|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Regeneracja pompy hamulcowej |
Autor |
Wiadomość |
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-02-2012, 23:17 Regeneracja pompy hamulcowej
|
|
|
Ponieważ nie dawno rozbierałem sobie dla zabawy pompę hamulcową, postanowiłem wam zrobić fotki i opis jak można zregenerować pompę, o ile oczywiście jest to możliwe.
Pompa jest z 1.8-2.0 ale niczym się nie różni od tej mniejszej 1.4-1.6 poza średnicą tłoczka. Większa pompa 22,2mm mniejsza 20,6mm. Ponadto pompa do układu z ABS różni się tym ze ma dwa wejścia zaślepione niczym więcej, tak więc można ten opis zastosować do wszystkich pomp w naszych T/T i nie tylko (bo i Lanciach, Alfach).
Tak wygląda zestaw naprawczy pamiętajcie są dwa zestawy w zależności od średnicy.
Tak wygląda prawidłowa kolejność składania całego układu, na zdjęciu zaznaczyłem również co jest do wymiany. Jeśli połamiecie segera przy wyjmowaniu nic się nie martwcie w zestawie jest drugi.
Widoczek na całość
Prawie skończyłem składać ale niestety potrzebuje pomocnej dłoni, nie jestem wstanie jednocześnie wszystkiego ściskać (a stawia duży opór i trzeba napierać całym ciałem) i zakładać segera którego tez trzeba obiema rekami ścisnąć.. i jeszcze mieć specjalne szczypczyki.
Zanim oczywiście zabierzecie się za regeneracje warto po wybebeszeniu wszystkiego z środka i po wytarciu papierem lub ściereczką ocenić czy w korpusie nie ma wżerów spowodowanych korozją. U mnie był drobny nalot który szybko poddał się już przy drobnym papierze o gradacji 1000. Jeśli będą głębokie wżery regeneracja nie ma sensu pompa nadaje się na złom. Wszystko zależy od jakości używanego płynu i od tego jak często właściciel go zmieniał. Stary płyn zdążył wchłonąć tak dużą ilość wody (płyn hamulcowy jest higroskopijny) że powoduje korozje pompy, dlatego zaleca się go zmieniać co 2-3 lata.
P.S: koszt takiej zabawy 22zł za zestaw + ewentualny koszt farby jak chcecie mieć taką ładną jak moja |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 01-03-2012, 21:50
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | P.S: koszt takiej zabawy 22zł za zestaw + ewentualny koszt farby jak chcecie mieć taką ładną jak moja |
Chwalipięta
Porządny manual. Z tą pompą to dobra sprawa. A pompę jak czyściłeś? Masz jakiś mały zestaw do piaskowania czy szczotka druciana w rękę i skrobanie? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-03-2012, 22:20
|
|
|
Cytat: | Chwalipięta | a jak
miszko napisał/a: | A pompę jak czyściłeś? Masz jakiś mały zestaw do piaskowania czy szczotka druciana w rękę i skrobanie? | szczotka druciana + papier ścierny + mycie + odtłuszczanie acetonem + 3 warstwy hamera do tego jak pisałem wcześniej delikatny szlif środka drobnym papierem dla wyrównania powierzchni. Całość składałem na oleju maszynowym (zresztą widać na zdjęciu). |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-03-2012, 22:41
|
|
|
Niezła robota, ale jak zawsze muszę się przyczepić
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Całość składałem na oleju maszynowym |
Trzeba było użyć smaru do tłoczków. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-03-2012, 22:49
|
|
|
lynx, a co za różnica, chodziło o to by tylko zakonserwować i po to by łatwiej złożyć. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
andyroman
Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 107 Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 20-02-2014, 09:21
|
|
|
JAM_BELFEGOR, dobra robota, dzisiaj się przyda ten poradnik.
Szukałem w Google jakiegoś rysunku przekroju pompy, aż trafiłem na ten temat. Tylko skąd ja wezmę trzecią rękę.
Jak kupowałem Temprę, to w bagażniku znalazłem zestaw naprawczy. Wczoraj rozebrałem pompę, bo hamulce słabo działały, pedał nieraz wpadał do podłogi i hamulce działały dopiero po kolejnym jego wciśnięciu. Płynu nie ubywało, podejrzenie padło na pompę. Po obejrzeniu okazało się, że gumki na tłoczkach są wydarte w dziwny sposób, jak by uszkodzenia powstały podczas nieumiejętnego montażu.
Zabieram się do składania i okazuje się, że zestaw jest do pompy z mniejszą średnicą tłoków.
U mnie jest 22.2mm. Trzeba się wybrać do sklepu... |
|
|
|
|
rynio
Wiek: 58 Dołączył: 21 Maj 2008 Posty: 592 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-02-2014, 20:19
|
|
|
witam jak by coś mam nówke pompe hamólcową do 2,0 |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|