|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Stłuczka - skutki - naprawa |
Autor |
Wiadomość |
trombson
Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 14 Skąd: Skierniewice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-11-2009, 12:59 Stłuczka - skutki - naprawa
|
|
|
Witam,
Jakieś dwa tygodnie temu uderzyła we mnie miła młoda Pani, tragedii nie było bo nikt nie ucierpiał, u niej małe wgniecenie na lewym nadkolu a u mnie mała rysa na prawym nadkolu, opuszczony i zarysowany zderzak, wgnieciona felga, pęknięty kołpak i podejrzewam, że coś się stało z tzw. mcpersonem, bo przy obrotach kierownicą słychać stukot właśnie w tym prawym kole a poza tym na przeglądzie w lipcu już coś o tym wspominiano, (czy nie została przesunięta tzw geometria samochodu), przesunięta linia (nie jednakowa szparka ;p) między klapą a nadkolem i oderwany zaczep 'grilla' i prawa strona świateł raz działa raz nie. No i wczoraj regulowałem sobie wysokość kierownicy i tak chciałem docisnąć że aż sie urwała dzwignia, czy da się ją dokupić i czy wymiana jest bardzo skomplikowana? :/ Niby nic ale jednak... spisaliśmy oświadczenie, przyjechał rzeczoznawca i teraz mam środki aby to naprawić.
W czym sprawa? Chodzi o to aby jak najmniejszymi kosztami to naprawić Chciałbym abyście mili forumowicze podpowiedzieli mi jakie z wyżej wymienionych usterek dam radę sam naprawić (jakieś tam zdolności posiadam ;p) no i co przede wszystkim w pierwszym rzędzie, bo jeździć jeździ ale wiadomo bezpieczeństwo przede wszystkim. dodaję parę fotek aby lepiej zobrazować zaistniały problem.
Jeżeli owy problem nie pasuje do działu w którym go umieszczam proszę o wyrozumiałość ponieważ tyle tego jest, że nie chciało mi się każdego problemu opisywać w nowych tematach. Pozdrawiam.
http://img697.imageshack.us/g/83532032.jpg/ |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-11-2009, 13:43
|
|
|
trombson, jeżeli nie masz 2 lewych rąk to sporo możesz zrobić sam.
trombson napisał/a: | mała rysa na prawym nadkolu | zdarło do podkładu, czy aż do blachy? Jeżeli nie jest głęboka, to możesz kupić np. kredkę koloryzującą, albo lakier do zaprawek dorobić. Jak mocniej to polecam lakiernika
trombson napisał/a: | opuszczony i zarysowany zderzak | jeżeli nie chcesz mieć zarysowanego to go wymień, a jeżeli nie zależy Ci na wyglądzie to po pierwsze go zdejmij. Każdy bok zderzaka jest mocowany na metalowych wspornikach (do wspornika jest przykręcone kółko, na które zderzak się wsuwa). One są dosyć miękkie i po latach lubią rdzewieć i wystarczy lekko je naruszyć i już krzywo. Musisz po prostu młotkiem i siłą mięśni zrobić tak, żeby ten wspornik był prosty.
trombson napisał/a: | wgnieciona felga | jeżeli tylko rant to albo sam to wypukasz młotkiem, albo daj do mechanika. Jeżeli felga jest mocno wygięta lub spłaszczona to się pożegnajcie.
trombson napisał/a: | pęknięty kołpak | dokupisz na sztuki, albo cały komplet za 50 kilka zł.
trombson napisał/a: | podejrzewam, że coś się stało z tzw. mcpersonem | mcpersona zawsze można wyjąć. Odkręcasz go od zwrotnicy (czyli przy mocowaniu koła - 2 śruby i pod maską 3 śruby). Mcperson to nic innego jak amortyzator, sprężyna, łożysko amortyzatora i poduszka. Wielkiej filozofii tam nie ma. Na oko widać co jest do kitu (np. krzywa laga amortyzatora), jeżeli dostałeś w koło to równie dobrze może być lipa w przekładni kierowniczej. Sprawdzić się to da takim sposobem, że podnosisz cały przód auta w powietrze (2 lewarki) i od tego w które dostałeś odczepiasz końcówkę drążka. Kręcisz kierownicą i jeżeli dalej puka to coś w przekładni, a jeżeli nie to mcperson, ale moim zdaniem takie stuki to przekładnia.
trombson napisał/a: | czy nie została przesunięta tzw geometria samochodu | sam nie zrobisz. Umów się w jakimś zakładzie.
trombson napisał/a: | przesunięta linia między klapą a nadkolem | dostałeś tylko w nadkole, czy maska też oberwała? Czy między drzwiami a nadkolem masz równe łączenie, czy też się rozszerza? Podarzewem, że przesunęło ci się nadkole po uderzeniu i stad ta różnica. Jest ono przykręcane, ale podejrzewam, że po prostu dostało i się odkształciło/przesunęło względem mocowań.
trombson napisał/a: | oderwany zaczep 'grilla' | klei się ten plastik ciężko, ale jest to możliwe. Niemniej jednak warto by było grill wymienić.
trombson napisał/a: | prawa strona świateł raz działa raz nie | jakie światła? Reflektor, kierunkowskaz? Sprawdź kable przy lampach, zobacz czy kostki wchodzące do żarówek są całe, a na końcu sprawdź żarówki (wstrząs mógł je uszkodzić). Czarem wystarczy poruszać żarówką w oprawce i łapie.
trombson napisał/a: | aż sie urwała dzwignia | można to kupić. Sam wymienisz, tylko musisz się tam od spodu do mocowania dokopać. |
_________________
|
|
|
|
|
trombson
Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 14 Skąd: Skierniewice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-11-2009, 14:33
|
|
|
mrk69, więc:
lakier lekko zadrapany, wiec owa kredka powinna wystarczyć,
zderzak jest lekko zarysowany i prawie tego nie widać więc zastanie, zdejmę go i zrobię jak mówisz ( bez młota to ch. nie robota ;p),
kołpak to też nie problem, bo aż taki połamany to nie jest,
felgę mi naprostowali przy wymianie na zimówki i jest spoko leży na zapasie,
Mcperson - no właśnie, jeżeli sam się za to wezmę to obejdzie się bez tzw. ciężkiego sprzętu? Bo nie wiem do końca jak to jest zamontowane chodzi mi o sprężynę czy będę musiał ją naciągać zdejmować itd. Nim się za to wezmę to sprawdzę to pukanie tak jak mówisz,
geometria to wiedziałem że bez mechanika sie nie obejdzie,
maska jest cała, uderzenie było z ukosa w koło i poszło po zderzaku, linia między drzwiami a nadkolem jest ok - takie same odległości na dole i na górze, klapa też się otwiera bez problemów, dam radę odkręcić je i te mocowania jakoś wyprostować - jest to realne?
co do grilla to bym go wymienił bo i jeden z pasków fiata odleciał wygląda jak adidas z 2 paskami ;p,
śwaitła (prawa strona - lewa jest ok)- postojówki nie działaja, mijania świecą jak postojowe, długie są ok, i reflektor przeciwmgielny też nie działa wogóle, kabelki i kostki sprawdzałem wyglądają ok ;/
co do dźwigni to spoko że jest tam jak się dostać i wymienić,
Jeśli jest coś jeszcze na co wypada zwrócić uwagę to piszcie.
POZDRAWIAM. |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-11-2009, 14:56
|
|
|
trombson napisał/a: | postojówki nie działaja | więc albo przepalone, albo bezpiecznik, albo styki zaśniedziałe przy żarówce.
trombson napisał/a: | mijania świecą jak postojowe | stawiam jednak na kostki przy żarówce i na ich wtyczki metalowe. Słabe światła to trombson napisał/a: | dam radę odkręcić je i te mocowania jakoś wyprostować - jest to realne? | wina kostek, zaśniedziałych styków, albo słabej masy na żarówce - taka kostka do max 5 zł z nowymi złączami kosztuje.
trombson napisał/a: | reflektor przeciwmgielny też nie działa wogóle | więc tu ewidentnie stawiam na żarówkę.
trombson napisał/a: | dam radę odkręcić je i te mocowania jakoś wyprostować - jest to realne? | raczej nie, bo przesunięcie może być małe, ale w miarę długości błotnika się rozszerza i nie bardzo wiadomo gdzie zacząć.
trombson napisał/a: | to obejdzie się bez tzw. ciężkiego sprzętu? | do odkręcenia mcpersona od góry potrzebujesz klucza nasadowego nr 13, a od dołu 17 i 18, albo 17 i 16 - jednym kręcisz, a drugim blokujesz nakrętkę. Co do rozebrania mcpersona to: ściągacze do sprężyn, klucz 17, albo 18 (oczkowy gięty) i imbus, ale nie pamiętam numeru. Od góry, pod plastikową okrągłą osłoną znajdziesz miejsce odkręcania amortyzatora od poduszki. |
_________________
|
|
|
|
|
trombson
Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 14 Skąd: Skierniewice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-11-2009, 15:08
|
|
|
wielkie dzięki, podejrzewam że wezmę się za to najprędzej 11ego tego miesiąca bo wolne od pracy ;p, po wstępnych działaniach dam znać co i jak i z czym mam problem. pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|