Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
TIPO 2.0 16v 3d
Autor Wiadomość
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-03-2011, 23:44   

Oprócz RE720 (jak dobrze pamiętam posiada 7 warstw gumy aby przyczepność była taka sama w miare zużycia) proponuje Marangoni Zetalinea i Verdestein Spotrac3



_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
kent 



Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 54
Skąd: kocmyrzów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-03-2011, 16:18   

Te Verdestein Spotrac3 wydają sie być całkiem , potenzy nie chce bo miałem re050 i były tak głośne jakby łożyska były do wymiany , teraz latam na goodyear f1 gsd3 225/45/17 i jestem bardzo zadowolony.

Temat cały czas w trakcie przemyśleń , nie wiem czy jednak nie zmienie na 16 cali.
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 27-03-2011, 09:30   

kent, jak z tym ciśnieniem oleju i kompresją :?: sprawdzone :?:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kent 



Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 54
Skąd: kocmyrzów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-03-2011, 16:15   

Może jutro uda się sprawdzić , ale jakie dokładnie mają być wartości słyszałem że ciśnienie oleju na ciepłym trochę ponad 1,5 na zimnym około 4,5 ,ale jaka kompresja jest prawidłowa tego nie mogę znaleźć???
  
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-03-2011, 17:00   

kent napisał/a:
Może jutro uda się sprawdzić , ale jakie dokładnie mają być wartości słyszałem że ciśnienie oleju na ciepłym trochę ponad 1,5 na zimnym około 4,5 ,ale jaka kompresja jest prawidłowa tego nie mogę znaleźć???



podasz po pomiarze

to ocenimy 8)


wrzuć fotę jak wyglądają wskaźniki zaraz po odpaleniu auta
i jak się już nagrzeje

i może jakiś filmik z dźwiękiem motoru
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
kent 



Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 54
Skąd: kocmyrzów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-03-2011, 17:22   

podasz po pomiarze

to ocenimy 8)

Nie wiem czemu ma to służyć myślisz że bede ściemniał , ok nie chcesz powiedzieć to nie sprawdze sobie w mądrej książce.

A tak po za tym to widzę że co poniektórzy tylko czekają żeby coś było nie tak , takie mam odczucia.
  
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-03-2011, 17:35   

manual serwisowy podaje 0.8 bara na wolnych dla 2.0 16v N\A i 1.1 dla wersji turbo, odpowiednio 5 i 5.5 przy 4000rpm, na 10w40

co do cisnienia sprezania to moje 160A8 mialo miedzy 14 a 14,4 przed remontem
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 27-03-2011, 17:51   

Cytat:
A tak po za tym to widzę że co poniektórzy tylko czekają żeby coś było nie tak , takie mam odczucia.

nie wiem po czym tak wnioskujesz, jesteśmy po prostu ciekawi ;) poza tym jak cos bedzie nie tak, to chyba dobrze się o tym dowiedzieć od nas (forumowiczów) niz nie wiedzieć i nic z tym nie robic, takie moje zdanie ;)

bart128 napisał/a:
manual serwisowy podaje 0.8 bara na wolnych dla 2.0 16v N\A i 1.1 dla wersji turbo, odpowiednio 5 i 5.5 przy 4000rpm, na 10w40

Co oznacza "N/A" :?: bo nie zajarzylem :P
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-03-2011, 17:54   

Naturally Aspirated= wolny ssak:) = silnik atmosferyczny,wolnossacy bez doladowana
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 27-03-2011, 17:58   

bart128, ok dzięki za wyjaśnienie ;) ale te dane są podane do ciepłego silnika ;) No i te 0,8bara to tak na styk ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-03-2011, 18:10   

tak, dane sa dla rozgrzanego silnika, na zimnym silniku to tylko luzy zaworowe sie podaje, i to nie dla kazdego silnika, prawidlowy "stan" eksploatacyjny silnika to 80-90 stopni, czyli rozgrzany, i nie ma sensu podawac sprezania czy cisnien na zimnym, bo po co?
0.8 na cieplym to dane fabryczne, nie wiem czy " na styk" czy nie:) tak podaje producent w oficialnej publikacji, sadze, ze to wartosci odczytywane z zewnetrznego manometru, nie z malo dokladnego wskaznika na desce rozdzielczej, ktorego wskazania moze zafalszowac w obie strony np problem z masa gdzies w instalacji, wadliwie dzialajacy regulator napiecia alternatora itp.
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-03-2011, 18:20   

kent napisał/a:
.....
Nie wiem czemu ma to służyć myślisz że bede ściemniał , ok nie chcesz powiedzieć to nie sprawdze sobie w mądrej książce.

A tak po za tym to widzę że co poniektórzy tylko czekają żeby coś było nie tak , takie mam odczucia.


czy prawdę napiszesz czy nie - mam to gdzieś

od początku raczej pomocy tu oczekujesz

a o wartościach prawidłowych wypadałoby sobie poczytać
w starszych postach,
ale pewnie się nie chce - lepiej postów ponabijać
a co
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
kent 



Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 54
Skąd: kocmyrzów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-03-2011, 18:57   

Z pewnością nie mam co robić i sobie posty nabijam , dzięki za pomoc !
  
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-03-2011, 19:04   

TUTAJ znajdziesz informacje na temat twojego silnika.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
kent 



Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 54
Skąd: kocmyrzów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-03-2011, 19:20   

lordabarth napisał/a:
TUTAJ znajdziesz informacje na temat twojego silnika.


Wielkie dzięki o to mi chodziło

** Dodano: 31-03-2011, 21:05 **
Panowie jakim olejem zalać silnik mam dylemat castro 10w60 spot , castrol 10w60 rs , jakiś motul może ,albo valvoline 10w60 vr1 pomocy

** Dodano: 31-03-2011, 21:13 **
Przytrzymało mnie z wymianą rozrządu , nie mogłem dostać łożyska do jednej rolki ( patrz foto) ale już wszystko na miejscu , dołączam 2 szybkie fotki od spodu. http://imgur.com/a/iNacJ

** Dodano: 01-04-2011, 14:12 **
Wybór padł na Shell Helix Ultra Racing 10W-60 pełny syntetyk , mam nadzieje że będzie się dobrze spisywał .
  
 
maidun 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 197
Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-04-2011, 21:00   

kent, jeśli dobrze widzę na ostatnim zdjęciu, to trzeba też zwrócić uwagę na przewody hamulcowe :?:
_________________
Było:
Tipo 1.4 AGT :)
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole :placz:
Tipo 1.4 S :pilot:

Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT :bambam:
     Moneta
 
kent 



Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 54
Skąd: kocmyrzów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-04-2011, 21:14   

Rozrząd poskładany do kupy wymienione wszystko co tylko można było ,w następnej kolejności pójdą właśnie przewody hamulcowe , ogólnie rozebranie i przeczyszczenie całego ukł. ham( myśle nad założeniem zacisków brembo od alfy 166) , oraz układ wydechowy i właśnie nie wiem jaki tłumik założyć ( może zrobie od kolektora przelot z kwasówki ) może macie jakieś propozycje.
Auto postoi jeszcze pewnie troche w warsztacie bo ma być na cacy zrobione.
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 03-04-2011, 07:41   

kent, co do wydechu zostawił<bym ori, żeby innymi czegoś nie spaprać ;) inny wydech może źle (inaczej) współpracować s tym silnikiem ;) no, ale to moje zdanie ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-04-2011, 08:55   

poczytaj o OMP wydechu do tipo 16v. zrób coś w ten deseń. przelot nie sądzę żeby mu dobrze zrobił. w tym aucie raczej trzeba rozsądnie z wydechem, komorowe tłumiki, policzyć coś.

To nie honda gdzie wsadzisz 2.25" do 1.6 i da wyniki.

Hebel? dobry ruch.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
kent 



Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 54
Skąd: kocmyrzów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-04-2011, 09:11   

Tłumik końcowy po prostu musze zmienić , nie jest to kwestia kombinacji tylko sie sypie .

Raku masz jakieś info dotyczące adaptacji zacisków z alfy , może ktoś to robił.[/b]
  
 
miro91 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 200
Skąd: Olszyna/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-04-2011, 09:54   

A myslałem nad hamulcami brembo z fiata coupe? W orginale była wypuszczona edycja FC z tymi hamulcami, wiec powinno pasować do tipo.
_________________
TIPO 1.4 - zostało sprzedane ;(

TIPO SEDICIVALVOLE
  
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-04-2011, 10:06   

pasować może i by pasowały, ale wiesz jak ciężko będzie to coś kupić?
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 03-04-2011, 13:27   

miro91 napisał/a:
A myslałem nad hamulcami brembo z fiata coupe?

sory, ale...
Cytat:
TIPO 1.4

czy jest sens? Jeśli tak, to jaki? :lol:
Wkładaj wentylowane 257mm od 2.0 8v i już będzie niebo, a ziemia w porównaniu z tym co masz teraz.

EOT
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-04-2011, 19:34   

Guzik, kolega miro91, zrobił literówkę w swojej wypowiedzi... tyczyła się ona auta autora tematu...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
kent 



Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 54
Skąd: kocmyrzów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-04-2011, 19:42   

Zaciski od FC raczej nie do dostania , za to od alfy 166 v6 dostępne ale czy spasują , chyba trzeba to sprawdzić w praktyce.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load