Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[olej] Półsyntetyk do Tipo?
Autor Wiadomość
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 07-11-2007, 13:25   [olej] Półsyntetyk do Tipo?

Witam,
jak Koledzy myślą, mogę zalać silniczek 2k Km po generalnym remoncie półsyntetykiem?
Mam na myśli 10W40 od GM, coś TAKIEGO

** Dodano: 07-11-2007, 13:33 **
btw, oleum nie pije wcale, lub niezauważalnie. Jak po zalewce po remoncie castrolem 15w40 bylo nad min troche tak jest i teraz
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-11-2007, 18:08   

Mój ma nakręcone 130tyś km, i zalałem go Castrolem Magnatec (czy jakoś tak) 10W40 półsyntetyk. Zrobiłem to bez jakiś tam płukań itp mimo iż nie wiedziałem w ogóle czym go wcześniej Niemiec zalewał. Jak nie brał oleju tak nadal tego nie robi, i ogólnie jest OK. Pozdrawiam.
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 07-11-2007, 20:48   

Napewno mu nie zaszkodzi :!: Tylko niewiem jak to jest z klasa jakosci, a minowicie producent zaleca SF a twoj olej ma SL to o duzo wyzsza klasa :!: :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
cwynarx 


Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 85
Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-11-2007, 21:43   

ja miałem swojego tipolca zalanego też 10W 40 i nie brał go wcale!!!!A miał 180 tyś wykręcone w tym ostatnie 20 na LPG.......Troszeczkę jedynie zaczeły panewy grać na mocno rozgrzanym silniku....ale trzeba było się w to wsłuchać......miałem zmieniać na castrola GTX 15W40 ale sprzedałem.....sądze tak jak auto ma juz przebieg powyżej 120tyś to powinno lać sie juz w/w olej....ale to moje zdanie....jednak jak na fiata to już przebieg...a co gęste to gęste zawsze trochę wyciszy zniweluje mikro luzy itd.....tylko też pamiętajmy o jednej rzeczy co zaleca producent......nie zawsze lepszy olej będzie "lepszy" dla naszego silnika....ale sądzę że jak masz go wyremontowanego to jak chcesz możesz smiało lać 10w40....
_________________
TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000
     assistance
 
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-02-2008, 00:31   

10W 40 GM - jeżdżę na nim od roku, jest jak najbardziej wporządku, wcześniej jeździłem na Mobilu 10W 50, jednak przerzuciłem się na GM i nie żałuję... cena dużo niższa, a szczerze powiem, że różnicy nie widze.... nakręcone mam 176 000km, od 150000 na LPG. Także osobiście polecam :]
_________________
Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik

powoli do przodu... -->
     Moneta
 
 skype
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-02-2008, 04:03   

pare zloty doloz i kup Valvoline Max Life 10W40, olej przeznaczony specjalnie dla silnikow z przebiegiem powyzej 100tys km, olej nagradzany juz w nie jednym rankingu.. osobiscie sam na nim smigam tylko na wersji Diesel, wlasnie z mineralki 15W40 przeszedlem na ten polsyntetyk i silniczek pracuje duzo lepiej
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
dakota 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 63
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 23-02-2008, 16:47   

opti, Czyli to prawda, że zmniejsza kopcenie na wysokich obrotach i powoduje, ze silnik chodzi ciszej?
Właśnie przymierzam się do zmiany oleju... chciałem się szarpnąć na jakiegoś Magneticka, ale jak tak chwalisz ten olej, to chyba jednak zmienię swój wybór ;)

Jak sądzisz będzie lepiej kupić 10W40, czy 15W40 z przebiegiem blisko 200.000km - jak na razie silniczek chodzi bardzo ładnie i nie bierze oleju (a niby powinien coś tam minimalnie brać... ale już nie wnikam :) )
     Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-02-2008, 18:21   

dakota, sluchaj a regularnie zmiany oleju robiles? sluchaj mozna przejsc z mineralki na semi olej ale warunkiem jest to ze jak smigales na mineralce to musialby byc regularne wymiany oleju robione i olej byl dobrej klasy.. wogole na czym teraz jezdzisz? mineral czy polsyntetyk?

na oleju polsyntetyku silniczek ciszej pracuje, rozruch przy zimnych temp jest latwiejszy i to odczuwalne jest na mrozach, wiesz ja tam w dieslu nie osiagam strasznych obrotow co do kopcenia Ci do konca nie odpowiem, bo 3tys obr dla diesla a 3tys obr dla benzyny to co innego.. generalnie u mnie po przejsciu z mineralnego na semi, silniczek ciszej klekocze (miecej), jest roznica w rozruchu na zimnym silniku przy niskich temp, no i napewno dzieki temu posmiga dluzej bo ma lepsze smarowanie na zimnym.. ogolnie warto bylo zaryzykowac przejscie z mineralki na semi w moim przypadku
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
dakota 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 63
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 25-02-2008, 19:26   

Jak na razie jadę na mineralce Elfa 15W40. Nie jest to olej z wysokiej półki. Poprzedni właściciel jeździł autem na dobicie, więc wątpię, żeby dbał o regularne zmiany oleju...

Myslalem, tez nad CASTROLem GTX 15W/40...
     Moneta
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-02-2008, 21:21   

No bez przesady.
Na semi synt. bedzie latwiej zapalal, ale to na olejach bardziej gestcyh silnik bedzie ciszej pracowac.
IMO nie ma co sie bawic z olejami, tylko powlutku trzeba myslec nad remontem silnika.
U mnie bylo tak:

Na elfie 15w40 zarl stransznie olej.
Castrol magntaec 10w40 podobnie, ale juz duzo mniej.
Pozniej zrobilem delikatny remont, na docieranie wzialem valvoline, a jak dotarlem jezdze na agipie i jest super- praktycznie nic nie dolewam, a olej przy zlewaniu jest ladny:). Napewno w lepszej kondycji niz castrol.


pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-02-2008, 21:40   

miałem Castrola magnatec 10W/40 w silniczku K16 rovera i bardzo sobie chwaliłem- załego słowa powiedziec nie mogę,
teraz jak kupiłem temprę to gość jeżdził na półsyntetyku selenii, ale jak się okazało że bierze 1L/1500km to zacząłewm uzupełniać lotosem bo taniej wychodziło :/
dziś podjechałem do mechera żeby się umówić na wymianę uszczelniaczy i od słowa do słowa zostawiłem auto już dziś, tak jakoś wyszło że nie dogadaliśmy się jaki olej ma zalać bo przy okazji wymiankę zrobię, jak nie zapomnę to przedzwonię rano do niego i spytam co proponuje...
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-02-2008, 21:44   

A mnie castrol po calosci zbrzydl. Najpierw duzo w warsztatach zlego mowili na jego temat- ze maz w silinku powstaje, zobaczylem jak wyglada silnik po slx'ie, po RS'ie, etc. Jak pojedzilem na nim to do tego samego zdania doszedlem. Są lepsze oleje.


pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 27-02-2008, 07:30   

Kamitchi napisał/a:
ale to na olejach bardziej gestcyh silnik bedzie ciszej pracowac


jakies dziwne pojecie masz o gestosci oleji, jak mozne na oleju gesciejszym silnik ciszej pracowac..

gdyby to prawda byla to producenci nowe silniki zalewali by olejami mineralnymi bo ciszej by pracowaly a nie jakimis syntetykami ;)
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-02-2008, 18:08   

No niestety, ale tak jest.
Jak silnik cieknie- "lej gesty olej", tak samo jak silnik jest juz przelatany- gesty olej bedzie go lepiej "trzymal" anizeli "luźny olej"- na logikę :) . Wrzuc srubke do garnka z wodą i do garnka z kisielem :) .

Olej rzadszy szybciej dociera do smarowanych czesci(dlatego te z cyferka przed "Winter" o wartosci "0" sa lepsze na bieguny)...chociaz oleje do najciezszych zastosowan nie sa typu 0w40, lecz 10, 20w60. Tyle ze one zostaja grubszy film olejowy na czesciach i nie ma paniki ze nie beda te czesci smarowane. Sa to oleje syntetyczne- ktore posiadaja od cholery dodatkow czyszczacych. Oleje minieralne ich nie maja i nie ma paniki ze nagle olej wyplusze szlam i zatka kanaliki (chociaz zeby to nastpilo trzeba bylo b. nie dbac o silnik by powstalo tyle szlamu).
Wiec jak widzisz olej gesty wcale nie musi byc mineralny :) .
ps- dlaczego jak wlewasz swieży olej to silnik zaczyna ciszej pracowac? Bo olej nie jest tak spracowany- tak rzadki.

pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 27-02-2008, 18:44   

Kamitchi, dobra ale ja nie chce zebys tlumaczyl logiki przelatanych silnikow i zastosowan olejow.. tylko chodzi mi o stwierdzenie gesty olej cicha praca silnika. co jest bzdura bo jakby podchodzil tak do tematu to trzeba by zalac silnik smarem to juz by byla istna cisza..

Kamitchi napisał/a:
Wrzuc srubke do garnka z wodą i do garnka z kisielem


;D


Kamitchi napisał/a:
dlaczego jak wlewasz swieży olej to silnik zaczyna ciszej pracowac? Bo olej nie jest tak spracowany- tak rzadki.


mhhhhh.... no teraz to juz wszystko wiem :D
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-02-2008, 19:13   

cicha praca zeleży nie tylko od gęstości oleju ale także od jego lepkości,
zaczynając powiedzmy od oleju 5W i stopniowo zwiększając jego gęstość, faktycznie zaobserwujemy (usłyszymy) wyciszenie silnika, ale powżej pewnej gęstości hałas ponownie zacznie narastać, bo do dźwięku silnika dołączy też dźwięk "przemiału" oleju w trybach.
Silnik pracuje cicho gdy po prostu jest dobrze smarowany, dobra lepkość oleju zapewnia lepsze przyleganie do powierzchni a co za tym idzie silnik jest smarowany już od momentu rozruchu, przez film olejowy który pokrywa praktycznie wszystkie części w komorze.
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
dakota 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 63
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 27-02-2008, 20:43   

... Panowie powracając do tematu... :lalala:

Z tego co wiem, to nie zaleca się zmiany oleju na rzadszy niż ma się obecnie.
Nie jest to regułą, ale znane są przypadki, że po zalaniu (pół)syntetyka, do silników - takie jak my mamy w naszych T/T, silnik zaczyna brać spore ilości oleju i mogą pojawić się wycieki...

Coś możecie polecić ciekawego - 15W40 na mineralce??
     Moneta
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-02-2008, 21:41   

Cekajcie, czekajcie.
Ja nie namawiam do lania smoły do silnika :D .
Wiekszosc silnikow z tamtego okresu produkcji wloskiej ma zalecany olej 1/2 synt 10w40 i najlepiej sie tego trzymac.

opti- niektorzy sypia trocin do skrzyni biegow by ja wyciszyc :D - i tego tez nie polecam (coby zaraz nie bylo) ;>


pzdr.

** Dodano: 27-02-2008, 21:43 **
dakota- wlasnie przez Ciebie wymienione efekty sa skutkiem nalania oleju ktory ma duze wlasciwosci pluczace.

pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-02-2008, 22:37   

nie poleca się też lania oleju o tych samych właściwościach ale dużo lepszej marki bo efekty są podobne - olej olejowi nie równy
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 27-02-2008, 23:50   

dakota napisał/a:
Nie jest to regułą, ale znane są przypadki, że po zalaniu (pół)syntetyka, do silników - takie jak my mamy w naszych T/T, silnik zaczyna brać spore ilości oleju i mogą pojawić się wycieki...


taa.. jestem zywym dowodem ze mozna przejsc z mineralki na polsyntetyk w silniczku w tipo, ale ja mialem to jedno udogodnienie ze wiedzialem ze silnik jest zdrowy jak dzwon i dbalem o regularne zmiany oleju 15w co 7,5kkm jak to fiat zalecal.. i efekty sa takie ze 1.7d smiga na polsyntetyku, lyka 100ml na 1000km czyli tyle ile powinien i niech smiga jak najdluzej a co
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-02-2008, 23:54   

Ja tez przechodzilem. A na obecnym oleju lyka tyle ze... nie wiem czy cokolwiek łyka :) .

ps- w dizlach Fiat kaze wymieniac olej co 7.5 tys? W benzynie co 15k... a i tak wymieniam co 10 :) .

pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-02-2008, 00:15   

Kamitchi napisał/a:
ps- w dizlach Fiat kaze wymieniac olej co 7.5 tys


tak w tipkach 1.7d, 1.9d i 1.9td zalecane zmiany oleju byly na poziomie 7,5tys km..

wiadomo benzin ma dluzsze okresy miedzy wymianami bo olej nie pracuje az w tak ciezkich warunkach jak w dieslu, obecnie w nowych dieselkach termin juz 7,5kkm juz dawno zniknal ;)
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
dakota 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 63
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 28-02-2008, 12:49   

U mnie chyba wybór padł na "Castrol GTX High Mileage 15W40 - minerlany"

opti, Jak będziesz musiał się zgłaszać do serwisu co 30.000km to znaczy, że olej będzie wymieniany dopiero po pokonaniu takiego dystansu?
     Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-02-2008, 12:53   

dakota, fiat ustalil wymiany oleju w jtdm co 30tys km albo raz do roku, czyli chodzbys nie zrobil tych 30tys km to co roku musisz zajechac na wymiane oleju..

ja i tak co 10tys bede wymianial olej.. zadne 30tys km o ktorym oni mowia nie wchodzi w gre w moim przypadku..

teraz nawet w tych 1.6 jtdm wydluzyli okresy wymian do 35tys.. ;D
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-02-2008, 14:53   

opti napisał/a:


teraz nawet w tych 1.6 jtdm wydluzyli okresy wymian do 35tys.. ;D


No co? Serwis tez musi zyc :) .



pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load