Nie wyłączający się kondensator |
Autor |
Wiadomość |
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-03-2011, 22:39 Nie wyłączający się kondensator
|
|
|
Witajcie. Chcąc nie chcąc wszedłem w posiadanie czegoś takiego
http://agd.waw.pl/photo/p...94b0abbffec.jpg
Pomyślałem lepszy taki niż żaden. Standardowy model 1F o tyle dobry ze ma elektronike i nie trzeba go na zarowke ladowac
Zgodnie z zamyslem podlaczylem go wg sztuki Car Audio i instrukcji. Czyli plus do kostki od ktorej odchodzi rowniez do wzmaka, a minus od Kondensatora do nadwozia.
Urzadzenie wlaczylo sie i jakies 5 sekund pozniej po zakonczonym ladowaniu (migjacy przecinek) bylo gotowe do pracy. Odpalilem... no i oczywiscie roznica SPORA. Przy wylaczonym aucie napewno glosniki zaczynaja charczec przy duzo wiekszej glosnosci, a basowy.. nawet nie wiem balem sie ze klape rozsadzi. Przy wlaczonym aucie efekt rownie dobry, brak spadku napiecia na ogolnej instalacji dzieki czemu swiatla nie przygasaja etc.
JEST JEDNAK PROBLEM
model ten nie jest wyposazony w kanal remote... ma tylko + i -
W instrukcji napisane jest ze jezeli nie zanotuje on w ciagu minuty skokow napiecia wiekszych niz 0,1V przelaczy sie w tryb Standby. Na jego wyswietlaczu zatrzymuje sie 12,5 i dalej... nic nawet 30 min. Napiecie stale i na aku i na voltomierzu w kondensatorze, a ten dalej sie swieci. Pokazuje napiecie oraz dwie niebieskie diody statusu...
Co z tym fantem zrobic? Ktos sie orientuje? Wydaje mi sie ze nie tak powinien dzialac ten caly standby.. powinien wylaczyc wyswietlacz.. Znowu robic oddzielny wlacznik do kondensatora bzdura. Przeciez bedzie sie ladowal i rozladowywal w kolko. |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-03-2011, 22:46
|
|
|
STIVIego zapytaj! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-03-2011, 22:54
|
|
|
Tak to widocznie działa kondensator po naładowaniu nie pobiera już prądu, pobiera go jedynie na zasilanie wyświetlacza. |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-03-2011, 08:40
|
|
|
Mialem bliski kontakt z dwoma kondami i jeden mial kanal remote. A drugi wlaczal sie dopiero wtedy kiedy byla taka potrzeba. Ten caly czas. Boje sie na noc zostawic. Szkoda aku. |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-03-2011, 12:07
|
|
|
Jak masz możliwość to sprawdź miernikiem ile pobiera prądu na postoju i będziesz wiedział czy aku ci nie padnie. |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-03-2011, 15:30
|
|
|
zrób mi zdjecie z góry takie lepsze bez opakowania bo nei chce mi sie cos wierzyc ze nie ma remote |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 12-03-2011, 17:16
|
|
|
całkiem nie dawno przerabiałem temat takiego kondensatora i wszystko dokładnie obadałem
jesli kondensator ma wyświetlacz ale nie ma remota to wyłącza się sam po jakiś czasie ale tylko kiedy odpowiednio spadnie napięcie w instalacji aua , przy pracy na zapalonym silniku jest ciatgle grubo ponad 13V i kondensator sie nie wyłączy , po zgaszenie silnika napięcie na akumulatorze zacznie spadać do wartości pomiędzy 12-12,8V( w zależności od stanu aku ) i wtedy np po 45sec nastąpi wyłączenie kondensatora ...
w każdym razie w praktyce to mnie więcej tak że po zgaszeniu silnika i wyłączeniu grania w ciągu 5 minut kondensator na pewno sie wyłączy
zaś odnośnie poboru energi to kształtuje to się tak :
kondensator wraz z wyświetlaczem będzie pobierał ok 150-200mA zaś po wyłączeniu wyświetlacza pobór będzie wynosił ok 30-40mA czyli mnie więcej tyle ile bierze autoalarm + zegarek |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-03-2011, 18:07
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | całkiem nie dawno przerabiałem temat takiego kondensatora i wszystko dokładnie obadałem
jesli kondensator ma wyświetlacz ale nie ma remota to wyłącza się sam po jakiś czasie ale ... | No widzisz wlasnie lipa... Swieci caly czas... Nie chce sie wylaczyc... Stoi na 12,5V i koniec. Pod obudowa jest maly przekaznik z miejscem jakby na klucz gwiazdkowy, gdybym sie tam jakos przebil zastanawiam sie czy to nie jest regulacja wylaczania |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 12-03-2011, 18:46
|
|
|
pisario, wyłącz granie ,zgaś silnik, pozamykaj drzwi , otwórz tylko bagażnik ( palcem wciśnij guzik żeby światełko w środku się nie paliło i obserwuj kondenstator przez powiedzmy 3-4 minut jesli nie zgaśnie to jest uszkodzony lub ( mało prawdopodobne ale możliwe ) że to jakiś chiński , tani badziew i wogóle nie ma takiej opcji ... |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-03-2011, 19:00
|
|
|
Robilem tak. Wszystkie odbiorniki wylaczone. przez 40 minut i nic. Nie wiem czy to serio nie kwestia tego pokretla. |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-03-2011, 19:53
|
|
|
pisario, wierzysz w to, że nowy produkt wymagał by takowej regulacji tym bardziej jak to pokrętło jest w trudno dostępnym miejscu?? |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-03-2011, 20:38
|
|
|
No to co uwazacie? |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-03-2011, 20:40
|
|
|
Niech Leśniczy się wypowie, bo wie znacznie więcej niż ja.
Ja po pierwsze nie kupił bym takiego kondensatora |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-03-2011, 20:42
|
|
|
A jakbys go dostal? wiesz... efekt jest nieporownywalny. Wczesniej dawalem rade rozkrecic radio i wzmaka do momentu trzeszczenia glosnikow. W chwili obecnej nie moge bo glowa peka |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-03-2011, 20:45
|
|
|
Jak bym go dostał?? To bym z nim eksperymentował i faktycznie spróbował szczęścia z ta śrubką Co masz do stracenia:) Przecież tak nie może być, żeby cały czas był włączony.. W zimie to się równa szybkiemu rozładowaniu aku, nawet jak pobierany prąd jest taki jak pisał Leśniczy. Mi od samego zegarka siadał
Co do jakości muzyki to oczywiście nie ma porównania:) Znacznie mniej zniekształceń
** Dodano: 12-03-2011, 20:46 **
Może daj fotke bo ciekaw jestem gdzie ta śrubka jest |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-03-2011, 00:05
|
|
|
Co mam do stracenia? Poza kondensatorem? Jezeli ta srubka zmienia sinusoide pojemnosci kondensatora, zmienia rezystencje to przypadkiem mozna doprowadzic do wybuchu... a nawet taki kondek 1F moglby troche szkod narobic.
** Dodano: 13-03-2011, 00:27 **
Moze ktos na podstawie tego cos powie?
http://www.b52audio.com/download/dpc-1005.pdf |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-03-2011, 11:08 Re: Nie wyłączający się kondensator
|
|
|
pisario napisał/a: | Zgodnie z zamyslem podlaczylem go wg sztuki Car Audio i instrukcji. Czyli plus do kostki od ktorej odchodzi rowniez do wzmaka, a minus od Kondensatora do nadwozia.
|
a - (minus) od kondensatora do wzmaka ?
przy Dietz'u 1F tez zbytnio nie było opisane ze jest remote(bo takowego podłączałem). Była zwykła śrubka na gornej obudowie na srubokret gwiazdke.. podpiąłem pod nią remote i działa..
zobacz w instrukcji nawet jest cos takiego zaznaczone, przewaznie we wszystkich kondach jest w tym miejscu remote. Mysle ze na darmo by tego nei zaznaczali w instrukcji.
|
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-03-2011, 15:30
|
|
|
Wiem jak wyglada sruba od remote. Nie mam takiej. Nic poza + i - nie wystaje nad obudowe.
** Dodano: 13-03-2011, 15:30 **
Zaraz postaram sie zdjecie zrobic.
** Dodano: 13-03-2011, 15:47 **
Sorry za jakosc, ale na pargkingu podziemnym i telefonem robione. Co wazniejsze widac.
Tu widac, ze na lewej + na prawej -. Sa w tym plastiku jakies wejscia ale nie wiem czy to nie wentylacja poprostu. To czarne okragle na srodku to buzzer informujacy o zlym podlaczeniu + i -
Juz na tym zdjeciu widac z lewej w otworze nad plusem jest jakby potencjometr do ktorego mozna dojsc srubokretem gwiazdkowym. Napisane jest na nim jakies 369.. dziwne liczby
|
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-03-2011, 19:06
|
|
|
nie wiem nie wiem co to za wynalazek .. swoją drogą te 'druciki' bo nie mozna tego nazwac kablami zasilającymi lepiej odepnij i kup jakis konkretny do tego celu przeznaczony kabel zasilający.. |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-03-2011, 20:23
|
|
|
nie chciałbym cie martwić ale z instrukcji jasno wynika..
"5.If the DC voltage of the car does not exceed over +/- 0,1 ampere, the digital pcb will keep one original “on” status for one minute to assure thecar electronic system is stable. The digital pcb will automatically turn off and stay in “stand-by” mode.6.If the DC voltage of the car electronic system exceeds over +/- 0,1ampere, the capacitor will automatically operate again."
prztłumacze to w skrócie
jesli pobór energii nie przekracza 100mA (0.1Ampera ) kondzior pozostanie w trybie "włączanym" przez minutę aby upewnić się że napięcie w instalacji jest stabilne po czym cyfrowy wyświetlacz wyłączy się, a kondzior przejdzie w tryb "uśpienia" kiedy pobór energii wzrośnie powyżej 100mA ( włączysz granie ) kondzior "wybudzi się"
więc tak jak pisąłem wcześniej kondzior jest uszkodzony lub cos nie halo z instalacją w aucie ( pobór energi wciąż przekracza 100mA ) jesli chcesz się upewnić czy to kondensator wyjmij go z auta, odepnij też akumulator i podłącz pod sam akumulator tylko kondzia, jeżeli minutę po naładowaniu nie wyłączy się to jest zwalony , jeśli wyłączy się prawidłowo, a podpięty w instalacje auta nie chce to znaczy, że masz cos nie halo ale z samym sprzętem grającym ( np wzmacniacz zamiast się wyłączyć przechodzi w stan uśpienia i ciągnie energie dlatego kondzior nie gaśnie ) lub cos w samej instalacji auta ( jakieś podświetlanie czy alarm czy coś innego ciągnie energie)
jeśli coś pobiera energie z akumulatora to kondensator nigdy nie zgaśnie bo ciagle jakby pracuje ) akumulator cały czas próbuje ewentualne spadki energi uzupełnić tym co zgromadził kondensator ponieważ na kondensatorze zawsze panuje ciut wyższe napięcie ( nawet o 0,001Volta ) dlatego akumulator ciągle będzie próbował się podładować z kondensatora tym przekraczając magiczną barierę 100mA ..... |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-03-2011, 00:33
|
|
|
Leśniczy na tyle ten angliskij znam ze ogarnalem instrukcje. Tyle ze nawet po Polsku nie do konca zrozumiala ona dla mnie . Jutro zrobie to od czego zaczac powinienem a mianowicie od sprawdzenia uplywnosci pradu w samochodzie. Jak podsumowalem to moze byc ze 100mA wcina w trybie jalowym. Samo radio pobiera ok 40 mA(podtrzymanie pamieci) zgodnie z instrukcja. Dochodzi wzmacniacz ktory ma ustawienia cyfrowe i zre caly czas na podtrzymanie pamieci. Do tego zegarek, alarm, termometr i moze sie okazac ze tak jest. Dzis gadalem z kumplem ktory zajmuje sie el. samochodowa. Mowi ze kiedys zakladal taki kondek noname na zyczenie klienta i tez nie gasl, faktycznie po przykreceniu tego potencjometra zmienilo sie ustawienie i gasl. Zmienil ta przykladowa tolerancje 100mA na 200 i ok. Tyle ze nie mamy pewnosci ze w tym modelu to pokretlo jest od tego.
Stivi To wszystko w fazie prototypu wiec kable tez do wymiany, pewnie jutro.
Kontynuujac serie nurtujacych mnie pytan:
Czy nienaladowany badz zle naladowany kondensator moglby sie tak zachowywac? |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-03-2011, 06:59
|
|
|
pisario, to chodzi o skoki poboru prądu o podaną wartość a nie o sumę. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-03-2011, 20:31
|
|
|
doszedłeś coś z tą sprawą ? |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-03-2011, 12:13
|
|
|
Hej! Pod obudowa byla mala srubka tzn taki potencjometr. Przy uzyciu bardzo dokladnego srubokreta gwiazdkowego, delikatnie podkrecilem i teraz po okolo 10 min od wylaczenia odbiornikow gasnie |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
|