Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
po wymianie oleju po paru dniach zrobił się czarny...
Autor Wiadomość
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-02-2009, 13:20   

dobra, niebawem będzie dokładne sprawdzone.
     assistance   Moneta
 
Prezesddz 


Wiek: 34
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 52
Skąd: Dzierżoniów
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-02-2009, 18:58   

Ja mialem bardzo niska rezerwe, na pierwszej kresce, zatankowalem 10litrow, wyzerowalem licznik dzienny, dzis wyjezdzilem na oko do takiej samej rezerwy i mialem na budziku 127km z czego 100 na trasie, dobrze licze ze spalanie blisko 8miu litrow?
A przy okazji, staralem sie tankowac w moich poprzednich autach 98 lecz dzis zatankowalem 95 i nie specjalnie zauwazylem zmiany w dynamice i elastycznosci silnika, wiec nasze motory bardziej lubia PB95?
  
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-02-2009, 19:58   

Prezesddz napisał/a:
dzis wyjezdzilem na oko do takiej samej rezerwy i mialem na budziku 127km z czego 100 na trasie, dobrze licze ze spalanie blisko 8miu litrow?

Na oko to wiesz co ;)
A już poważniej to dobrze liczysz.

Prezesddz napisał/a:
w moich poprzednich autach 98 lecz dzis zatankowalem 95 i nie specjalnie zauwazylem zmiany w dynamice i elastycznosci silnika, wiec nasze motory bardziej lubia PB95


Jeśli masz gaźnik to wypije nawet ołowiowe paliwo (tyle że już takiego nie robią) i też będzie jechać. Jeśli wtrysk, to ze względu na katalizator najniższa liczba oktanowa to 95, a różnicy pomiędzy 95 a 98 nie widać specjalnie w przypadku starszych aut to raczej większą rolę gra auto sugestia, że "a wlałem 98, to od razu idzie lepiej, bo w końcu droższa więc lepsza".
Nie chcę wprowadzać w błąd, ale zdaje się, że do paliwa 98 powinien być przestawiony zapłon w porównaniu do 95. W niektórych autach z wtryskiem (bo chyba nie wszystkich) często jest coś takiego jak "korektor liczby oktanowej paliwa", którym jest zazwyczaj zworka, którą się przestawia gdy tankuje się 98.
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
Prezesddz 


Wiek: 34
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 52
Skąd: Dzierżoniów
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-02-2009, 20:12   

polansky napisał/a:
Nie chcę wprowadzać w błąd, ale zdaje się, że do paliwa 98 powinien być przestawiony zapłon w porównaniu do 95. W niektórych autach z wtryskiem (bo chyba nie wszystkich) często jest coś takiego jak "korektor liczby oktanowej paliwa", którym jest zazwyczaj zworka, którą się przestawia gdy tankuje się 98.

Thats true. Tez o tym slyszalem. A moj silnik jest na mono wtrysku 1.6 i.e. Wiec spokojnie moge lac 95?
  
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-02-2009, 20:13   

Spokojnie możesz lać, bo te silniki były przeznaczone właśnie pod takie paliwko ;)
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-02-2009, 23:32   

Prezesddz napisał/a:
Ja mialem bardzo niska rezerwe, na pierwszej kresce, zatankowalem 10litrow, wyzerowalem licznik dzienny, dzis wyjezdzilem na oko do takiej samej rezerwy i mialem na budziku 127km z czego 100 na trasie, dobrze licze ze spalanie blisko 8miu litrow?
tak na oko to wyszło Ci 7,9l czyli całkiem przyzwoicie (i realnie), ale wiedz, że ty mogłeś widzieć wskazówkę na tym samym polu co przed tankowaniem, a faktycznie może być beny 2-3l mniej! I wyszło by Ci, że spalił 9-10l na 100km. Bez tankowania do pełna nie można precyzyjnie określić spalania. Łatwiej jest jak się ma instalację LPG :D Bo po 1. nie ma problemu z kasą, żeby tankować do pełna (około 60zł za pełną butlę gazu :D ) a jak chcę sprawdzić spalanie na Pb to z puściutkim bakiem jadę na stację paliw, tankuję np 20l i jeżdżę na benie aż wszystko wyjeżdżę (i przełączam na gaz) :D I podliczam wynik.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Boogi 



Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 12
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-02-2009, 21:02   

Ciechu78 jak tak dalej będziesz liczył spalanie to pompke paliwa będziesz musiał doliczyć.Bo szybko Ci się zatrze ;)
_________________
Tempra 1.6 i. e. SX `94 Digital
  
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-02-2009, 23:31   

Boogi napisał/a:
Ciechu78 jak tak dalej będziesz liczył spalanie to pompke paliwa będziesz musiał doliczyć.Bo szybko Ci się zatrze ;)
no sorry ziomek, ale mnie to nie grozi :D Mam pompę paliwa mechaniczną (gaźnik) :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 17-05-2009, 11:50   

ciechu napisał/a:
Mam pompę paliwa mechaniczną (gaźnik)

Te wszystkie membranki itp. musza byc czyms smarowane...jak myslisz, czym?? :D
;D Lepiej miec w baku te kilka litrow paliwka.
BTW-Panowie u mnie stoi wskazowka na zero nawet jak zaleje za 50zl(lekko sie wychyla jedynie i chwieje na dziurach, czyli chyba wskaznik dziala, ale klamie dosc mocno ;/ Kontrolka beny swieci caly czas oczywiscie
Ostatnio w mazdzie 323f tez tak mialem, ze wyjezdzilem w trasie caly bak, zeszla na zero, a kontrolka dopiero po paru kilometrach sie zaswiecila :roll:
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-05-2009, 16:52   

Guzik napisał/a:
Te wszystkie membranki itp. musza byc czyms smarowane...jak myslisz, czym?? :D
myślę, że olejem silnikowym, który się w tej pompce znajduje :lalala:

Rozmawiałem z kimś, kto dobrze zna się na Fiatach i wytłumaczył mi różnicę w TT między pompką elektryczna a mechaniczną. Nie potrafię powtórzyć o co tam chodziło, bo nie potrzebowałem zagłębiać się w taką wiedzę (a szkoda, bo teraz bym zabłysnął :D ). W każdym razie nic mu się nie stanie, jak wyjadę paliwo do zera i zatankuję ponownie. Mało tego, jako dowód (którego nie mam jak pokazać) jest fakt, że często zdarza mi się jeździć na pustym zbiorniku nawet 3-4 tygodnie (rocznie robię około 18tyś km) i wszystko jest w najlepszym porządku.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load