Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Reflektor przedni - luźne lustro
Autor Wiadomość
mikee72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 584
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-01-2016, 13:25   Reflektor przedni - luźne lustro

W moim Tipo jest system automatycznej (chyba hydraulicznej) regulacji poziomu przednich świateł.
To oczywiście nie działa, a na jakiej zasadzie działało kiedyś - nawet nie wiem.
Reflektory są nieco inne niż normalnie, mają podłączone wężyki i nie mają tego motylka do regulacji ręcznej lustra.
Mają natomiast klasyczne dwie śruby do ustawiania w lewo/prawo i góra/dół.
Na górze taki jak mój, a "zwykły" niżej:



Podczas wymiany żarówki H4 (masakra od strony kierowcy!!!) stwierdziłem, że lustro tego reflektora jest luźne.
Można nim ruszać, trzymając za żarówkę w kierunkach góra/dół.
Z uwagi na gęstwinę kabli i rurek napierających na okolicę żarówki - można uznać, że lustro jest "zablokowane" i nie lata.
Podczas 2 miesięcy nie zauważyłem żeby coś było nie tak, oba reflektory trzymały ładnie ten sam poziom i nie zauważyłem drgań lustra.
Jednak nie jest powiedziane, że to się nie stało w czasie jak mocowałem się z tym kabłąkiem który trzyma żarówkę.
Sporo się nakląłem i namęczyłem żeby go odchylić do dołu przez te cholerną gęstwinę kabli i rurek.
(Chyba też niepotrzebnie robiłem to po zmroku z latarką w zębach..)

Wymienić reflektor na "zwykły" to wiadomo, że zawsze można.
ale mam pytania:
Czy ktoś wie, w jaki sposób lustro jest umocowane - czy można to jakoś nastawić / umocować?
A może ktoś wie jak reanimować system autopoziomowania?
     Moneta
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-01-2016, 12:00   

Od odbłyśnika wychodziła dźwignia, ktora mocowana była do siłowniczka hydraulicznego. Do oby siłowniczków doprowadzone były przewody z tworzywa ( przypominające przewody do spryskiwaczy ), które to szły do sterownika mieszczącego się pod tylną kanapą.
Znalezienie takiego będzie graniczyło z cudem. I niewiele ci pomoże , że takie samo rozwiązanie było w Lancii Dedra ( w Delcie już było elektryczne poziomowanie).
I kolejny element trudny do dostania, a już sprawny w szczególności - to właśnie siłowniczki !
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
mikee72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 584
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-01-2016, 17:43   

Szkoda - pewnie mechanicy od takich rozwiązań już są na emeryturze.. Ja mam jeszcze w lewym błotniku za migaczem jakieś coś od tego systemu, gdzie są podłączone te rurki. Sama informacja, że system nie działa to za mało. Trzeba by mieć dokładniejszą wiedzę i jakiś schemat - wtedy można szukać wadliwego elementu. Może też udałoby się to przerobić na ręczną regulację elektryczną z poziomu kabiny? Ale jeśli to taki problem przywrócić system do życia, to trudno - dużo ludzi żyje bez takich luksusów, he he..
Jednak luźnego lustra nie zostawię, więc pewnie kupię nowy reflektor.. pod siłowniki. Niech już będzie taki jak z fabryki mimo, że poziomowanie nie będzie działało..
Z regulacji poziomu ustawienia reflektorów w zasadzie i tak nie korzystam, nawet jak w innych autach jest regulacja z kabiny - nie mówiąc już o motylkach w Tipo pod maską.
     Moneta
 
kefir 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2013
Posty: 151
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-01-2016, 07:46   

mikee72, spytam znajomego z ASO, może tamtejsza "stara gwardia" pamięta jak to ugryźć.
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-01-2016, 08:38   

mikee72 napisał/a:
Ja mam jeszcze w lewym błotniku za migaczem jakieś coś od tego systemu, gdzie są podłączone te rurki.

Tam powinien być pochłaniacz par paliwa...
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 18-01-2016, 12:29   

schab napisał/a:
Tam powinien być pochłaniacz par paliwa...

dokładnie tak, miałem takie w swoim tipku :D
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-01-2016, 14:59   

KrzychuB napisał/a:
schab napisał/a:
Tam powinien być pochłaniacz par paliwa...

dokładnie tak, miałem takie w swoim tipku :D
Dokładnie tam nie powinno być ppp :lol: . Pochłaniacz par paliwa jest z prawej strony we wszystkich l
kfiatach. Hydro powinno być z lewej i ma być z tyłu to jest samopoziomujące tak że od nacisku na oś tylną, ustawiają się reflektory przednie 8)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 18-01-2016, 15:26   

pit14, zależy czy mówimy o prawej stronie siedząc w kabinie czy stojąc przodem do auta :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
mikee72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 584
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-01-2016, 16:03   

KrzychuB, przyjęte jest uznawać strony auta w taki sposób jakby się w nim siedziało,
czyli lewa strona to kierowcy (ale nie w Anglii!) a prawa to pasażera.
A w temacie tego czegoś - to ma kształt cylindryczny z podłączonymi plastikowymi rurkami,
a umieszczone jest w lewym przednim błotniku - za migaczem. Zrobię zdjęcie przy okazji.
     Moneta
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 18-01-2016, 17:07   

no to siedząc w pojeździe to po prawej stronie to miałem :lalala:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
krzysiek82 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 237
Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-01-2016, 17:49   

mikee72 napisał/a:
to ma kształt cylindryczny z podłączonymi plastikowymi rurkami,
a umieszczone jest w lewym przednim błotniku - za migaczem.

To jest "rozdzielacz" który rozdziela płyn na lewy i prawy reflektor.

Tak to wygląda u mnie ;) :

_________________
Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r.
     Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 18-01-2016, 18:32   

krzysiek82, a to Ci nowinka :) dobrze wiedzieć :P
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
mikee72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 584
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-01-2016, 21:10   

Do tematu wrócimy.
System autopoziomowania będę próbował reanimować na wiosnę, może jakieś podzespoły trzeba będzie wymienić..
Na początek zajmę się tym jednak luźnym odbłyśnikiem.. ale postanowiłem, że pójdę na łatwiznę

potrzebny reflektor znalazłem w Poznaniu, a na miejscu okazało się że mają komplet.. cena nie wysoka, a zatem :zgoda:
Teraz jeszcze ładniutkie migacze by się zadały: prawy ma ułamany zatrzask, a lewy ma odprysk.
     Moneta
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-01-2016, 21:49   

szkoda w to kase pchać,temat rzeka i czort wie czy zadziała.jest manualna regulacja i to powinno wystarczyć.
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 27-01-2016, 14:41   

mikee72, też jestem zdania żeby w to nie pchać kasy . To działa aby do zimy , a później szlam z nadkola robi swoje , oprócz tego musisz wlewać wodę demineralizowaną - co w tych warunkach jest niemożliwe :red_kartka: to działa u włochów , a nie przy -30 . DAJ ZWYKŁE LAMPY !!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mikee72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 584
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-01-2016, 09:35   

kamilsitek1983, pit14, no raczej nie będę tego reanimować jeśli to takie awaryjne.

Jakby ktoś chciał - to fachowej wiedzy i porad dobrze szukać na niemieckich stronach,
ten układ autopoziomowania nazywa się scheinwerfer höhenverstellung fiat tipo - można też szukać do uno.
Większość wpisów odradza reperację systemu hydraulicznego i proponuje zastąpić go elektrycznym.
Tutaj nawet jest dedykowany zestaw za 149euro: http://www.lwr-shop.de/um...-fiat-tipo-lwr/
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load