|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Reflektor przedni - luźne lustro |
Autor |
Wiadomość |
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-01-2016, 13:25 Reflektor przedni - luźne lustro
|
|
|
W moim Tipo jest system automatycznej (chyba hydraulicznej) regulacji poziomu przednich świateł.
To oczywiście nie działa, a na jakiej zasadzie działało kiedyś - nawet nie wiem.
Reflektory są nieco inne niż normalnie, mają podłączone wężyki i nie mają tego motylka do regulacji ręcznej lustra.
Mają natomiast klasyczne dwie śruby do ustawiania w lewo/prawo i góra/dół.
Na górze taki jak mój, a "zwykły" niżej:
Podczas wymiany żarówki H4 (masakra od strony kierowcy!!!) stwierdziłem, że lustro tego reflektora jest luźne.
Można nim ruszać, trzymając za żarówkę w kierunkach góra/dół.
Z uwagi na gęstwinę kabli i rurek napierających na okolicę żarówki - można uznać, że lustro jest "zablokowane" i nie lata.
Podczas 2 miesięcy nie zauważyłem żeby coś było nie tak, oba reflektory trzymały ładnie ten sam poziom i nie zauważyłem drgań lustra.
Jednak nie jest powiedziane, że to się nie stało w czasie jak mocowałem się z tym kabłąkiem który trzyma żarówkę.
Sporo się nakląłem i namęczyłem żeby go odchylić do dołu przez te cholerną gęstwinę kabli i rurek.
(Chyba też niepotrzebnie robiłem to po zmroku z latarką w zębach..)
Wymienić reflektor na "zwykły" to wiadomo, że zawsze można.
ale mam pytania:
Czy ktoś wie, w jaki sposób lustro jest umocowane - czy można to jakoś nastawić / umocować?
A może ktoś wie jak reanimować system autopoziomowania? |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-01-2016, 12:00
|
|
|
Od odbłyśnika wychodziła dźwignia, ktora mocowana była do siłowniczka hydraulicznego. Do oby siłowniczków doprowadzone były przewody z tworzywa ( przypominające przewody do spryskiwaczy ), które to szły do sterownika mieszczącego się pod tylną kanapą.
Znalezienie takiego będzie graniczyło z cudem. I niewiele ci pomoże , że takie samo rozwiązanie było w Lancii Dedra ( w Delcie już było elektryczne poziomowanie).
I kolejny element trudny do dostania, a już sprawny w szczególności - to właśnie siłowniczki ! |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-01-2016, 17:43
|
|
|
Szkoda - pewnie mechanicy od takich rozwiązań już są na emeryturze.. Ja mam jeszcze w lewym błotniku za migaczem jakieś coś od tego systemu, gdzie są podłączone te rurki. Sama informacja, że system nie działa to za mało. Trzeba by mieć dokładniejszą wiedzę i jakiś schemat - wtedy można szukać wadliwego elementu. Może też udałoby się to przerobić na ręczną regulację elektryczną z poziomu kabiny? Ale jeśli to taki problem przywrócić system do życia, to trudno - dużo ludzi żyje bez takich luksusów, he he..
Jednak luźnego lustra nie zostawię, więc pewnie kupię nowy reflektor.. pod siłowniki. Niech już będzie taki jak z fabryki mimo, że poziomowanie nie będzie działało..
Z regulacji poziomu ustawienia reflektorów w zasadzie i tak nie korzystam, nawet jak w innych autach jest regulacja z kabiny - nie mówiąc już o motylkach w Tipo pod maską. |
|
|
|
|
kefir
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Gru 2013 Posty: 151 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-01-2016, 07:46
|
|
|
mikee72, spytam znajomego z ASO, może tamtejsza "stara gwardia" pamięta jak to ugryźć. |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-01-2016, 08:38
|
|
|
mikee72 napisał/a: | Ja mam jeszcze w lewym błotniku za migaczem jakieś coś od tego systemu, gdzie są podłączone te rurki. |
Tam powinien być pochłaniacz par paliwa... |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 18-01-2016, 12:29
|
|
|
schab napisał/a: | Tam powinien być pochłaniacz par paliwa... |
dokładnie tak, miałem takie w swoim tipku |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-01-2016, 14:59
|
|
|
KrzychuB napisał/a: | schab napisał/a: | Tam powinien być pochłaniacz par paliwa... |
dokładnie tak, miałem takie w swoim tipku | Dokładnie tam nie powinno być ppp . Pochłaniacz par paliwa jest z prawej strony we wszystkich l
kfiatach. Hydro powinno być z lewej i ma być z tyłu to jest samopoziomujące tak że od nacisku na oś tylną, ustawiają się reflektory przednie |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-01-2016, 16:03
|
|
|
KrzychuB, przyjęte jest uznawać strony auta w taki sposób jakby się w nim siedziało,
czyli lewa strona to kierowcy (ale nie w Anglii!) a prawa to pasażera.
A w temacie tego czegoś - to ma kształt cylindryczny z podłączonymi plastikowymi rurkami,
a umieszczone jest w lewym przednim błotniku - za migaczem. Zrobię zdjęcie przy okazji. |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
krzysiek82
Pomógł: 12 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 237 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-01-2016, 17:49
|
|
|
mikee72 napisał/a: | to ma kształt cylindryczny z podłączonymi plastikowymi rurkami,
a umieszczone jest w lewym przednim błotniku - za migaczem. |
To jest "rozdzielacz" który rozdziela płyn na lewy i prawy reflektor.
Tak to wygląda u mnie :
|
_________________ Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r. |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-01-2016, 21:10
|
|
|
Do tematu wrócimy.
System autopoziomowania będę próbował reanimować na wiosnę, może jakieś podzespoły trzeba będzie wymienić..
Na początek zajmę się tym jednak luźnym odbłyśnikiem.. ale postanowiłem, że pójdę na łatwiznę
potrzebny reflektor znalazłem w Poznaniu, a na miejscu okazało się że mają komplet.. cena nie wysoka, a zatem
Teraz jeszcze ładniutkie migacze by się zadały: prawy ma ułamany zatrzask, a lewy ma odprysk. |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-01-2016, 21:49
|
|
|
szkoda w to kase pchać,temat rzeka i czort wie czy zadziała.jest manualna regulacja i to powinno wystarczyć. |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-01-2016, 14:41
|
|
|
mikee72, też jestem zdania żeby w to nie pchać kasy . To działa aby do zimy , a później szlam z nadkola robi swoje , oprócz tego musisz wlewać wodę demineralizowaną - co w tych warunkach jest niemożliwe to działa u włochów , a nie przy -30 . DAJ ZWYKŁE LAMPY !! |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-01-2016, 09:35
|
|
|
kamilsitek1983, pit14, no raczej nie będę tego reanimować jeśli to takie awaryjne.
Jakby ktoś chciał - to fachowej wiedzy i porad dobrze szukać na niemieckich stronach,
ten układ autopoziomowania nazywa się scheinwerfer höhenverstellung fiat tipo - można też szukać do uno.
Większość wpisów odradza reperację systemu hydraulicznego i proponuje zastąpić go elektrycznym.
Tutaj nawet jest dedykowany zestaw za 149euro: http://www.lwr-shop.de/um...-fiat-tipo-lwr/ |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|