|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Podłączenie obrotomierza |
Autor |
Wiadomość |
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-09-2008, 22:53 Podłączenie obrotomierza
|
|
|
Chlopaki, sprawa niecierpiaca zwloki wiec prosze o pomoc.
Kolega poprosil mnie o zamontowanie mu obrotomierza. Kupil obrotek, ktory z tylu ma przelacznik do pracy na 3,4 lub 6 cylindrach. Ma dwa przewody zasilajace, oraz trzeci sygnalowy, ktory nalezy podpiac pod cewke. Dodam iz jest to fiat sienna, 1,2 osmiozaworowa. ten sam silnik jest w puntach II. W tym oto silniku sa dwie cewki, jedna cewka zasila dwa cylindry(swiece), druga pozostale dwa. do cewki biegna dwa przewodziki, jeden bialy, drugi brazowy i analogicznie do drugiej cewki to samo. Przewodem sygnalowym musze sie wpiac w bialy przewod - co tez uczynilem. ale problem...obrotek pokazuje polowe obrotow....tzn jak silnik ma 4 tys obrotow to pokazuje mi tylko 2 tys...logiczne, jestem podpiety w jedna cewke....i teraz pytanie, co trzeba zrobic, wnioskuje ze zmostkowanie obu bialych przewodow odpada, no bo wtedy cewki beda walily non stop....znajomy podrzucil pomysl, zeby wpiac sie pod fabryczna instalacje od obrotka, lecz nawet nie wiem gdzie jej szukac...w t/t to jeden brazowy przewodzik za deska, jak przerzucalem deske analogowa na analog z obrotkiem, to bez problemu poszlo, ale tu juz sie zgubilem. moze ktos z kolegow moglby pomoc, bawil sie czyms takim, lub tez po prostu wie co zrobic...bede wdzieczny..postawie duze piwo...
bardzo bym tez prosil lopatologiczne wytlumaczenie zagadnienia, gdyz ze schematow jestem cienki, co nie oznacza, ze nic z nich nie rozumiem....pozdrawiam i czekam na sugestie |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-09-2008, 23:21
|
|
|
Sygnal do obrotomirza powinien wychodzic z komputera wtryskowego z tego co zauwazylem to wszystkie magneti marelli maja wyjscia na tych samych pinach(lepiej sprawdz) |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-09-2008, 23:23
|
|
|
No cos tam powiedziales, ale jakos jasniej dasz rade? |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-09-2008, 00:23
|
|
|
Musze poszukac w moich zasobach czy nie mam czasem schematow. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-09-2008, 15:27
|
|
|
Ktos jeszcze z Kolegow moglby cos pomoc? |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-09-2008, 19:51
|
|
|
maniutek, nie wiem jaki tam jest sterownik.Czy MM czy Bosch.W Boschu powinien to być przewód nr 24 ale pasowało by mieć jakąś książkę o tym układzie i było by wiadomo. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
poldek
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 470 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-09-2008, 20:31
|
|
|
własnie w tipo był to pin24 w sienie tez pewnie jest cos takiego tylko o innej nazwie
i trzeba sie wpiac bezposredno do komputera kabel od obrotka do kompa bezposrednio ja tak mam zrobione |
_________________
Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici jest focus 1.6 Zetec |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-09-2008, 21:20
|
|
|
maniutek, jak chcesz sie podpiąć pod przewody z cewek to zrób to poprzez diodę prostowniczą. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-09-2008, 22:50
|
|
|
można by tak próbować, ale nie wiem czy to dobry pomysł;
są to szybkie impulsy, więc dioda szybka - Shottky'iego, nie zwykła raczej... choć może...
dwa - dioda strzeli i zrobi zwarcie między dwoma cewakmi, bo to jest możliwe kiedyś, no to problemik...
lepiej fabycznie szukać wy na obrotek...
szkoda, że obrotek nie ma opcji na 2 cylindry
można zawsze zrobić jakiś układzik podwajacza częstotliwości, ale to bez sensu podobnie jak przeskalowywanie obrotka... lepiej szukać fabrycznego wyjścia.. |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-09-2008, 20:36
|
|
|
no wlasnie, mowicie pin 24? sprawdze we wtorek |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|