Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Mój Fiat Tipo 1.6 i.e AGT 1991r. from Deutschland
Autor Wiadomość
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-05-2012, 22:31   

Ponoc rdza schodzi od CORTANIN-u.Sam nie uzywalem ale juz kilka osob mi polecalo.To taki plyn.Smaryjesz czy spryskujesz nim rdze i ponoc znika.Sam stosowalem jakis inny szwajcarski wynalazek ale drogi bo buteleczka 100ml ponad 20 zl.Nazywa sie BRUNOX.Pozniej wystarczy czyms zamalowac i do pelni szczescia zabezpieczyc np.FLUIDOLEM w spreyu i masz spokoj na dlugo.Moje kielichy rdzy nie mialy ale na zas popryskalem je bialym smarem w spreyu tak na zas,bo w tipo lubi wychodzic rdza spod gornych mocowan amortyzatorow-bialy smar widac na fotce komory w kilku miejscach :)Wszystko kupisz nawet w markecie budowlanym :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-05-2012, 05:42   

MarcinRosoll napisał/a:
shagger78 a z odpalaniem silnika to słyszałem i podobno działa :D a jeszcze jedno pytanko, mam lekko rdzy na kielichach i jak sobie z nią poradzić ? czym zakonserwować ?:)
To co widzisz to wierzchołek góry lodowej. Polecam wyciągnąć całą kolumnę i dopiero ocenić czy przypadkiem nie masz już tak jak ja miałem w Delcie. Właśnie w tym tygodniu zrzuciłem całego MacPersona powiedziałbym 1-2 godz. roboty. Zależny jaki opór stawiają śruby i jakie masz klucze :lol:

Jak widzisz na fotce ma mocne wżery na wylot i praktycznie się już do niczego nie nadaje a tym bardziej w aucie z mocnym silnikiem które ma ostro jeździć. Psikanie po zewnątrz jak również widać nie daję kompletnie żadnego efektu bo gnije w tym miejscu gdzie mocowanie styka się z podłożnicą, to tam stoi woda. Tak więc reasumując trzeba ocenić stan na zdjętej kolumnie, oczyścić do gołego metali CAŁOŚĆ i pomalować podkładem antykorozyjnym oraz farbą docelową, tą sama czynność powtórzyć z podłużnica od strony mocowania, ona też koroduje czego nie widać a jak już zobaczysz to auto trzeba będzie zezłomować bo tego się praktycznie nie da wymienić.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-05-2012, 14:14   

JAM_BELFEGOR,ja tylko opuscilem McPherson z tych 3 srub u gory i przez szczeline bylo widac ze nie ma jeszcze zadnej rdzy pod podstawka-dziwne ale prawdziwe :)Bylo tam juz cos tlustego koloru zoltego-moze dlatego nie zardzewialo.Wiec posmarowalem smarem i przykrecilem spowrotem bo nie bylo sensu wyjmowac.Od gory tez nakitowalem smaru :)Bialy troche lepiej wyglada niz jakikolwiek inny. Cala operacja zajela mi ponizej godziny.Za jakis czas tam zajrze znowu i mysle ze wystarcza takie zabiegi :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-05-2012, 19:32   

shagger78, w twoim przypadku pewnie wystarczyły ale w większości wypadków jakie widziałem trzeba malować głębiej. Zresztą kwestia 3 śrub z góry, lub w sumie 5 żeby się o tym przekonać co trzeba zrobić :lalala: Ja składam teraz caluśki nowy zestaw. Amorek, łożysko, sprężyna, osłony, nowe śruby. Wszystko zabezpieczam i maluje.

** Dodano: 31-05-2012, 20:36 **
P.S co do Cortaninu czy Fosolu to nie są magiczne środki na rdzę. Stosuj prawie 2 lat. Zanim się tego użyje trzeba większość rdzy samemu usunąć, cortanin czy fosol dotrawi resztę i utleni rdze do stałego pierwiastka który dalej nie będzie korodował, ale nie wychodzicie z takiego założenia że os zrobi za was całą robotę. To nie działa jak "posmarój - zapomnij" jedynie wspomaga robotę.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-05-2012, 20:36   

Tylko jak będziesz zdejmował McPhersona to zaopatrz się w nowe śruby, stare lubią się ukręcać przy ponownej próbie wkręcenia, mimo czyszczenia gwintów...
  
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 31-05-2012, 20:40   

Tak, zgadza się, przy kazdej pracy z zawieszeniem zaleca się jednocześnie wymieniać śruby.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
MarcinRosoll 


Wiek: 31
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 17
Skąd: Sulęcin
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 31-05-2012, 22:05   

Jak będę miał czas to sprawdzę jak to wygląda w całości po wyciągnięciu :) Amory mam ok, lecz lekko rdzy się pojawiło na kielichach i sądzę, że tylko u góry gdyż nie schodzi pod obudowę :)

Dzisiaj czyściłem komorę silnika :D masa roboty..... ale efekt naprawdę przyzwoity :D
Męczyłem się z około 2h lecz jestem dumny z roboty :D

Before:


After:
  
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 31-05-2012, 22:07   

MarcinRosoll, czym czyściłeś :?:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
MarcinRosoll 


Wiek: 31
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 17
Skąd: Sulęcin
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 31-05-2012, 22:16   

KrzychuB Najpierw ścierka i woda :D musiałem się pozbyć całego oleju z piachem z bloku silnika i skrzyni. Potem pozbyłem się kurzu na mokro a tam gdzie elektryka na wilgotną szmatką i to tak delikatnie :) a na koniec wszystko jeszcze raz plakiem oczywiście bez silnika :D

PS. Olej został z przed naprawy gdzie miałem uszczelkę pod klawiaturą do wymiany, lecz nie brałem się za to wcześniej bo nie miało sensu jak i tak mi zaraz wszystko opluje ;/ teraz po wymianie wszystkich uszczelek przy silniku mogłem bezproblemowo sobie go wyczyścić :)

Jeszcze mam zdjęcie przedniego emblematu Fiata :) Stare było wyblakłe i farba odchodziła z niego wiec postanowiłem je przemalować... :D uznałem, że czarny w tle będzie ok 8) Przemalowałem już dawno, lecz zapomniałem o tym napisać :sciana:


  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-05-2012, 22:40   

MarcinRosoll napisał/a:
lecz lekko rdzy się pojawiło na kielichach i sądzę, że tylko u góry gdyż nie schodzi pod obudowę :)
No z tego co widzę to jest odwrotnie góra jeszcze ładnie złota a im niżej tym rudziej :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
MarcinRosoll 


Wiek: 31
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 17
Skąd: Sulęcin
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 31-05-2012, 22:45   

Odkręcę i zobaczymy :) ale dzięki za każde uwagi :D powolutku doprowadzę go do idealnego stanu :D

** Dodano: 04-06-2012, 23:13 **
Dzisiaj zabrałem się za malowanie tylnych bębnów 8) zakupiłem farbę Hammerite czerwoną do metalu :D cena 28zł za puszkę 0,7L :) Trochę papieru ściernego, tarcza do szlifowania do szlifierki, i końcówka druciana do wiertarki :D Czas pracy z 2h roboty :D Malowałem pierwszy raz i pomimo lekkich zacieków myślę że wyszło całkiem ok :roll: Lepiej jest niż wcześniej :lol: teraz trochę fotek :D

To co zobaczyłem po zdjęciu koła:





Po szlifowaniu i zdarciu rdzy:







I na koniec już pomalowane:





Jutro biorę się za zaciski na przodzie =D

** Dodano: 05-06-2012, 23:57 **
Skończyłem malowanie zacisków, osłony metalowej za tarczą i sprężyn :)

A o to efekty :D





Przed zmianą:




  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load