|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
podłączenie radia |
Autor |
Wiadomość |
kimson
Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 39 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 15-05-2009, 21:40 podłączenie radia
|
|
|
Witam,
Mam wielki problem. Może będziecie się śmiać, ale nie mogę podłączyć radia.
Miałem podłączone już jak kupiłem Tipo radio Alpine 7179M i teraz chcę podłączyć inne, ale mam wielki problem. Mam tylko kilka kabelków tzn. 4 do głośników i 3 do zasilania w tym jak rozmontowywałem radio to 2 czarne były razem i jeden czerwony.
Zdjęcie Alpine 7179M
https://ssl.allegro.pl/item591635263_alpine_7179m_7179_m.html#gallery
Pomocy!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Za pomoc wielki + wystawię!!!!!!!!!!!!!1 |
_________________ TIPO 1,7D 5D, 1994r składaczek. |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-05-2009, 22:53
|
|
|
Przypuszczam ze chcesz podlaczyc nowsze radio wyposazone juz w kostke ISO. 8 kabelkow do glosnikow (4 kolory, po dwa kabelki w kolorze, czyli + i -) dasz rade. zasilanie:
-czarny - minus akumulatora
-czerwony - plus akumulatora
-zolty, dajesz pod stacyjke, wtedy radio bedzie dzialalo po przekreceniu kluczyka i wlaczeniu zaplonu, jezeli tego nie chcesz - podlaczasz zolty razem z czerwonym na stale do plusa
-niebieski to remote, podlaczasz do obudzenia anteny lub wzmaka
ot cala filozofia |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
kimson
Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 39 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 16-05-2009, 05:05
|
|
|
Wiesz co. Niestety coś chyba jest nie tak z kabelkami, bo jak podłączam radio tak jak napisałeś to się nic nie dzieje. kurde co teraz?? |
_________________ TIPO 1,7D 5D, 1994r składaczek. |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 16-05-2009, 09:23
|
|
|
kimson, uruchamia Ci się radio w ogóle?? Co oznacza że nic się nie dzieje?? |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-05-2009, 13:05
|
|
|
kimson napisał/a: | kurde co teraz?? |
jak to co? miernik w łape i sprawdzasz, gdzie w tych Twoich starych przewodach jest prad...a jezeli uznasz, ze cos bardziej jest tam pokrecone, to poloz kable od nowa....tzn wedle schematy jaki Ci napisalem wyzej tylko podlacz sie prosto pod akumulator
** Dodano: 16-05-2009, 14:18 **
Łatwiej juz wytłumaczyć nie umiem...jezeli to nie zadziala tzn ze radio masz zepsute |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 27-08-2009, 11:29
|
|
|
No to jeszcze ja się podepnę
Czy jak podłączę radio pod akumulator to nie potrzeba dawać tam jakiegoś bezpiecznika ?
Chcę właśnie podłączyć, ale zastanawia mnie sprawa jakiegoś "spięcia"
Ja mam na chwilę obecną podłączone normalnie. Za każdym razem na noc wyjmuję je całe. Przy wyjmowaniu często wychodzące razem z radiem kable robią zwarcie, iskrzy się i wywala bezpiecznik od klaksonu. Dla tego teraz jak wyjmuję czy wkładam radio to wyjmuję również bezpiecznik. . . Jak podłączę pod aku to już nie będzie żadnego bezpiecznika i jak będzie zwarcie ... :/ |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-08-2009, 13:45
|
|
|
kimson, czerwony i żółty skręcasz razem i dajesz do jakiegoś kabelka w aucie gdzie występuje 12 volt ( nawet pod akumulator) , kabelek czarny dajesz gdziekolwiek do przewdu masowego a jeśli takiego nie możesz znaleźć to podpinasz go gdziekolwiek do blachy auta zaś jeśli od głośników idą ci tylko 4 kabelki a nie 8 to znaczy że masz możliwość podłączenia tylko dwóch głośników
( 4 kabelki = 2 głośniki , 8 kabelków = 4 głośniki)
jeśli zasilanie podłączysz prawidłowo a radio nie goli to sprawdź bezpiecznik w radiu jeśli jest dobry a radio dalej nie działa to prawdopodobnie jest ono ubite
Luczu, na kabelku plusowym przy radiu dajesz bezpiecznik z gniazdem np taki
jeśli nie chcesz przy zwarciu wymieniać bezpiecznika od klaksonu tylko ten z tego dodatkowego gniazda to musisz to gniazdo wpiąć PRZED miejscem gdzie wystepuje zwarcie
** Dodano: 27-08-2009, 14:47 **
p.s ogólnie w samym radiu też mas bezpiecznik ale tamten chroni bardziej przed przeciążeniem samego radia niż przed zwarciem dlatego warto dorzucić dodatkowy bezpiecznik a już szczególnie kiedy sytuacja jest taka jak u ciebie czyli występuje gdzieś zwarcie |
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 27-08-2009, 13:55
|
|
|
Leśniczy, dzięki za odp
Dobry pomysł z ty bezpiecznikiem ...
Myślałem jeszcze nad tym, żeby do + przy radiu wpiąć przełącznik 0-1 Wtedy przy wyjmowaniu i wkładaniu radia bym po prostu wyłączał prąd w kabelku :p
Ogólnie fajna sprawa z tym podłączeniem pod aku i masą. Wczoraj koledze robiliśmy i radio nie miga przy basie a głośniki nie trzeszczą:p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-08-2009, 17:42
|
|
|
Luczu, mozesz też poświęcić pół godzinki, kupić kostkę jedną, lub osobną na zasilanie i głośniki, wtedy wyciągając radio wypinasz tylko kostkę i nie ma prawa nic się zewrzeć |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 27-08-2009, 17:48
|
|
|
yoyo, jednak będę robił bezpiecznik lub przełącznik - zależy co szybciej sobie znajdę. Cytat: | Luczu, na kabelku plusowym przy radiu dajesz bezpiecznik z gniazdem np taki |
gdzie takie coś można kupić ?:p i w którym dokładnie miejscu go dać aby najlepiej spełniał swoją rolę ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-08-2009, 17:52
|
|
|
Luczu napisał/a: |
gdzie takie coś można kupić ?:p i w którym dokładnie miejscu go dać aby najlepiej spełniał swoją rolę ? |
w każdym elektronicznym kupisz takie gniazdko są też takie podłużne na starsze typy bezpieczników
jeśli widzisz gdzie Ci zwiera i jest to pewnie za radiem, to daj go kawałek dalej (przed zwarciem), tylko rozplanuj to tak, abyś nie musiał rozbierać pół kokpitu żeby go wymienić jak się spali |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-08-2009, 20:41
|
|
|
yoyo napisał/a: | Luczu, mozesz też poświęcić pół godzinki, kupić kostkę jedną, lub osobną na zasilanie i głośniki, wtedy wyciągając radio wypinasz tylko kostkę i nie ma prawa nic się zewrzeć |
Luczu napisał/a: | jednak będę robił bezpiecznik lub przełącznik - zależy co szybciej sobie znajdę |
A nie prościej by było kupić kieszeń do radia i nie bawić się w żadne odpinanie kostek i anteny od radia, tylko wyjmujesz radio jednym ruchem i zakładasz je również jednym ruchem |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 27-08-2009, 21:11
|
|
|
polansky napisał/a: | A nie prościej by było kupić kieszeń do radia |
teraz sprawdzałem na allegro pod hasłem kieszeń sony i nic konkretnego nie wyskoczyło. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-08-2009, 07:42
|
|
|
Luczu napisał/a: | teraz sprawdzałem na allegro pod hasłem kieszeń sony i nic konkretnego nie wyskoczyło. |
Też teraz patrzyłem i rzeczywiście cienko
Więc jeśli jednak byś szukał kieszeni to można spróbować jechać na giełdę elektroniczną (chyba macie jakąś na Śląsku )
I tam poszukać, tylko do soniacza, something like that
http://www.allegro.pl/ite...deh_okazja.html
Wiem, że u nas swego czasu było tego sporo. Choć z drugiej strony jak weszły radia z panelami to się przerzucili na półkieszenie |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 29-08-2009, 00:27
|
|
|
polansky, taka kieszeń to super sprawa. Nie to co teraz. Panel wyciągasz i prawie zawsze zostawiasz w schowku. Później nie masz radia No chyba że trafisz na debila ... Tak jak kolega miał. Gonojek wybił mu szybę, wziął panel a radio zostawił bo było dobrze przykręcone.
Teraz powinni robić radia do wyboru - z panelem albo z kieszenią lub przynajmniej z możliwością bezproblemowego dokupienia kieszeni.
** Dodano: 28-08-2009, 11:44 **
Ale znając darmozjadów to pewnie zaczęły by znikać z samochodów kieszenie
No i zrobione Nie przygasa, głośniki grają 2 x lepiej:D Ogólnie jestem bardzo zadowolony. Ale kurcze coś nie wyszło. Dalej jest podłączone pod ten bezpiecznik od klaksonu. Na 100% przyczyną będzie ten czerwony kabel podłączony do żółtego. W sumie tak jest też dobrze. Bo oprócz bezpiecznika od klaksonu jest też nowo założony na + od aku. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-08-2009, 08:14
|
|
|
rozumiem że mieszkasz w jakimś nie ciekawym rejonie gdzie kradzieje kradną nawet migający diody od alarmu
więc jest jeszcze opcja , są w sprzedaży takie zaślepki na radio ,tzn zdejmujesz panel i zakładasz zaślepkę i wygląda to jakby radia nie było, gdyby dobrze poszukać to łądnie pasującą do fiata też może się celnie
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 29-08-2009, 11:26
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | rozumiem że mieszkasz w jakimś nie ciekawym rejonie gdzie kradzieje kradną nawet migający diody od alarmu |
Powiem szczerze, że przez kilka lat zdarzały się sporadyczne kradzieże radia itp. Ale ostatnio coś się odmieniło Tak jak w moim przypadku szli i po kilka aut grabili pod rząd, na innym osiedlu też. Ostatnio chcieli ukraść passata z 2002r ale to była jakaś piz*a bo tylko stacyjke rozwalił i nie umiał odpalić, ukradli znajomemu oryginalne fele mercedesa pomimo tego,. że miał śruby zabezpieczające, inny kolega o 2.30 w nocy wyjrzał przez okno i zobaczył jak z jego a3 ktoś kroi fele ( też oryginalne ) Wyszedł to auto już stało na cegłówkach ale koleś jak go zobaczył to uciekł także felgi ocalone. Kiedyś tak nie było. No ale wiadomo - powstanie nowa banda gówniarzy którzy na piwo i dragi potrzebują no to kroją co się da. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|