Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przekaźnik kierunkowskazów
Autor Wiadomość
Hemi 


Dołączył: 04 Gru 2004
Posty: 337
Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-02-2005, 21:01   Przekaźnik kierunkowskazów

Od 2 dnich mam bardzo denerwujacy problem. Po przekręceniu kluczyka przekaźnik kierunkowskazów zaczyna wydawać dziwne dźwięki: "tryka" - z różną częstotliwością, czasem na chwile przestaje. Niedawno wymieniałem bo poprzedni też "trykał", myślałem że się zużył. Sprawdziłem jeszcze stary i to samo...
Pomocy...
_________________
był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V
     Moneta
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-02-2005, 22:09   

Ja mialem to samo ale w zeszla zime.
Tylko nie wiem od czego ten przekaznik tak trykal (napewno nie od kierunkow bo jak go wyjalem to jezdzilem bez niego i nie widzialem roznicy).
Szlag mnie trafial.
Wymienilem go i nowy znowu troche jakby zaczynal ale teraz na szczescie jest OK.
Ja mam jeszcze taki feler ze czasami nie dzialaja mi kierunki.
Musze wtedy na chwile wlaczyc awaryjne i jest OK.
Tak wlasnie mysle co to moze byc?
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-02-2005, 23:16   

Jeśli przekaźnik jest ok to proponuje zerknąć na styki w przełączniku przy kierownicy. Może się przytarły i trzeba je zregenerować np. zacynować niewielką warstwą nie więcej niż 1mm.
     assistance   Moneta
 
 
Pele 


Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-02-2005, 09:58   

Ja mialem takie trykanie i okazalo sie ze uszkodzony jest caly przelacznik kierunkow. Wymiana zalatwila sprawe. Czasami sie tak dzieje jak jest zwarcie przy swiatlach kierunkow. Np. dostanie sie woda.
_________________
Fiat Tipo 1.4 FL `93
     Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 11-02-2005, 13:47   

Ja miałem kiedyś tego typu kłopocik że nieraz zatrzymywał się na stałe.
W przerywaczu między tą blaszką stykiem co pracuje był lekki nagar nalot ,delikatnie oczyściłem i jest bdb.
Ciekawe to co napisał arek! z tym regenerowaniem!! styków!!
A tak że spytam z ciekawosci bo mi narazie działa bdb !
Gdzie one są dokładniej położone i jak to rozebrać.Czy masz na myśli Rączke !! od migaczy ?gdzie te styki są? jak tam sie dobrać ,napisz bo to może się komus przydać!!
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
vonwerner 



Wiek: 56
Dołączył: 29 Sty 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-02-2005, 22:21   

moi drodzy koledzy a co trzeba zrobić jak świeci się cały czas, przestał mrygać tak samo z trójkątem :(
_________________
"tempromani wszystkich krajów łączcie sie"
Tempra 95 1.6 gaźnik + LPG LOVATO
(ze stadniny MSWiA) 217.897km + Mercedes 200E LPG
Motto:
"masz taki samochód na jaki zasługujesz"
tel. 887500219
     assistance   Moneta
 
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 25-02-2005, 09:45   

wita. mialem to samo kiedys,myslalem ze szalu dostane z tym trykaniem!:) podstawilem nowy przekaznik i bylo jeszcze gorzej bo brzeczal jednostajnie jak trzmiel:) wyciagnelem caly przełacznik kierownkow i odkrecilem 4 srubki i dostalem sie to mechanizmu i stykow przełacznika. sa tam 3 blaszki miedziane i jedna ploza ktora odpowiednio zwiera dwa styki z tych trzech. od przelaczania tyle razy przez te lata chociaz jest tam lekko smar dochodzi do starcia miedzi ktora zbiera sie miedzy stykami i powoduje male zwarcia. nie sa w stanie podac napiecie na zarowki ale wzbudzaja przekaznik. wystarczy wydlubac te glutki miedzi ze smarem,wyczyscic dac nowy smar,zlozyc i cieszyc sie sprawnymi kierunkami bez trzmielka;) pozdro Bicart
_________________
Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA
     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-03-2005, 20:37   

bicart ciekawe to co napisałeś !! możesz to nawet opisać dokładniej bo pare osób miało juz z tym problem.Ja jeszcze nie ale też może się zdażyć hehe.Jeśli możesz to to rozwiń jak tam dojsc itp .

Ja miałem problem już z stykami silnika wycieraczek było bardzo podobnie jak w tym co piszesz .!!
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
wesol



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2005
Posty: 62
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-03-2005, 21:42   

MIałem podobny problem.

Wyjmij przełącznik awaryjnych, pod nim są trzy czy cztery blaszki , które zwierają obwody po przyciśnięciu przycisku. Pamiątam zę wyjąłem te blaszki i troszke je podoginałem i pomogło
_________________
Wesol
TIPO 1.4 ie
Wrocław
  
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-03-2005, 11:05   

Tak to też może być guzik od awaryjnych ,kiedys komuś naprawiałem migacze w oplu corsie .Nie działały i lampka na desce paliła na stałe winny był własnie guzik trójkąta!!
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 09-03-2005, 10:25   

witam. powiem wam jedno ze najtrudniejsze jest wymontowanie przelacznika kierunkow a dlatego ze on ma troszke wieksza obudowe niz ten od spryskiwaczy. zeby go wysunac z mocowania nalezy odkrecic te przednia czarna tapicerke deski rozdzielczej bo to na blokuje ten przelacznik. jak juz odchylicie te tapicerke to naciskacie takie dwa zatrzaski w obudowie przelacznika i wowczas lekko wysuwa sie z mocowania. po odkreceniu 4 srubek dostaniecie sie do stykow. spoko nic sie nie rozsypie w srodku sama prostota:) zeby dobrze wyczyscic plytke ze stykami warto ja wyciagnac z tej plastikowej obudowy,wystarczy podwazyc srubokretem i wyjdzie. wyczysci ,przesmarowac wazelina,skrecic i cieszyc sie sprawnym przelacznikiem:)
_________________
Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA
     assistance   Moneta
 
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-03-2005, 18:38   

witam. mialem to samo szlak mnie trafial. mialem juz kupowan drugi ale przy rozbieraniu deski cos mnie naszlo zeby tam zajrzec. niestety tak jak pisze bicart blokuje go deska zegarow. wiec wyszedl tylko troche a ze mialem deske juz zlozona wiec nie chcialo mi sie znowu jej rozbierac zby go wyjac. wiec wcisnalem go spowrotem. I CUD PRZESTALO. na razie spokojnie a minal tydzien i zrobilem samochodem ponad 500 km i jest wporzadku. moze to tez metoda na wrednego gloda. pozdrawiam temprawg :roll:
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 12-03-2005, 18:22   

Najlpiej wyjac i go przeczyscic. U mnie tez jest roznie, nieraz miesiac zero odglosow a tu pach pstryk pstryk pstryk ale wlacze szybko lewy/prawy kierunek i ustaje pstrykanie.
Nie ma sensu kupowac uzywki bo i tak pewnie ona bedzie juz tez wyrobiona.
Zapewne czysczenie wystarczy, cos na wzor zacinajacych sie wycieraczek w czasie czasowej pracy ich w ktorych tez wystarczylo przeczyscic styki wewnatrz obudowy przekladni od silnika gdzie sa 2 styki.

Pewnie w chlodne dni to sie dzieje gdy jest wieksza wilgotnosc, dlatego w zime to sie nasila.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Kairan 



Wiek: 44
Dołączył: 03 Sty 2005
Posty: 76
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-03-2005, 19:52   

dobra to co powiecie na taki manewr :)
przelacznik kierunkow dziala dobrze ale cyrki dzieja sie przy wlaczaniu awaryjnych...
gdy je wcisne potrafi sie "zresetowac" zasilanie silnika w prad i w chwili przyciskania autko potrafi zgasnac dochodzi do tego bzyk bzyk w przekazniku ale przekaznik jest dobry bo bylo sprawdzane na innym, styki w wlaczniku awaryjnych sprawdzane :) jak sie gwaltownie wlaczy tak szybciutko to nawet nie zdazy bzyknac przekaznik i swiatla dzialaja, ale czlowieka takie cos moze zdenerwowac, rozbiore przelacznik kierunkow obok kierownicy moze tam cos jest zasyfione a jak nie to sprawdze na innym wylaczniku awaryjnych :)
_________________
Tipo 2.0 16v w moim wydaniu :D
  
 
 
Radzio_wawa 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 141
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-03-2005, 01:48   

Emf napisał/a:
Ja mam jeszcze taki feler ze czasami nie dzialaja mi kierunki.
Musze wtedy na chwile wlaczyc awaryjne i jest OK.
Tak wlasnie mysle co to moze byc?

Ja też to mam i też tak sobie myśle...
Ma ktoś jakiś pomysł?
_________________
'02 Focus 1.8 TDCI - następca Tempry
'92 1.6 SX SW / LPG - sprzedana
no risk - no fun :)

Sklep Czarodziejski... http://www.fraida.pl
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 14-03-2005, 02:14   

Karian - zaraz kolo przekaznika od kierunkow jest przekaznik od komputera , mozliwe ze jest ona jakos spiety (masa, jakims + ) z przekaznikiem od kierunków. Sprawdz w puszcze moze gdzies jakies spiecie jest.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-03-2009, 23:22   

rafalc, proponuję rozebrać manetkę kierunkowskazów i osłonę kolumny kierownicy. Zapewne właśnie tam na stykach miałeś zwarę i pewnie się jakiś plastik przytopił. W każdym razie przekaźnik nie ma tu nic do rzeczy.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
rafalc 


Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 23
Skąd: Opolskie
Województwo: Opolskie
Wysłany: 12-03-2009, 00:11   

ciechu napisał/a:
rafalc, proponuję rozebrać manetkę kierunkowskazów i osłonę kolumny kierownicy.


Ok, dzięki za wskazówki, ale będę jeszcze bardziej wdzięczny, gdy mi powiesz, czy to rozebranie manetki to jest "pikuś" czy robota na 2 dni oraz, jak sie do tego zabrać (tj co rozkręcić, żeby tam dotrzeć).
_________________
Tipo 1.4ie, '95 r. 225 000km
  
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-03-2009, 17:41   

Fakt, robota to pikuś, mi naprawa zajeła około 20 minut. Jest tylko jedno pytanie. Czy masz regulowaną wysokość kierownicy, bo jeśli nie to dochodzi kolejne około 15 minut. Osłonę kierownicy trzymają 4 wkręty, zjandują się od spodu. Jeśli nie masz opuszczanej kierownicy to lepiej odkręć całą dolną osłonę, trzyma się na 5 wkrętach. Kierownica stała jest zamocowana na 4 śrubach. Trzeba je odkręcić aby kierownicę opuścić. U mnie manetka bez opuszczenia się nie dała wyjąć. Manetka trzyma się na zatrzasku jak ją wyjmiesz i odepniesz to pozastaną 4 wkręty trzymające obudowę manetki. Odkręć ostrożnie bo jest tam taka mała sprężynka albo kulka (już nie pamiętam) która lubi uciekać. Pod osłoną zobaczysz ścieżki po których ślizga się manetka. Wytrzyj je z brudu i zacznij wszystko od końca składać. Mi w całości naprawa z opuszczeniem kierownicy zajęła 30 minut.
  
 
 
rafalc 


Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 23
Skąd: Opolskie
Województwo: Opolskie
Wysłany: 12-03-2009, 17:53   

Arkady1s napisał/a:
Fakt, robota to pikuś, mi naprawa zajeła około 20 minut. Jest tylko jedno pytanie. Czy masz regulowaną wysokość kierownicy, bo jeśli nie to dochodzi kolejne około 15 minut. Osłonę kierownicy trzymają 4 wkręty, zjandują się od spodu. Jeśli nie masz opuszczanej kierownicy to lepiej odkręć całą dolną osłonę, trzyma się na 5 wkrętach. Kierownica stała jest zamocowana na 4 śrubach. Trzeba je odkręcić aby kierownicę opuścić. U mnie manetka bez opuszczenia się nie dała wyjąć. Manetka trzyma się na zatrzasku jak ją wyjmiesz i odepniesz to pozastaną 4 wkręty trzymające obudowę manetki. Odkręć ostrożnie bo jest tam taka mała sprężynka albo kulka (już nie pamiętam) która lubi uciekać. Pod osłoną zobaczysz ścieżki po których ślizga się manetka. Wytrzyj je z brudu i zacznij wszystko od końca składać. Mi w całości naprawa z opuszczeniem kierownicy zajęła 30 minut.


wszystko zgodnie z instrukcją :) polecam forumowicza!
_________________
Tipo 1.4ie, '95 r. 225 000km
  
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-10-2010, 08:49   

U mnie zabieg czyszczenia styków też załatwił problem tykającego jak szalony przekaźnika kierunkowskazów. Robota po ciemku z latareczką zajęła 30min.

Dzięki!
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load