Żarówki |
Autor |
Wiadomość |
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 12-01-2005, 21:44
|
|
|
Nie chcę się kłocić, ale ja słyszałem że jest krótszy.
Zresztą nieważnie, nie jestem inżynierem od żarówek. Podałem jedynie problem, ale jak widze nadal nikt nie potrafi udzielić sensownej odpowiedzi prócz podpierania się przepisami o ich nielegalności. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 12-01-2005, 22:55
|
|
|
Czy to ma jakies znaczenie czy krotsze czy ciensze.
Jednak z tego co wiem sa one ciensze (stawiaja wiekszy opor=mocniej swieca)
Co do legalnosci - jest to w Polsce nie legalne, ale tak naprawde kto to sprawdza :yay:
Najlepiej jest zrobic tak, przekaznik 30A, bezpiecznik do tego z 20-25A, dobre kable. Kable zasilajace dac z akumulatora, impuls do przekaznika z standardowej instalacji, tak zeby głowny prad szedl przez przekaznik do zarowek.
Co do zywotnosci to raczej wklad nie wytrzyma tyle ile przy 55/60W.
Pewnie i tez zarowki moga swiecic krocej |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-01-2005, 08:59
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | Podałem jedynie problem, ale jak widze nadal nikt nie potrafi udzielić sensownej odpowiedzi prócz podpierania się przepisami o ich nielegalności. |
Zarowki 90W emituja wiecej swiatla od wzmocnionych 55W, dlatego przy zlym ustawieniu reflektora beda potwornie oslepiac - m.in dlatego sa nielegalne i ja bym sie tego trzymal. Dla wlasnego komfortu nie mozna stanowic zagrozenia dla innych! |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Piaskowy
Dołączył: 22 Gru 2004 Posty: 28 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 13-01-2005, 19:40
|
|
|
Czy ktoś wie coś na temat żarówek h4 XENON dostępnych w realu za cene 19,99 , za 2 sztuki. |
_________________ TEMPERUNIA jAWOR |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-01-2005, 11:50
|
|
|
Piaskowy napisał/a: | Czy ktoś wie coś na temat żarówek h4 XENON dostępnych w realu za cene 19,99 , za 2 sztuki. |
Ja wiem cos na temat tego typu zarowek tj. barwionych na niebiesko - byl test w AS. Konkretnie chodzi o ICE BLUE TUNING POWER
Wyniki: strumien swietlny - niedost., olsnienie- dost. itd. Podsumowanie: Jeden z najgorszych przetestowanych produktow. Kategorycznie odradzamy!
Lepiej zainwestuj w Philips Premium +30% za ok 20 zl - przynajmniej bedziesz cos widzial na drodze... |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 14-01-2005, 14:02
|
|
|
Szczerze mówiąc to miałem już kilka Super Extra Ksenon White i temu podobne i wiem że 90% świeci strasznie.
Ostatnio brat kupił od kolegi jakieś białe to w nocy widać było na jakieś 7-10m przed samochodem i spaliły sie po 4 miesiącach. Jak podjechałem do ściany żeby je ustawić to widziałem jedynie białą plamę, żadnego załamania linii. Tragedia
Teraz są chyba Philipsy normalne (najtańsze) i jest ok.
Moja opinia najlepsza podróbka jest gorsza od najtańszego oryginału...
Zastanawiam się jeszcze nad samą regulacją, bo jestem świadkiem jak ogromna rzesza ludzi wyjeżdza ze stacji diagnostycznej po regulacji świateł i albo zasięg jest zmnijeszony do np 10-15m, albo jedna świeci w drogę po lewej a druga wysoko na prawe pobocze. Każdy tlumaczy że tak ma być. Nie wiem skąd sie bierze taka niewiedza w regulacji świateł. |
|
|
|
|
gringo105
Wiek: 52 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 65 Skąd: Łęczna
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-01-2005, 21:24
|
|
|
Potwierdzę opinię która tu padła żarówek 90/100 nie wolno stosować w normalnym ruchu, są przeznaczone do oświetlenia w autach rajdowych itp.
Nie uważam że jest to tylko przepis z gatunku tych co to są "bo tak i już"
Patrząc na taką żarówkę nawet pod kątem razi w oczy. A to jeden ze sposobów uprzykrzania życia innym kierowcom.
Uważm, że jakość oświetlania zależy w największym stopniu od stanu klosza i odbłyśnika. Jeżdżę na "zwykłych" żarówkach" wymieniam je co rok(żaden wydatek) i jestem zadowolony.
I tak przy okazji, wymieniając żarówki, zawsze zmieniam kostki, zawsze są nadpalone i ni cholery nie wiem dlaczego. |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 14-01-2005, 21:52
|
|
|
Tak się tylko zastanawiam czy atestacja żarówek odbywa się na podstawie ich mocy czy siły świecenia?
Zresztą żarówki 100/95 mają atesty!! Niestety te które posiadają nie uprawniają do poruszania się po polskich drogach, ale sa atestowane.
Uważam że nie są dobre i ich nie uzywam, ale uważam że "wzmocnione" mogą niewiele mniej oślepiać. Mój dziadek ma 100/95, a kolega "wzmocnione" chyba Philipsy i mijałem obu. Wrażenia były dużo nieprzyjemniejsze po spotkaniu z "wzmacnianymi", a setki niewiele różnią się od normalnych.
Druga sprawa która wg mnie jest dużo ważniejsza to ustawienie świateł!!
Ja zawsze ustwaiam minimalnie wyżej niż powinienem, ale nie tak by oślepiać! |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-01-2005, 22:50
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | Druga sprawa która wg mnie jest dużo ważniejsza to ustawienie świateł!!
Ja zawsze ustwaiam minimalnie wyżej niż powinienem, ale nie tak by oślepiać! |
Ustawienie swiatel to podstawa. Jak masz ustawione ponad granice to wystarczy ze wrzucisz do bagaznika troche butelek piwa i juz oslepiasz Atest na zarowke nie jest rownoznaczny z jej zgodnoscia z przepisami prawnymi... |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 14-01-2005, 23:29
|
|
|
Teorretycznie tak, ale procentowe obniżenie świateł podane przy reflektorach obliczane jest z pewna granicą i przy warunkach ekstremalnych czyli max obciążenie auta.
W Oplu Astrze mam podniesione minimalnie wyżej niż jest wpisane i nie oślepiam. Skąd to wiem? Bo jadąc po nierównej nawierzchni widac granice cienia i światła i nigdy nie świeciły powyżej maski przejeżdzającego auta.
Przy 10m oddalenia od ściany podnosze reflektory o 3-4cm i to wystarcza żeby miały większy zasięg i nie oślepiały. |
|
|
|
|
gringo105
Wiek: 52 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 65 Skąd: Łęczna
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-01-2005, 17:29
|
|
|
No dobra. To może tak.
Jak wiadomo światła drogowe i mijania , daje jedna żarówka h-4. Wartością określoną przepisami, jest światłość, mierzona w kandelach. Chociaż nie jest określona dla świateł mijania, to jest określona dla drogowych i musi się mieścić w zakresie 125 tys cd -225 tys cd. (Rozp. Min. Transp. i Gosp. Mors. z dnia 01 lutego 1993 w sprawie warunków technicznych i badań pjazdów) Czyli nie można zastosować mocniejszych świateł mijania, bez wykroczenia poza normę świateł drogowych.
Druga rzecz, na niektórych żarówkach widzioałem że świecą xxx metrów dalej. Akurat ten parametr jest zależny od odbłyśnika a nie żarówki. Mijania min. 40 metrów, drogowe min. 100 metrów.
A co do ustawienia reflektorów, to przecież wiadomo że przesunięcie kąta nachylenia odbłyśnika o 1 stopień daje przesunięcie punku świecenia o 1,1 metra w odległości 50 metrów. To chyba wystarczy żeby skutecznie oślepić.
A tak na marginesie, to właśnie najbardziej mnie wkurza na drodze jak ktoś ma żle ustawione światła, lub nadużywa ich, zwłaszcza przeciwmgielnych. |
|
|
|
|
CHUDY-KOSZALIN
Wiek: 48 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 18 Skąd: KOSZALIN
|
Wysłany: 16-01-2005, 12:09
|
|
|
To jest jedno z ogłoszeń z allegro.Co o tych żarówkach myślicie?
Produktem tym są ŻARÓWKI HALOGENOWE ZENON BLUE-WHITE LIGHT XENON – PLASMA. Są efektem wieloletniej pracy i wdrażaniu najnowszych technologii HID (High Intensity Discharge) jest to połączenie dwóch sprężonych gazów ( Xenon i Krypton) .
Producent miał za zadanie osiągnąć zbliżony efekt do światła xenonowego, które w pełni zostało spełnione. Żarówki świecą z delikatnie niebiesko-fioletową poświatą i mocnym ultra białym światłem. Taka barwa światła pozwala na lepsza widoczność podczas jazdy nocą jak również wpływa korzystnie na komfort podróży. Widoczność uległa znakomitej poprawie. Czytelniejsze elementy na drodze w warunkach panujących w nocy, co za tym idzie większe bezpieczeństwo prowadzenia samochodu. Żarówki pokryte są kwarcowym szkłem, co zabezpiecza przed uszkodzeniem reflektora. Nadają się znakomicie na jazdę w dzień i w nocy przez cały sezon. Mgła na drodze nie będzie już utrapieniem kierowcy. Żarówki mają szerokie zastosowanie, nadają się do każdego modelu auta, występują w modelach H1, H4 i H7 i dwóch rodzajach mocy. |
_________________ CHUDY-KOSZALIN-GRAFIT METALIC TEMPRA 1.6 i.e+LPG. |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-01-2005, 19:28
|
|
|
CHUDY-KOSZALIN napisał/a: | To jest jedno z ogłoszeń z allegro.Co o tych żarówkach myślicie?
Produktem tym są ŻARÓWKI HALOGENOWE ZENON BLUE-WHITE LIGHT XENON – PLASMA. Są efektem wieloletniej pracy i wdrażaniu najnowszych technologii HID (High Intensity Discharge) jest to połączenie dwóch sprężonych gazów ( Xenon i Krypton) .
Producent miał za zadanie osiągnąć zbliżony efekt do światła xenonowego, które w pełni zostało spełnione. Żarówki świecą z delikatnie niebiesko-fioletową poświatą i mocnym ultra białym światłem. Taka barwa światła pozwala na lepsza widoczność podczas jazdy nocą jak również wpływa korzystnie na komfort podróży. Widoczność uległa znakomitej poprawie. Czytelniejsze elementy na drodze w warunkach panujących w nocy, co za tym idzie większe bezpieczeństwo prowadzenia samochodu. Żarówki pokryte są kwarcowym szkłem, co zabezpiecza przed uszkodzeniem reflektora. Nadają się znakomicie na jazdę w dzień i w nocy przez cały sezon. Mgła na drodze nie będzie już utrapieniem kierowcy. Żarówki mają szerokie zastosowanie, nadają się do każdego modelu auta, występują w modelach H1, H4 i H7 i dwóch rodzajach mocy. |
A w jakiej cenie są te zenonki??? |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-01-2005, 19:46
|
|
|
CHUDY-KOSZALIN napisał/a: | To jest jedno z ogłoszeń z allegro.Co o tych żarówkach myślicie?
|
Niezly belkot, jak to na allegro |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-01-2005, 21:05
|
|
|
Tylko kto mnie skontroluje jaką mam moc żarówek. Szybciej mi powiedzą że światła mam źle ustawione. |
|
|
|
|
CHUDY-KOSZALIN
Wiek: 48 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 18 Skąd: KOSZALIN
|
Wysłany: 17-01-2005, 20:42
|
|
|
Żarówki które są opisane w poście z "allegro",to tylko jedna z propozycji "fantastycznych żarówek"tam oferowanych.Koszt zakupu to 26zł do 39zł.za kpl.Słyszałem różne opinie,ale większość negatywnych.Mało tego,słyszałem że jazda nocą na tych tanich"xenonach"jest masakrą.Dlatego pytam Was o zdanie,jeżeli ktoś miał lub ma takowe zamontowane u siebie w aucie.A na Waszym zdaniu najbardziej polegam |
_________________ CHUDY-KOSZALIN-GRAFIT METALIC TEMPRA 1.6 i.e+LPG. |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 17-01-2005, 21:08
|
|
|
Mój brat kupił swego czasu "Super biel" z która w nocy jechać się nie dało. Owszem, przed autem była piękna, biała poświata, ale powyżej 20m nic nie było widać.
Kupiłem moje autko: poszła żarówka, pojeździłem 2 miechy: poszła druga. I obie nie mają pękniętego żarnika ale nie świecą. Może czas na nie, a może regulacja napięcia? Żarówy jednak świeca jednostajnie-musze to sprawdzić.
Wymieniłem na Narve. Nie wiem co to za firma, ale świeca ładnie (jasno) i zasięg mają ciekawy. Wg mnie za 7zł/szt się opłaca i nie zamienię na "H4 HID Super ksenon" bo dużo w nocy jeżdzę. Wolę Philipsy dobre. |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-01-2005, 21:38
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | Wymieniłem na Narve. Nie wiem co to za firma, ale świeca ładnie (jasno) i zasięg mają ciekawy. Wg mnie za 7zł/szt się opłaca i nie zamienię na "H4 HID Super ksenon" bo dużo w nocy jeżdzę. Wolę Philipsy dobre. |
Narva to firma z bylej NRD. Zarowki robia przecietne i dlatego sa tanie. Ale i tak lepsze od cudow z allegro |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 17-01-2005, 22:14
|
|
|
Pierwszą spaloną zamieniłem Tungsramem i zakładając drugą Narvę miałem porównanie. Niestety Tungsram był żółty, dawał mało światła.
Teraz widać delikanie różnicę ponieważ droga jest bardziej rozświetlona, a zasiąg większy.
Żarówki za 7zł nie można porównać do Philipsa +50, ale wg mnie Narva wypadła bardzo dobrze!! |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-01-2005, 05:13
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | Pierwszą spaloną zamieniłem Tungsramem i zakładając drugą Narvę miałem porównanie. Niestety Tungsram był żółty, dawał mało światła.
Teraz widać delikanie różnicę ponieważ droga jest bardziej rozświetlona, a zasiąg większy.
Żarówki za 7zł nie można porównać do Philipsa +50, ale wg mnie Narva wypadła bardzo dobrze!! |
Narva jest dobrą żarówką miałem kiedyś.A teraz planuje kupić nowe philipsa.np +50 albo visiona .
Co do tych żarówek z allegro to tragedia!! swiecących w stu odcieniach na raz koszmar !! |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-01-2005, 11:01
|
|
|
postanowiłem się z wami podzielić moimi spostrzeżeniami co do żarówek H4.
wczoraj zrobiliśmy z kumplem z pracy krótki test żarówek Philips Vison Plus (+50%) i Philips Blue Vision.
test został zainspirowany przepaleniem się w moim aucie jednej z żarówek i chęcią zmiany żarówek które już posiadaliśmy na lepsze. odbył się na 3 autach: moim Tipo (z jedną Osram Bilux Silver i jedną Narvą), Corsą kolegi w której założone były Tungsramy i Felicją z założonymi żarówkami fabrycznymi (nie dociekaliśmy jakimi). Felicja robiła za wzorzec... w niej nie zmienialiśmy żarówek.
w ciemnym garażu stanęły naprzeciw ściany dwa auta: Corsa i Felka. Porównywalnie zachowywały się światła (geometria, krycie przed autem, barwa). po wymianie żarówek w Corsie na Philips Vison Plus efekt niesamowity. to co wcześniej wydawało się być białe stalo się żółte. światło super białe. lepze krycie strefy przed autem (równomierne, bez plam...) właściciel Felicji podłamany - szczególnie że był sceptycznie nastawiony do pomysłu wymiany żarówek i nie wierzył że może być jakaś znacząca różnica.
ja, jako że miałem wcześniej Osram Bilux Silver (+50%) wiedziałem że gra jest warta świeczki. a po spaleniu się jednej z nich - służyła ponad dwa lata, postanowiłem pójść krok dalej i kupiłem Philips Blue Vision. po wymianie jednej strony (postojówki + H4) zaczęliśmy się śmiać... drugi reflektor wyglądał jak lampa reflektorowa w maluchu na prądnicę poważnie. po wymianie obu podjechałem do Corsy i porównaliśmy światła. efekt wizualny zaje...fajny. światło super jasne - nie ma się wrażenia że jest niebieskie tylko ekstra białe. w porównaniu do Vision Plus podobne krycie... równomierne i nasycone. ale w porównaniu z Blue Vision, Vision Plus wyglądają słabiej. i gdy tak staliśmy i podziwialiśmy podjechał koleś swoją furką ze standardowymi żarówkami i znowu śmiech... Panowie! to jest przepaść.
Zatem:
- żarówki Philips Vision Plus (lub Osram Bilux Silver - porównywalnej klasy i jakości) są naprawdę godne polecenia! koszt stosunkowo niewielki - płaciliśmy 42PLN za 2xH4 na allegro.pl (koleś akurat był z Wrocławia) więc odbiór osobisty. oczucia kierowcy po wczorejszej jeździe nocnej jak najbardziej pozytywne. duża poprawa widoczności. większy zasięg. lepsze krycie.
- Philips Blue Vision jakość jak wyżej + rewelacyjna barwa. koszt niestety wyzszy 74PLN za komplet 2xH4 + 2x5W5 blue vision, ale dwóch kolesi z pracy, którzy widzieli nasze wymiany, a nie planowali wymiany żarowek wogóle (sądzili że ich są O.K.) dzisiaj złożyli zamówienie na Blue Vision
Moja konkluzja:
- jak masz kasę to Blue Vision, jak nie to Vision Plus... efekt gwarantowany
P.S. nie mam % od sprzedanych żarówek Philipsa podzieliłem się tylko swoimi i nie tylko spostrzeżenami.
pozdrowki |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-01-2005, 17:45
|
|
|
gringo105 napisał/a: | A tak na marginesie, to właśnie najbardziej mnie wkurza na drodze jak ktoś ma żle ustawione światła, lub nadużywa ich, zwłaszcza przeciwmgielnych. |
Zgadza sie calkowicie.
Problem to ustawienie reflektorow a nie moc zarowek.
Jak masz poprawnie ustawione lampy to czy zarowki sa 55/60 czy 90/100 to problemu oslepiania nie ma.
A uzywanie bez powodu lamp przeciwmgielnych to juz inna historia.
Te tez potrafia niezle oslepic... |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
|