|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Fiat Tempra S.W. SX by Bombell |
Autor |
Wiadomość |
Bombell
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 10 Maj 2015 Posty: 32 Skąd: Gniezno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-05-2015, 23:57 Fiat Tempra S.W. SX by Bombell
|
|
|
Moje drugie oczko w głowie Po auto przejechałem dosłownie pół Polski, egzemplarz zdrowy, niezniszczony, od razu wiedziałem, że muszę go mieć
Ma to być Classic Daily. Plan jest dość skromny, póki co koło i gleba. Aczkolwiek nad kołem się zastanawiam. Pierwszy pomysł szeroka stal ale nadal myślę o jakimś dobrym alu pasującym do auta. Rozważam między 16 a 17 cali.
Obecnie zbieram części, żeby dołożyć el. szyby na tył
Fiat Tempra Station Wagon SX
Rok produkcji 1994
Silnik 1,6 8v 90KM
Na wyposażeniu
- elektryczne szyby
- elektryczny szyberdach
- elektryczne lusterka z podgrzewaniem
- światła przeciwmgielne
- poduszka powietrzna kierowcy
- ABS
- deska digital (z opcją ściemniania)
- komputer pokładowy a w nim m.in. czujnik otwarcia drzwi, czujnik zapięcia pasów, czujnik przepalonych żarówek, ekonomizer
- hamulce tarczowe przód-tył
- wspomaganie układu kierowniczego
- kierownica regulowana na wysokość
- fotel kierowcy z regulacją wysokości, podparciem lędźwiowym kręgosłupa i podłokietnikiem
- centralny zamek z pilota i z kluczyka
|
|
|
|
|
kefir
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Gru 2013 Posty: 151 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-05-2015, 08:08
|
|
|
Świetny egzemplarz, dbaj o nią. |
|
|
|
|
Bombell
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 10 Maj 2015 Posty: 32 Skąd: Gniezno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-08-2015, 16:07
|
|
|
Tempra ma się dobrze, użytkuję ją na codzień bez żadnych problemów.
W między czasie wpadły alufelgi 6,5x15" z Fiata Coupe z oponami 195/50, nowe drążki kierownicze i przednia poduszka skrzyni.
Z dalszych prac zamierzam przepłukać układ chłodzenia, wymienić płyn chłodzący na Paraflu Up i zamontować nową chłodnicę, która dzisiaj przyszła. Udało się kupić ori Ricambi originali by Valeo tak jak w instrukcji zapisano
W garażu czekają już na założenie sprężyny Eibach -40 oraz amortyzatory Kayab Excel-G więc przy wolnym weekendzie trafią na auto
|
|
|
|
|
flederborn
Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 43 Skąd: Konin
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-08-2015, 19:24
|
|
|
Super egzemplarz oby więcej takich
co do el szyb tył służę poradą w razie potrzeby |
_________________ Jest Dziadek 1.6 i.e. |
|
|
|
|
Bombell
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 10 Maj 2015 Posty: 32 Skąd: Gniezno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-08-2015, 22:40
|
|
|
Napewno się odezwę w swoim czasie
A dzisiaj na pokład Tempry wpadł mały rarytasik kierownica MOMO drewniana z airbagiem i logo Fiata Do kompletu leci też drewniana gałka również MOMO z epoki
** Dodano: 24-08-2015, 14:36 **
Tydzien dobroci dla Tempry
Układ chłodzenia przepłukany, założona nowa ori chłodnica, układ zalany Paraflu Up. Wymieniony filtr paliwa i powietrza na Filtrona i filtr oleju na sportowy Simota (akurat miałem nowy na stanie) i zalany nowym olejem Mobil 15W40. Skrzynia biegów zalana olejem Petronas Tutela 80W90. Co do olejów to wartości jak i firmy zaproponowało ASO jako odpowiednie do modelu i rocznika po wcześniejszym sprawdzeniu czym zalewali Temperki w fabryce.
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
Bombell
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 10 Maj 2015 Posty: 32 Skąd: Gniezno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-09-2015, 22:25
|
|
|
Tempra ma się bardzo dobrze Ostatnio dużo czasu spędziłem nad lakierem i doprowadzeniem go do stanu pierwotnego
Po wielu roboczogodzinach Rosso Racing znowu nabrał blasku
Kompletuję też kolejne rarytasy. Udało się dostać w bardzo dobrym stanie oryginalny włoski hak Ellebi z epoki a dokładnie z 1995roku Ale co by staruszka nie męczyć to zanim trafi na auto będzie piaskowany, zabezpieczony, pomalowanya śruby wymienione na nowe o tej samej lub większej twardości. Kula oczywiście odkręcana także na codzień będzie nie widoczny
|
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-09-2015, 18:45
|
|
|
Bombell, Tempra piękna, salon, nówka sztuka pozazdrościć tylko |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Bombell
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 10 Maj 2015 Posty: 32 Skąd: Gniezno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-10-2015, 20:17
|
|
|
Kompletujemy graty dalej
Hak już po renowacji Rok wybity na haku 1994 czyli zgodny z rocznikiem auta ;P
Udało się też dorwać zderzak ze spryskiwaczami
Teraz tylko znaleźć czas i to wszystko pomontować
|
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-10-2015, 21:00
|
|
|
Bombell, no i pęknie , nie chcesz może relingów na zapas, bo zostało mi z Tempry 4x4 |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
Bombell
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 10 Maj 2015 Posty: 32 Skąd: Gniezno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-03-2016, 14:33
|
|
|
Kolejne zdobycze
Teraz zamknąć się w garażu i montować
** Dodano: 18-10-2015, 23:25 **
Przednie fotele już na miejscu
Skóry wykonała firma Poltrona frau, logo widnieje na zagłówku z boku http://www.poltronafrau.com
A data wykonania 21.03.1991r ale po nakremowaniu skóry są jak nówki !
Teraz czas na tylną kanapę
** Dodano: 29-11-2015, 16:03 **
Nowe kółka na zimę i mała jesienna sesja
Koło to ori Fiatowskie ze Stilo 16x7 Et41 + 20mm dystansu na każdym kole. Opony Hankook IceBear 2x 175/50/ R16 i 2x 195/50 R16
** Dodano: 21-02-2016, 11:21 **
Dawno mnie tu nie było
Tempra ma się dobrze, kręci kilometry.
Z nowych rzeczy to mogę się pochwalić skompletowaniem skóry do końca, znalazłem boczki drzwi od wersji ze skórzanymi fotelami, całe czarne, z modów to usztywnienie zawieszenia, teraz przy pełnym obciążeniu nic nie obciera.
Z rzeczy potrzebnych to padł regulator napięcia w alternatorze ale szybka sobota i sprawa załatwiona, przydatny okazał się manual z forum bo instrukcja w książce była bardzo uboga.
Powoli szukam pomysłu na letnią rolkę, zastanawiam się nad rozmiarem 17 lub 18 na niskim profilu.
Co myślicie?
I nowa fotka
** Dodano: 06-03-2016, 12:37 **
Nowa rolka już wybrana będzie Temparati=Tempra+Maserati
Opony będą prawdopodobnie 205/35 i 215/35 lub węższe decyzja jeszcze nie padła.
Mam nadzieję, że pogoda i finanse pozwolą, żeby do końca miesiąća trafiły na auto to pochwalę się fotkami jak leżą w pełnej okazałości
** Dodano: 16-03-2016, 20:45 **
Kryzys w kraju, czarne boczki on board
** Dodano: 24-03-2016, 23:00 **
Prace nad Temprą trwają, felgi trafiły do kąpieli kwasowej i zostały pomalowane proszkowo na ciemny grafit. Do tego czekają nowe opony Nankang NS-20 205/35/18 i włoskie Marangoni Mythos 215/35/18, też oczywiście nówki.
Co by to dobrze spasować udało się poszukać używany gwint do Tempry firmy KW a na tył spróbuję spasować podkładki regulacyjne pod sprężynę.
A idąc w myśl powiedzenia, że jedna Tempra wiosny nie czyni to widam wiosnę z przytupem !
Fiat Tempra 1,6 SX i.e cat
Produkcja 30.01.1991r
Na wyposażeniu el. szyby przód, el. szyberdach, el. lusterka, deska full digital, AHS - Automatic Heat System czyli elektroniczny nawiew z termometrem
Brązowa zostaje w serii, będzie full klasyk
** Dodano: 27-03-2016, 15:28 **
Idzie wiosna !
Letnie rolki do czerwonej Tempry gotowe !
Po świętach przymiarki
Maserati by Speedline Made in Italy 18x8 i 18x9,5
Lakier proszkowy Graphite Black 9011
Na tym opony przód Nankang NS-20 205/35/18 i tył Marangoni Mythos 215/35/18
Brakuje jeszcze tylko dekielków ale ori z trójzębem już czekają
Także, wesołych świąt !
|
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-03-2016, 16:37
|
|
|
Będzie grubo |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Bombell
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 10 Maj 2015 Posty: 32 Skąd: Gniezno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-07-2016, 16:20
|
|
|
Robimy UP
Do autka wpadła przednia rozpórka Sparco, używana więc poszła do malowania proszkowego w kolor felg.
Koła już w miarę spasowane ale nadal gwint KW czeka na założenie, jest problem z zakupem nowych wkładów :/
Ale foto na letnim setupie jeszcze nie było więc się chwalę
BTW. Sedan też mój |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-07-2016, 09:15
|
|
|
Świetna temperówka |
|
|
|
|
Bombell
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 10 Maj 2015 Posty: 32 Skąd: Gniezno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-08-2016, 18:55
|
|
|
Z bólem serca ale Tempra SW wędruje na giełdę |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-08-2016, 20:06
|
|
|
Bombell, ale szkoda takie cudeńko, oby ktoś z TTT ja kupił
Jeśli można co jest powodem sprzedaży ? |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Bombell
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 10 Maj 2015 Posty: 32 Skąd: Gniezno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-08-2016, 22:22
|
|
|
Tempra Sedan i długoletni projekt Cento a jeszcze Daily mam.
Nie jestem już w stanie ogarniać tyle aut, z Temprą się nie rozstaje bo sedan zostaje. Mam tylko nadzieje, że kombi trafi w dobre ręce.
** Dodano: 28-12-2016, 11:38 **
Czerwona SW pojechała już w wakacje do nowego właściciela. Przyjechał Temprą sedan więc jestem o nią spokojny
Tym czasem na podwórku trochę zmian. Sedan 91 przeszedł spory remont, hamulce tył od podstaw: nowe cylinderki, bębny, szczęki, oczyszczone i zakonserwowane tarcze kotwiczne, wszystkie przewody sztywne stalowe z tyłu wymienione na miedziane, nowe linki hamulca ręcznego (wszystkie 3)
Z przodu też się działo: zaciski z przodu zakupione pod tarcze 257mm nie wentylowaną, poddane renowacji i trafiły na auto z nowymi tarczami i klockami pod 257mm
Podłoga w aucie została oczyszczona z brudu i powierzchownej rudej i porządnie zakonserwowana.
Sedan otrzymał też nowe buciki zimowe, klasyczne seryjne czteroramienne aluminiowe felgi 14" wraz z oponami w oryginalnym rozmiarze 185/60/14.
Sedan miał też problemy z wypadającymi biegami, winny okazał się tzw. "sierżant" i brak gumowych jego elementów. Pozostałe łączniki też były w kiepskim stanie.
Niestety zakup nopwych okazał się problemem bo wszędzie brak na stanie. Udało się kupić 2 używane zestawy z których w połączeniu powstał jeden "prawie" idealny i teraz zmiana biegów to przyjemność
Trzeba by babci Sedan zrobić osobny temat i porządnych fot narobić
Póki co dzielnie się sprawuje
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|