własny wydech |
Autor |
Wiadomość |
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Dragon89
Wiek: 35 Dołączył: 12 Lut 2009 Posty: 79 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-02-2009, 01:51
|
|
|
to moze mi silnik juz ma dosc nie wiem narazie musze lampe kupic i polakierowac to co klepalem a pozniej pomysle nad ukladem calym zeby bylo dobrze:) |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-02-2009, 11:49
|
|
|
Dragon89 napisał/a: | jeździł 170 nawet na gazie | W to ci akurat nie wierze, chyba że z górki bo na prostej na pewno nie. Tyle 1.4 wyciąga z wielki bólem zanim założy się LPG, Po założeniu miksera zwężasz prawie dwukrotnie dolot i na lpg i na Pb nie pojedzie więcej jak 150 wiem, bo mam tak u siebie i kombinowałem już z paroma mikserami większy oczywiscie bardziej odetka odlot ale nie chce się regulować na wolnych obr. przy mniejszych top speed 140-150, za to ładnie reaguje na regulacje biegu jałowego i taki właśnie lądują gaziarze (tu w większości rozwiązuje problem BLOS ale watpie byś go miał). Co do wydechu jasne że jest spadek mocy, to nie działa tak że im większa średnica rury i tym lepiej ( jak to niektórzy piszą założyłem wielki tłumik teraz mój silnik oddycha ) do tego tłumik przelotowy. To są skomplikowane procesy i średnica powinna być strikte dobrana do pojemności i typu silnika (ilość zaworów, budowa kolektora wylotowego itp.) Dokładnie dobrana średnica, kształt długość, powoduje ułatwianie wyciągania spalin z cylindra, następują zjawiska rezonansowe, ograniczamy zjawiska dyfuzji spalin (dlatego buduje się tłumiki dedykowane). Zobrazuje ci jak działa taki tłumik przelotowy ze źle dobraną średnica, wyobraź sobie tłum biegnących szybko gości wąskim korytarzem jeden za drugim, nagle wpadają do wielkiej hali gdzie rozbiegają się każdy w inna stronę wpadają na siebie zwalniają na samym końcu leniwie przez ogromne wyjście na powietrze, reszta gości biegnąca w wąskim tunelu nagle zwalnia gdyż na końcu zrobił się zator to jest zjawisko dyfuzji czyli wytracania prędkości gazu poprzez rozprężenie na skutek zmiany średnicy z mniejszej na większą w układzie. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 13-02-2009, 12:36
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | na lpg i na Pb nie pojedzie więcej jak 150 |
ja mam udokumentowane 151/152 później było szybciej ale już nie ma na to dowodów
warto też zwrócić uwagę na to , że Dragon89, ma 1.4 I.E ... czyli mniej koni od naszych |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-02-2009, 14:03
|
|
|
Luczu napisał/a: | a mam udokumentowane 151/152 później było szybciej ale już nie ma na to dowodów | no pisałem mniej więcej i to też zależny od miksera mój więcej jak w okolicach 150 zł na prostej nie pojedzie z tym co mam z większym dobił trochę ponad 160 ale gasł na wolnych i nie dawał się regulować. Cytat: | warto też zwrócić uwagę na to , że Dragon89, ma 1.4 I.E ... czyli mniej koni od naszych | dlatego tym bardziej nie powinien czarować Może się kiedyś szarpnę na blos'a bo mnie to wkurza ze przy 140 silnik chce wypluć i dusi się z braku powietrza. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Dragon89
Wiek: 35 Dołączył: 12 Lut 2009 Posty: 79 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-02-2009, 14:26
|
|
|
wierzcie lub nie moje tyle jechalo lepiej nawet doszedl do 180!!!! i to mam na zdjeciu jak znajde wstawie!!! a co do tlumika to dzieki za wytlumaczenie bo kompletnie nie mialem o tym pojecia!!! koni mam 75 wedlug dokumetów a tak naprawde jak ma 70 to jest max!!!! |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-02-2009, 14:30
|
|
|
Dragon89 napisał/a: | wierzcie lub nie moje tyle jechalo lepiej nawet doszedl do 180!!!! |
Taa zwłaszcza że nowy 1.4ie z fabryki jest w stanie osiągnąć 160km/h
To co pokazuje licznik przy takich prędkościach a co jest naprawdę, baaaardzo się różni - wierz mi |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Dragon89
Wiek: 35 Dołączył: 12 Lut 2009 Posty: 79 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-02-2009, 14:31
|
|
|
moze sie rozni nie wiem mniejsza z tym i tak moc stracil narazie i tak nie jezdzi |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-02-2009, 14:33
|
|
|
Dragon89 napisał/a: | wierzcie lub nie moje tyle jechalo lepiej nawet doszedl do 180!!!! | no to chyba z górki, albo lejesz paliwo rakietowe lub co bardziej prawdopodobne licznik ci przekłamuj i to mocno.
Dragon89 napisał/a: | koni mam 75 wedlug dokumetów a tak naprawde jak ma 70 to jest max!!!! | koni masz od 69 do 71 w zależności od wersji - 10% -15% z racji instalacji LPG (tak mniej więcej gaziarze szacują) masz wynik. Sytuacje możesz poprawić wstawiając mikser o zmiennej geometrii lub szarpnąć się na instalacje ostatniej generacji tzw. sekwencyjne.
Tu masz wykaz silników: http://www.tempra.org/dane_techniczne.php |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Dragon89
Wiek: 35 Dołączył: 12 Lut 2009 Posty: 79 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-02-2009, 14:35
|
|
|
to go zmienie:) chcialbym konsole z obrotkiem zalozyc le to sie chyba nie oplaca przy tym no i wuchte roboty. a czy przeklamuje nie wiem musze sprawdzic! |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-02-2009, 14:37
|
|
|
Dragon89 napisał/a: | a czy przeklamuje nie wiem musze sprawdzic! |
Lepiej nie sprawdzaj, bo się załamiesz
Ja jak w swojej sprawdziłem i się okazało, że przy 140km/h na budziku w rzeczywistości jest ok. 130km/h +-3km/h to straciłem ochotę patrzenia na licznik |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-02-2009, 14:41
|
|
|
polansky, czasem lepiej żyć w błogiej nieświadomości sadząc za się zasuwa 200 a tak naprawdę 150 hehehe lepiej dla umysłu i portfela jak policja łapinie to nie za 200 tylko za 150 a jak spowoduje się wypadek to nie przy 200stu tylko 150ciu same plusy |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-02-2009, 14:44
|
|
|
JAM_BELFEGOR, właśnie dlatego nie lubię jeździć z włączonym GPSem po autostradzie, bo mi odbiera przyjemność z jazdy
** Dodano: 13-02-2009, 14:46 **
JAM_BELFEGOR napisał/a: | lepiej dla umysłu i portfela jak policja łapinie to nie za 200 tylko za 150 |
Chyba, że z wrażenia powiesz: "Panie władzo jak to tylko 150? Przecież 200-cie jechałem" |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Dragon89
Wiek: 35 Dołączył: 12 Lut 2009 Posty: 79 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-02-2009, 15:06
|
|
|
łe no w sumie racja:) |
|
|
|
|
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-02-2009, 18:21
|
|
|
Dragon89 napisał/a: | koni mam 75 wedlug dokumetów a tak naprawde jak ma 70 to jest max!!!! |
75 km posiadają silniki 1.5 z ritmo/uno no i w naszych autkach 1.6 i.e. ...1.4 to przedział 69-71 km w zależności od osprzętu silnika |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
Dragon89
Wiek: 35 Dołączył: 12 Lut 2009 Posty: 79 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-02-2009, 18:23
|
|
|
mam wersje z monowtryskiem gaznikowe mialy mniej z tego co ja wiem!!!! |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-02-2009, 18:24
|
|
|
Dragon89, źle wiesz, gaźniki mają więcej koników od monowtrysku. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-02-2009, 18:24
|
|
|
Dragon89,przeważnie gaźnikowe miały więcej km od od wtryskowych |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-02-2009, 19:05
|
|
|
Dragon89 napisał/a: | mam wersje z monowtryskiem gaznikowe mialy mniej z tego co ja wiem!!!! | nie pisz głupot dostałeś link do wskazu silników w T/T http://www.tempra.org/dane_techniczne.php wystarczyło przeczytać |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Dragon89
Wiek: 35 Dołączył: 12 Lut 2009 Posty: 79 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-02-2009, 19:10
|
|
|
nie chialo mi sie czytac nie wiem wisi mi to ile mam koni!!! wazne ze jezdzi i to jest moje Tipo:) nie mam pojecia ktore maja wiecej tak tylko slyszalem ale wiecej wiecie na ten temat wiec macie pewnie racje janie mam pojecia |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 13-02-2009, 20:09
|
|
|
Dragon89, zapamiętaj - gaźnik - złodziej paliwa
mono - złodziej mocy |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Dragon89
Wiek: 35 Dołączył: 12 Lut 2009 Posty: 79 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-02-2009, 20:10
|
|
|
to trzeba przerobic na wielowtrysk w takim razie:) |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 13-02-2009, 20:12
|
|
|
Dragon89, wielopunkt :]
a tak serio nic nie przerabiać nie swapować tylko auto z mocniejszym silnikiem sobie s
prawić |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Dragon89
Wiek: 35 Dołączył: 12 Lut 2009 Posty: 79 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-02-2009, 20:15
|
|
|
ja tam lubie swoje tipo moze kiedys wsadze mocniejszy silnik i bedzie git |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-02-2009, 20:17
|
|
|
Luczu napisał/a: | gaźnik - złodziej paliwa
mono - złodziej mocy | zwykle tak jest, jednak w TT 1.6 i 1.4 to gaźniki są minimalnie oszczędniejsze, przynajmniej nówki tak miały |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|