|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Naprawiał już ktoś fabryczny sterownik cz?? |
Autor |
Wiadomość |
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-01-2008, 17:03 Naprawiał już ktoś fabryczny sterownik cz??
|
|
|
Muszę grzebnąć w sterowniku zamka cz, bo robi mi taki motyw że jak zamykam auto z pilota, to zamknie drzwi i zaraz je otworzy. Przy otwieraniu drzwi nic się nie dzieje. I znowu jak go zamykam to zamknie drzwi i zaraz je otworzy.
Przy próbie zamknięcia drzwi z kluczyka, robi to samo. Teraz żeby zamknąć auto, to muszę przekręcić kluczyk i dłużej go w tej pozycji przytrzymać - po paru razach otwierania się i zamykania, cz wreszcie przestaje otwierać auto. Przy otwieraniu drzwi z kluczyka otwierają się tylko te drzwi w których manipuluję kluczykiem.
Najpierw myślałem że to będzie wina zamka w drzwiach, ale że jestem leniwy (nie chciało mi się rozbierać tapicerki) wyjąłem ze skrzynki sterownik cz i podłączyłem go na stole z innymi siłownikami (z forda sierry) i działo się to samo. Stąd wnioskuję że to on jest winny.
Dlatego pytam czy ktoś już naprawiał taki sterownik. Jakieś pojęcie o elektronice mam więc może sobie poradzę... |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 04-01-2008, 17:27
|
|
|
Są dwa rodzaje siłowników. Slave i Master. Teraz jest tak, slave to zwykły siłownik, dostaje impuls i zamyka lub otwiera. Zaś mastery mają czujniki krańcowe.
Jeżeli np. zamkniesz z pilota drzwi i na czujniku krańcowym nie pojawi się impuls to znaczy, że siłownik nie zamknął poprawnie zamka, wtedy sterownik "odbija", to znaczy otwiera drzwi.
Czy przy siłownikach z sierry poprawnie podłączyłęś siłownik master? Bo jeżeli nie, to sterownik będzie odbijał. Więc go bym zostawił w spokoju. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-01-2008, 17:44
|
|
|
Myślę że dobrze podłączyłem. Wiem że ten impuls jest masowy, wiec już próbowałem tak że odpiąłem te z forda i zapodałem masę raz na jeden styk a raz na drugi. I dalej tak się działo. |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 04-01-2008, 17:50
|
|
|
Masz standard? Tam są dwa mastery? (Grabarz mi pisał, że ma oryginał centralny i ma dwa mastery.) |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-01-2008, 17:52
|
|
|
Master jest jak i w drzwiach kierowcy, tak i w drzwiach pasażera. A czy to standard, to nie wiem nawet czym się różnią |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 04-01-2008, 17:54
|
|
|
No tak, czyli obydwa mastery wysylaja impuls. Wziąłeś to pod uwagę sprawdzając sterownik? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-01-2008, 17:57
|
|
|
...w sumie... ...pójdę zaraz do garażu i omomierzem sprawdzę tak dla pewności styki w siłownikach. |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-01-2008, 18:02
|
|
|
sprawdź, sprawdź.... bo to wygląda na styk krańcowy siłownika uszkodzony...
ewentualnie weź kable i nie podłączaj wszystkich do siłownika 'podejrzanego' tylko zasilanie silniczka samo a pozostałe 3 druty (masa i 2 styki krańcowe góry i dołu) weź i ręcznie zwieraj przy zamykaniu siłownika -zasymuluj prawidłowe działanie jeśli wiesz o co chodzi, tak się przekonasz czy to to; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-01-2008, 20:51
|
|
|
No więc, posprawdzałem wszystko, no i oprócz sterownika cz wszystko jest git.
Następną rzeczą co zrobiłem to rozebrałem centralkę. Nic w środku nie wskazywało żeby się spaliło czy coś, więc zrobiłem z nim to, co kiedyś z kompem - potraktowałem go WD40, wysuszyłem i... działa Zajebisty jestem elektronik
Tak sobie myślę i sobie wymyśliłem że chyba jakiś przewodzący prąd paproch gdzieś się zebrał i układ "myślał" że zwarte są styki w masterach które odpowiadają za sygnał - otwarte, i dlatego robił sobie takie jaja.
Dziękuję wszystkim za pomoc i szybkie odpowiedzi
Temat chyba można uznać za zamknięty. Pozdrawiam. |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|