|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Mój Fiat Tipo 1.6 i.e AGT 1991r. from Deutschland |
Autor |
Wiadomość |
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-05-2012, 22:31
|
|
|
Ponoc rdza schodzi od CORTANIN-u.Sam nie uzywalem ale juz kilka osob mi polecalo.To taki plyn.Smaryjesz czy spryskujesz nim rdze i ponoc znika.Sam stosowalem jakis inny szwajcarski wynalazek ale drogi bo buteleczka 100ml ponad 20 zl.Nazywa sie BRUNOX.Pozniej wystarczy czyms zamalowac i do pelni szczescia zabezpieczyc np.FLUIDOLEM w spreyu i masz spokoj na dlugo.Moje kielichy rdzy nie mialy ale na zas popryskalem je bialym smarem w spreyu tak na zas,bo w tipo lubi wychodzic rdza spod gornych mocowan amortyzatorow-bialy smar widac na fotce komory w kilku miejscach :)Wszystko kupisz nawet w markecie budowlanym |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-05-2012, 05:42
|
|
|
MarcinRosoll napisał/a: | shagger78 a z odpalaniem silnika to słyszałem i podobno działa a jeszcze jedno pytanko, mam lekko rdzy na kielichach i jak sobie z nią poradzić ? czym zakonserwować ?:) | To co widzisz to wierzchołek góry lodowej. Polecam wyciągnąć całą kolumnę i dopiero ocenić czy przypadkiem nie masz już tak jak ja miałem w Delcie. Właśnie w tym tygodniu zrzuciłem całego MacPersona powiedziałbym 1-2 godz. roboty. Zależny jaki opór stawiają śruby i jakie masz klucze
Jak widzisz na fotce ma mocne wżery na wylot i praktycznie się już do niczego nie nadaje a tym bardziej w aucie z mocnym silnikiem które ma ostro jeździć. Psikanie po zewnątrz jak również widać nie daję kompletnie żadnego efektu bo gnije w tym miejscu gdzie mocowanie styka się z podłożnicą, to tam stoi woda. Tak więc reasumując trzeba ocenić stan na zdjętej kolumnie, oczyścić do gołego metali CAŁOŚĆ i pomalować podkładem antykorozyjnym oraz farbą docelową, tą sama czynność powtórzyć z podłużnica od strony mocowania, ona też koroduje czego nie widać a jak już zobaczysz to auto trzeba będzie zezłomować bo tego się praktycznie nie da wymienić. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-05-2012, 14:14
|
|
|
JAM_BELFEGOR,ja tylko opuscilem McPherson z tych 3 srub u gory i przez szczeline bylo widac ze nie ma jeszcze zadnej rdzy pod podstawka-dziwne ale prawdziwe :)Bylo tam juz cos tlustego koloru zoltego-moze dlatego nie zardzewialo.Wiec posmarowalem smarem i przykrecilem spowrotem bo nie bylo sensu wyjmowac.Od gory tez nakitowalem smaru :)Bialy troche lepiej wyglada niz jakikolwiek inny. Cala operacja zajela mi ponizej godziny.Za jakis czas tam zajrze znowu i mysle ze wystarcza takie zabiegi |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-05-2012, 19:32
|
|
|
shagger78, w twoim przypadku pewnie wystarczyły ale w większości wypadków jakie widziałem trzeba malować głębiej. Zresztą kwestia 3 śrub z góry, lub w sumie 5 żeby się o tym przekonać co trzeba zrobić Ja składam teraz caluśki nowy zestaw. Amorek, łożysko, sprężyna, osłony, nowe śruby. Wszystko zabezpieczam i maluje.
** Dodano: 31-05-2012, 20:36 **
P.S co do Cortaninu czy Fosolu to nie są magiczne środki na rdzę. Stosuj prawie 2 lat. Zanim się tego użyje trzeba większość rdzy samemu usunąć, cortanin czy fosol dotrawi resztę i utleni rdze do stałego pierwiastka który dalej nie będzie korodował, ale nie wychodzicie z takiego założenia że os zrobi za was całą robotę. To nie działa jak "posmarój - zapomnij" jedynie wspomaga robotę. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-05-2012, 20:36
|
|
|
Tylko jak będziesz zdejmował McPhersona to zaopatrz się w nowe śruby, stare lubią się ukręcać przy ponownej próbie wkręcenia, mimo czyszczenia gwintów... |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 31-05-2012, 20:40
|
|
|
Tak, zgadza się, przy kazdej pracy z zawieszeniem zaleca się jednocześnie wymieniać śruby. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
MarcinRosoll
Wiek: 31 Dołączył: 22 Maj 2012 Posty: 17 Skąd: Sulęcin
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 31-05-2012, 22:05
|
|
|
Jak będę miał czas to sprawdzę jak to wygląda w całości po wyciągnięciu Amory mam ok, lecz lekko rdzy się pojawiło na kielichach i sądzę, że tylko u góry gdyż nie schodzi pod obudowę
Dzisiaj czyściłem komorę silnika masa roboty..... ale efekt naprawdę przyzwoity
Męczyłem się z około 2h lecz jestem dumny z roboty
Before:
After:
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
MarcinRosoll
Wiek: 31 Dołączył: 22 Maj 2012 Posty: 17 Skąd: Sulęcin
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 31-05-2012, 22:16
|
|
|
KrzychuB Najpierw ścierka i woda musiałem się pozbyć całego oleju z piachem z bloku silnika i skrzyni. Potem pozbyłem się kurzu na mokro a tam gdzie elektryka na wilgotną szmatką i to tak delikatnie a na koniec wszystko jeszcze raz plakiem oczywiście bez silnika
PS. Olej został z przed naprawy gdzie miałem uszczelkę pod klawiaturą do wymiany, lecz nie brałem się za to wcześniej bo nie miało sensu jak i tak mi zaraz wszystko opluje ;/ teraz po wymianie wszystkich uszczelek przy silniku mogłem bezproblemowo sobie go wyczyścić
Jeszcze mam zdjęcie przedniego emblematu Fiata Stare było wyblakłe i farba odchodziła z niego wiec postanowiłem je przemalować... uznałem, że czarny w tle będzie ok Przemalowałem już dawno, lecz zapomniałem o tym napisać
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-05-2012, 22:40
|
|
|
MarcinRosoll napisał/a: | lecz lekko rdzy się pojawiło na kielichach i sądzę, że tylko u góry gdyż nie schodzi pod obudowę | No z tego co widzę to jest odwrotnie góra jeszcze ładnie złota a im niżej tym rudziej |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
MarcinRosoll
Wiek: 31 Dołączył: 22 Maj 2012 Posty: 17 Skąd: Sulęcin
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 31-05-2012, 22:45
|
|
|
Odkręcę i zobaczymy ale dzięki za każde uwagi powolutku doprowadzę go do idealnego stanu
** Dodano: 04-06-2012, 23:13 **
Dzisiaj zabrałem się za malowanie tylnych bębnów zakupiłem farbę Hammerite czerwoną do metalu cena 28zł za puszkę 0,7L Trochę papieru ściernego, tarcza do szlifowania do szlifierki, i końcówka druciana do wiertarki Czas pracy z 2h roboty Malowałem pierwszy raz i pomimo lekkich zacieków myślę że wyszło całkiem ok Lepiej jest niż wcześniej teraz trochę fotek
To co zobaczyłem po zdjęciu koła:
Po szlifowaniu i zdarciu rdzy:
I na koniec już pomalowane:
Jutro biorę się za zaciski na przodzie =D
** Dodano: 05-06-2012, 23:57 **
Skończyłem malowanie zacisków, osłony metalowej za tarczą i sprężyn
A o to efekty
Przed zmianą:
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|