TIPO 2.0 16v 3d |
Autor |
Wiadomość |
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-03-2011, 23:44
|
|
|
Oprócz RE720 (jak dobrze pamiętam posiada 7 warstw gumy aby przyczepność była taka sama w miare zużycia) proponuje Marangoni Zetalinea i Verdestein Spotrac3
|
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
kent
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 54 Skąd: kocmyrzów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-03-2011, 16:18
|
|
|
Te Verdestein Spotrac3 wydają sie być całkiem , potenzy nie chce bo miałem re050 i były tak głośne jakby łożyska były do wymiany , teraz latam na goodyear f1 gsd3 225/45/17 i jestem bardzo zadowolony.
Temat cały czas w trakcie przemyśleń , nie wiem czy jednak nie zmienie na 16 cali. |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 27-03-2011, 09:30
|
|
|
kent, jak z tym ciśnieniem oleju i kompresją sprawdzone |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
kent
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 54 Skąd: kocmyrzów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-03-2011, 16:15
|
|
|
Może jutro uda się sprawdzić , ale jakie dokładnie mają być wartości słyszałem że ciśnienie oleju na ciepłym trochę ponad 1,5 na zimnym około 4,5 ,ale jaka kompresja jest prawidłowa tego nie mogę znaleźć??? |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-03-2011, 17:00
|
|
|
kent napisał/a: | Może jutro uda się sprawdzić , ale jakie dokładnie mają być wartości słyszałem że ciśnienie oleju na ciepłym trochę ponad 1,5 na zimnym około 4,5 ,ale jaka kompresja jest prawidłowa tego nie mogę znaleźć??? |
podasz po pomiarze
to ocenimy
wrzuć fotę jak wyglądają wskaźniki zaraz po odpaleniu auta
i jak się już nagrzeje
i może jakiś filmik z dźwiękiem motoru |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
kent
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 54 Skąd: kocmyrzów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-03-2011, 17:22
|
|
|
podasz po pomiarze
to ocenimy
Nie wiem czemu ma to służyć myślisz że bede ściemniał , ok nie chcesz powiedzieć to nie sprawdze sobie w mądrej książce.
A tak po za tym to widzę że co poniektórzy tylko czekają żeby coś było nie tak , takie mam odczucia. |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-03-2011, 17:35
|
|
|
manual serwisowy podaje 0.8 bara na wolnych dla 2.0 16v N\A i 1.1 dla wersji turbo, odpowiednio 5 i 5.5 przy 4000rpm, na 10w40
co do cisnienia sprezania to moje 160A8 mialo miedzy 14 a 14,4 przed remontem |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 27-03-2011, 17:51
|
|
|
Cytat: | A tak po za tym to widzę że co poniektórzy tylko czekają żeby coś było nie tak , takie mam odczucia. |
nie wiem po czym tak wnioskujesz, jesteśmy po prostu ciekawi poza tym jak cos bedzie nie tak, to chyba dobrze się o tym dowiedzieć od nas (forumowiczów) niz nie wiedzieć i nic z tym nie robic, takie moje zdanie
bart128 napisał/a: | manual serwisowy podaje 0.8 bara na wolnych dla 2.0 16v N\A i 1.1 dla wersji turbo, odpowiednio 5 i 5.5 przy 4000rpm, na 10w40 |
Co oznacza "N/A" bo nie zajarzylem |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-03-2011, 17:54
|
|
|
Naturally Aspirated= wolny ssak:) = silnik atmosferyczny,wolnossacy bez doladowana |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 27-03-2011, 17:58
|
|
|
bart128, ok dzięki za wyjaśnienie ale te dane są podane do ciepłego silnika No i te 0,8bara to tak na styk |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-03-2011, 18:10
|
|
|
tak, dane sa dla rozgrzanego silnika, na zimnym silniku to tylko luzy zaworowe sie podaje, i to nie dla kazdego silnika, prawidlowy "stan" eksploatacyjny silnika to 80-90 stopni, czyli rozgrzany, i nie ma sensu podawac sprezania czy cisnien na zimnym, bo po co?
0.8 na cieplym to dane fabryczne, nie wiem czy " na styk" czy nie:) tak podaje producent w oficialnej publikacji, sadze, ze to wartosci odczytywane z zewnetrznego manometru, nie z malo dokladnego wskaznika na desce rozdzielczej, ktorego wskazania moze zafalszowac w obie strony np problem z masa gdzies w instalacji, wadliwie dzialajacy regulator napiecia alternatora itp. |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-03-2011, 18:20
|
|
|
kent napisał/a: | .....
Nie wiem czemu ma to służyć myślisz że bede ściemniał , ok nie chcesz powiedzieć to nie sprawdze sobie w mądrej książce.
A tak po za tym to widzę że co poniektórzy tylko czekają żeby coś było nie tak , takie mam odczucia. |
czy prawdę napiszesz czy nie - mam to gdzieś
od początku raczej pomocy tu oczekujesz
a o wartościach prawidłowych wypadałoby sobie poczytać
w starszych postach,
ale pewnie się nie chce - lepiej postów ponabijać
a co |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
kent
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 54 Skąd: kocmyrzów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-03-2011, 18:57
|
|
|
Z pewnością nie mam co robić i sobie posty nabijam , dzięki za pomoc ! |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-03-2011, 19:04
|
|
|
TUTAJ znajdziesz informacje na temat twojego silnika. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
kent
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 54 Skąd: kocmyrzów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-03-2011, 19:20
|
|
|
lordabarth napisał/a: | TUTAJ znajdziesz informacje na temat twojego silnika. |
Wielkie dzięki o to mi chodziło
** Dodano: 31-03-2011, 21:05 **
Panowie jakim olejem zalać silnik mam dylemat castro 10w60 spot , castrol 10w60 rs , jakiś motul może ,albo valvoline 10w60 vr1 pomocy
** Dodano: 31-03-2011, 21:13 **
Przytrzymało mnie z wymianą rozrządu , nie mogłem dostać łożyska do jednej rolki ( patrz foto) ale już wszystko na miejscu , dołączam 2 szybkie fotki od spodu. http://imgur.com/a/iNacJ
** Dodano: 01-04-2011, 14:12 **
Wybór padł na Shell Helix Ultra Racing 10W-60 pełny syntetyk , mam nadzieje że będzie się dobrze spisywał . |
|
|
|
|
maidun
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 197 Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-04-2011, 21:00
|
|
|
kent, jeśli dobrze widzę na ostatnim zdjęciu, to trzeba też zwrócić uwagę na przewody hamulcowe |
_________________ Było:
Tipo 1.4 AGT
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole
Tipo 1.4 S
Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT |
|
|
|
|
kent
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 54 Skąd: kocmyrzów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-04-2011, 21:14
|
|
|
Rozrząd poskładany do kupy wymienione wszystko co tylko można było ,w następnej kolejności pójdą właśnie przewody hamulcowe , ogólnie rozebranie i przeczyszczenie całego ukł. ham( myśle nad założeniem zacisków brembo od alfy 166) , oraz układ wydechowy i właśnie nie wiem jaki tłumik założyć ( może zrobie od kolektora przelot z kwasówki ) może macie jakieś propozycje.
Auto postoi jeszcze pewnie troche w warsztacie bo ma być na cacy zrobione. |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 03-04-2011, 07:41
|
|
|
kent, co do wydechu zostawił<bym ori, żeby innymi czegoś nie spaprać inny wydech może źle (inaczej) współpracować s tym silnikiem no, ale to moje zdanie |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
kent
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 54 Skąd: kocmyrzów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-04-2011, 09:11
|
|
|
Tłumik końcowy po prostu musze zmienić , nie jest to kwestia kombinacji tylko sie sypie .
Raku masz jakieś info dotyczące adaptacji zacisków z alfy , może ktoś to robił.[/b] |
|
|
|
|
miro91
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 200 Skąd: Olszyna/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-04-2011, 09:54
|
|
|
A myslałem nad hamulcami brembo z fiata coupe? W orginale była wypuszczona edycja FC z tymi hamulcami, wiec powinno pasować do tipo. |
_________________ TIPO 1.4 - zostało sprzedane
TIPO SEDICIVALVOLE |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-04-2011, 10:06
|
|
|
pasować może i by pasowały, ale wiesz jak ciężko będzie to coś kupić? |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 03-04-2011, 13:27
|
|
|
miro91 napisał/a: | A myslałem nad hamulcami brembo z fiata coupe? |
sory, ale...
czy jest sens? Jeśli tak, to jaki?
Wkładaj wentylowane 257mm od 2.0 8v i już będzie niebo, a ziemia w porównaniu z tym co masz teraz.
EOT |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-04-2011, 19:34
|
|
|
Guzik, kolega miro91, zrobił literówkę w swojej wypowiedzi... tyczyła się ona auta autora tematu... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
kent
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 54 Skąd: kocmyrzów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-04-2011, 19:42
|
|
|
Zaciski od FC raczej nie do dostania , za to od alfy 166 v6 dostępne ale czy spasują , chyba trzeba to sprawdzić w praktyce. |
|
|
|
|
|