|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Moze juz ktos to zrobil?? |
Autor |
Wiadomość |
tygrysio25
Wiek: 42 Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 163 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-07-2007, 16:29 Moze juz ktos to zrobil??
|
|
|
Chcialem zrobic sobie wskaznik poziomu gazu wewnatrz Tipka gdzies na desce rozdzielczej...czy ktos ma jakis pomysl???? |
_________________ było Tipo 1.4 i.e DGT 75 KM ok 230 tys
jest FORD MONDEO ''99 kombi 1.8 90 KM diesel
byc moze bedzie kiedys VW SHARAN DIESEL 2.0 116 KM |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 13-07-2007, 16:50
|
|
|
nooo...zmień ten przełączni LPG-PB na taki ktory bedzie Ci pokazywał poziom gazu. Coś tam pewnie jeszcze trza podlubac z elektroniką
Ja mam poziom gazu na tym przełączniku LPG-PB.
A najlepiej poprostu podjedz do jakiegos gazownika i powinien Ci bez problemu to zrobić. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-07-2007, 20:51
|
|
|
nie tak bez problemu bo ....
by jakoś wyświetlać ten poziom gazu musisz mieć w butli do normalnego wskaźnika ze wskazówką, na wielozaworze, dołożony czujnik w postaci np magnesiku na tej wskazówce (to jedna z metod) i czujników halla po jej bokach (zmienia się napięcie z czujników gdy wskazówka na wielozaworze wędruje od full do zera); to jedna z metod, nawet starsza, ale w każdym razie musisz mieć coś na butli co mierzy ilość gazu a właściwie mówiąc ciśnienie gazu w butli; masz jakiś czujnik? może musisz wpierw dokupić...
dalej - przewody z czujniak przy wielozaworze doprowadzone do potencjalnego wyświetlacza stanu gazu w butli; wyświetlacz typowy jest razem z przełącznikiem benzyna/gaz jeśli kupujesz przełącznik w takiej opcji właśnie od pocątku; przy przełączniku masz kilka diód LED których ilość zapaolonych pokazuje niby poziom gazu....
więc - czujnik-druty- wyświetlacz, najlepiej zabrany z orginalnego przełącznika lub orginalny zestaw przełącznik z diodami, druty i czujnik, kupione w komplecie;
ewentualnie można przełącznik potem rozbebeszyć i sobie 'przedłużyć' gdzieś na zewnątrz choćby na deskę same diody na drutkach lutując...
ale i tak to wszystko jest o D.... rozbić bo ciśnienie gazu w butli w zależności od temp nieco się zmienia (piersze przekłamania) to także prócz tem to ciśnienie ogromnie skacze jak dasz dużego buta a potem nagle puścisz gaz i przyhamujesz, zwłaszcza jak masz np tylko pół butli gazu a drugie pól puste; wiesz co wtedy pokazują przy deptaniu gazu takie wskaźniki 'fabryczne' orginalne? na te powiedzmy 5 diód które ma orginalny wskaźnik, świecą trzy, dasz buta, spadnie do jednej tylko diody ! (z 3/5 na 1/5) potem wskoczy np na 2 tylko, nie wróci już do 3; zgasisz, zapalisz, masz 2 diody na 5, pojedziesz trochę i się ułoż i zapalą się 3/5 ponownie......... itp itd...... dokładność tego jest więc taka, że możesz to traktować jako bajer tylko... w zasadzie dopiero jak Ci się kończy gaz i już 'prawie tylko jedna dioda' się świeci a kolejne już się nie zapalają to można uznać, że trzeba zatankować, pozostałe wskazania to raczej bajer i loteria...... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 13-07-2007, 21:16
|
|
|
a zes nakomplikowal...najlepiej oddać do ASO LPG i juz a nie sie pierdzielic samemu.
Nie wiem czy wskazania to bajer czy loteria ale u mnie pokazuje dobrze i wiem kiedy zbliza mi sie końcowka gazu. Jakos do tej pory bez problemu mi sie udało wyczaic ile mam gazu i nie zauwazam zeby mi jakos specjalnie kłamał wskaznik. Nie zauwazam u siebie takiego zjawiska o jakim piszesz powyzej. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-07-2007, 21:21
|
|
|
opisjałem z grubsza przykład jak to działa, co ew. można/trzeba zrobić i co zrobią gazownicy i dlaczego "po cholerę?!?!" to robić skoro to bajer i tak niedokładny... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
tygrysio25
Wiek: 42 Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 163 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-07-2007, 21:59
|
|
|
Acha dzieki chlopaki :)Calkiem mozliwe zee moze byc to niedokladne i rzeczywiscie to taki bajer alee jesli mam byc gdzies ma trasie zaskoczony too mysle ze taki bajer sie przyda choc rzeczywiscie moze byc niedokladny.ja osobiscie tego nie widzialem nigdzie u nikogo,no ale wiedzialem ze jest cos takiego mozliwe dlatego Was spytalem.Musze podpytac na stacji ASO LPG czy cos takiego montuja....a jaki koszt tego moze byc??łacznie z robota?? |
_________________ było Tipo 1.4 i.e DGT 75 KM ok 230 tys
jest FORD MONDEO ''99 kombi 1.8 90 KM diesel
byc moze bedzie kiedys VW SHARAN DIESEL 2.0 116 KM |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-07-2007, 16:53
|
|
|
nie pamiętam, strzelam, że przełącznik inny muszą Ci do instalki dobrać cały, na podmianę na taki co ma dodatkowo wyświetlacz (linijkę diód LED) i mierzy podawany sygnał na dodatkowym wejściu; sygnał z czujnika butli; twój przełącznik PB/LPG tego nie ma pewno; nowy przełącznik taki hmm.. 4 dychy?
kilka metrów druta do tego poprowadzić do butli i czujnik na wielozawór też 3-4 dychy... + tyle, ile Cię będą chcieli skroić za doczepienie czujnika, podmianę przełącznika i pociągnięcie przewodu... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|