|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Volkswagen Golf III |
Autor |
Wiadomość |
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-02-2013, 23:35
|
|
|
palidzojnt221, chyba nie ma co do tego reguły, a ilu ludzi, tyle opinii Ja słyszałem kiedyś, że świece się wymienia "jak się zużyją" Czyli kiedy? A no właśnie nie tak łatwo odpowiedzieć na to pytanie. Najlepiej to raz na rok wykręcić świece i zerknąć jak się mają, bo wszystko zależy od sposobu eksploatacji i jakości samych świec. Jak masz szczelinomierz to możesz pomierzyć przerwy. Do tego jeździsz na LPG, więc łatwo Ci będzie zdiagnozować ewentualne niedomaganie świec, bo z reguły przy zużytych świecach lub przewodach WN silnik zaczyna szarpać/nierówno pracować. W swoich samochodach staram się wymieniać świece jakoś co 3 wymiany oleju, czyli będzie pewnie jakieś +/-30 - 40tys. km. Nie wiem czy dobrze, czy źle, ale akurat koszt świec do moich pojazdów nie przyprawia o ból głowy, więc raz na 3 lata mogę komplet kupić Skoro Twoje przelatały dopiero 15tys, to zostawiłbym je przynajmniej na drugie tyle choć oczywiście nie zaszkodzi sprawdzić dla świętego spokoju
Co do alu, jakie oponki brat miał naciągnięte? Bo ja kupiłem w komplecie z 205/50 i kurde przy dużym załadunku, komplecie osób z tyłu potrafi mi lekko nadkole skrobnąć o oponę. Myślałem, żeby zmienić na 195/50 i zastanawiam się czy to zda egzamin |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 06-02-2013, 00:03
|
|
|
Jesli jezdzi na LPG to wymiana swiec co te 15 ty. to standard, ja tak wymieniam |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-02-2013, 00:10
|
|
|
Dla siebie bym golfa nie kupił, no chyba, że wersję 1 lub 5, ale żebym nie uchodził za człowieka ideologicznego to przyznam się, że miałem golfa 3 z tym samym silnikiem, tyle że kupiłem go na handel bo był tanio od kolegi, pojeździłem 3 miesiące i bez zastrzeżeń, no może poza ich pospolitością... Autko Twoje jest ładne i nie robiłbym w nim absolutnie żadnych modów - ładna felga i reszta seria - i taki wg mnie najlepiej żeby pozostał
Świece powinno się wymieniać co 60-70 tys, w gazownikach nieco częściej |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-02-2013, 01:20
|
|
|
O tym właśnie pisałem, czyli każdy ma swoją opinie na ten temat i ciężko powiedzieć która jest dobra
Z ciekawości zerknąłem do oryginalnej Instrukcji obsługi Golfa, która głosi, że: "Świece zapłonowe są wymieniane w ramach przeglądu kontrolnego firmy Volkswagen. Przy wymianie świec poza terminem przeglądu, należy pamiętać o następujących zagadnieniach:..." Dalej jest o tym, żeby kupować w ASO i tylko ich markowe świece i takie tam, czyli nic konkretnego.
Ja swoją opinię już wyraziłem, jak dla mnie 15tys dla świec to nic wielkiego i spokojnie minimum drugie tyle zrobisz, aczkolwiek Twoja wola, jak chcesz to możesz wymienić
meter30, dzięki jak na razie poza małymi zimowymi problemami z lejącym wtryskiem Golf nie sprawiał mi żadnych kłopotów, a więc jestem zdania, że wart był swoich pieniędzy.
Jeśli chodzi o mody to najważniejszy już za mną, czyli alu 15" (najbrdziej optymalne pod ten silnik i polskie drogi), choć nie wykluczam, że kiedyś może wpadnie jakiś inny wzór Marzy mi się jeszcze przyciemnić delikatnie szybki z tyłu, coś na wzór tych jakie ma Luczu w swojej Bravie, no i muszę zająć się końcówką wydechu, gdyż obecna jest zdecydowanie baaardzo słabej jakości i po zimie sama stuningowała się na rosta Z wyglądu byłoby to na tyle, raczej nie mam zamiaru nic więcej zmieniać. Jedyne zmiany jakie poza tym szykuję to wnętrze, a więc zmiana koloru podświetlenia (jest koncepcja, brak czasu na działanie), montaż licznika z kompem MFA (jak znajdę pasujący), el. szybki (się zobaczy), światełka w drzwiach, zapalające się po otwarciu auta (tzw. kopertówki z Golfa 4 - już są, czekają na montaż) i kilka innych pierdółek, które poprawią nieco wygląd/komfort, ale na razie czasu brak, więc nie wiadomo jak się wszystko potoczy. |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-02-2013, 13:38
|
|
|
shwax, na tych felgach są załozone 195/55 r15, i brat nie miał problemów z takimi oponami, miał zawieszenie -30 albo -40 i nic sie nie działo, a zdazalo sie ze jeździlismy nim całym załadowanym gratami na montarz ogrodzeń i nic nie tarło, ja osobiscie bede chciał na wiosne zmienic te oponki na nieco węższe zeby był delikatny efekt nadciagniecia, załoze 185/55 lub 185/50, no i bede musiał przednie zaciski popmalować na czerwono w kolor bębnów, no i ogólnie za przód sie wziąć bo na razie to tylko tył mam doprowadzony do perfektu;), co do koloru podswietlania to brat miał na czerwono zegar podswietlony, kontrolki kierunkowskazów na niebiesko, mi sie to bardzo podobało, ale kazdy ma inne gusta, szerokosci i przyczepnosci życze, |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-02-2013, 17:04
|
|
|
No to chyba rozejrzę się za 195/50. Takie były montowane również seryjnie. Przypuszczam, że 205/50 na seryjne felgi 15" też by podeszły, bo mają większe ET. W tych Borbetach ET jest sporo mniejsze i stąd biorą się moje problemy, a rantów nie chce klepać/szlifować. 185/50 chyba w ogóle nie występują na 15", przynajmniej ja się nie spotkałem. 185/55 widziałem, ale ceny nowych nawet wyższe niż 195...
Co do podświetlenia są gotowe zestawy dedykowane do Golfów i paru innych aut od firmy lediker: http://lediker.pl/vw-golf-3-vento,17,0.html ale najpierw chciałbym sam trochę pokombinować. Osobiście chciałbym zrobić licznik na biało/niebiesko (a najlepiej tarcze podświetlane od spodu, może się pobawię jak znajdę ładne tarcze) + przełączniki i panel nawiewu w kolorystyce czerwono-niebieskiej: http://www.ace.vot.pl/ima...e/ver07n600.jpg
Także plany są, jednak auto służy mi na codzienne dojazdy do pracy, na uczelnie, a do tego nie mam czasu nic grzebać bo jestem w trakcie pisania pracy dyplomowej, więc wszystko musi "trochę dojrzeć i nabrać mocy urzędowej", jak to mawia mój znajomy |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-02-2013, 21:22
|
|
|
185/50 widziałem gdzies na allegro, jak bede juz kase miał to pojezdze po wulkanizacjach moze uzywki kupie, kumpel miał w mk3 na seryjnym zawieszeniu i jakichs innych alu 205/50 r 15, ale on jeździł samemu wiec nic mu nie tarło |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-08-2013, 13:45
|
|
|
Dawno nic nie pisałem w temacie, także trochę odświeżę info
Pewnie niektórych ucieszyłby inny rodzaj wpisu, ale mimo wszystko Golf jeszcze jeździ i nic nie zapowiada aby za chwilę miał przestać Od momentu zakupu zrobiłem nim ponad 15tys km i największą awarią był lejący zimą wtrysk, który utrudniał poranny rozruch, ale został wymieniony na sprawny i problem zniknął
Od ostatniej wizyty w temacie w zasadzie nic ciekawego się nie działo. Na bieżąco wymieniałem różne części eksploatacyjne jak końcówki drążków, łożysko jednego z kół, łożysko amortyzatora. Oprócz tego wpadło trochę lepsze granie, nowy końcowy tłumik (seria), bo stary przerdzewiał tak, że nie było nawet co ratować. Do wymiany pozostał jeszcze wentylator chłodnicy, bo od jakiegoś czasu delikatnie hałasował, a po ostatnim wypadzie nad morze zrobił się głośniejszy niż silnik
W kwestii wyglądu niestety także nic się nie zmieniło, nie licząc innych alusów - oryginalnych Volkswagen Starlite z Polo 6N2. Niestety tylko 14", ale za to w czarnym kolorze, który baaardzo mi się spodobał i jeśli budżet pozwoli to na przyszły sezon rozejrzę się za takimi ale większymi, bo jednak 14 cali to trochę mało
A tak prezentuje się auto teraz, sorry za jakość zdjęcia, ale robione na szybko telefonem.
|
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|