|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
jak podlaczyć tube? |
Autor |
Wiadomość |
tony
Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 23 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 05-03-2009, 16:15 jak podlaczyć tube?
|
|
|
Siema mam problem, nie wiem jak podłączyć tubę która posiada wmontowany wzmaciacz. Wczesnej miałem ja podłączoną i nie zwracałem jak koleś podłączył kable ciągle są przeprowadzone i podłączone pod akumulator i radio, ten chłop chce znów 20zl za podłączenie a to jest 2min roboty wiec raczej mi sie to nie opłaca. Chciałbym sam podłączyć ale boje się ze spale tubę, może ktoś wie jak podłączyć?
tak to wygląda
kable które posiadam: czerwony(zaśilający) który mam podłączony do akumulatora, niebieski do radia i ten czarny albo przezroczysty musiał bym zerknąć w samochodzie.
to jakąś podpowiedz ale za bardzo dużo ona mi nie mówi może ktoś dal by rade mi przetłumaczyć
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-03-2009, 16:52
|
|
|
Więc tak: ten "przezroczysty" to tzw. chinch, czyli kabel RCA. Dajesz go do radia, a drugi koniec do tuby i na tym koniec z kablami audio.
Kabel z bezpiecznikiem (który wkładasz na sam koniec) podłączasz do plusa w akumulatorze (+ końcówka z oczkiem) i do niego dalej dopinasz resztę grubego czerwonego kabla. Ten cały czerwony kabel prowadzisz do bagażnika (o ile tam masz tubę) i wpinasz w gniazdo B12V (+widełkowa).
Czarny gruby - czyli zasilający podłączasz do karoserii (+ oczkowa)- to ma być masa więc do "gołego" metalu i wpinasz na tubie do GND (+widełkowa). On jest krótki, czyli nie masz ciągnąć aż do akumulatora.
Niebieski kabel wpinasz na kostce do radia w miejsce opisane "rem" lub ewentualnie "antena", "electric antena", a drugi koniec w tubie do gniazda REM (od remote, czyli sterowanie + oczywiście końcówka widełkowa) - to ma być włączanie tuby dopiero w momencie jak radio chodzi.
Ważne jest, aby kable RCA i kable zasilania szły w osobnych progach auta.
Oczywiście w miarę chęci wkładasz kable pod maską w peszele. |
_________________
|
|
|
|
|
|
Borzo
Wiek: 34 Dołączył: 27 Lut 2009 Posty: 26 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-03-2009, 16:54
|
|
|
Czerwony kabel to jest plus, jego podłączasz pod śrubkę przypisaną +12V.
Brązowy kabel to jest minus, jego podłączasz pod śrubkę przypisana GND (ground, czyli uziemienie).
Niebieski kabel to jest REMOTE, jego podłączasz pod śrubkę przypisaną REM.
Kable CHINCHE podłączasz wedle kolorów i złączy przypisanych LINE INPUT. |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-03-2009, 16:56
|
|
|
Kabel głośnikowy jest po to, że gdybyś miał osobno wzmacniacz, a osobno tubę to wtedy z wzmacniacza (który masz tu wbudowany) z lewego "minusa" i prawego "plusa" dajesz do gniazd w tubie, ale nie opisałeś, że takie masz, więc zakładam, że nie masz. Tym sposobem łączysz 2 kanały wzmacniacza przez tzw. "mostkowanie" w jeden mocniejszy kanał zdolny obsłużyć tylko jeden głośnik. |
_________________
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-03-2009, 16:57
|
|
|
Kolego tony, razi - i to strasznie razi sposób w jaki piszesz ! Błąd na błędzie, nie chce Ci tego wytykać, ale dziwnie sie czyta takie posty - nawet w temacie zrobiles blad...
na tubie masz:
-GND - tu kabel masowy dajesz
-12V - stały plus z akumulatora
-REM - inaczej remote - impuls elektryczny do pobudzenia wzmacniacza - gdy wlaczasz radio...tu musisz pociagnac kabel od kostki radia - jezeli masz radio na kostce iso, to jest to niebieski przewod kostki zasilajacej
Pod Chincze "l" i "p" dajesz chincze niegnace od radia...nic trudnego, z radia OUT i podlaczasz do tuby
Pod "speaker" podłączasz dwa kanały biegnace z radia, czyli od kostki ISO z czesci głośnikowej przedłużasz dwa przewody odpowiedzialne za dawanie sygnalu na tylne glosniki i podlaczasz do wzmacniacza z uwzglednieniem biegunowosci..... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
tony
Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 23 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 05-03-2009, 16:59
|
|
|
Dzieki bardzo ;] |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-03-2009, 17:03
|
|
|
Swoją drogą jak gość chce 20zl to sie nie zastanawiaj i lec do niego, bedziesz mial przynajmniej swiety spokoj... tony napisał/a: | ten chlop chce znow 20zl za podlączenie |
to nie chce prawie nic i nie pisz, ze CI sie to nie tony napisał/a: | nie oplaca |
oplaca sie (to moje zdanie) |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-03-2009, 17:11
|
|
|
Za 20 zł to jak za darmo.....bierz i nie pytaj |
_________________
|
|
|
|
|
tony
Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 23 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 05-03-2009, 17:16
|
|
|
20zl za 2min za bardzo nie mam ochoty płacić chciałbym sam się nauczyć a po za tym za 20zl mam prawie 200km , tak jak wcześniej wspominałem ze mam kable przeprowadzone i podłączone pod akumulator i radio, muszę włożyć tubę do bagażnika i ją podłączyć |
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 05-03-2009, 17:20
|
|
|
tony napisał/a: | 20zl mam prawie 200km |
masz smarta na gaz ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
tony
Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 23 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 05-03-2009, 17:24
|
|
|
Luczu napisał/a: | tony napisał/a: | 20zl mam prawie 200km |
masz smarta na gaz ? |
Fiat Uno |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-03-2009, 17:35
|
|
|
tony napisał/a: | 20zl mam prawie 200km |
hmm....to czym jezdzisz na codzien? skuterem? to ktore uno tak malo pialilo? kurde, to wypchne te swoja omege i wsiade w uno...bo omega poki co pali 15l PB na 100km tony napisał/a: | chciałbym sam się nauczyć |
skoro nie szkoda Ci nowego sprzetu to podlaczaj.....w sumie to faktycznie nic trudnego, ale jak masz cos spalic.....hmm.....w sumie Twoja sprawa, wszelkie informacje do podlaczenia masz zawarte wyzej...mysle ze moj post i post mrk69 spokojnie CI powinien wystarczyc....
no nic, wiecej na temat owych 20zl sie nie wypowiadam i podziwiam chec nauki podlaczania tuby na przyszlosc pozdrawiam |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
tony
Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 23 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 05-03-2009, 20:59
|
|
|
a jakie uno 1.0 pali dużo? |
|
|
|
|
Mayones84
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 68 Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-03-2009, 21:56
|
|
|
Kolego nie miałem nigdy UNO ale to co piszesz za 20zł 200km to perpetum mobile.
2,7l na 100km. DOBRE Przy tej tubie na pewno spalanie wzrośnie. |
_________________ Tipo 1.6 Twin Cam |
|
|
|
|
cezar60
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 19-03-2009, 22:54
|
|
|
hmm.... znam to uno i prawde mowi prawie 200km. Za 20zl mamy 12 litrow gazu, a uno spali 6 max 7 litrów. Gazownicy sami sie dziwia ale silnik jest w bardzo dobrym stanie. |
_________________ Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|