Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Oświetlenie wnętrza
Autor Wiadomość
Rajek 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 453
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-11-2008, 20:09   Oświetlenie wnętrza

Witam. Z góry przepraszam jeżeli temat był już omawiany ale szukałem, szukałem i nie znalazłem. Mianowicie jest taka sprawa :) W aucie dziadka (nowe Suzuki Splash) po otworzeniu centalnego z pilota jednocześnie zapala się oświetlenie wnętrza i świeci dopóki nie otworzy się dźwi i zamknie spowrotem. Jako że dziadek zapewne nie zgodzi się na rozbebeszenie jego nowego autka by sprawdzić jak to działa, mam pytanie. Czy ktoś próbował lub ma wizje jak to stworzyć i zamontować w Tipku? :) Z góry dziękuje za jakąkolwiek pomoć ;)
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-11-2008, 21:48   

Ja nie długo mam zamiar za coś podobnego się wziąć, tylko planuje dorobić więcej punktów świetlnych (jeszcze myślę czy robić ledowe z kloszami mlecznymi czy lampka dla pasażera tylnej kanapy jak w doposażonych wersjach T/T) bo lampka pod lusterkiem to za mało. Na dniach zrobię jakiś schemat i wrzucę ci, przy okazji jak będę już do kupy składał mogę porobić zdjęcia. Póki co ten tydzień ma zabity więc odpada jakakolwiek praca przy samochodzie. Też przy okazji jestem ciekaw co inni napiszą.

** Dodano: 14-11-2008, 23:26 **
Rajek, gdyby ci się nie chciało robić to tu masz taki układ http://moto.allegro.pl/it...na_auta_fv.html na mikro procesorku. Ściemnianie i rozjaśniane w jakiej chcesz tylko konfiguracji w zależności od drzwi/sygnału z centralnego/stacyjki, bardzo rozbudowany układzik.

** Dodano: 14-11-2008, 23:27 **
i od razu link do instrukcji http://sfar.netiz.pl/alle...O-uP_manual.pdf

** Dodano: 14-11-2008, 23:37 **
Miałem sobie zamiar zrobić taki prosty układzik na przekaźniku ale to urządzonko jest dużo bardziej zaawansowane, do tego w pełni programowalne więc raczej kupie sobie coś takiego zamiast robić.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Rajek 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 453
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-11-2008, 12:04   

Dzięki Ci wielkie! O coś takiego właśnie chodziło :D i znacznie ułatwia to robote. Teraz tylko znaleźć wolny dzień by się przy tym pobawić. Dzięki raz jeszcze :)
     Moneta
 
 
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-11-2008, 14:35   

Ja kupiłem za kilkanaście złotych gotowy ściemniacz do montażu z takimi bajerami ale nie działał prawidłowo tzn w ciągu kilku sekund około 2, 3 sek wygaszał. Zgodnie z instrukcją regulacje nic nie dawały więc wziąłem sprawy w swoje ręce i poprawiłem ten projekt i teraz jest elegancko wygasza się bardzo ładnie około 15 może 20 sekund po zamknięciu drzwi. Reszty bajerów nie podłączałem tzn zapalanie po wyłączeniu silnika itp Wrzucę schemat i podam namiary wolną chwilą. Pozdr
_________________
F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048
  
 
 
Rajek 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 453
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-11-2008, 17:18   

Miejmy nadzieje że z tym układem nie będzie większych problemów :| puki co czekam na paczke. Po montażu zdam relacje jak poszło :D
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-11-2008, 18:10   

Rajek, ciekawi mnie gdzie podłączysz się w stacyjkę masz kilka kabli, a z tego co jest w instrukcji to trza się wpiąć do obwodu który się rozwiera po włączeniu, ja nie mam na razie pojęcia który to kabelek, coś czuje że trzeba będzie pooglądać schematy elektryki. Reszta to bułka z masłem.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Rajek 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 453
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-11-2008, 20:47   

Właśnie dostałem układzik :D fakt już wszystko sobie rozplanowałem poza tym gdzie podłączyć ten kabelek w stacyjce....
W załączonej instrukcji jest opisane by po przekręceniu kluczyka do układu dochodziło nim napięcie +12V. Tak się zastanawiam czy nie można by tego podłączyć do żarówki w liczniku? Np. braku ładowania akumulatora. Akurat po przekręceniu kluczyka gasiła by lampke sufitową a po odpaleniu silnika zapalała ponownie( przynajmniej w mojej wyobraźni na takiej zasadzie to działa). No cóż jutro się za to wezme i zobaczymy czy w realu też to zadziała ;D
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-11-2008, 21:16   

Rajek, Jak zrobisz daj znać, ja na razie nie mam czasu na to, może w przyszłym tygodniu.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
matrix0606 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 129
Skąd: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-11-2008, 23:13   

Rajek napisał/a:
Tak się zastanawiam czy nie można by tego podłączyć do żarówki w liczniku? Np. braku ładowania akumulatora.

tylko uważaj by podłączając wprost nie spalić czegoś w desce. w najlepszym wypadku żarówki od podświetlania braku ładowania.
_________________
fiat poszedł na złom i już nigdy fiata nie kupię.
     assistance
 
 
Sledz 
witamy nowego


Wiek: 35
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 3
Skąd: Pilec
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 27-11-2008, 08:23   

Według mnie wystarczy sie podpiac do kabelka zaplonu, np. tego co idzie do radia samochodowego
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-11-2008, 12:40   

Sledz napisał/a:
Według mnie wystarczy sie podpiac do kabelka zaplonu, np. tego co idzie do radia samochodowego
hę??? co??? przecież radio nie jest zintegrowane z zapłonem. Ma cały czas stałe napięcie ze skrzynki, przecież radio działa nawet bez kluczyka w stacyjce. Tu się trzeba wpiąć

ale nie wiem w który kabel.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
matrix0606 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 129
Skąd: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-11-2008, 19:04   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Tu się trzeba wpiąć

jeśli to ma działać w ten sposób co opisał kolega Rajek, to na pewno nie tu się trzeba wpinać. tu są dostępne tylko sygnały plusa na stałe, plusa po przekręceniu kluczyka do pozycji zapłon i plusa podawanego na przekaźnik uruchamiający rozrusznik. wiem bo dzisiaj sprawdzałem robiąc coś innego przy okazji. układ który opisuje kolega jest podpięty pod centralny i styczniki drzwi z obu stron, lub też pod bezpiecznik wewnętrznego oświetlenia samochodu. daj mi trochę czasu, bo mam parę problemów z przerejestrowaniem samochodu. powiedz jak to ma działać dokładnie a powiem co trzeba zrobić? jaki układ wykonać? i gdzie dokładnie go podpiąć? a, mój samochód to tempra, ale nie wiele różni się od tipo.
_________________
fiat poszedł na złom i już nigdy fiata nie kupię.
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-11-2008, 19:37   

To ma działać tak jak w tej instrukcji http://sfar.netiz.pl/alle...O-uP_manual.pdf a w niej kolei jest żeby wpinać się w stacyjkę.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
matrix0606 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 129
Skąd: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-11-2008, 20:31   

jeśli dokładnie o to chodzi to będzie problem, nie mam dostępu do programatora mikroprocesorów. mogę zaprezentować urządzenie trochę prostsze, ale to tez bez podstawowych znajomości elektroniki nikt tego nie zmontuje. mogę dać link do urządzenia które trzeba tylko złożyć, lub też gotowe, już złożone, ale droższe.
_________________
fiat poszedł na złom i już nigdy fiata nie kupię.
     assistance
 
 
poul1987 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 203
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 27-11-2008, 20:35   

siemka,według mnie to obejrzeniu schematu podłączenia tego użądzonka to właśnie to co ma być podłączone pod stacyjkę (biały przewód) to on ma stamtąd zasilanie wziąć , bo plus ze stacyjki ma wzbudzić/rozłączyć to użądzonko, tak jak np. jest z elektrycznymi szybami, mają na stałe + i - ale jeszcze jeden plus jest ze stacyjki żeby wzbudzić przekaźnik.
  
 
 
matrix0606 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 129
Skąd: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-11-2008, 21:06   

znalazłem coś takiego i kosztuje 25zeta. realizuje podobne funkcje, a po odpowiednim podłączeniu chyba nawet takie same. trzeba przeanalizować. układ trzeba jeszcze samemu odpowiednio polutować. natomiast gotowy do zamontowania jest tu , ale jest droższy i kosztuje 45zeta. w obydwu przypadkach trzeba doliczyć koszty przesyłki, które wynoszą w tym sklepie o ile dobrze pamiętam, 14zeta. jedyne czego te układy nie posiadają, to regulacji poszczególnycg czasów.
_________________
fiat poszedł na złom i już nigdy fiata nie kupię.
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-11-2008, 22:03   

matrix0606, to już lepsze to urządzonko z aukcji z 2 postu, bo kosztuje 34 plus wysyłka i jest gotowe do tego ma regulacje czasów programowane stacyjka dlatego podłączenie jej jest ważne.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
matrix0606 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 129
Skąd: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-11-2008, 22:05   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
lepsze to urządzonko z aukcji

wiem że lepsze, ale na razie niedostępne. trzeba by pisać o ponowne wystawienie.
_________________
fiat poszedł na złom i już nigdy fiata nie kupię.
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-11-2008, 22:08   

poul1987, ok to wiemy :lalala: ale który to będzie kabel z kostki ? na pewno nie niebieski "park" dwa czerwone to kable od rozrusznika, pomarańczowe chyba poszczają napięcie na skrzynkę bezpieczników (na cześć która działa po przekręceniu kluczyka) niebieski "int" nie wiem.

** Dodano: 27-11-2008, 22:08 **
Elektryka to nie jest moja mocna strona :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
poul1987 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 203
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 28-11-2008, 15:46   

a czy to ważne pod który podłączysz?? po przekręceniu zapłonu ma sie pojawić napiecie + i tyle, ja bym wybrał pomarańczowy któryś, najlepiej prubówką zbadac który kiedy dostaje napiecie( ale jak dobrze pamietam z dłubania przy mojej elektryce to wszystkie na raz dostaja)
  
 
 
Rajek 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 453
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-12-2008, 16:11   

Troszke czasu mnie nie było a temat całkiem pokaźnie się rozwinął. Niestety narazie musiałem przełożyć montaż modułu. Wraz z pierwszym mrozem siadła mi elektryka nawiewu i teraz to mi najwięcej czasu zabiera.... Jednak wierze że razem znajdziemy odpowiedź na to gdzie to ustrojstwo podłączyć :D Pozdrawiam wszystkich
     Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 01-12-2008, 16:41   

Nie wiem czy pomoge, ale napiecie podłączył bym w miejscu na foto nr 1 a te co mają isc do zamykania i otwierania podłaczyc tak jak na foto nr 2

http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0000845.jpg

http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0000846.jpg

reasumując:

czarny, czerwony, zółty i niebieski to wiadomo
biały moim zdaniem + po stacyjce czyli na foto nr 1 kabel pomarańczowy
brązowy przewód do niebieskiego (zamykanie) foto2
zielony przewód do białego (otwieranie) foto2
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-12-2008, 20:25   

tipacz napisał/a:
biały moim zdaniem + po stacyjce czyli na foto nr 1 kabel pomarańczowy
który 15/54 A. czy 15/54 S.?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 02-12-2008, 13:15   

Moim zdaniem 15/54A bo tam jest plus po przekreceniu stacyjki.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load