Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Regeneracja pompy hamulcowej
Autor Wiadomość
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-02-2012, 23:17   Regeneracja pompy hamulcowej

Ponieważ nie dawno rozbierałem sobie dla zabawy pompę hamulcową, postanowiłem wam zrobić fotki i opis jak można zregenerować pompę, o ile oczywiście jest to możliwe.
Pompa jest z 1.8-2.0 ale niczym się nie różni od tej mniejszej 1.4-1.6 poza średnicą tłoczka. Większa pompa 22,2mm mniejsza 20,6mm. Ponadto pompa do układu z ABS różni się tym ze ma dwa wejścia zaślepione niczym więcej, tak więc można ten opis zastosować do wszystkich pomp w naszych T/T i nie tylko (bo i Lanciach, Alfach).
Tak wygląda zestaw naprawczy pamiętajcie są dwa zestawy w zależności od średnicy.

Tak wygląda prawidłowa kolejność składania całego układu, na zdjęciu zaznaczyłem również co jest do wymiany. Jeśli połamiecie segera przy wyjmowaniu nic się nie martwcie w zestawie jest drugi.

Widoczek na całość

Prawie skończyłem składać ale niestety potrzebuje pomocnej dłoni, nie jestem wstanie jednocześnie wszystkiego ściskać (a stawia duży opór i trzeba napierać całym ciałem) i zakładać segera którego tez trzeba obiema rekami ścisnąć.. i jeszcze mieć specjalne szczypczyki.

Zanim oczywiście zabierzecie się za regeneracje warto po wybebeszeniu wszystkiego z środka i po wytarciu papierem lub ściereczką ocenić czy w korpusie nie ma wżerów spowodowanych korozją. U mnie był drobny nalot który szybko poddał się już przy drobnym papierze o gradacji 1000. Jeśli będą głębokie wżery regeneracja nie ma sensu pompa nadaje się na złom. Wszystko zależy od jakości używanego płynu i od tego jak często właściciel go zmieniał. Stary płyn zdążył wchłonąć tak dużą ilość wody (płyn hamulcowy jest higroskopijny) że powoduje korozje pompy, dlatego zaleca się go zmieniać co 2-3 lata.

P.S: koszt takiej zabawy 22zł za zestaw + ewentualny koszt farby jak chcecie mieć taką ładną jak moja :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 01-03-2012, 21:50   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
P.S: koszt takiej zabawy 22zł za zestaw + ewentualny koszt farby jak chcecie mieć taką ładną jak moja

Chwalipięta ;D

Porządny manual. Z tą pompą to dobra sprawa. A pompę jak czyściłeś? Masz jakiś mały zestaw do piaskowania czy szczotka druciana w rękę i skrobanie?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-03-2012, 22:20   

Cytat:
Chwalipięta ;D
a jak ;D
miszko napisał/a:
A pompę jak czyściłeś? Masz jakiś mały zestaw do piaskowania czy szczotka druciana w rękę i skrobanie?
szczotka druciana + papier ścierny + mycie + odtłuszczanie acetonem + 3 warstwy hamera :D do tego jak pisałem wcześniej delikatny szlif środka drobnym papierem dla wyrównania powierzchni. Całość składałem na oleju maszynowym (zresztą widać na zdjęciu).
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-03-2012, 22:41   

Niezła robota, ale jak zawsze muszę się przyczepić :lalala:
JAM_BELFEGOR napisał/a:
Całość składałem na oleju maszynowym

Trzeba było użyć smaru do tłoczków.
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-03-2012, 22:49   

lynx, a co za różnica, chodziło o to by tylko zakonserwować i po to by łatwiej złożyć.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
andyroman 


Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 107
Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 20-02-2014, 09:21   

JAM_BELFEGOR, dobra robota, dzisiaj się przyda ten poradnik.
Szukałem w Google jakiegoś rysunku przekroju pompy, aż trafiłem na ten temat. Tylko skąd ja wezmę trzecią rękę.

Jak kupowałem Temprę, to w bagażniku znalazłem zestaw naprawczy. Wczoraj rozebrałem pompę, bo hamulce słabo działały, pedał nieraz wpadał do podłogi i hamulce działały dopiero po kolejnym jego wciśnięciu. Płynu nie ubywało, podejrzenie padło na pompę. Po obejrzeniu okazało się, że gumki na tłoczkach są wydarte w dziwny sposób, jak by uszkodzenia powstały podczas nieumiejętnego montażu.



Zabieram się do składania i okazuje się, że zestaw jest do pompy z mniejszą średnicą tłoków.
U mnie jest 22.2mm. Trzeba się wybrać do sklepu...
     Moneta
 
rynio 



Wiek: 58
Dołączył: 21 Maj 2008
Posty: 592
Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-02-2014, 20:19   

witam jak by coś mam nówke pompe hamólcową do 2,0
_________________

     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load