|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Obroty na wzmacniaczu |
Autor |
Wiadomość |
kris_ldz
Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 279 Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 31-08-2008, 12:42 Obroty na wzmacniaczu
|
|
|
Siemanko,
dwurotnie ostatnimi czasy miałem taką sytuację, że po włączeniu radia, na tubie basowej (nawet jak wyciszyłem głośniki) słyszałem (obstawiam) alternator?! Dodając gazu, zmieniał się dźwięk - więcej obrotów, wyższe tony, mniejsze obroty, dźwięk bardziej basowy...
Pytanie - mam gdzieś przebicie? Czy co to może być?
Dodam - słychać to tylko na tubie, a mam ją podłączoną do wzmacniacza (reszta głośników do radia). Wzmacniacz jest (zarówno masa i +) podłączony bezpośrednio do AKU... |
_________________ Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik
powoli do przodu... --> |
|
|
|
|
magi-marcin
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Maj 2006 Posty: 323 Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-08-2008, 13:06
|
|
|
Mase masz też do aku podłączoną??
Jezeli tak to zle.
Mase w bagażniku do jakiejś śruby przykręć, tylko zeby ta masa była dobra.
Poza tym masa powinna być jak naj krtósza i bardzo dobra.
Myśle ze to ten problem rozwiąze.
A te dzwieki to TAK z alternatora.
W najgorszym przypadku twój wzmak ma słaby filtr prądowy.
Powodzenia i miłego słuchania |
_________________ Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 31-08-2008, 15:52
|
|
|
magi-marcin, ma rację, ale druga zasada mówi o tym ,że wzmacniacz powinien mieć zasilanie z tego samego miejsca co radio. Miałem kiedyś sytuację, że radio szło z aku, a tuba z blachy -efekt? Piszczenie. Co najlepsze - okazało się, że po wyjęciu ze wzmaka kabla od masy on dalej grał. Wyjście chinche w radiu było zmasowane i prowadziło masę do wzmaka - piszczenie ustało. Druga sytuacja to taka, że dawniej miałem wzmacniacz przykręcony do tyłu siedzenia pasażerów, a masę miał z aku. Okazało się, że blacha z siedzeń przenosiła masę przez śruby na obudowę wzmaka. Odizolowałem go przy pomocy płyty z mdf'u którą przykręciłem do siedzenia, a dopiero do niej wamacniacz. Tyle, że mi za każdym raem przez chinche to piszczenie przenosiło się także na kolumny. Po odłączeniu chincha była cisza, ale walczyłem z problemem rok |
_________________
|
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 31-08-2008, 18:03
|
|
|
Podłącz radio też bezpośrednio do aku, może być 2x2,5mm2 powinno pomóc. W/g mnie to typowa pętla masy. A co do łączenia masy do blachy to jest to ekonomiczne (mniej kabla) ale nie lepsze od bezpośredniego połączenia do akumulatora. Jeśli chcesz się upewnić możesz połączyć kawałkiem kabla aku z radiem na próbę przez drzwi, jak problem ustąpi to na stałe przez ścianę grodziową lub wpiąć się gdzieś w kabinie do kabli już położonych do wzmaka.
Powodzenia. |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 31-08-2008, 18:52
|
|
|
Z tego co mi wiadomo to w systemach profi stosuje się zasade że masa ma taką samą długość jak zasilanie i jest łączona do akumulatora, wiec nie wiem czy akurat stwierdzenie że najkrótsza masa jest najlepsza będzie trafne. Chyba że zasilanie jako całość ( + i - ) najkrótsze to się zgodze jeszcze. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
magi-marcin
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Maj 2006 Posty: 323 Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-08-2008, 19:01
|
|
|
Panowie ale tak niestety jest. Moze to dziwne ale nawet komputery w naszych samochodach mase mają z karoserji.
Jest to ważne z tego względu że karoseria tak jakby zamyka całą pętle dlatego też alternator i rozrusznik pobierają mase z silnika a nie przez dodatkowy kabel (-) |
_________________ Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 01-09-2008, 20:59
|
|
|
magi-marcin napisał/a: | alternator i rozrusznik pobierają mase z silnika a nie przez dodatkowy kabel (-) |
A silnik a konkretnie skrzynia jest połączona dodatkowym kablem (-) do bieguna ujemnego akumulatora. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
kris_ldz
Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 279 Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-09-2008, 21:05
|
|
|
no ja (zakładałem 2 lata temu) słyszałem właśnie, że najlepiej jest jak oba kable (+ i - ) idą z aku... dlatego też tak podłączyłem... Po 2 latach usłyszałem piękny basowy dźwięk przy niskich obrotach i super wkurzające wysokie tony przy wysokich. |
_________________ Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik
powoli do przodu... --> |
|
|
|
|
magi-marcin
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Maj 2006 Posty: 323 Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-09-2008, 07:11
|
|
|
Hipo napisał/a: | magi-marcin napisał/a: | alternator i rozrusznik pobierają mase z silnika a nie przez dodatkowy kabel (-) |
A silnik a konkretnie skrzynia jest połączona dodatkowym kablem (-) do bieguna ujemnego akumulatora. |
O tym chyba karzdy wie. Chodzi tylko o to że jezeli mamy możliwość instalacji mniejszego odcinka kabla wzrasta pewnosc ze petla która nam zakłuca sygnał nie powstanie |
_________________ Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek |
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-09-2008, 14:47
|
|
|
Nie o taką pętlę tu biega. Pętla masy zamyka się przez masę kabli cinch, nieraz stosuje się półśrodek w postaci separatora masy ale nie zawsze pomaga. Kabel minusowy pociągnięty od aku wyrównuje potencjały między kablami i likwiduje gwizdy. Poza tym obudowa wzmacniacza powinna być odizolowana od karoseri. Zdarza się również uszkodzenie masy na cinchach w radiu, objawy są takie same ale to prosto naprawić ,wystarczy masę kabli cinch dać do obudowy radia. Powodzenia |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|