|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Blokujące się hamulce |
Autor |
Wiadomość |
bozoluk
witamy nowego
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-11-2005, 10:56 Blokujące się hamulce
|
|
|
Witam wszystkich. Jestem początkującym na forum ale nie początkującym użytkownikiem Fiata Tempry. Zdążyłem przez półtora roku powymieniać wiele rzeczy. Chciałem się się podzielić pewną uwagą na temat hamulców w Temprze. Otórz miałem przez ponad rok wielki problem z hamulcami. Po prostu nie odbijały hamulce na przedniej osi. Jeździłem po mechanikach a oni rozkładali ręce.
Pierwsza wersja była tak, że to coś się dzieje z zaciskami. Powymieniałem wszystkie gumki, powymieniałem nawet trzpienie prowadzące, wszystko nasmarowałem i bez rezultatów.
Inny mechanik zaczął podejżewać pompę hamulcową, że trzyma.
Jednak problem tkwił w czymś innym. Naprowadziły mnie na rozwiązanie kolejne pojawiające się objawy. Otórz samochód zaczął sam hamować przy skręcaniu. Przy każdym skręcie autko samo hamowało i miałęm problemy żeby ruszyć szczególnie na śliskim. Okazało się że ZATKANE BYŁY ELASTYCZNE PRZEWODY HAMULCOWE.
Może to usterka, której przyczyna jest dla wielu oczywista ale mnie spędzałą sen z powiek przez ponad rok. Tak mi blokowało hamulce że auto paliło w mieście 14 litrów gazu!
Daję radę dla wszystkich posiadaczy Tempry.
Należy wymieniać elastyczne przewody hamulcowe co 2-3 lata !!!
Pozdrawiam
Łukasz |
|
|
|
|
Alan
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 636 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 28-11-2005, 12:30
|
|
|
i powinienes dodac ze nalezy przeczyscic od czasu do czasu tloczki bo jesli sie na nich zbierze osad na nic sie zda wymiana uszczelek a swoja droga nigdy nie slyszalem aby elastyczne przewody sie zapychaly ale wiadomosci nigdy za wiele |
|
|
|
|
bozoluk
witamy nowego
|
Wysłany: 28-11-2005, 12:56
|
|
|