Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Druga tempra? Co powiecie na to ogłoszenie
Autor Wiadomość
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-01-2010, 13:56   

Pierwsza "awaria" :lol:
Zaspa, a później brak ładowania, świecąca kontrolka abs i oczywiście szybko rosnąca temperatura.Na szczęście 2 km od domu. Wystudziłem silnik do 50 stopni, dojechałem może 1 km i wzrosło do 90, postój i udało się dojechać do domu jak było 90 znowu.
Za chwilę idę do garażu obadać co i jak. Dobrze, że zauważyłem temperaturę... :roll:
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-01-2010, 14:32   

Tempra 91 z ABS'em :-k Raku przybliżył byś bardziej ten temat, co jak i po co :D
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-01-2010, 14:48   

Bdm$ka napisał/a:
Tempra 91 z ABS'em

i nawet działa skubaniec ;D Może coś się odpięło jak w zaspę wjechałem(zaspa może 10-16 cm maks i takie jaja ;/
Co mnie jeszcze zaskoczyło to dużo lepszy środek niż w mojej starej, w sensie inna kanapa z tyłu(lepiej wyprofilowana?),zagłówki z tyłu,podłokietnik, oświetlenie z tyłu. 8)
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-01-2010, 14:49   

W trakcie robienia kilometrów, co za tym idzie ilości cyklów otwarcia zamknięcia zaworu, wyklepuje/ubija/ugniata (brakuje mi słowa ;) ) się gniazdo zaworowe. Zawór siada niżej itd. Czyli zmniejszają się luzy zaworowe, i zawór nie do końca się otwiera w trakcie pracy.

W 1.8 i 2.0 8v sprawa jest dość prosta i nieskomplikowana :)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-01-2010, 14:50   

BTW-ile oleju wchodzi do tej bestii?? 5l styknie czy mało? Bo muszę kupić i chyba zamówię sobie na allegro Valvoline max life ;D
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
osama 33 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 324
Skąd: Łódz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-01-2010, 14:50   

Bdm$ka, moja tempra miała też ABS była z 1993r :D
_________________
fiat uno 1,4 ,omega 1987,Ford eskort,Fiat Tempra,espero, Opel Senator 2,6 .seat toledo,Opel senator 3.0 24v,
Omega Kombi 96/97 2.016v
Ford windstar 3,8 Eskort kombi 1,8 td
omega 2,5 v6 Tipo 1,4,Laguna
opel astra kombi 1,7d f tempra 1,9td
     Moneta
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-01-2010, 14:56   

osama 33, no że z 93 to wiem że były, ale pierwszy raz widzę abs w temprze z 91 i do tego w 2.0....

Raku, a trzeba mieć do tego jakieś specjalne oprzyrządowanie? Jak byś miał chwile czasu to napisał byś mi na pw...
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-01-2010, 15:02   

Bdm$ka napisał/a:
Jak byś miał chwile czasu to napisał byś mi na pw...

w tym temacie poproszę, bo auto mam zamiar robić pod siebie i chciałbym mieć wszystko ok.
Blacharkę robię wiosną. Kilka bąbli na nadkolach+podłoga konserwacja i wspawanie tego co wyjdzie w trakcie.

** Dodano: 28-01-2010, 15:05 **
http://img685.imageshack.us/i/20100128029.jpg/

Na szybko pod tesco jakieś tam zdjęcia 4 mam...
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-01-2010, 15:11   

Guzik napisał/a:
Bdm$ka napisał/a:
Jak byś miał chwile czasu to napisał byś mi na pw...

w tym temacie poproszę, bo auto mam zamiar robić pod siebie i chciałbym mieć wszystko ok.
Blacharkę robię wiosną. Kilka bąbli na nadkolach+podłoga konserwacja i wspawanie tego co wyjdzie w trakcie.

** Dodano: 28-01-2010, 15:05 **
http://img685.imageshack.us/i/20100128029.jpg/

Na szybko pod tesco jakieś tam zdjęcia 4 mam...


pięknie się prezentuje ;) jeszcze ino mały spjlerek do tyłu i lepiej by wyglądała ;)

A jak środek ?
     Moneta
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-01-2010, 15:16   

Guzik, a pytanie z przodu w zderzaku masz szeroki czy wąski wlot? Masz roletę z tyłu? Pokaż jakieś fotki środka :D
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-01-2010, 19:14   

Bdm$ka napisał/a:
Guzik, a pytanie z przodu w zderzaku masz szeroki czy wąski wlot? Masz roletę z tyłu? Pokaż jakieś fotki środka

Szeroki wlot(od jednego halogena do drugiego). Roletki z tyłu są, ale zdjął je ojciec jak ze mną wracał i tak zostało(w sensie wciągnięte są jak pasy i działają) :) Fajna sprawa.
Elektryka ogólnie działa. Szybki dwie z przodu w prądzie mam, szyber też,rusza się szyber, ale nie otwiera-obstawiam mróz,ale kto wie,może uszkodzone coś. Zobaczymy wiosną ;D

Środek nie jest ściorany żeby jakoś zużyty bardzo, ale brudny :? mechanik tym jeździł widocznie w roboczych...

Mierzona dzisiaj kompresja i wynik nie wiem jak ocenić,ale chyba ok jak na tak wiekowe auto. Na każdym garnku po 11,5 równo. Mogło być więcej, ale jest jak jest. Próby olejowej nie robiłem.
Na jutro mam zamówiony rozrząd kompletny(370zł z paskiem wyrównoważającym i rolkami)
A na sobotę znajomego mechanika(120zł) ;D Mógłbym sam robić, ale dostęp trudny, namęczyć się trzeba,zimno w garażu, a i zgonić będzie na kogo jak się zwali coś :lol: :lalala:
Co dziwne, w 3 sklepach robili taaaaki wytrzeszcz jak mówiłem o wałkach wyrównoważających i drugim pasku :badgrin:

Mam problem co do oliwy jaką kupić, z kasą mam baaardzo krucho już przez ten rozrząd :| Miał być max life, a nie wiem czy na lotosa wystarczy :lol:

Prośba do moderatora. Ten temacik w całości (lub wywalić posty typu "kupić, nie kupić" i zostawić od mojego pierwszego posta "Wysłany: Wczoraj 18:17
Kupione...."
wkleić do działu "Nasze auta" ? Jeśli da radę to WIELKIE dzięki ;D Będę tutaj opisywał moje perypetie z tym autem, dodawał fotki i takie tam :)

Może coś napiszę konkretnie i w jednym poście o niej :)
91'
Kolorek zielony delikatnie
ABS
el.szyby
el.lusterka
digital
el.szyberdach
motorek 2.0 8v kat.(jest jeszcze w aucie i chyba nawet działa)
alumki na zimówkach falken chyba z przodu i barum polaris z tyłu(letnie dostałem luzem)
centralny zamek(co ciekawe to w bagażniku również 8) i się zdziwiłem, bo czytałem kiedyś na forum, że nie montowali w bagażniku)
LPG oczywiście 2gen. :lol:

Ma stożek jakiś zamontowany i brak obudowy filtra ;/ muszę dorwać od kogoś oryginał raczej.

Zawiasek nie wytłuczony, środek sie nie trzepie na dziurach 8)
Uważam za udany zakup, a to wszystko dzięki Krzyśkowi - "lorgbow". Bezinteresownie pojechał, poświęcił na oględziny 2 godziny, rzetelnie opisał mi auto i wychwycił wszystkie niesprawności.
Dobra flacha należy do Ciebie!! 8)

** Dodano: 28-01-2010, 19:15 **
Fotki wnętrza będą niebawem ;D

** Dodano: 28-01-2010, 19:24 **
aha, bym zapomniał.Pierwsze "akuku"stało się już na autostradzie po przejechaniu niecałych 100km... :sciana: jechałem za tirem,spadłkamyczek,szybka lekko draśnięta na długości może niecałe 10mm :sciana:

** Dodano: 28-01-2010, 19:27 **
I wierzcie mi, już nigdy nie kupię cherlawego 1.6 czy tego typu silnika. Nie chodzi tu o prędkości maksymalne, ale przyspieszenie i głównie elastyczność takiego silnika pozwalają na wystarczająco dobra zużycie paliwa i komfort psychiczny(i fizyczny, bo ręka prawa odpoczywa,a nie macha lewarkiem). Koszty paliwa podobnie co 1.6.

** Dodano: 28-01-2010, 19:30 **
Fotka wlotu w zderzaku i przodu auta.


** Dodano: 28-01-2010, 19:31 **
Nie myty, nie pastowany. Na wiosnę nabierze blasku 8)

** Dodano: 28-01-2010, 20:13 **
Ku[CENZURA]a ;/ człowiek uczy się na błędach :sciana: Mierzyłem kompresje w silniku...na zamkniętej przepustnicy :lol: bez dotykania gazu :? Jutro kumpel wpadnie z tym przyrządem to sprawdzimy ponownie jakie wyjdzie na otwartej przepustnicy,może więcej ;D

Moderowany:
Na tym forum nie przeklinamy !!!
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-01-2010, 21:02   

Guzik napisał/a:

Ma stożek jakiś zamontowany i brak obudowy filtra ;/ muszę dorwać od kogoś oryginał raczej.


Powodzenia w poszukiwaniach... Ja pół roku szukałem i każdy albo miał w chorej cenie, albo rozwaloną....
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-01-2010, 21:08   

Bdm$ka napisał/a:
Powodzenia w poszukiwaniach... Ja pół roku szukałem i każdy albo miał w chorej cenie, albo rozwaloną....

Wy zawsze umiecie człowieka pocieszyć :lol:
Dam radę może :) Obdzwonić szroty,złomy trzeba :)

** Dodano: 28-01-2010, 21:09 **
BTW-mam silnik 159A5.046 od Tipo w niej, bo był zmieniany ;)

** Dodano: 28-01-2010, 21:09 **
I teraz szybkie pytanie do Was, bo zamówiłem rozrząd już i nie wiem czy jest taki sam, podałem jako 159A6, bo zapomniałem jak dzwoniłem ;/ to już druga rzecz o której zapomniałem dzisiaj, a dość istotna...
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-01-2010, 21:28   

Guzik, Z tego co pamiętam to te silniki różniły się detalami i rozrząd powinien być ten sam, większa różnica jest w mocy masz 109 zamiast 113 km i 132 nm zamiast 156.....
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-01-2010, 21:49   

Okrojona wersja? Czym się to różniło? Mapą wtrysku czy coś? Moc jak moc, ale moment mnie martwi, bo okroili dość...

** Dodano: 28-01-2010, 21:51 **
hmm...były 2 wersje silników w Tipo...myślałem, że jedna wersja i zgłupiałem, jutro sprawdzę kod na silniku i będzie jasność :)

** Dodano: 28-01-2010, 21:52 **
Bo teraz już nie jestem pewny czy top A5 czy jednak A6 i normalna moc...

** Dodano: 29-01-2010, 10:22 **
A jednak Lancia...
835A5.046
Ktoś ma dane tego silnika?

** Dodano: 29-01-2010, 10:41 **
113 KM i moment jak w temprze 156 NM 8)

** Dodano: 29-01-2010, 10:42 **
Lecę po rozrząd i oleum ;D

** Dodano: 30-01-2010, 11:45 **
Rozrząd:
Pasek wyrównoważający - 160 zł
pasek rozrządu - 40 zł
Rolka rozrządu - 86 zł
Pasek do pompy wspomagania - 14 zł
Pasek rowkowy - 30 zł
Do tego łożysko to mniejsze wyciągnięte z jednej rolki - 9,80 zł
Tego dużego nie mogę dostać, ale na czwartek za 25 zł ma być.
Mechanik kasuje mnie jednak 150 zł, bo nie wiedział, że trzeba odkręcać łapę silnika.

Kupa nerwów nie liczę nawet.

Co ciekawe, jak powiem, że potrzebuję wysokoobrotowe łożysko z wyższej półki to mi mówią 20-30zł, a jak powiedziałem, że to ma być do silnika Lancii to chcieli za to większe 205 zł :sciana: :lol:

** Dodano: 01-02-2010, 22:50 **
Ostatnie łożysko skf 63008 za 120zł i już śmiga ;D
Teraz pora na coś skrzeczącego pod maską, bo to jednak nie były rolki. Podejrzewam pompę wody lub wspomagania... :badgrin: :sciana:
I jeszcze lekkie szarpanie na benzynie teraz pojawia się też na gazie... :badgrin:
I Love Tempra :D

** Dodano: 02-02-2010, 15:28 **
Dokręcony CPP, bo latał luźno, może teraz przestanie szarpać :)
Na jutro zamówiłem sobie nowe przewody hamulcowe elastyczne(gumowe), bo widziałem jeden pęknięty lekko z przodu i zapobiegawczo trzeba wszystkie wymienić, a przy okazji płyn hamulcowy zalać świeży :)

Uruchomiłem też szyberdach w ciepłym garażu i śmiga aż miło, ale za to ręczny jak nie działał tak nie działa dalej i prawdopodobnie linka do wymiany.

** Dodano: 04-02-2010, 15:18 **
No i jak zobaczyłem metalowe przewody, to też idą do wymiany. jestem spłukany :lol:
Muszę też uruchomić ręczny, ale to chyba linki do wymiany pójdą, bo prawdopodobnie zardzewiały czy coś.

** Dodano: 05-02-2010, 19:22 **
Hamulce śmigają aż miło i wreszcie zaczęła hamować po wywaleniu korektora i wstawieniu nowych przewodów :)
Ręczny na razie zostaje unieruchomiony, bo już z kasa cienko, ale na pewno będzie zrobiony niebawem :)
Zamówiłem pompę wspomagania od kolegi Młodego z forum TTT. Mam nadzieję, że przestanie mi świszczeć pod maską, bo jak na razie to kumpel się nabrał na silnik 2.0T z Lancii :badgrin: (nie zna się chłopaczyna, popatrzył i zapytał tylko z poważną miną czy aby na pewno tu jest 2.0T ;D )
Ja do tej pory to wydałem już na części 50% ceny zakupu auta :lol:

Aha, dzisiaj chwila zwątpienia była, już przez chwilę pomyślałem, że miałem jedną temprę i jeden kłopot i kupiłem sobie jeszcze większy kłopot po tym jak nie odpaliła...co się okazało? Wtyczka przy kopułce nie była wpięta do końca, a co najlepsze...znalazła to moja mama, która z mechanika i motoryzacją ma tyle wspólnego co ja z rodzeniem dzieci :badgrin:
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load