Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
stożkowy filtr do 2.0 ?
Autor Wiadomość
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 25-09-2007, 18:46   stożkowy filtr do 2.0 ?

ok więc postanowiłem spróbować pobawić się w stożka no i mam pytanie czy to wogóle mam sens ... oczywiście podkreślam że stożek ma pełnić funkcje bardziej ozdobną niż dodać jakiejś tam mocy ... w związku z tym zamierzam zakupić jakiś raczej tani stożek i chciałbym go "wkleić" tak

oczywiście w miejsce widoczne na fotce pierwszej

zaś w miejscach na fotce drugiej chciałbym wyciąć dziury i zaślepić je siatkami i dalej od tej siatki poprowadzić rurę to stożka

i teraz pytanie czy to wypali ?

_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-09-2007, 19:31   

Zrób tak jak zrobiłem na zdjęciu. Od przepustnicy rura aluminiowa później kolanko gumowe, znowu rura i na jej końcu stożek. Powietrze doprowadź z miejsca na halogeny, skoro masz ciąć to lepiej zderzak. Stożek ładnie schowaj za podłużnicą, to gorącego powietrza nie będzie czerpał. A poza tym skoro już coś zrobić, to zrób dobrze. Lepiej wydaj 50zł więcej i kup lepszy stożek, da jakiś tam efekt a przynajmniej żadnego syfu do silnika nie zassie..
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 25-09-2007, 19:39   

W miejsce na halogeny wsadz .... halogeny. A powietrze śmiało możesz pociągnąć z rogu dolnego grilla ( jak tam założysz siatke to nie bedzie widać rurek itp.)
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 26-09-2007, 08:32   

tipacz96vc napisał/a:
W miejsce na halogeny wsadz .... halogeny. A powietrze śmiało możesz pociągnąć z rogu dolnego grilla ( jak tam założysz siatke to nie bedzie widać rurek itp.)
halogenów absolutnie do niczego nie potrzebuje więc ich nie założe :)

Raku no ja to dokładnie planuje zrobić tak jak "narysowałeś"
co do stożka hmmm chcę kupić podobnego jak na tej aukcji
http://allegro.pl/item244...mm_adapter.html

znaczy się podobny do tego na fotce pod względem jakości i ceny
no i o tyle mam dobrą sytuację że w razie czego mogę oddać tego stożka i wziąć na próbe innego np droższego
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-09-2007, 10:39   

Kup sobie taki, dołóż drugie 50zł i miej duży stożek..
http://www.toptuner.pl/go...=100320&lang=pl

Ja w 1.6 zrobiłem błąd i kupiłem za mały i super nie było :lol:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 26-09-2007, 11:08   

Raku napisał/a:
Kup sobie taki, dołóż drugie 50zł i miej duży stożek..
http://www.toptuner.pl/go...=100320&lang=pl

Ja w 1.6 zrobiłem błąd i kupiłem za mały i super nie było :lol:


a upchnę tam taki stożek ? bo oryginalny filtr powietrza to nie jest za wysoki i nie wiem jak tam z miejscem będzie ?
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-09-2007, 13:43   

No najprościej wyjmij seryjną puchę, weź miarkę w dłoń i pomierz ile się zmieści...
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-09-2007, 09:47   Re: stożkowy filtr do 2.0 ?

avenger85 napisał/a:
ok więc postanowiłem spróbować pobawić się w stożka no i mam pytanie czy to wogóle mam sens ... oczywiście podkreślam że stożek ma pełnić funkcje bardziej ozdobną niż dodać jakiejś tam mocy

Na wszelki wypadek nie wyrzucaj , ani nie sprzedawaj obudowy po starym filtrze , a stożek ( dla zminimalizowania kosztów ) postaraj się podłączyć przy pomocy tych samych gumowych elementów , które były przy oryginalnej obudowie .
Ja kupiłem Dedrę z założonym stożkiem i muszę ci powiedzieć , że z przyjemnością się go pozbyłem . Z tym , że ja dodatkowo musiałem najpierw znaleźć i kupić obudowę . Po zmianie filtra spadku mocy nie stwierdziłem , spadek hałasu - tak i to znaczny ! I nie chodzi mi wcale o szmery ssania , tylko dźwięk wydobywający się z wydechu !
Chyba , że chodzi o ten hałas ?
     assistance
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 27-09-2007, 10:32   

w sumie mam fajny sportowy wydech montii który bartdzo przyjemnie sobie mruczy ... zaś generalne dźwięk pracy tego silnika to dla mnie poezja :) tak więc jeśli ze stożkiem będzie głośniej to mi to nie przeszkadza :)

starej puchy a nic nie zamierzam ani sprzedawać ani wyrzucać liczę się z tym że może się to przydać :)

** Dodano: 07-10-2007, 11:21 **
no i stało się stożek siedzi pod maską .... większych problemów z zakładaniem nie było w sumie to godzina roboty. wywaliłem całą tą puchę ze starym filtrem i stożek siadł tam idealnie i jeszcze dużo miejsca zostało ....tak ładnie sie poskładało że gorące powietrze po prostu nie ma dostępu do stożka a sam stożek ma czym oddychać
połączenie zrobiłem z rur PCV wygląda troszki jak wiejski tuning ale pomaluje to na czarny matowy kolor i będzie ładnie.
efekty ... tu sie zaczyna zabawa nie ma żadnych przyrostów czy spadków mocy, silnik wcale nie jest elastyczniejszy coś .... efekt jest jeden a konkretny ...zajefajnie konkretny w momencie dociśnięcia gazu do podłogi rozlega się ryk!!!! i nie nie brzmi to jak jakiś dziurawy wydech czy coś tylko jakby pod maską był jakiś potwór który ryczy i chce się wyrwać z pod maski no masakra :) wieczorem wjechałem w jakąś małą ulicznke but w podłogę a ludzie z chodnika uciekają :) na mieście podobnie tyle że nikt nie ucieka ale spogląda :)




wiem wiem ta rura PCV wygląda okrutnie wieśniacko ale pomaluje to na czarno albo cały ten śmieszny dolot zamaskują taką metalową elastyczną rurą
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-10-2007, 10:44   

A czy zauważyłeś, że zmniejszyłeś średnicę? :roll:

Ja bym na twoim miejscu wyrzucił jeszcze tą karbowaną czarną, z tłumikiem szmerów i założył prosty kawałek rury.. A wszytko zrobiłbym na średnicy jaką ma przepustnica (ile nie pamiętam)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-10-2007, 11:07   

avenger85 napisał/a:
na mieście podobnie tyle że nikt nie ucieka ale spogląda
skąd ja to znam, a przy 2.0 pewnie jest jeszcze lepiej :lalala: a zamiast pcv mam taką srebrną elastyczną jak do pieców gazowych czy coś, tylko węższą :) Ale muszę kupić nową bo ta jest troche już przechodzona i też mam taką czarną gumową karbowaną, na wszelki wypadek póki co, zaizolowałem taśmą ;D


_________________
     Moneta
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 08-10-2007, 11:18   

Raku napisał/a:
A czy zauważyłeś, że zmniejszyłeś średnicę? :roll:

Ja bym na twoim miejscu wyrzucił jeszcze tą karbowaną czarną, z tłumikiem szmerów i założył prosty kawałek rury.. A wszytko zrobiłbym na średnicy jaką ma przepustnica (ile nie pamiętam)


nic tam nie dzieje te PCV mają średnice 75mm i jest to średnica trochę większa niż miała ta rura od pokrywy oryginalnego filtra także na bank nie problemu z ilością powietrza w układzie .... wszystko pasuję naprawdę idealnie i chyba nie ma tu już co kombinować :)

a gdybym wywalił tą karbowaną gumę to by coś zmieniło w pracy tego stożka ?

** Dodano: 08-10-2007, 12:24 **
mrk69 też chciałem dać taką metalową elastyczna rure jak na fotce ale nie mogłem w odpowiednią średnice trafić ....a teraz myślę żeby te rury pcv "zabunkrować" właśnie w takiej metalowej i będzie git :)

a odnośnie ryku to jest masakra normalnie ... tipo teraz brzmi jak czołg przelatujący przez miasto z dużą prędkością :)
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
gepard 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 306
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-10-2007, 11:31   

avenger85, ja mam zrobione bardzo podobnie tylko filtr jest z prawej strony użyłem 3 kolanek pcv i stożek schował się w nadkolu za lampom. U mnie silnik nie ryczy ale filterek daje piękny świst coś jakby samolot startował :D Co do wyglądu to fakt pozostawia wiele do życzenia.
_________________
Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane :(
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy

http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-10-2007, 12:16   

W układach dolotowych nadrzędną sprawą jest struktura wewnętrzna powiedzmy tworzywa jakiego się używa! Zasysane powietrze powinno gładko ze sporą prędkością wpadać do kolektora ssącego. Dlatego do dolotów używa się np. rur z aluminium lub z kwasówki, dlatego że w środku są gładkie. Nie ma załamań, schodków czy żadnych bruzd co pozwala powietrzu bez zawirowań lecieć za przepustnice etc.
np. http://images.google.pl/i...ficial%26sa%3DN

Szkoda, że łapiąc się za zrobienie czegoś wcześniej nie czytacie jak to zrobić! ;D
Czemu jak już coś robić to nie zrobić tego raz a porządnie?
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 08-10-2007, 14:27   

raku ale to ma nie być żadna tam profesionalna instalacja stożka za kupę kasy .... gdybym chciał to robić na aluminiowych rurach albo kwasówce to nie kupowałbym stożka za 50zł
...cała ta instalacja razem ze stożkiem kosztowała 61zł :)

po za tym w tych połączeniach PCV nie ma żadnych dziwnych załamań czy coś co utrudniało by przelot powietrza lub wprawiało je w zawirowania

Raku napisał/a:


Szkoda, że łapiąc się za zrobienie czegoś wcześniej nie czytacie jak to zrobić! ;D
Czemu jak już coś robić to nie zrobić tego raz a porządnie?


patrz wyżej :)
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-10-2007, 15:27   

ehh.. Ok, nie ważne. Nie rozumiemy sie :lalala:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 08-10-2007, 17:18   

avenger85, koledze Raku, chodzi o to że powinna być rurka jednolita (cała bez połączeń ) ,a w twojej konstrukcji z rurki PCV niema powietrze gładkiego przelotu ,gdyż na łączeniach rurka wchodzi w rurkę :) ,a nie opowiadaj że rurki kwasowej nie idzie tanio na złomie kupić ,takiego kawałka jak potrzebujesz ;D :lalala:
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-10-2007, 17:42   

Rurka rurką, ale przecież prosta nie może być, bo filtr idzie pod kątem, nawet w profesjonalnych dolotach stosuje się łączenia i kolanka. Ostatecznie może być giętarka do rur, żeby nadać profil :) bo przecież kolega nie chce profesjonalnego dolotu.
_________________
     Moneta
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 08-10-2007, 18:11   

no ok może idelanie gładko tam nie jest ale tak jak kolega mrk69 napisał zawsze są jakieś łączenia, kolanka itd... może faktycznie idzie kupić rure kwasową ale jak wstępny projekt który kosztował 61zł razem ze stożkiem a cała instalacje tego trwala ok 25-30 min to myśle że efekt i wykonanie jest na przyzwoitym poziomie w stosunku ceny/jakość :)
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
gepard 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 306
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-10-2007, 21:30   

avenger85, najważniejsze że zamierzony efekt został osiągnięty.
_________________
Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane :(
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy

http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load