Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
silniejsze żarówki w halogenach
Autor Wiadomość
KRET 



Wiek: 43
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Sieraków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-01-2006, 08:08   silniejsze żarówki w halogenach

Witam! przymierzam się do montażu 100W żarówek w halogenach,które zamierzam kupić. facet w sklepie powiedział, że mozna tylko nalezy zastosować "przekaźnik" żeby nie spalić instalacji. Stąd moje pytanie czy ktoś wie może jaki przekaźnik i w jaki sposób go podłączyć. dodam że to nie będą standardowe halogeny tylko takie uniwersalne i będę robił oddzileną instalkację niz ta standardowa (o ile taka istnieje :-k )
_________________
Tipo 1.4+LPG / Uno 1.4ie /VW Golf III 1,4

Agroturystyka Puszcza Notecka

www.puszcza-notecka.pl
     assistance
 
 
TiP016V;) 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 178
Skąd: WRC
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-01-2006, 11:26   Re: silniejsze żarówki w halogenach

KRET napisał/a:
Witam! przymierzam się do montażu 100W żarówek w halogenach,które zamierzam kupić. facet w sklepie powiedział, że mozna tylko nalezy zastosować "przekaźnik" żeby nie spalić instalacji. Stąd moje pytanie czy ktoś wie może jaki przekaźnik i w jaki sposób go podłączyć. dodam że to nie będą standardowe halogeny tylko takie uniwersalne i będę robił oddzileną instalkację niz ta standardowa (o ile taka istnieje :-k )


a oryginalna instalacja nie jest na przekazniku? 8-[ nie wiem, bo ja musialem robic osobna :(
  
 
Chiquita 



Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 502
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-01-2006, 11:35   

Witam, ja mam w lampach zamontowane 100W i nie mam żadnych problemów z instalacją. Może właśnie dlatego że mam wszystko co da rade na przekaźnikach :)
_________________

     assistance
 
 skype
 
KRET 



Wiek: 43
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Sieraków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-01-2006, 11:47   

ok, ale na jakich i jak je podłączyć. bo instalacje bede robił sam (jakiś schemat z opisem mile widziany)
_________________
Tipo 1.4+LPG / Uno 1.4ie /VW Golf III 1,4

Agroturystyka Puszcza Notecka

www.puszcza-notecka.pl
     assistance
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-01-2006, 20:51   

Powiem tak.
Kupilem zarowki 100watowe do reflektorow i efekt podobny do tego jak ze strumienicami.
Zrobilem specjalnie test w garazu bo moje reflektory nie swieca zbyt ostro co mnie wqrza.
Zamontowalem Phillipsy (zwykle za 11zl sztuka z napisem +30%), a pozniej te 100W niemieckiej firmy (znana z produkcji zarowek do aut)
Efekt zero roznicy.
Zamontowalem wiec jedna taka i druga taka.
Efekt zero roznicy!!!!!!!!
Super swieca Phillipsy Vision Plus tylko sa drogie cholernie 4 dychy sztuka.
100watowe zarowki znaczaco poprawia jedynie ............................. samopoczucie kierowcy ;)
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-01-2006, 23:37   

A tam Emf Philipsy mzona wyrwac znacznie taniej na allegro za 50 mozna wyrwac spokojnie ! a efekt faktycnzie jest fajny
tyle ze temat byl o halogenach kurcze ja po ostatnich mglach tez mysle zeby zalozyc tylko kurcze kasy brak nawet nasi klubowi handlarze maja fajne tylko leeee kiedy ja w totka wygram :]
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-01-2006, 12:41   Re: silniejsze żarówki w halogenach

KRET napisał/a:
Witam! przymierzam się do montażu 100W żarówek w halogenach,które zamierzam kupić. facet w sklepie powiedział, że mozna


Nie można. Żarówki nie są dopuszczone do ruchu ulicznego, o czym powinien poinformować. Poza tym szkoda instalacji elektrycznej.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
KRET 



Wiek: 43
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Sieraków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-01-2006, 13:58   

wiem że są nie dopuszczone do ruchu ulicznego, ale ja wcale nie mam zamiaru ich używać na drogach publicznych.... chodzi mi tylko o schemat jak podłaczyć te przekaźniki.
_________________
Tipo 1.4+LPG / Uno 1.4ie /VW Golf III 1,4

Agroturystyka Puszcza Notecka

www.puszcza-notecka.pl
     assistance
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-01-2006, 14:45   

aha kret tak jasne bedziesz ich uzywac w garazu :D ;-)
poszukaj na www.elektroda.pl tam jest kupe roznych ciekawych schematow a i troche wiedzy teoretycznej rpzydatnej rpzy kladzeniu instali pod pradozerne halogeny :-)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-01-2006, 14:50   

Emf napisał/a:
Super swieca Phillipsy Vision Plus tylko sa drogie cholernie 4 dychy sztuka.

Też je miałem. Naprawde warte polecenia. Teraz niestety kupilem jakies za 36zł 55/60W+30% i swieca tak samo jak Philipsy. Chociaz Philispy dawały lekki bardziej "biały" strumień światla. Ale różnica naprawde niezauważalna.


Cytat:
chodzi mi tylko o schemat jak podłaczyć te przekaźniki.

W przekazniku masz 4 styki - masa, + sterujacy, + plus głowny (wejscie), + plus główny (wyjscie). Mase do masy, + sterujacy podlaczyc do kabelka ktory idzie do halogenów do zarowek, plus głowny (wejscie) najlepiej bezposrednio do akumulatora, plus glowny (wyjscie) do 100W zarówki. Warto tez wymienic przewod masowy do samej zarówki na jakis "mocniejszy".
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
KRET 



Wiek: 43
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Sieraków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-01-2006, 15:08   

aha kret tak jasne bedziesz ich uzywac w garazu ;-) nie wiem jak wstawić cytat :)


nie do, będę uzywać do jazdy w lesie. tam pracuje
_________________
Tipo 1.4+LPG / Uno 1.4ie /VW Golf III 1,4

Agroturystyka Puszcza Notecka

www.puszcza-notecka.pl
     assistance
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-01-2006, 18:34   

miszko napisał/a:

Też je miałem. Naprawde warte polecenia. Teraz niestety kupilem jakies za 36zł 55/60W+30% i swieca tak samo jak Philipsy. Chociaz Philispy dawały lekki bardziej "biały" strumień światla. Ale różnica naprawde niezauważalna.


Vision Plus sa jednak lepsze od Premium +30%, ale nie wiem czy warto dopłacać, tym bardziej że te pierwsze padają po nieco ponad roku jeżdzenia. Premium świecą znacznie dłużej. Za Premium dałem chyba po 12 zł/szt.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-01-2006, 19:37   

Marcin - tipoklub.tk napisał/a:
padają po nieco ponad roku jeżdzenia

Żeybs wiedział. Dosłownie po takim czasie mi sie lewa przepaliła. Prawa jeszcze swieciła, ale jak wlozylem zwykla H4, to różnica była duża. Pozniej kupiłem +30% (nie Philips) i do dzisiaj na nich jezdze. A swieca podobnie.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-01-2006, 10:29   

miszko napisał/a:
Marcin - tipoklub.tk napisał/a:
padają po nieco ponad roku jeżdzenia

Żeybs wiedział. Dosłownie po takim czasie mi sie lewa przepaliła. Prawa jeszcze swieciła, ale jak wlozylem zwykla H4, to różnica była duża. Pozniej kupiłem +30% (nie Philips) i do dzisiaj na nich jezdze. A swieca podobnie.


No wiem, bo wcześniej miałem Vision Plus, ale darowałem sobie zakup następnych i teraz też mam Premium +30% :)
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Adams_ki63 


Wiek: 61
Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 24
Skąd: Przemyśl
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-01-2006, 23:39   100W żarówki w halogenach

A jak to się ma przede wszystkim do KODEKSU DROGOWEGO. Bardzo upierdliwi i beznadziejni przygłupawi właścisiele pojazdów używający zarówek o dużo większej mocy (przy źle ustawionych światłach tylko dla szpanu i żeby oslepiać), są potencjalnym zagrożeniem dla innych użytkowników. Nikt przeciezżpo wymianie "głupiej" żarówki nie ustawia świateł, a to błąd- niestety. A czy instalacja w ich pojazdach przystosowana jest do takich mocy. Jeśli chcesz się uwędzić sam to twoja sprawa, ale jeśli jeszcze kogoś (np. pasażera )to juz jesteś potencjalnym killerem. W autach nowej generacji po prostu albo będzie nawalała "papuga" albo zaświeci się kontrolka SERVIS, a w starszych modelach kiedyś wreszcie szlag trafi instalację i pójdziesz z dymem.
_________________
Adams_ki63
Tipo 1,6ie cat + LPG
     assistance
 
 
irekub 



Wiek: 54
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 239
Skąd: Brzeźnica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-01-2006, 13:07   

Nareszcie jakiś głos rozsądku.Szlag mnie trafia jak spotkam na drodze gostka z ksenonami lub innym świecidłem i dostaję po gałkach(ocznych) co mam se bryle zakładać? :boks:
_________________
Irek
Tempra1 1,6+LPG 95r 287000km
Tempra2 1,6+LPG 95r 149000km
Stosując znaki interpunkcyjne i zasady ortografii wyrażasz szacunek dla czytających Twoje posty

http://www.tempra.org/images/userbar/tttblue.jpg
     Moneta
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-01-2006, 14:41   

Witam !

Duzo jezdze i czesto widze te 'przerobki' a raczej nie widze a widze wielka poswiate biala...zwlaszzca jak sie jezdie gdy pada deszcz np...
Kodeks drogowy oczywiscie powinno sie uwzgladniac ale zyjemy w RP wiec waidomo jak jest. Teraz tak isnstalacja zarowek takiej mocy wymaga zamontowanai przekaznikow, porzadnego okablowania i polutowania stykow potzrebnym do poskladania tego jak nalezy. co do podlanczania kabli pod klemy od akumulatora to jestem wrogiem tego dlamnie to jest dziadostwo jak widze 20 roznych kabli na tej jednej klemie i 50 nakretek do tego ale to moje prywatne zdanie. Jesli juz mam ta instalacje i mamy takiej mocy zarowki nalezy sobei zdac pytanie czy nie uszkodza reflektora w srodku. Po instalacji takiego czegos zakladajac ze bedziemy jezdzili tym poza droga to i tak takei swiatla wypadalo by ustawic. Co do zarowek ksenowoych to takie reflektory powinny posiadac myjke cisnieniowa i ona powinna byc uzywana ale znow zyjemy w naszym kraju i tu sie jeszcze uzytkownicy musza duzo nauczyc z uzytkowania nowosci technicznych aby innych do grobu nie pakowac....ehhh ale wywod :)
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
lincoln_ 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 140
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-01-2006, 15:10   Re: silniejsze żarówki w halogenach

O instalacji wszyscy pisza a o odblysnikach nikt? Co jest?!:) Przy 100W odblysniki strasznie dostaja po dupie, przy dluzszym uzywaniu po prostu sie topia!!!
_________________
Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy"
  
 
 
Blazej14396 



Wiek: 38
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 29
Skąd: Chełmno
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 02-10-2010, 12:11   

Ja dodam jedna rzecz od siebie jeszcze; otoz ktorys Kolega pisal kilka postow wczesciej o stykach przekaznika... Chcialem sprostowac ze te styki, juz niech bedzie ze cztery, to; styki cewk i styki WYKONAWCZE, nie plus wejscie i plus wyjscie. Ale na szczescie rto tylko terminologia, najwazniejsze ze nikt sobie nie zrobi przez to krzywdy :P
Pzdr
Blazej14396
     assistance
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-10-2010, 11:26   

styków jest zazwyczaj 5 ale oprócz tego to niezły archeolog jesteś :P patrz na daty postów, ostatni wpis był w styczniu 2006r
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load