Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
pomysł-mam rację ?
Autor Wiadomość
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-08-2007, 19:15   pomysł-mam rację ?

Przegladajac forum,wpadłem na pomysł nie tyle przeróbki co lekkiej modyfikacji.Wydaje mi się ze mam racje ,ale nie jestem pewny.
Chodzi mi dokładnie o rurę doprowadzająca powietrze do filtra.Fabrycznie jest ona umieszczona nad chłodnicą ,tuz nad wentylatorem.W czasie jazdy załapuje ciepłe,a czasem wręcz gorące powietrze,jeżeli włączy się wiatrak,wtłacza dodatkowe porcje wrzatku.Efekt:więcej powietrza(bo rozszerzone) jest w komorze spalania-ale mniej tlenu.Komp,obcina dawke benzynki i moc leci w dół.
pomysł mam by rurę tę,elastyczną zreszta albo zdiąc,albo przenieśc (oczywiście do zimy) POD chłodnicę -dokładniej za zderzak co sprawi że będęzawsze wciągał zimne powietrze,a tym samym może nie więcej mocy ale utrzymaną na stałym poziomie.Bo obeccnie po rozgrzaniu tak po 2-3 włączeniu wentylatora wyraźnie słabnie.
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-08-2007, 20:12   

ja mam dolot skrócony,mianowicie mam tylko kawałek rury od filtra doprowadzony za zderzak...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Chiquita 



Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 502
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-08-2007, 20:24   

ja w dwulitrówce mam tylko kawałek rurki od filtra umieszczoną tak żeby nie "wiało" w nią. Tak zalecał "flachowiec" od LPG bo podobno gaz nie lubi jak mu wieje :) ile w tym prawdy nie wiem, ael tak jest i nie jest źle :)

A co do twojego pomysłu to pomysł sam w sobię ok , ale trzeba pomyśleć o takim miejscu żeby syf nie leciał i woda...
_________________

     assistance
 
 skype
 
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-08-2007, 20:40   

cały czas myslę nad tym i...nie jest tak łatwo bo po rozgrzaniu silnika pseudo-termostat w obudowie filtra przełącza na pobór powioetrza z drugiej rury,której wylot skierowany jest na tył silnika.Więc jeszcze należy to wyłaczyć. za przełączanie odpowieda przewód podciśnienia znajdujacy się po obudowa Są tam 3-chodzi o środkowy.
Tylko nie wiem czy zaślepienioe go nie sprawi ze komp będzie odbierał ze silnik jest zimny i wciąż będzie chodził na ssaniu.
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-08-2007, 21:30   

Ja na stożek biorę z tego miejsca co na obrazku:



Mam teraz tylko jedną rurę. Tą co brała ciepłe z nad motoru zaślepiłem i czeka na zimę, a na odmę mam filtr. Jeżeli miałbym swoją seryjną obudowę z 1.4 to po prostu bym ten czujnik w niej oszukiwał. Ta rura, która zbiera wiatr od przodu by była normalnie..albo jak ktoś przerobi to z dołu zderzaka, natomiast tą, która po niby przełączeniu zbiera z nad kolektora bym przerobił tak, żeby wchodziła nie seryjnie, tylko w tą rurę co zbiera z przodu.

o tak:

_________________
  
     Moneta
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-08-2007, 21:31   

mrk69, coś Ty porobił z tym zderzakiem :?: :!:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-08-2007, 21:45   

ego napisał/a:
mrk69, coś Ty porobił z tym zderzakiem :?: :!:


Hehe... w sumie to nic. Tylko jest dokładka, (na zdjęciu przed wygładzaniem) bo poprzedni właściciel "odpiłował" cały dół jak gdzieś walnął (krzywo) i trzeba było coś zrobić. Przy okazji lakierowania przyjdzie nowy z szerokim wlotem, albo w ogóle od czego innego i nowe drzwi. Póki co szkoda mi kasy więc zrobiłem tak, ale na żywo wygląda ok. Sporo czasu już tak mam i na forum tez były zdjęcia wcześniej, więc nic nie ruszam, chociaż czasem zahaczę o asfalt :)
_________________
     Moneta
 
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 14-08-2007, 19:57   

Zrobiłem jak planowałem.
1.zaślepiem przewód podciśnienia odpowiedzialny za przełączanie kierunku poboru powietrza
2.przeniosłem koniec rury dolotu pod zderzak.
I tu ciekawostka-chyba tak powinno być,bo szukajac miejsca w którym mógłby, przykręcić koncówkę trafiłem na wywiercony otwór w doljnej listwie który idealnie pasował.<ało tego jest on w takim miejscu że przewód idealnie leży,koniec osłonięty jest zderzakiem.Wydaje mi się ze albo tak ktoś pomyślał fabrycznie,albo ktoś kiedyś miał podobny pomysł.
Mam juz tak przejechane ok 700 km.
Efekty:
wyraźne i odczuwalne zwiększenie mocy w niskim zakresie obrotów.Lepiej się zbiera,Czyli poprostu dostał sporego kopa.
Obroty lekko spadły o ok 50. Ale pozostały stabilne,silnik pracuje równo.
Polepszone chłodzenie-nawet stojąc w korku-krótka przejazdżka do następnych świateł obniża szybko temperaturę.
spalanie o dziwo-bez zmian 8l/100 w mieście.
Tak więc jak narazie same pozytywy.
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 15-08-2007, 10:11   

RobertWroc napisał/a:
Tak więc jak narazie same pozytywy.


Może sie okazać że jak pojedziesz do przeglądu lpg to Ci karzą wywalić dolot bo "autka na gazie lubią cieplejsze powiertze"
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-08-2007, 12:49   

tipacz96vc napisał/a:
Może sie okazać że jak pojedziesz do przeglądu lpg to Ci karzą wywalić dolot bo "autka na gazie lubią cieplejsze powiertze"

nie rób tego nigdy i nie daj sie na to namówic :!: auta na gazie lubia ZIMNE powietrze bo jest bardziej kaloryczne i autko lepiej jedzie :!:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 15-08-2007, 13:50   

Cytat:
nie rób tego nigdy i nie daj sie na to namówic


U MNIE OD POCZATKU NIE BYLO DOLOTU TYLKO KOLANKO PCV I TAK TEZ ZOSTAWILEM..
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-08-2007, 21:14   

ego napisał/a:

auta na gazie lubia ZIMNE powietrze bo jest bardziej kaloryczne i autko lepiej jedzie :!:



Hahaha normalnie leże, ego Ty walisz taki tekst ? :D a od kiedy to powietrze jest wogóle kaloryczne ? jak już to zimne jest bardziej bogate w tlen dzięki czemu paliwo lepiej się spala.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
  
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-08-2007, 21:16   

ego napisał/a:
auta na gazie lubia ZIMNE powietrze bo jest bardziej kaloryczne i autko lepiej jedzie :!:


kalorie to podstawa
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
topdrive 



Wiek: 39
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 275
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-08-2007, 11:18   

A jak wrzucisz do baku kilogram cukierków, to auto w ogóle będzie WYPASIONE :D buehe :D

A tak poważnie, to samochody lubią zimne powietrze, bo przecież zimne powietrze jest bardziej "skurczone" :) . Zróbcie taki eksperyment, to zobaczycie.. Pustą butelkę dobrze zakręcić i wsadzić do lodówki - skurczy się na pewno... Na zimnym ma się wyższe ciśnienie w momencie zapłonu po prostu :)
_________________
był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica"
     assistance
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-08-2007, 12:06   

Hipo napisał/a:
ego Ty walisz taki tekst ?

ożesz karwa myślałem o czymś innym i napisałem pierdoły :badgrin: sory :lalala:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
p_r_z_e_m_k_o 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 355
Skąd: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-08-2007, 22:43   

RobertWroc,zrobiles to w Delcie? Jesli tak to mozesz umiescic jakies fotki bo u mnie w Delcie z filtra wychodzi rura bez zakonczenia i tez myslalem czy by jej gdzies nie pociagnac :)
     Moneta
 
 
KoNiK 



Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 120
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-08-2007, 20:47   

ego napisał/a:
nie rób tego nigdy i nie daj sie na to namówic :!: auta na gazie lubia ZIMNE powietrze bo jest bardziej kaloryczne i autko lepiej jedzie :!:


Zimne lubia tylko trzeba to zrobic tak aby mu nie wiało bo bedzie gasł i bedzie miał za uboga mieszanke
_________________
Seat leon gwint, tarcze 316mm, dolot, czop:D
Daewoo matiz GT
Fiat tempra 1.6
     assistance
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-08-2007, 21:19   

KoNiK napisał/a:
nie wiało
jak ktoś jest taki majstrowaty to polecam założenie chłodzenia w dolot (jakiś mały ic):D Wtedy już nie trzeba kombinować, ze wieje, a chłodek do motoru jest :)
_________________
     Moneta
 
topdrive 



Wiek: 39
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 275
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-08-2007, 22:53   

mrk69, masz na myśli intercooler? :) Nie wiem czy to ma jakiś większy sens w tym wypadku... Jak masz turbinkę, to i owszem (bo od niej powietrze się przecież cholernie nagrzewa) :) .
_________________
był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica"
     assistance
 
 
KoNiK 



Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 120
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-08-2007, 12:54   

mrk69 napisał/a:
KoNiK napisał/a:
nie wiało
jak ktoś jest taki majstrowaty to polecam założenie chłodzenia w dolot (jakiś mały ic):D Wtedy już nie trzeba kombinować, ze wieje, a chłodek do motoru jest :)


ale po co IC to jest za duzy i niezbyt potrzebny wydatek w tym momencie.

Wystarczyło by doprowadzic chlodne powietrze do komory gdzies obok filtra i tam je czyms zdusic tzn aby wytracilo predkosc sile a silnik pobierał sobie chlodne powietrze sam
_________________
Seat leon gwint, tarcze 316mm, dolot, czop:D
Daewoo matiz GT
Fiat tempra 1.6
     assistance
 
 
tadziu47 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 77
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 63
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-08-2007, 13:52   

Witam !
Mam Tipo 1,4 tylko na benzynę i się zastanawiam , czy opłaca się robić " przeróbkę " [ ? ]
Pozdrawiam !
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load