| TIPO swap 182A4.000 Brava1.6 16v | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | JAHU   
  
  
 Wiek: 47
 Dołączył: 17 Paź 2007
 Posty: 10
 Skąd: Jelenia Góra
 Województwo: Dolnośląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-06-2008, 00:22   TIPO swap 182A4.000 Brava1.6 16v | 
 |  
               | 
 |  
               | Mieszkając w IRL. wymyśliłem aby do swojego Tipo a Polsce wrzucić motor z Bravy. Mając  całe rozbite auto nie bardzo wiedziałem co z nim zrobić.  Historia jest długa. Najwięcej czasu spędziłem na rozszyfrowaniu wiązek elek. zajęło to ok. tygodnia  Próby silnika jeszcze w Bravie  Potem pakowanie i wysyłka do Polski      DWA dni mordęgi od rana po noc samemu, wrzuciłem silnik z osprzętem , skrzynię, kompa, wiązki, zegary , stacyjkę, immob., półosie, kol.wyd., kata. itp. Efekt  |  
				|  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | albert1991   
  
  
 Pomógł: 24 razy
 Wiek: 34
 Dołączył: 08 Cze 2008
 Posty: 1071
 Skąd: Kłodawa (konińskie)
 Województwo: Wielkopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-06-2008, 00:37 | 
 |  
               | 
 |  
               | no to gratuluje tylko załoz jakis filter powietrza najlepiej stozek bo mało miejsca zajmuje i ładniej silnik słychac tyko opisz to bardziej obszernie i jak masz to wzuc wiecej zjec bo tu jest tylko 7 a im wiecej tym lepiej i opisz wszystko po kolei jak ci szło itp POZDRO |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tipacz   
  
  
 Pomógł: 85 razy
 Wiek: 39
 Dołączył: 07 Cze 2007
 Posty: 3093
 Skąd: Andrychów/Zagórnik
 Województwo: Małopolskie
 Zaproszone osoby: 5
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-06-2008, 08:20 | 
 |  
               | 
 |  
               | JAHU,  widze kawał dobrej roboty!! opisz co i jak i z czym miałeś ewentualne kłopoty i jaki wczesniej miałes motorek w tipku. |  
				| _________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046   - odjachało...
 
 jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
 
 
  |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JAM_BELFEGOR   
  
  
 Pomógł: 111 razy
 Wiek: 42
 Dołączył: 23 Sty 2008
 Posty: 3717
 Skąd: Kraków
 Województwo: Małopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-06-2008, 23:02 | 
 |  
               | 
 |  
               | Przeżuć pojemnik z płynem do spryskiwaczy na druga stronę i będziesz miał piękną komorę na stożek od razu odgrodzoną od gorącego powietrza, albo jakąś oryginalna obudowę np do 1.6 na gaźniku od tipo. Można też z boku dorobić jakieś ładne wloty pod ten stożek podobnie miały kanciaste merce 
 ** Dodano: 14-06-2008, 00:04 **
 P.S nie miałeś problemów z zawieszeniem silnika w komorze? Spawałeś nowe mocowania? Co z układem chłodzenia oryginalny?
 |  
				| _________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
 RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
 LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
 |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JAHU   
  
  
 Wiek: 47
 Dołączył: 17 Paź 2007
 Posty: 10
 Skąd: Jelenia Góra
 Województwo: Dolnośląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-06-2008, 20:02 | 
 |  
               | 
 |  
               | Oryginalny silnik to 1.6   159A3.049 . 
   
 
 
 
 Stożek już siedzi w tipku a zbiorniczek zamontowałem z bravy po drugiej stronie.
 Zdjęcie nowego silnika jest zrobione zaraz po zamontowniu motorka, tego samego dnia wspawałem jeszcze ok. 10cm rury brakującej do wydechu, gazownik ogarnął nowy motor elektroniką i w drogę do Narzeczonej (450km) bez żadnych problemów.
 RADOŚĆ Z JAZDY takim autem jest gwarantowana i te skwaszone miny kolegów z ssstuningowanych  golfów zostających z tyłu.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ego   
  
  
 Pomógł: 37 razy
 Wiek: 42
 Dołączył: 13 Gru 2004
 Posty: 3059
 Skąd: Kraków
 Województwo: Małopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-06-2008, 20:12 | 
 |  
               | 
 |  
               | JAHU szacunek,bardzo przyjemnie to wygląda,napewno bardzo fajnie jedzie... kawał dobrej roboty!  za wytrwałość,dla mechaników? |  
				| _________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
   i było Bravo 2.0 20v hgt
  ... i było  FOCUS 1.8 Zetec
   jest  nuova Bravo
 |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | albert1991   
  
  
 Pomógł: 24 razy
 Wiek: 34
 Dołączył: 08 Cze 2008
 Posty: 1071
 Skąd: Kłodawa (konińskie)
 Województwo: Wielkopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-06-2008, 21:57 | 
 |  
               | 
 |  
               | dla mnie to jestes gigant skoro wszystko sam zrobiłem a lekkie to wszystko nie jest |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Młody   
  
 Pomógł: 40 razy
 Wiek: 45
 Dołączył: 16 Kwi 2006
 Posty: 1580
 Skąd: Gilowice
 Województwo: Śląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-06-2008, 16:44 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JAHU napisał/a: |  	  | i te skwaszone miny kolegów z ssstuningowanych golfów zostających z tyłu. | 
 
 Ja też to lubię
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Luczu   
  
  
 Pomógł: 82 razy
 Wiek: 37
 Dołączył: 09 Wrz 2007
 Posty: 5218
 Skąd: Sosnowiec
 Województwo: Śląskie
 Zaproszone osoby: 3
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-06-2008, 22:50 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Młody napisał/a: |  	  |  	  | JAHU napisał/a: |  	  | i te skwaszone miny kolegów z ssstuningowanych golfów zostających z tyłu. | 
 
 Ja też to lubię
   | 
 
 a ja chciał bym ale się "boję" swoim 1.4 ( co prawda najmocniejszym bo 78 hp ) ale wydaje mi się , że jedynie miał bym jako takie szanse z pancervagonem 1.4
 
 
 ps. z tym silnikiem od brawy to rewelacja .... tylko pozazdrościć. Swoją drogą ciekawe, jak by tak 1.8 albo 2.0 włożyć od bravo :]
 |  
				| _________________ Focus ST 2.5r5T & A4B9  2.0 4x4
 
 |  | 
	
		|     |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ego   
  
  
 Pomógł: 37 razy
 Wiek: 42
 Dołączył: 13 Gru 2004
 Posty: 3059
 Skąd: Kraków
 Województwo: Małopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-06-2008, 07:47 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | LUCIACIA napisał/a: |  	  | Swoją drogą ciekawe, jak by tak 1.8 albo 2.0 włożyć od bravo :] | 
 1.8 to jeszcze by dało rade,ale 2.0 raczej ciężki temat,5 tłoków mogło by się nie zmieścić na szerokości...
 |  
				| _________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
   i było Bravo 2.0 20v hgt
  ... i było  FOCUS 1.8 Zetec
   jest  nuova Bravo
 |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | miszko   
  
  
 Pomógł: 111 razy
 Wiek: 42
 Dołączył: 21 Lis 2004
 Posty: 6990
 Skąd: Toruń
 Województwo: Kujawsko-Pomorskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-06-2008, 08:41 | 
 |  
               | 
 |  
               | A co z zawieszeniem, półośkami, przegubami? Co przerabiałeś? Jak z skrzynią biegów i cięgnami? Dorabiałeś czy może pasowały?
 |  
				| _________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
 Zajrzyj na Fiat Klub Polska
 |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | albert1991   
  
  
 Pomógł: 24 razy
 Wiek: 34
 Dołączył: 08 Cze 2008
 Posty: 1071
 Skąd: Kłodawa (konińskie)
 Województwo: Wielkopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-06-2008, 10:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | cos mało autor wypowiada sie o swoim samochodzie |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tipacz   
  
  
 Pomógł: 85 razy
 Wiek: 39
 Dołączył: 07 Cze 2007
 Posty: 3093
 Skąd: Andrychów/Zagórnik
 Województwo: Małopolskie
 Zaproszone osoby: 5
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-06-2008, 12:38 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | cos mało autor wypowiada sie o swoim samochodzie | 
 
 a szkoda bo projekt całkiem zacny
 |  
				| _________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046   - odjachało...
 
 jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
 
 
  |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JAHU   
  
  
 Wiek: 47
 Dołączył: 17 Paź 2007
 Posty: 10
 Skąd: Jelenia Góra
 Województwo: Dolnośląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-06-2008, 15:05 | 
 |  
               | 
 |  
               | MAŁO MAŁO bo czasami trzeba popracować. Ale mniejsza o to wyobrażcie sobie że : Bravo, Bava PRZEJEŁY PO NASZYCH TIPACZACH  CAŁĄ PŁYTĘ PODŁOGOWĄ WRAZ Z PRZEDNIM I TYLNYM ZAWIESZENIEM (1,2 .  1,4 . 1,6 .  1,8 silniki)  ŁĄCZNIE Z PODŁUŻNICAMI NIE ZOSTAŁO ZMIENIONE NIC. Trochę inaczej jest w Marei tam inne sa wachacze przednie wraz z amortyzatorami (chodzi o połączenie wachacza z drążkiem stabilizacyjnym) Także wszczepić do TIPO motor od Brava,y to bajka . Półośki przywiozłem i zamontowałem z bravy wraz z przednimi jarzmami itd ale się nie martwcie w TIPO były te same a co do mocowania silnika to też zabrałem ze sobą z bravy  różnica taka że poduszki pod skrzynię i ta obok silnika z przodu do podłużnicy są troszeczke dłuższe i masywniejsze. Na pewno sam silnik ze skrzynią są cięższe (komplet do swapa ważył 220kg) I przód TIPO POSZEDŁ NA DÓŁ. Ale rozwiązało to problem ślizgających się kół przy ruszaniu i nawet przy trzecim biegu w starym motorze1,6. Sam silnik ze skrzynia na łapach pasował idealnie bez ŻADNYCH przeróbek co do milimetra... cdn |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tipacz   
  
  
 Pomógł: 85 razy
 Wiek: 39
 Dołączył: 07 Cze 2007
 Posty: 3093
 Skąd: Andrychów/Zagórnik
 Województwo: Małopolskie
 Zaproszone osoby: 5
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-06-2008, 15:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | kuszące...   |  
				| _________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046   - odjachało...
 
 jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
 
 
  |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | albert1991   
  
  
 Pomógł: 24 razy
 Wiek: 34
 Dołączył: 08 Cze 2008
 Posty: 1071
 Skąd: Kłodawa (konińskie)
 Województwo: Wielkopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-06-2008, 16:02 | 
 |  
               | 
 |  
               | to zeczywiscie miałes łatwo go włozyc w rame a jak z instalcja elektryczna cała przełozyłes czy bawiłes sie w rozszyfrowanie i małe przeróbki ??? |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ego   
  
  
 Pomógł: 37 razy
 Wiek: 42
 Dołączył: 13 Gru 2004
 Posty: 3059
 Skąd: Kraków
 Województwo: Małopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-06-2008, 17:46 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JAHU napisał/a: |  	  | Na pewno sam silnik ze skrzynią są cięższe (komplet do swapa ważył 220kg | 
 Mówisz o samym silniku ze skrzynią?
 |  
				| _________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
   i było Bravo 2.0 20v hgt
  ... i było  FOCUS 1.8 Zetec
   jest  nuova Bravo
 |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | albert1991   
  
  
 Pomógł: 24 razy
 Wiek: 34
 Dołączył: 08 Cze 2008
 Posty: 1071
 Skąd: Kłodawa (konińskie)
 Województwo: Wielkopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-06-2008, 17:47 | 
 |  
               | 
 |  
               | i pewnie z osprzetem od silnika bo az tyle t goly silnik i skrzynia by nie warzyła |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ego   
  
  
 Pomógł: 37 razy
 Wiek: 42
 Dołączył: 13 Gru 2004
 Posty: 3059
 Skąd: Kraków
 Województwo: Małopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-06-2008, 20:39 | 
 |  
               | 
 |  
               | W sedici sam motor ze skrzynia ważą 120 kg,więc raczej nawet z osprzętem ten silnik nie waży aż tyle... |  
				| _________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
   i było Bravo 2.0 20v hgt
  ... i było  FOCUS 1.8 Zetec
   jest  nuova Bravo
 |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JAHU   
  
  
 Wiek: 47
 Dołączył: 17 Paź 2007
 Posty: 10
 Skąd: Jelenia Góra
 Województwo: Dolnośląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-06-2008, 23:07 | 
 |  
               | 
 |  
               | Suchy silnik z osprzętem, skrzynią ,katalizatorem , kompem, półosiami i uchwytem pod akumulator ważył 180kg. Przed montażem tzw. pieskiem, podnośnikem, wjeżdzałem pod przód auta bez problemu. A po zamontowaniu już nie chciał wejść tylko musiałem Tipo targać lekko za błotnik i wsuwać go.   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jarek 5TT   
  
  
 Pomógł: 4 razy
 Wiek: 63
 Dołączył: 20 Lis 2005
 Posty: 297
 Skąd: Lublin
 Województwo: Lubelskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-06-2008, 09:18 | 
 |  
               | 
 |  
               | JAHU,  szacunek dla pomysłu i wytrwałości w realizowaniu przedsięwzięcia. Efekty w ruchu przewyższą (mam nadzieję ) oczekiwania.
 |  | 
	
		|     |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DJ Turn   
  
  
 Dołączył: 24 Lip 2008
 Posty: 37
 Skąd: Knurów kolo gliwic
 Województwo: Śląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-09-2008, 11:03 | 
 |  
               | 
 |  
               | 2 dni samemu - wspolczucie 
 ale efekt dobry
 pogratulowac
   |  
				| _________________ były:
 Skoda Felicia Pickup 1.3 68KM
 Citroen Berlingo 1.4 75KM
 Skoda Forman 135LS czerwona besstia
   FIAT TEMPRA 1.6 S + LPG 86KM
 jest:
 Opel Astra F 1.6 GT 100KM
 Opel Vectra B 2.0 16v 136KM
 Fiat 126p 92r. 1 wlasciciel
  24KM   |  | 
	
		|     |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bobek1   
  
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Wrz 2008
 Posty: 12
 Skąd: warszawa grochów
 Województwo: Mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-09-2008, 11:15   Re: TIPO swap 182A4.000 Brava1.6 16v | 
 |  
               | 
 |  
               | Razem z kolegą włożyliśmy taki silnik do uno i muszę powiedzieć że przyspiesz równie dobrze co moje starszej generacji 2.0 tipo pewnie też daje radę pogratulować projektu trzeba   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JAHU   
  
  
 Wiek: 47
 Dołączył: 17 Paź 2007
 Posty: 10
 Skąd: Jelenia Góra
 Województwo: Dolnośląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-09-2008, 01:00 | 
 |  
               | 
 |  
               | Efekt taki że spalanie gazu od 8,5 do 12,2 gazu na 100 kilometrów. Stożek to porażka bo strasznie wali w kolektor ssący i dlatego powrót do oryginału. Ale za to radość z jazdy (no poza mokrym asfaltem, trzeba uważać bo nadsterowny)  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Luczu   
  
  
 Pomógł: 82 razy
 Wiek: 37
 Dołączył: 09 Wrz 2007
 Posty: 5218
 Skąd: Sosnowiec
 Województwo: Śląskie
 Zaproszone osoby: 3
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-09-2008, 00:44 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JAHU napisał/a: |  	  | bo strasznie wali w kolektor ssący | 
 
 a dla mniej obeznanych z tematem ?:D tzn ?:p
 |  
				| _________________ Focus ST 2.5r5T & A4B9  2.0 4x4
 
 |  | 
	
		|     |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |