|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Polerowanie alufelg |
Autor |
Wiadomość |
Tobol
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 77 Skąd: Gdańsk/Toruń
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-01-2008, 21:21 Polerowanie alufelg
|
|
|
Witam.
Jakiś czas temu natknąłem się na parę artykułów mówiących o polerowaniu/szlifowaniu alufelg. Moje są brzydkie, z odpryskującą farbą, i też chciałbym coś takiego wykonać. Ale intryguje mnie jedna kwestia - po szlifowaniu i polerowaniu domowym sposobem, z alufelg będzie sam, goły metal. Jak to zabezpieczyć przed korozją? Bezbarwny lakier chyba nie będzie się trzymał na wypolerowanym metalu, prawda? |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-01-2008, 08:21
|
|
|
Jak chcesz odnowić, to zdejmij stary lakier, a nanieś nowy. Będziesz miał 2w1 - i ładne felgi i zabezmieczone.
Polerowanie aluminium to tylko 1w1 - ładnie się świeci. Polerowanego aluminium się nie zabezpiecza niczym, bo:
1. psuje efekt, polerowany element nie świeci się już tak jakby mógł
2. może bezbarwny z czasem odpadać
polerowane aluminium raz na jakiś czas trzeba na nowo przepolerować, bo śniedzieje (czy jak to sie tam nazywa, pojawia się nalot,utlenia się metal)
Do mycia nie używa się detergentów. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
Tobol
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 77 Skąd: Gdańsk/Toruń
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-01-2008, 08:29
|
|
|
Jakiś specjalny lakier do takich celów się używa? |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
zetor
Wiek: 48 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 96 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-01-2008, 15:45
|
|
|
Raku napisał/a: | Polerowanego aluminium się nie zabezpiecza niczym |
Bez urazy, ale jesteś w dużym błędzie. Wypolerowane al posiada już bardzo cienką warstwę ochronną tlenku al-Al2O3. Ale jest ona na tyle cienka, że nie zabezpiecza przed warunkami atmosferycznymi a tym bardziej środowiskiem agresywnym na drogach. Dlatego wypolerowane aluminium poddaje się procesowi anodowania- pogrubiania warstwy ochronnej Al2O3. Dodatkowo możemy uzyskać odcienie złotego, szampański, brązowy i naturalny al.
Można oczywiście malować proszkowo - nie ma wersji bezbarwnej a trwałość gorsza niż anodowanie.
Można też pokryć klarem(chemoutwardzalne) - trwałość gorsza niż malowanie proszkowe.
Ostatecznie można pokryć renolitem, jak ktoś lubi często odnawiać .
Raku napisał/a: | polerowane aluminium raz na jakiś czas trzeba na nowo przepolerować, bo śniedzieje |
Po prostu koroduje, dlatego:każda powłoka ochronna jest lepszym rozwiązaniem, niż zostawić gołe aluminium. |
_________________ Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-01-2008, 16:14
|
|
|
zetor napisał/a: | każda powłoka ochronna jest lepszym rozwiązaniem, niż zostawić gołe aluminium. |
niby tak, ale: jeżeli jeździsz na alusach tylko wiosną /latem to te warunki są dużo lżejsze i wtedy tak korozja nie wyłazi, ale fakt jest faktem - fabryczne chromy są anodowane - inaczej mało kto kupowałby takie o wymyślnych kształtach, bo jak je polerować.
zetor napisał/a: | Dodatkowo możemy uzyskać odcienie złotego, szampański, brązowy i naturalny al.
| i nie tylko, bo przecież do anodowania dajemy alu i można uzyskać rózne kolory, włacznie z naturalnym (typ 2) |
_________________
|
|
|
|
|
zetor
Wiek: 48 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 96 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-01-2008, 23:15
|
|
|
mrk69 napisał/a: | zetor napisał/a:
Dodatkowo możemy uzyskać odcienie złotego, szampański, brązowy i naturalny al.
i nie tylko, bo przecież do anodowania dajemy alu i można uzyskać rózne kolory, włacznie z naturalnym (typ 2) |
Napisałem jakie (najczęściej)kolory są anodowane a naturalne aluminium wymieniłem na samym końcu. I jeszcze jedno - do anodowania nie dajemy żadnego alu!- tylko odpowiedni roztwór soli.
Jeśli ktoś ma w pobliżu galwanizerię albo znajomego który to robi to może się pokusić o taką ochronę felg - uwaga - to drogi proces. W warunkach warsztatowych najrozsądniejszym wyjściem będzie pomalowanie lakierem bezbarwnym 2k, ostatecznie renolitem(autorenolitem). Oczywiści malowanie pistoletem, bo malowanie pędzlem da efekt tandetnego tuningu. |
_________________ Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-01-2008, 10:11
|
|
|
zetor napisał/a: | nie dajemy żadnego alu | alu - felgi aluminiowe, lub po prostu materiałem anodowanym jest aluminium gwoli wyjaśnienia |
_________________
|
|
|
|
|
zetor
Wiek: 48 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 96 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-01-2008, 11:00
|
|
|
mrk69,
W rzeczy samej
Widzę, że szam takie same fele jak ja, 6J. Jakie masz na nich opony? Ja mam letnie 185/65/14 i strasznie trzęsie na nich. teraz jak mam zimówki, trochę wyższe jest ok. Czy wszyscy tak mają?
Myślę nad sprzedaniem alu i założyć stalowe również na lato.
Edit 20.01.2007
Sorki, mam 185/60/R14 i trzęsie jak ch....a. |
_________________ Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm |
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-01-2008, 12:21
|
|
|
Ja mam 185/60/14 a teraz stalówki z zimówkami 175/65/14 i czuć, że zimówki są miększe - może masz za dużo wiatru w kołach jak tak mocno trzęsie?
Moja polera jest tu:
http://forum.tempra.org/t...prac-vt7385.htm |
_________________
|
|
|
|
|
zetor
Wiek: 48 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 96 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-01-2008, 13:36
|
|
|
Wiatru to nabieram w żagle jak jadę , hehe
Gratuluję, efekt naprawdę imponujący!!! Zrobiłeś mi ochotę na odrestaurowanie moich felg. Aż mi ślinka kapie . Szczególnie podoba mi się niebieski znaczek fiata w środku. Mam zamiar przemalować swoje auto w takim kolorze, no może ciut ciemniejszy ale metalic. Z takimi felami byłoby coś.
PS. Znalazłem opis krok po kroku jak wyczyścić alu, może komuś przyda się: http://www.renowacjanadwo...pl/alufelgi.htm |
_________________ Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-01-2008, 23:29
|
|
|
mrk69 napisał/a: | Ja mam 185/60/14 a teraz stalówki z zimówkami 175/65/14 |
mam taki sam zestaw i jedyna różnica jaką czuje to większa siła do kręcenia w miejscu na 185. ze wspomaganiem oczywiście |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
gepard
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 21 Sty 2006 Posty: 306 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-01-2008, 06:46
|
|
|
A To moja fela i polerowany rancik 185/55/15 ale będzie na wiosnę 205 o ile nie będzie za bardzo obcierać na pełnym skręcie. Fakt ranty nie zabezpieczone niczym są męczące jeżeli chce się je mieć w należytym stanie ale wystarczy przejechać raz na jakiś czas auto-maxem i jest ok.
A tak się prezentuje na aucie .
A tak bym chciał żeby wyglądało kiedyś
|
_________________ Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy
http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm |
|
|
|
|
Tobol
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 77 Skąd: Gdańsk/Toruń
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-01-2008, 11:10
|
|
|
gepard napisał/a: |
A tak bym chciał żeby wyglądało kiedyś
|
Ja mam czarny, i takie same alu
I tak BTW - ile kosztuje mniej więcej lakierowanie całego Tipo? |
_________________ "Spala się, zanim wyciągniesz po to ręce..."
Jak zwalczyć depresję, smutek, dół |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-01-2008, 11:54
|
|
|
Tobol napisał/a: | mniej więcej | 2000 - 3000 zł. Zależy kto, jak i gdzie |
_________________
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 19-01-2008, 11:58
|
|
|
gepard, tak na marginesie fajny trick z tym kolorkiem |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
zetor
Wiek: 48 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 96 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-01-2008, 19:28
|
|
|
mrk69,
Dlatego ja przymierzam się do "amatorskiego" pomalowania swojego Tipo. Nie jestem oporny na wiedzę i zdolności manualne więc wierzę że sobie poradzę. Najpierw zrobię próbę, jak będzie ok, to przemaluję całe auto. Mam zielonkawo-zielony(morski) kolor metalic, ale nie podoba mi się. Poz tym samochód ma grubą rysę na całej prawej stronie(było przy zakupie.) Z korozją nie ma problemu, blachy są prawie idealne, poza drobną rdzą przy kołach.
Poniżej jest link do studni wiedzy o lakiernictwie samochodowym:
http://www.farby.brcs.pl/...f=1&i=2072&t=20 |
_________________ Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 20-01-2008, 19:48
|
|
|
zetor napisał/a: | Poniżej jest link do studni wiedzy o lakiernictwie samochodowym: |
Teoria a praktyka to 2 różne sprawy ,oczywiście jakąś wiedzę cza posiadać ,ale dobrze mieć ,parę lekcji praktyki ,aby ci ktoś pokazał ,co z czym się je |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
zetor
Wiek: 48 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 96 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-01-2008, 22:31
|
|
|
grabarz,
Dlatego najpierw zrobię próbę. Robiłem różne rzeczy w życiu, często wodziło mi to nawet lepiej od tzw. fachowców w danej dziedzinie. A to dlatego że jestem dokładny i nie lubię fuszerki. Wystarczy, bo wpadnę w samozachwyt .
Teorię już znam, pora na praktykę. Jak się nie uda, to trudno. przeżyję. A jak się uda, to zapodam fotki. Ale za kilka miesięcy, bo zamierzam malować w ratach. Po za tym teraz jest za zimno na malowanie auta.
Jak mi nie wyjdzie, to też się dowiecie dlaczego. temat dodałem do ulubionych, więc nie zapomnę o nim. |
_________________ Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 20-01-2008, 23:04
|
|
|
zetor, to powodzenia ci życzę :D |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-01-2008, 19:05
|
|
|
Ja kiedyś kombinowałem, żeby kupić sobie jakiś mały kompresor, bo to i tak wyjdzie taniej niż jakby dać do lakiernik a kompresor do wielu rzeczy się nadaje. Powodzenia - ja będę teraz próbował naprawić błotnik, bo mi ruda żre - tylny...wiadomo ale szprajem dorabianym |
_________________
|
|
|
|
|
zetor
Wiek: 48 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 96 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-01-2008, 22:57
|
|
|
Kompresorek już mam, dzisiaj przyszła paczka z allegro z tej aukcji.
Trochę mało 24l, ale mam zbiornik od centralnego ogrzewania 200l i chcę połączyć go ze sprężarką. Będzie to już duża retencja powietrza. Chodzi całkiem sprawnie, tylko trochę się grzeje. A na pewno przyda się w warsztacie. W końcu umyję silnik . |
_________________ Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm |
|
|
|
|
poldek
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 470 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-02-2008, 19:38
|
|
|
ja dzisiaj sie wziołem za moje troche wyładniały po polerce auto maxem
|
_________________
Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici jest focus 1.6 Zetec |
|
|
|
|
Tobol
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 77 Skąd: Gdańsk/Toruń
Województwo: Pomorskie
|
|
|
|
|
poldek
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 470 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-02-2008, 15:04
|
|
|
jakies 30 min.:D |
_________________
Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici jest focus 1.6 Zetec |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|