Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Naprawiał już ktoś fabryczny sterownik cz??
Autor Wiadomość
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-01-2008, 17:03   Naprawiał już ktoś fabryczny sterownik cz??

Muszę grzebnąć w sterowniku zamka cz, bo robi mi taki motyw że jak zamykam auto z pilota, to zamknie drzwi i zaraz je otworzy. Przy otwieraniu drzwi nic się nie dzieje. I znowu jak go zamykam to zamknie drzwi i zaraz je otworzy.
Przy próbie zamknięcia drzwi z kluczyka, robi to samo. Teraz żeby zamknąć auto, to muszę przekręcić kluczyk i dłużej go w tej pozycji przytrzymać - po paru razach otwierania się i zamykania, cz wreszcie przestaje otwierać auto. Przy otwieraniu drzwi z kluczyka otwierają się tylko te drzwi w których manipuluję kluczykiem.
Najpierw myślałem że to będzie wina zamka w drzwiach, ale że jestem leniwy (nie chciało mi się rozbierać tapicerki) wyjąłem ze skrzynki sterownik cz i podłączyłem go na stole z innymi siłownikami (z forda sierry) i działo się to samo. Stąd wnioskuję że to on jest winny.
Dlatego pytam czy ktoś już naprawiał taki sterownik. Jakieś pojęcie o elektronice mam więc może sobie poradzę...
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 04-01-2008, 17:27   

Są dwa rodzaje siłowników. Slave i Master. Teraz jest tak, slave to zwykły siłownik, dostaje impuls i zamyka lub otwiera. Zaś mastery mają czujniki krańcowe.

Jeżeli np. zamkniesz z pilota drzwi i na czujniku krańcowym nie pojawi się impuls to znaczy, że siłownik nie zamknął poprawnie zamka, wtedy sterownik "odbija", to znaczy otwiera drzwi.

Czy przy siłownikach z sierry poprawnie podłączyłęś siłownik master? Bo jeżeli nie, to sterownik będzie odbijał. Więc go bym zostawił w spokoju.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-01-2008, 17:44   

Myślę że dobrze podłączyłem. Wiem że ten impuls jest masowy, wiec już próbowałem tak że odpiąłem te z forda i zapodałem masę raz na jeden styk a raz na drugi. I dalej tak się działo.
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 04-01-2008, 17:50   

Masz standard? Tam są dwa mastery? (Grabarz mi pisał, że ma oryginał centralny i ma dwa mastery.)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-01-2008, 17:52   

Master jest jak i w drzwiach kierowcy, tak i w drzwiach pasażera. A czy to standard, to nie wiem nawet czym się różnią :-k
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 04-01-2008, 17:54   

No tak, czyli obydwa mastery wysylaja impuls. Wziąłeś to pod uwagę sprawdzając sterownik?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-01-2008, 17:57   

...w sumie... ...pójdę zaraz do garażu i omomierzem sprawdzę tak dla pewności styki w siłownikach.
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-01-2008, 18:02   

sprawdź, sprawdź.... bo to wygląda na styk krańcowy siłownika uszkodzony...
ewentualnie weź kable i nie podłączaj wszystkich do siłownika 'podejrzanego' tylko zasilanie silniczka samo a pozostałe 3 druty (masa i 2 styki krańcowe góry i dołu) weź i ręcznie zwieraj przy zamykaniu siłownika -zasymuluj prawidłowe działanie jeśli wiesz o co chodzi, tak się przekonasz czy to to;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-01-2008, 20:51   

No więc, posprawdzałem wszystko, no i oprócz sterownika cz wszystko jest git.
Następną rzeczą co zrobiłem to rozebrałem centralkę. Nic w środku nie wskazywało żeby się spaliło czy coś, więc zrobiłem z nim to, co kiedyś z kompem - potraktowałem go WD40, wysuszyłem i... działa :!: Zajebisty jestem elektronik ;D
Tak sobie myślę i sobie wymyśliłem że chyba jakiś przewodzący prąd paproch gdzieś się zebrał i układ "myślał" że zwarte są styki w masterach które odpowiadają za sygnał - otwarte, i dlatego robił sobie takie jaja.
Dziękuję wszystkim za pomoc i szybkie odpowiedzi :)
Temat chyba można uznać za zamknięty. Pozdrawiam.
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load