|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Wymiana paska rozrządu 1.4/1.6 SOHC |
Autor |
Wiadomość |
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 08-01-2006, 19:02 Wymiana paska rozrządu 1.4/1.6 SOHC
|
|
|
Wymieniałem na dniach pasek rozrządu u swojej T.
Zrobiłem małe How - To , wrzucilem do Downloadu, oceńcie. Może coś dodać? Poprawić?
Klik |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
aristo
Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 98 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-01-2006, 21:46
|
|
|
Świetne
mam jednakże jedno zastrzeżenie ....
na tych fotkach widać że masz olej po pokrywą, czyli dobrze byłoby jeszcze wymienić zimering ... stawiam na ten od wałka rozrządu.
Jaki był koszt naprawy (pasek i rolka) ?? |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-01-2006, 09:04
|
|
|
aristo napisał/a: | na tych fotkach widać że masz olej po pokrywą, czyli dobrze byłoby jeszcze wymienić zimering |
Dopiero po rozebraniu zauwazylem ze tam zebral sie olej. No ale nie mialem czasu zeby czekac za wymiana, bo pasek byl wazniejszy. Jak bede mial wieciej czasu w wakacje to sie tym zajme. Przy okazji pewnie sobie sprawdze cisnienie sprezania i zawory. Jak narazie musi byc tak.
Koszt, pasek oraz napinacz był kupiony w ASO, ~100zł +~50zł napinacz. Raz na 100tys. km wymieniam. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Zegmond
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lis 2005 Posty: 38 Skąd: Stara Miłosna
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-01-2006, 13:14
|
|
|
W moim Tipo 1.6 wystrzelił mi gaz do filtra, aż go troszkę rozerwało. Okazało się że kable wysokiego mam w opłakanym stanie, a świec praktycznie już nie było. Po wymianie tychże silnik nie pracował jak należy: prychał, różną miał moc, dużo palił, i nijak nie można go było ustawić na analizatorze ( instalacja BRC ). Dopiero jak rozebrałem rozrząd to się okazało że pasek przeskoczył o 1 ząbek do tyłu, znaczy to że przyspieszył zapłon. Był tak luźny że można było go przekładać ręcznie ponad zębami podważając go śrubokrętem...Przestraszyłem się troszkę...ale miałem już nowy pasek Delco, bo się nosiłem z zamiarem wymiany już jakiś czas, ale święta, Sywester...no i szczęście że nic się nie stalo. Książka w dłoń i do wymiany czas: dwie minuty! Po wymianie ( w ogólnych zarysach bardzo podobnie do twojego materiału ) musiałem dobrze ustawić rozrząd i tu niespodzianka: jak zgrać wszystkie znaki na kołach i na obudowie sprzęgła?! Zrobiłem wszystko jeszcze raz tak jak opisane było w książce i kicha znów na kołach się zgadzają a na obudowie sprzęgła 5" do przodu !!! Co za grom ?! Czy wiecie co było ?! Jest taki fiutek na obudowie paska ( nie wiem jakim cudem go zobaczyłem ) jest tak dobrze ukryty i spasowany że w życiu bym się go tam nie spodziewał Nigdzie nie wspomnieli o nim w książce !!! A wysuwa się go i dopiero po wysunięciu jest on w odpowiedniej pozycji do ustawienia zapłonu i rozrządu ( znajduje się na nim taki pipek, który trzeba zgrać ze znakiem na kole pasowym wałka rozrządu ). Dopiero jak jeszcze raz zdjąłem pasek i założyłem go jak należy to wszystkie znaki się zgrały. Taki mały myk i motorek mógłby zrobić kaput !!! Że nie wspomnieli nic nawet półsłowem w książce to niekumam, przecież nikomu do głowy by nie przyszło do takiego stopnia szukać jakichś suwaczków czy innych fiutków. Jedyne co mi przychodzi do głowy to fakt iż u mnie jest on bardzo dobrze spasowany i naprawdę nie widać szpary na łączeniu. Może u innych jest gorzej spasowany i w związku z tym łatwiejszy do wypatrzenia? Ale mogliby o takim ważnym elemencie w zestrojeniu rozrządu wspomnieć w książce Uważajcie na to przy ewentualnych wymianach i korektach rozrządów w Waszych Fiatach ( mowa o motorku 1.6 monowtrysk SOHC ) papa. |
_________________ Już za 4 lata, już za 4 lata Polska znów odpadnie z mistrzostw świata!!! |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-01-2006, 14:50
|
|
|
brawo, spoko, w sam raz......
choć mimo wszystko przydałoby się tak na gotowo dorzucić info gdzie są znaki i jak ustawić w razie czego, w końcu przy grzebaniu każdemu może się przesunąć i już nie zgrane koła....
może jeszcze kilka zdjęć co i gdzie zakadane lub na zdjęciu idiotoodpornie rozjaśniene / wyszczególnieone co się zmieniło i będzie kurs dla każdego
miło w każdym razie , że jest |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Zegmond
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lis 2005 Posty: 38 Skąd: Stara Miłosna
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-01-2006, 14:55
|
|
|
Unknown: Walnę parę fotek, oczywiście, ale już bez rozbierania wszystkiego, szkoda że przy robocie do łba mi nie przyszło... ](*,) Ale tak się wściekłem że mało mi mózg nie odparował !!! :-({|= |
_________________ Już za 4 lata, już za 4 lata Polska znów odpadnie z mistrzostw świata!!! |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-01-2006, 16:36
|
|
|
znaczy mi chodziło o PDF zrobiony przez Miszka ale jeśli też masz jakieś fotki dot paska i wymiany to pewno się przydadzą, może coś będzie co nie było...
czytałem może szybko twój post, ale o ile pamiętam chodzi Ci tam coś o czarną klapkę/zasuwkę/wsuwkę u gÓry plastykowej obudowy / osłony rozrządu...
tak , jest takie coś i tam są znaki, nie wszyscy i nie od razu mogą o tym wiedzieć, w książkach jest, ale nie zawsze... dobrze o tym wspomnieć, ktoś nie wie gdzie są znaki, czy też na koach to może szukać i szukać..... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Zegmond
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lis 2005 Posty: 38 Skąd: Stara Miłosna
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-01-2006, 22:15
|
|
|
unknown napisał/a: |
czytałem może szybko twój post, ale o ile pamiętam chodzi Ci tam coś o czarną klapkę/zasuwkę/wsuwkę u gÓry plastykowej obudowy / osłony rozrządu...
tak , jest takie coś i tam są znaki, nie wszyscy i nie od razu mogą o tym wiedzieć, w książkach jest, ale nie zawsze... dobrze o tym wspomnieć, ktoś nie wie gdzie są znaki, czy też na koach to może szukać i szukać..... |
Ja mam książkę wydaną przez WKŁ. Pstryknę fotek jak tylko wydobrzeję, bo mnie korzonki pogięły i ledwo żyję. |
_________________ Już za 4 lata, już za 4 lata Polska znów odpadnie z mistrzostw świata!!! |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 05-05-2006, 19:27
|
|
|
Fajny poradnik, ale tyle to właściwie kazdy wie, a niestety nie ma tam ani słowa nt ustawienia paska po złożeniu... Ja rozebrałem sam obudowę i jak to zobaczyłem to odechciało mi sie zmiany paska. Zmieniałem pasek już w Oplu czy VW, ale tutaj dałem sobie spokój bo jest za dużo możliwości aby źle spasować ponownie pasek.
Oddałem do serwisu i akurat tak pasowali na znaki na kole zamachowym. Na obudowie silnika, koło sprzęgła jest gumowa zaślepka. Pod nią są znaki na podstawie których regulowano mi pasek.
Poradnik jest ok, ale brakuje najważniejszego czyli popranego ustawienia paska. Dołączcie taką instrukcję i wtaey będzie super. Ja w niczym nie pomogę, bo to co miszo napisał wiem, a nie mam pojecia o samym ustawianiu. |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-05-2006, 21:09
|
|
|
Na wale klin na wprost znaku lub znak na 0 na kole zamachowym u góry po odsunięciu plastika do góry znak na kółku na wałku rozrządu pokrywać ma się z wypustem na wysuwanym plastiku.
Wiem opis skąplikowany.
Jutro będę koledze z tym robił to zrobię foty... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|