Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana paska rozrządu 1.4/1.6 SOHC
Autor Wiadomość
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 08-01-2006, 19:02   Wymiana paska rozrządu 1.4/1.6 SOHC

Wymieniałem na dniach pasek rozrządu u swojej T.

Zrobiłem małe How - To , wrzucilem do Downloadu, oceńcie. Może coś dodać? Poprawić?

Klik
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
  
     assistance   Moneta
 
 
aristo 


Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 98
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-01-2006, 21:46   

Świetne ;)
mam jednakże jedno zastrzeżenie ....
na tych fotkach widać że masz olej po pokrywą, czyli dobrze byłoby jeszcze wymienić zimering ... stawiam na ten od wałka rozrządu.
Jaki był koszt naprawy (pasek i rolka) ??
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 13-01-2006, 09:04   

aristo napisał/a:
na tych fotkach widać że masz olej po pokrywą, czyli dobrze byłoby jeszcze wymienić zimering

Dopiero po rozebraniu zauwazylem ze tam zebral sie olej. No ale nie mialem czasu zeby czekac za wymiana, bo pasek byl wazniejszy. Jak bede mial wieciej czasu w wakacje to sie tym zajme. Przy okazji pewnie sobie sprawdze cisnienie sprezania i zawory. Jak narazie musi byc tak.

Koszt, pasek oraz napinacz był kupiony w ASO, ~100zł +~50zł napinacz. Raz na 100tys. km wymieniam.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Zegmond 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 38
Skąd: Stara Miłosna
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 7/3/5
Wysłany: 13-01-2006, 13:14   

W moim Tipo 1.6 wystrzelił mi gaz do filtra, aż go troszkę rozerwało. Okazało się że kable wysokiego mam w opłakanym stanie, a świec praktycznie już nie było. Po wymianie tychże silnik nie pracował jak należy: prychał, różną miał moc, dużo palił, i nijak nie można go było ustawić na analizatorze ( instalacja BRC ). Dopiero jak rozebrałem rozrząd to się okazało że pasek przeskoczył o 1 ząbek do tyłu, znaczy to że przyspieszył zapłon. Był tak luźny że można było go przekładać ręcznie ponad zębami podważając go śrubokrętem...Przestraszyłem się troszkę...ale miałem już nowy pasek Delco, bo się nosiłem z zamiarem wymiany już jakiś czas, ale święta, Sywester...no i szczęście że nic się nie stalo. Książka w dłoń i do wymiany czas: dwie minuty! Po wymianie ( w ogólnych zarysach bardzo podobnie do twojego materiału ) musiałem dobrze ustawić rozrząd i tu niespodzianka: jak zgrać wszystkie znaki na kołach i na obudowie sprzęgła?! :!: Zrobiłem wszystko jeszcze raz tak jak opisane było w książce i kicha znów :!: na kołach się zgadzają a na obudowie sprzęgła 5" do przodu !!! Co za grom ?! Czy wiecie co było ?! Jest taki fiutek na obudowie paska ( nie wiem jakim cudem go zobaczyłem ) jest tak dobrze ukryty i spasowany że w życiu bym się go tam nie spodziewał :!: Nigdzie nie wspomnieli o nim w książce !!! A wysuwa się go i dopiero po wysunięciu jest on w odpowiedniej pozycji do ustawienia zapłonu i rozrządu ( znajduje się na nim taki pipek, który trzeba zgrać ze znakiem na kole pasowym wałka rozrządu ). Dopiero jak jeszcze raz zdjąłem pasek i założyłem go jak należy to wszystkie znaki się zgrały. Taki mały myk i motorek mógłby zrobić kaput !!! Że nie wspomnieli nic nawet półsłowem w książce to niekumam, przecież nikomu do głowy by nie przyszło do takiego stopnia szukać jakichś suwaczków czy innych fiutków. Jedyne co mi przychodzi do głowy to fakt iż u mnie jest on bardzo dobrze spasowany i naprawdę nie widać szpary na łączeniu. Może u innych jest gorzej spasowany i w związku z tym łatwiejszy do wypatrzenia? Ale mogliby o takim ważnym elemencie w zestrojeniu rozrządu wspomnieć w książce :!: [-o< #-o Uważajcie na to przy ewentualnych wymianach i korektach rozrządów w Waszych Fiatach ( mowa o motorku 1.6 monowtrysk SOHC ) papa.
_________________
Już za 4 lata, już za 4 lata Polska znów odpadnie z mistrzostw świata!!!
     assistance
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-01-2006, 14:50   

=D> brawo, spoko, w sam raz......

choć mimo wszystko przydałoby się tak na gotowo dorzucić info gdzie są znaki i jak ustawić w razie czego, w końcu przy grzebaniu każdemu może się przesunąć i już nie zgrane koła....

może jeszcze kilka zdjęć co i gdzie zakadane lub na zdjęciu idiotoodpornie rozjaśniene / wyszczególnieone co się zmieniło :) i będzie kurs dla każdego :D

miło w każdym razie , że jest
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Zegmond 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 38
Skąd: Stara Miłosna
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 7/3/5
Wysłany: 15-01-2006, 14:55   

Unknown: Walnę parę fotek, oczywiście, ale już bez rozbierania wszystkiego, szkoda że przy robocie do łba mi nie przyszło... ](*,) Ale tak się wściekłem że mało mi mózg nie odparował !!! :-({|=
_________________
Już za 4 lata, już za 4 lata Polska znów odpadnie z mistrzostw świata!!!
     assistance
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-01-2006, 16:36   

znaczy mi chodziło o PDF zrobiony przez Miszka :D ale jeśli też masz jakieś fotki dot paska i wymiany to pewno się przydadzą, może coś będzie co nie było...

czytałem może szybko twój post, ale o ile pamiętam chodzi Ci tam coś o czarną klapkę/zasuwkę/wsuwkę u gÓry plastykowej obudowy / osłony rozrządu...
tak , jest takie coś i tam są znaki, nie wszyscy i nie od razu mogą o tym wiedzieć, w książkach jest, ale nie zawsze... dobrze o tym wspomnieć, ktoś nie wie gdzie są znaki, czy też na koach to może szukać i szukać.....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Zegmond 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 38
Skąd: Stara Miłosna
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 7/3/5
Wysłany: 15-01-2006, 22:15   

unknown napisał/a:

czytałem może szybko twój post, ale o ile pamiętam chodzi Ci tam coś o czarną klapkę/zasuwkę/wsuwkę u gÓry plastykowej obudowy / osłony rozrządu...
tak , jest takie coś i tam są znaki, nie wszyscy i nie od razu mogą o tym wiedzieć, w książkach jest, ale nie zawsze... dobrze o tym wspomnieć, ktoś nie wie gdzie są znaki, czy też na koach to może szukać i szukać.....

Ja mam książkę wydaną przez WKŁ. Pstryknę fotek jak tylko wydobrzeję, bo mnie korzonki pogięły i ledwo żyję. [-o<
_________________
Już za 4 lata, już za 4 lata Polska znów odpadnie z mistrzostw świata!!!
     assistance
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 05-05-2006, 19:27   

Fajny poradnik, ale tyle to właściwie kazdy wie, a niestety nie ma tam ani słowa nt ustawienia paska po złożeniu... Ja rozebrałem sam obudowę i jak to zobaczyłem to odechciało mi sie zmiany paska. Zmieniałem pasek już w Oplu czy VW, ale tutaj dałem sobie spokój bo jest za dużo możliwości aby źle spasować ponownie pasek.
Oddałem do serwisu i akurat tak pasowali na znaki na kole zamachowym. Na obudowie silnika, koło sprzęgła jest gumowa zaślepka. Pod nią są znaki na podstawie których regulowano mi pasek.
Poradnik jest ok, ale brakuje najważniejszego czyli popranego ustawienia paska. Dołączcie taką instrukcję i wtaey będzie super. Ja w niczym nie pomogę, bo to co miszo napisał wiem, a nie mam pojecia o samym ustawianiu.
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-05-2006, 21:09   

Na wale klin na wprost znaku lub znak na 0 na kole zamachowym u góry po odsunięciu plastika do góry znak na kółku na wałku rozrządu pokrywać ma się z wypustem na wysuwanym plastiku.

Wiem opis skąplikowany.
Jutro będę koledze z tym robił to zrobię foty...
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load