Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
własny wydech
Autor Wiadomość
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-02-2009, 01:48   

No jak żeś dał jakąś wielką pytę na koniec to bym się nie dziwił. W wydechu w silniku atmosferycznym występują zjawiska falowe, fale się odbijają pomagając się cylindrom napełniać czy coś tam. ;)

Może przegiąłeś z nim. Choć ja w jednej z drugiej temprze mam tylko końcowy i to spory i działa ;)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Dragon89 


Wiek: 35
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 79
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 13-02-2009, 01:51   

to moze mi silnik juz ma dosc nie wiem narazie musze lampe kupic i polakierowac to co klepalem a pozniej pomysle nad ukladem calym zeby bylo dobrze:)
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-02-2009, 11:49   

Dragon89 napisał/a:
jeździł 170 nawet na gazie
W to ci akurat nie wierze, chyba że z górki bo na prostej na pewno nie. Tyle 1.4 wyciąga z wielki bólem zanim założy się LPG, Po założeniu miksera zwężasz prawie dwukrotnie dolot i na lpg i na Pb nie pojedzie więcej jak 150 wiem, bo mam tak u siebie i kombinowałem już z paroma mikserami większy oczywiscie bardziej odetka odlot ale nie chce się regulować na wolnych obr. przy mniejszych top speed 140-150, za to ładnie reaguje na regulacje biegu jałowego i taki właśnie lądują gaziarze :? (tu w większości rozwiązuje problem BLOS ale watpie byś go miał). Co do wydechu jasne że jest spadek mocy, to nie działa tak że im większa średnica rury i tym lepiej ( jak to niektórzy piszą założyłem wielki tłumik teraz mój silnik oddycha ) do tego tłumik przelotowy. To są skomplikowane procesy i średnica powinna być strikte dobrana do pojemności i typu silnika (ilość zaworów, budowa kolektora wylotowego itp.) Dokładnie dobrana średnica, kształt długość, powoduje ułatwianie wyciągania spalin z cylindra, następują zjawiska rezonansowe, ograniczamy zjawiska dyfuzji spalin (dlatego buduje się tłumiki dedykowane). Zobrazuje ci jak działa taki tłumik przelotowy ze źle dobraną średnica, wyobraź sobie tłum biegnących szybko gości wąskim korytarzem jeden za drugim, nagle wpadają do wielkiej hali gdzie rozbiegają się każdy w inna stronę wpadają na siebie zwalniają na samym końcu leniwie przez ogromne wyjście na powietrze, reszta gości biegnąca w wąskim tunelu nagle zwalnia gdyż na końcu zrobił się zator :D to jest zjawisko dyfuzji czyli wytracania prędkości gazu poprzez rozprężenie na skutek zmiany średnicy z mniejszej na większą w układzie.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 13-02-2009, 12:36   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
na lpg i na Pb nie pojedzie więcej jak 150


ja mam udokumentowane 151/152 później było szybciej ale już nie ma na to dowodów :D
warto też zwrócić uwagę na to , że Dragon89, ma 1.4 I.E ... czyli mniej koni od naszych
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-02-2009, 14:03   

Luczu napisał/a:
a mam udokumentowane 151/152 później było szybciej ale już nie ma na to dowodów
no pisałem mniej więcej i to też zależny od miksera mój więcej jak w okolicach 150 zł na prostej nie pojedzie z tym co mam z większym dobił trochę ponad 160 ale gasł na wolnych i nie dawał się regulować.
Cytat:
warto też zwrócić uwagę na to , że Dragon89, ma 1.4 I.E ... czyli mniej koni od naszych
dlatego tym bardziej nie powinien czarować :lalala: Może się kiedyś szarpnę na blos'a bo mnie to wkurza ze przy 140 silnik chce wypluć i dusi się z braku powietrza.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Dragon89 


Wiek: 35
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 79
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 13-02-2009, 14:26   

wierzcie lub nie moje tyle jechalo lepiej nawet doszedl do 180!!!! i to mam na zdjeciu jak znajde wstawie!!! a co do tlumika to dzieki za wytlumaczenie bo kompletnie nie mialem o tym pojecia!!! koni mam 75 wedlug dokumetów a tak naprawde jak ma 70 to jest max!!!!
  
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-02-2009, 14:30   

Dragon89 napisał/a:
wierzcie lub nie moje tyle jechalo lepiej nawet doszedl do 180!!!!

Taa zwłaszcza że nowy 1.4ie z fabryki jest w stanie osiągnąć 160km/h :lalala:
To co pokazuje licznik przy takich prędkościach a co jest naprawdę, baaaardzo się różni - wierz mi ;)
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
Dragon89 


Wiek: 35
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 79
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 13-02-2009, 14:31   

moze sie rozni nie wiem mniejsza z tym i tak moc stracil narazie i tak nie jezdzi
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-02-2009, 14:33   

Dragon89 napisał/a:
wierzcie lub nie moje tyle jechalo lepiej nawet doszedl do 180!!!!
no to chyba z górki, albo lejesz paliwo rakietowe :lalala: lub co bardziej prawdopodobne licznik ci przekłamuj i to mocno.
Dragon89 napisał/a:
koni mam 75 wedlug dokumetów a tak naprawde jak ma 70 to jest max!!!!
koni masz od 69 do 71 w zależności od wersji - 10% -15% z racji instalacji LPG (tak mniej więcej gaziarze szacują) masz wynik. Sytuacje możesz poprawić wstawiając mikser o zmiennej geometrii lub szarpnąć się na instalacje ostatniej generacji tzw. sekwencyjne.

Tu masz wykaz silników: http://www.tempra.org/dane_techniczne.php
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
Dragon89 


Wiek: 35
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 79
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 13-02-2009, 14:35   

to go zmienie:) chcialbym konsole z obrotkiem zalozyc le to sie chyba nie oplaca przy tym no i wuchte roboty. a czy przeklamuje nie wiem musze sprawdzic!
  
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-02-2009, 14:37   

Dragon89 napisał/a:
a czy przeklamuje nie wiem musze sprawdzic!

Lepiej nie sprawdzaj, bo się załamiesz haha
Ja jak w swojej sprawdziłem i się okazało, że przy 140km/h na budziku w rzeczywistości jest ok. 130km/h +-3km/h to straciłem ochotę patrzenia na licznik :P
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-02-2009, 14:41   

polansky, czasem lepiej żyć w błogiej nieświadomości sadząc za się zasuwa 200 a tak naprawdę 150 hehehe :lalala: lepiej dla umysłu i portfela jak policja łapinie to nie za 200 tylko za 150 :D a jak spowoduje się wypadek to nie przy 200stu tylko 150ciu same plusy :lol2:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-02-2009, 14:44   

JAM_BELFEGOR, właśnie dlatego nie lubię jeździć z włączonym GPSem po autostradzie, bo mi odbiera przyjemność z jazdy :P

** Dodano: 13-02-2009, 14:46 **
JAM_BELFEGOR napisał/a:
lepiej dla umysłu i portfela jak policja łapinie to nie za 200 tylko za 150 :D

Chyba, że z wrażenia powiesz: "Panie władzo jak to tylko 150? Przecież 200-cie jechałem" haha haha
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
Dragon89 


Wiek: 35
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 79
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 13-02-2009, 15:06   

łe no w sumie racja:)
  
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-02-2009, 18:21   

Dragon89 napisał/a:
koni mam 75 wedlug dokumetów a tak naprawde jak ma 70 to jest max!!!!


75 km posiadają silniki 1.5 z ritmo/uno no i w naszych autkach 1.6 i.e. ...1.4 to przedział 69-71 km w zależności od osprzętu silnika :)
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
Dragon89 


Wiek: 35
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 79
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 13-02-2009, 18:23   

mam wersje z monowtryskiem gaznikowe mialy mniej z tego co ja wiem!!!!
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-02-2009, 18:24   

Dragon89, źle wiesz, gaźniki mają więcej koników od monowtrysku. :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-02-2009, 18:24   

Dragon89,przeważnie gaźnikowe miały więcej km od od wtryskowych
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-02-2009, 19:05   

Dragon89 napisał/a:
mam wersje z monowtryskiem gaznikowe mialy mniej z tego co ja wiem!!!!
nie pisz głupot dostałeś link do wskazu silników w T/T http://www.tempra.org/dane_techniczne.php wystarczyło przeczytać :|
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Dragon89 


Wiek: 35
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 79
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 13-02-2009, 19:10   

nie chialo mi sie czytac nie wiem wisi mi to ile mam koni!!! wazne ze jezdzi i to jest moje Tipo:) nie mam pojecia ktore maja wiecej tak tylko slyszalem ale wiecej wiecie na ten temat wiec macie pewnie racje janie mam pojecia
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 13-02-2009, 20:09   

Dragon89, zapamiętaj - gaźnik - złodziej paliwa
mono - złodziej mocy :)
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Dragon89 


Wiek: 35
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 79
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 13-02-2009, 20:10   

to trzeba przerobic na wielowtrysk w takim razie:)
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 13-02-2009, 20:12   

Dragon89, wielopunkt :]

a tak serio nic nie przerabiać nie swapować tylko auto z mocniejszym silnikiem sobie s
prawić :D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Dragon89 


Wiek: 35
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 79
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 13-02-2009, 20:15   

ja tam lubie swoje tipo :) moze kiedys wsadze mocniejszy silnik i bedzie git :)
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-02-2009, 20:17   

Luczu napisał/a:
gaźnik - złodziej paliwa
mono - złodziej mocy :)
zwykle tak jest, jednak w TT 1.6 i 1.4 to gaźniki są minimalnie oszczędniejsze, przynajmniej nówki tak miały :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load