|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[olej] co wlać? |
Autor |
Wiadomość |
Rudiger
Wiek: 46 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 130 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 29-11-2007, 10:53
|
|
|
Jeszcze 2 zdania odnośnie fitrów oleju Filtrona.
Już 2 razy miałem z nimi kłopot: w Renault 19 i CC900.
W obu przypadkach po nocnym postoju olej z magistrali spływał do miski. Nie działał najprawdopodniej zawór zwrotny w filtrze. Każde poranne odpalanie wiązało się z kontrolką oleju palącą się 3-4 sekundy i lekkim stukiem panewek w tym czasie bo pompa musiała napełniać od nowa cału układ.
Do Tipo ostatnio kupiłem filtr UFI. Nie wiem co o nim sądzić.... Wcześniej miałem Filtrona+olej półsynetyczny 10W-40 i kontrolka oleju gasła od razu. Teraz mam UFI+olej mineralny 15W-40 i kontrolka przy porannym odpalaniu gaśnie po 1 sekundzie.
Może filtr UFI też popuszcza olej? |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-11-2007, 12:12
|
|
|
Rudiger napisał/a: | Jeszcze 2 zdania odnośnie fitrów oleju Filtrona.
Już 2 razy miałem z nimi kłopot: w Renault 19 i CC900.
W obu przypadkach po nocnym postoju olej z magistrali spływał do miski. Nie działał najprawdopodniej zawór zwrotny w filtrze. Każde poranne odpalanie wiązało się z kontrolką oleju palącą się 3-4 sekundy i lekkim stukiem panewek w tym czasie bo pompa musiała napełniać od nowa cału układ.
Do Tipo ostatnio kupiłem filtr UFI. Nie wiem co o nim sądzić.... Wcześniej miałem Filtrona+olej półsynetyczny 10W-40 i kontrolka oleju gasła od razu. Teraz mam UFI+olej mineralny 15W-40 i kontrolka przy porannym odpalaniu gaśnie po 1 sekundzie.
Może filtr UFI też popuszcza olej? |
Albo ja czegoś nie wiem , albo może ty ...
Z tego co się orientuję - to nie ma takich zaworów w filtrach , które byłyby w stanie utrzymać cały olej " u góry" ! Natomiast sam sobie odpowiedziałeś ( pośrednio ) , choć tego pewnie nie zauważyłeś . Problem leży nie w filtrze - tylko w jakości oleju . |
|
|
|
|
Rudiger
Wiek: 46 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 130 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 29-11-2007, 12:25
|
|
|
Z tego co się dowiedziałem w Filtronie (w trakcie problemów z R19) filtry oleju posiadają zawory zwrotne. Po wymianie filtrów w pojazdach o których mowa wcześniej (bez wymiany oleju oczywiście) na innego producenta, problem opóźnionego gaśnięcia kontrolki znikł.
A odn. drugiej kwestii- czy jest to sprawa jakośći? Wtedy był półsyntetyk Castrol, teraz jest minerał GM. Podobno przez Mobila robiony.
Może kwestia jest w gęstości w/w olejów w niższej temperaturze raczej. Chwilę dłużej trwa nim pompa przepchnie gęsty minerał przez magistralę. |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-11-2007, 14:48
|
|
|
Rudiger napisał/a: | A odn. drugiej kwestii- czy jest to sprawa jakośći? Wtedy był półsyntetyk Castrol, teraz jest minerał GM. Podobno przez Mobila robiony.
Może kwestia jest w gęstości w/w olejów w niższej temperaturze raczej. Chwilę dłużej trwa nim pompa przepchnie gęsty minerał przez magistralę. |
Ja z uporem godnym lepszej sprawy będę obstawał przy jakości oleju ! Dlaczego - na podstawie własnych doświadczeń : rok temu dałem się nabrać i na promocji w Tesco kupiłem olej skądinąd dobrej i znanej firmy : Castrol GTX 15W 40 . Jakie było moje zdziwienie , kiedy po 4-5 tysiącach sprawdzałem poziom oleju i okazało się , że jest on czarny i ma konsystencję wody . Natomiast miarka się przebrała kiedy nieco później przy każdym rozruchu słyszałem przez 1-2 sekundy klekot rozrządu ( lampka ciśnienia się nie zapalała ) . Zacząłem mieć nawet wątpliwości co do kondycji silnika . Ale zmieniłem olej , też na Castrol - ale tym razem z beczki i olej jest ciągle czysty , a klekotu przy rozruchu nie ma .
Podkreślam , że nie mam uprzedzeń do jakichś marek , natomiast mam poważne wątpliwości co do tego - co się sprzedaje pod szyldem znanych producentów . Podrabia się paliwo , alkohole , perfumy - dlaczego nie oleje ? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|