powrotem stary regulator i nie ruszałem tego dalej. Ja stawiam na 100% regulator. Reklamacji mi nie uznali bo stwierdzili, że "całość zabiegu przeprowadzona nieprofesjonalnie, po montażu nie sprawdzono prądu ładowania"... |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-11-2009, 09:12
|
|
|
krzychTIPOspeed, sprawdzić się da dobrym zasilaczem, ale do konca nie jestem pewien tej metody więc zwykle też wymieniam, bo to w granicach 25zł |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-11-2009, 09:34
|
|
|
100% regulator napięcia. I radzę Ci się pospieszyć, bo ja po miesiącu takiego "świadomego" używania uszkodzonego regulatora (skoki napięcia do 18-19V) straciłem dodatkowo dobry akumulator. Więc może zapłacisz 30zł, a może dorzucisz jeszcze ponad 200zł. Wszystko zależy od tego, jak szybko usuniesz usterkę. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-11-2009, 17:59
|
|
|
mialem to samo. Mi w dodatku za pierwszym razem nei chcial krecic tak jakby aku byl slaby. zmienilem i wszyskto hula jak nalezy! Magneti Marelli 35zł. Jesli masz wspomaganie to proponuje sie od dolu za to zabrac tylko poczekac az kolektor ostygnie bo mozna sie przypiec zajeło mi to jakies 30min (na kanale). |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 24-11-2009, 14:38
|
|
|
A ja zdecydowanie odradzam Magnetti Marelli (z resztą ktoś na forum dawniej też o tym pisał), ale nie wiem czy ktoś inny produkuje (czy są dostępne) jeszcze regulatory do fiatów |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-11-2009, 16:29
|
|
|
meter30, a to dlaczego? Przeciez te regulatory sa fabrycznie montowane w altkach. Ja mialem wczesniej jakis polski regulator. Nie pamietam juz jaki i wymienilem na MM. Zreszta jak to rozumiec:
meter30 napisał/a: | zdecydowanie odradzam Magnetti Marelli |
meter30 napisał/a: | ale nie wiem czy ktoś inny produkuje |
wiec jak nikt inny nie produkuje to trzeba zmienic auto? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 24-11-2009, 17:33
|
|
|
meter30 napisał/a: | A ja zdecydowanie odradzam Magnetti Marelli (z resztą ktoś na forum dawniej też o tym pisał), ale nie wiem czy ktoś inny produkuje (czy są dostępne) jeszcze regulatory do fiatów |
czyli że co ? pada regulator i auto na złom ? nie wiem co masz do magneti marelli ? dla mnie włoskie części a szczególnie oryginalne są najlepsze. 100 razy bardziej wole MM od boscha czy jakiegoś polsko-chińskiego badziewia
sorki za to małe OT ale jak czytam takie bzdury typu "odradzam MM" to aż mnie nosi |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-11-2009, 09:35
|
|
|
ja z MM tez nie mialem nigdy probllemu.. na allegro mozna znalesc jakies noname po 19zł ale podejrzewam ze szalu nie robi.. |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-11-2009, 18:18
|
|
|
Jak już opisałem w poście powyżej kupiłem kiedyś NOWY regulator MM za 39zł, od czasu założenia działy się cuda, spaliłem wszystkie żarówki, bezpieczniki, sprawny akumulator doprowadziłem do takiego stanu że trzymał parę godzin, a reklamacji mnie uznali więc musiałem zainwestować jeszcze ponad 200zł i założyć stary regulator. Nie jestem sam, kiedyś ktoś pisał na forum że miał taki sam przypadek na MM, ale widziałem to ze 2 lata temu i nie jestem w stanie przytoczyć kto to był. Opisałem to na moim przypadku, od tego czasu mam taką zasadę że nic z magnetti marelli. Tyle z mojej strony. |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-11-2009, 18:57
|
|
|
meter30 napisał/a: | Opisałem to na moim przypadku, od tego czasu mam taką zasadę że nic z magnetti marelli. Tyle z mojej strony. | no to pozbądź się Tipka. Połowa osprzętu jest od Magneti Tyle z mojej strony.
Jeśli Ty i jeszcze jedna osoba miały problemy z regulatorem MM to jest to kropla w morzu. Po co zakładałeś nowy skoro stary był dobry? Jeśli w co drugim TT padł już silniczek krokowy to znaczy że mam produkty Boscha omijać szerokim łukiem???
Albo sam coś źle podłączyłeś, spowodowałeś zwarę, albo trafiłeś na uszkodzony produkt. Zdarza się, co nie? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-11-2009, 20:15
|
|
|
ciechu, Wymieniałem bo mi kontrolka ładowania świeciła. Tipka już rok nie mam. Rozumiem, że to kropla w morzu, to była tylko moja sugestia, mogłem nie pisać bo coś agresywne to forum ostatnio. Następnym razem będę się miarkował. Swoją drogą nie ma tam gdzie zrobić zwarcia, nie jestem laikiem w mechanice, produkt był uszkodzony. Zdarza się. |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-11-2009, 20:34
|
|
|
meter30 napisał/a: | ciechu, Wymieniałem bo mi kontrolka ładowania świeciła. Tipka już rok nie mam. Rozumiem, że to kropla w morzu, to była tylko moja sugestia, mogłem nie pisać bo coś agresywne to forum ostatnio. Następnym razem będę się miarkował. Swoją drogą nie ma tam gdzie zrobić zwarcia, nie jestem laikiem w mechanice, produkt był uszkodzony. Zdarza się. |
??? a gdzie tu agresja ???
tu mamy do czynienia z elektryką, nie z mechaniką. Jeśli kontrolka Ci świeciła, a ładowanie miałeś to przyczyna nie leżała po stronie regulatora. Poza tym żaden problem zrobić zwarcie. Wystarczy nie odłączyć klem z aku i po zawodach! |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-11-2009, 21:25
|
|
|
Mechanika - zabieg wymiany regulatora. Jak już napisałem - nie jestem laikiem i wiem, że do każdych zabiegów z elektryką trzeba odłączyć akumulator. Założyłem nowy (uszkodzony) regulator to kontrolka zgasła. Wrzuciłem stary kontrolka się żarzyła. Nie był winny regulator??
A co na agresji to chyba temat nie na darmo nazywa się "Nagły skok napięcia" |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
|