Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Obroty na wzmacniaczu
Autor Wiadomość
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 31-08-2008, 12:42   Obroty na wzmacniaczu

Siemanko,
dwurotnie ostatnimi czasy miałem taką sytuację, że po włączeniu radia, na tubie basowej (nawet jak wyciszyłem głośniki) słyszałem (obstawiam) alternator?! Dodając gazu, zmieniał się dźwięk - więcej obrotów, wyższe tony, mniejsze obroty, dźwięk bardziej basowy...

Pytanie - mam gdzieś przebicie? Czy co to może być?
Dodam - słychać to tylko na tubie, a mam ją podłączoną do wzmacniacza (reszta głośników do radia). Wzmacniacz jest (zarówno masa i +) podłączony bezpośrednio do AKU...
_________________
Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik

powoli do przodu... -->
     Moneta
 
 skype
 
magi-marcin 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 323
Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-08-2008, 13:06   

Mase masz też do aku podłączoną??
Jezeli tak to zle.
Mase w bagażniku do jakiejś śruby przykręć, tylko zeby ta masa była dobra.
Poza tym masa powinna być jak naj krtósza i bardzo dobra.
Myśle ze to ten problem rozwiąze.
A te dzwieki to TAK z alternatora.
W najgorszym przypadku twój wzmak ma słaby filtr prądowy.
Powodzenia i miłego słuchania
_________________
Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 31-08-2008, 15:52   

magi-marcin, ma rację, ale druga zasada mówi o tym ,że wzmacniacz powinien mieć zasilanie z tego samego miejsca co radio. Miałem kiedyś sytuację, że radio szło z aku, a tuba z blachy -efekt? Piszczenie. Co najlepsze - okazało się, że po wyjęciu ze wzmaka kabla od masy on dalej grał. Wyjście chinche w radiu było zmasowane i prowadziło masę do wzmaka - piszczenie ustało. Druga sytuacja to taka, że dawniej miałem wzmacniacz przykręcony do tyłu siedzenia pasażerów, a masę miał z aku. Okazało się, że blacha z siedzeń przenosiła masę przez śruby na obudowę wzmaka. Odizolowałem go przy pomocy płyty z mdf'u którą przykręciłem do siedzenia, a dopiero do niej wamacniacz. Tyle, że mi za każdym raem przez chinche to piszczenie przenosiło się także na kolumny. Po odłączeniu chincha była cisza, ale walczyłem z problemem rok :sciana:
_________________
     Moneta
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 31-08-2008, 18:03   

Podłącz radio też bezpośrednio do aku, może być 2x2,5mm2 powinno pomóc. W/g mnie to typowa pętla masy. A co do łączenia masy do blachy to jest to ekonomiczne (mniej kabla) ale nie lepsze od bezpośredniego połączenia do akumulatora. Jeśli chcesz się upewnić możesz połączyć kawałkiem kabla aku z radiem na próbę przez drzwi, jak problem ustąpi to na stałe przez ścianę grodziową lub wpiąć się gdzieś w kabinie do kabli już położonych do wzmaka.
Powodzenia.
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 31-08-2008, 18:52   

Z tego co mi wiadomo to w systemach profi stosuje się zasade że masa ma taką samą długość jak zasilanie i jest łączona do akumulatora, wiec nie wiem czy akurat stwierdzenie że najkrótsza masa jest najlepsza będzie trafne. Chyba że zasilanie jako całość ( + i - ) najkrótsze to się zgodze jeszcze.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
magi-marcin 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 323
Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-08-2008, 19:01   

Panowie ale tak niestety jest. Moze to dziwne ale nawet komputery w naszych samochodach mase mają z karoserji.
Jest to ważne z tego względu że karoseria tak jakby zamyka całą pętle dlatego też alternator i rozrusznik pobierają mase z silnika a nie przez dodatkowy kabel (-)
_________________
Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 01-09-2008, 20:59   

magi-marcin napisał/a:
alternator i rozrusznik pobierają mase z silnika a nie przez dodatkowy kabel (-)



A silnik a konkretnie skrzynia jest połączona dodatkowym kablem (-) do bieguna ujemnego akumulatora.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-09-2008, 21:05   

no ja (zakładałem 2 lata temu) słyszałem właśnie, że najlepiej jest jak oba kable (+ i - ) idą z aku... dlatego też tak podłączyłem... Po 2 latach usłyszałem piękny basowy dźwięk przy niskich obrotach i super wkurzające wysokie tony przy wysokich.
_________________
Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik

powoli do przodu... -->
     Moneta
 
 skype
 
magi-marcin 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 323
Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-09-2008, 07:11   

Hipo napisał/a:
magi-marcin napisał/a:
alternator i rozrusznik pobierają mase z silnika a nie przez dodatkowy kabel (-)



A silnik a konkretnie skrzynia jest połączona dodatkowym kablem (-) do bieguna ujemnego akumulatora.

O tym chyba karzdy wie. Chodzi tylko o to że jezeli mamy możliwość instalacji mniejszego odcinka kabla wzrasta pewnosc ze petla która nam zakłuca sygnał nie powstanie
_________________
Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek
     assistance   Moneta
 
 skype
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-09-2008, 14:47   

Nie o taką pętlę tu biega. Pętla masy zamyka się przez masę kabli cinch, nieraz stosuje się półśrodek w postaci separatora masy ale nie zawsze pomaga. Kabel minusowy pociągnięty od aku wyrównuje potencjały między kablami i likwiduje gwizdy. Poza tym obudowa wzmacniacza powinna być odizolowana od karoseri. Zdarza się również uszkodzenie masy na cinchach w radiu, objawy są takie same ale to prosto naprawić ,wystarczy masę kabli cinch dać do obudowy radia. Powodzenia
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load