|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
po wymianie oleju po paru dniach zrobił się czarny... |
Autor |
Wiadomość |
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-02-2009, 13:20
|
|
|
dobra, niebawem będzie dokładne sprawdzone. |
|
|
|
|
Prezesddz
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sty 2009 Posty: 52 Skąd: Dzierżoniów
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-02-2009, 18:58
|
|
|
Ja mialem bardzo niska rezerwe, na pierwszej kresce, zatankowalem 10litrow, wyzerowalem licznik dzienny, dzis wyjezdzilem na oko do takiej samej rezerwy i mialem na budziku 127km z czego 100 na trasie, dobrze licze ze spalanie blisko 8miu litrow?
A przy okazji, staralem sie tankowac w moich poprzednich autach 98 lecz dzis zatankowalem 95 i nie specjalnie zauwazylem zmiany w dynamice i elastycznosci silnika, wiec nasze motory bardziej lubia PB95? |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-02-2009, 19:58
|
|
|
Prezesddz napisał/a: | dzis wyjezdzilem na oko do takiej samej rezerwy i mialem na budziku 127km z czego 100 na trasie, dobrze licze ze spalanie blisko 8miu litrow? |
Na oko to wiesz co
A już poważniej to dobrze liczysz.
Prezesddz napisał/a: | w moich poprzednich autach 98 lecz dzis zatankowalem 95 i nie specjalnie zauwazylem zmiany w dynamice i elastycznosci silnika, wiec nasze motory bardziej lubia PB95 |
Jeśli masz gaźnik to wypije nawet ołowiowe paliwo (tyle że już takiego nie robią) i też będzie jechać. Jeśli wtrysk, to ze względu na katalizator najniższa liczba oktanowa to 95, a różnicy pomiędzy 95 a 98 nie widać specjalnie w przypadku starszych aut to raczej większą rolę gra auto sugestia, że "a wlałem 98, to od razu idzie lepiej, bo w końcu droższa więc lepsza".
Nie chcę wprowadzać w błąd, ale zdaje się, że do paliwa 98 powinien być przestawiony zapłon w porównaniu do 95. W niektórych autach z wtryskiem (bo chyba nie wszystkich) często jest coś takiego jak "korektor liczby oktanowej paliwa", którym jest zazwyczaj zworka, którą się przestawia gdy tankuje się 98. |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Prezesddz
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sty 2009 Posty: 52 Skąd: Dzierżoniów
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-02-2009, 20:12
|
|
|
polansky napisał/a: | Nie chcę wprowadzać w błąd, ale zdaje się, że do paliwa 98 powinien być przestawiony zapłon w porównaniu do 95. W niektórych autach z wtryskiem (bo chyba nie wszystkich) często jest coś takiego jak "korektor liczby oktanowej paliwa", którym jest zazwyczaj zworka, którą się przestawia gdy tankuje się 98. |
Thats true. Tez o tym slyszalem. A moj silnik jest na mono wtrysku 1.6 i.e. Wiec spokojnie moge lac 95? |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-02-2009, 20:13
|
|
|
Spokojnie możesz lać, bo te silniki były przeznaczone właśnie pod takie paliwko |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-02-2009, 23:32
|
|
|
Prezesddz napisał/a: | Ja mialem bardzo niska rezerwe, na pierwszej kresce, zatankowalem 10litrow, wyzerowalem licznik dzienny, dzis wyjezdzilem na oko do takiej samej rezerwy i mialem na budziku 127km z czego 100 na trasie, dobrze licze ze spalanie blisko 8miu litrow? | tak na oko to wyszło Ci 7,9l czyli całkiem przyzwoicie (i realnie), ale wiedz, że ty mogłeś widzieć wskazówkę na tym samym polu co przed tankowaniem, a faktycznie może być beny 2-3l mniej! I wyszło by Ci, że spalił 9-10l na 100km. Bez tankowania do pełna nie można precyzyjnie określić spalania. Łatwiej jest jak się ma instalację LPG Bo po 1. nie ma problemu z kasą, żeby tankować do pełna (około 60zł za pełną butlę gazu ) a jak chcę sprawdzić spalanie na Pb to z puściutkim bakiem jadę na stację paliw, tankuję np 20l i jeżdżę na benie aż wszystko wyjeżdżę (i przełączam na gaz) I podliczam wynik. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Boogi
Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 12 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-02-2009, 21:02
|
|
|
Ciechu78 jak tak dalej będziesz liczył spalanie to pompke paliwa będziesz musiał doliczyć.Bo szybko Ci się zatrze |
_________________ Tempra 1.6 i. e. SX `94 Digital |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-02-2009, 23:31
|
|
|
Boogi napisał/a: | Ciechu78 jak tak dalej będziesz liczył spalanie to pompke paliwa będziesz musiał doliczyć.Bo szybko Ci się zatrze | no sorry ziomek, ale mnie to nie grozi Mam pompę paliwa mechaniczną (gaźnik) |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-05-2009, 11:50
|
|
|
ciechu napisał/a: | Mam pompę paliwa mechaniczną (gaźnik) |
Te wszystkie membranki itp. musza byc czyms smarowane...jak myslisz, czym??
Lepiej miec w baku te kilka litrow paliwka.
BTW-Panowie u mnie stoi wskazowka na zero nawet jak zaleje za 50zl(lekko sie wychyla jedynie i chwieje na dziurach, czyli chyba wskaznik dziala, ale klamie dosc mocno ;/ Kontrolka beny swieci caly czas oczywiscie
Ostatnio w mazdzie 323f tez tak mialem, ze wyjezdzilem w trasie caly bak, zeszla na zero, a kontrolka dopiero po paru kilometrach sie zaswiecila |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-05-2009, 16:52
|
|
|
Guzik napisał/a: | Te wszystkie membranki itp. musza byc czyms smarowane...jak myslisz, czym?? | myślę, że olejem silnikowym, który się w tej pompce znajduje
Rozmawiałem z kimś, kto dobrze zna się na Fiatach i wytłumaczył mi różnicę w TT między pompką elektryczna a mechaniczną. Nie potrafię powtórzyć o co tam chodziło, bo nie potrzebowałem zagłębiać się w taką wiedzę (a szkoda, bo teraz bym zabłysnął ). W każdym razie nic mu się nie stanie, jak wyjadę paliwo do zera i zatankuję ponownie. Mało tego, jako dowód (którego nie mam jak pokazać) jest fakt, że często zdarza mi się jeździć na pustym zbiorniku nawet 3-4 tygodnie (rocznie robię około 18tyś km) i wszystko jest w najlepszym porządku. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|