Zagadka techniczna ... !!! |
Autor |
Wiadomość |
Młot
Dołączył: 12 Sty 2005 Posty: 27 Skąd: Piła
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-02-2005, 02:19 Zagadka techniczna ... !!!
|
|
|
Mam dla wszystkich zagadkę. Co to może byc jak myślicie, tylko zastanówcie się dobrze bez gdybania ...
Fiat Tipo silnik 1.8 na pełnym wtryski ten z dwoma wałkami rozrządu.
Otórz: wymieniona uszczelka pod głowicą i razem z nią wszystkie inne (cały komplet). Głowica zrobiona na cacy, zawory ustawione na cacy. Nowe poprawne świece i przewody. Wszystko podłączone jak należy.
I wyobraźcie sobie, że nie pali na 3 i 4 garze ... Pracuje tylko 1 i 2 ponadto zalewa paliwem 3 i 4. Przy dłuższym kręceniu rozruchem zalewa wszystkie i pozamiatane. Jak myślicie co jest ... ???
Dodam, że przed zmiana uszczelki pracowały wszystkie gary.
Kto z was podejmie się diagnozy ... |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-02-2005, 14:41
|
|
|
Zapolon! Prawdopodobnie masz zle ustawiony zaplon, jak Ci robili uszczelki musiele zdjac pasek rozrzadu , zapewne pomylili -> zle ustawiony zawory wzgledem pracy tlokow. Przez to pewnie gdy zawory moga sie otwierac lekko wtedy "komputer" mysli ze jest max kompresja i daje iskre. Przez co nie ma zaplonu bo nie ma kompresji!
Sprawdz ustawienie zaworow czy przy max kompresji sa zamkniete oraz kat wyprzedzenia zaplonu. Zapewne to Ci "skopali".
Pozdro
Watek przenosze do dzialu mechanicznego! |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-02-2005, 14:52
|
|
|
Raz ze nie napisałeś czy na tych garach jest iskra.
Zapłon zły odpada nie palił my wogóle lub kichał .
Ale jak ci kicha to przewody pomieszane
w 1,8 tak powinno być .
Górny kopułki na 1 gar
dolny na 4 ,Z przodu 3 z tyłu 2 |
|
|
|
|
Młot
Dołączył: 12 Sty 2005 Posty: 27 Skąd: Piła
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-02-2005, 15:35 Ok , czekam na resztę opinii
|
|
|
"Słoneczna" twoja diagnoza odpada. Iskara jest i zapłon jest ok ponieważ ten model nie ma kopułki bo zapłonem steruje komputer. Tylko cztery przewody i cewki na listwie. |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-02-2005, 10:07
|
|
|
Miałem kiedyś taka usterkę tylko z jednym garem.ale tam było co innego.
Szukając tamtej wady sprawdzałem .
-czy ciśnienie paliwa dochodzące do wtrysków jest należyte.
-same wtryski i okazało się,że wtrysk z 1 gara wspułpracuje z 3 a2 z4
może masz je zanieczyszczone lub uszkodzone ewentualnie ich złączki zalane . |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-02-2005, 10:52
|
|
|
Tam mamy do czynienia z dwoma cewkami zapłonowymi bez rodzdzielacza. Raczej żątpiące jest że jest uszkodzona połowa jednej i drugiej bo tak sterują 3 i 4 gar. W fiacie często niełączą wtyczki i może jest jakiś niekontakt na złączach wtryskiwaczy. Poprawność kabli zapłonowych tjes taka:
Cewka1
1 i 4 cylinder
Cewka2
2 i 3 cylinder |
|
|
|
|
Młot
Dołączył: 12 Sty 2005 Posty: 27 Skąd: Piła
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-02-2005, 13:17 iskra jest
|
|
|
Iskra jest i to poprawna ! Więc łączy |
|
|
|
|
Młot
Dołączył: 12 Sty 2005 Posty: 27 Skąd: Piła
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-02-2005, 13:19 wtryski pracują
|
|
|
Wtryski też pracują bo zalewają |
|
|
|
|
Kabar
Wiek: 47 Dołączył: 03 Lut 2005 Posty: 109 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-02-2005, 13:40
|
|
|
To że zalewają to nie znaczy że pracują.
Wtryski powinny rozpylać paliwo, ale jeśli są uszkodzone to paliwo z nich może np. kapać |
|
|
|
|
Młot
Dołączył: 12 Sty 2005 Posty: 27 Skąd: Piła
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-02-2005, 15:30 ...
|
|
|
gdyby kapało a nie rozpylało nie byłyby mokre świece. |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-02-2005, 23:12 Czujnik fazowy
|
|
|
Na jednym z wałków rozrządu jest umieszczony czujnik fazowy, który wskazuje komputerowi fazy występujące w każdym z cylindrów w celu ustalenia momentu wtrysku na każdy cylinder. Działanie tego czujnika jest opisane w książce TEMPRA. W moim samochodzie czujnik ten jest umieszczony w rozdzielaczu zapłonu. Jeżeli to urządzenie występuje w Twoim samochodzie to wtyczka jest na bocznej powierzchni a wmiejsce kopułki jest pokrywka. Ten czujnik ustawia się na czwartym cylindrze w górnym położeniu tłoka. Na wałku są dwa występy - nie wiem na którym. Polecam książkę. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 07-02-2005, 10:29
|
|
|
No to masz ciepło z tym silnikiem - mam taki sam ale na szczescie nie ma tej awarii ( odpukać ) ale mam za to inną |
|
|
|
|
Młot
Dołączył: 12 Sty 2005 Posty: 27 Skąd: Piła
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-02-2005, 18:34 ...
|
|
|
Zapomniałem podać rozwiązanie zagadki.
Otórz był brak połączenia któregoś z czujników a jest ich tam kilka. Nie powiem którego bo nie udało się stwierdzić. Przy dokładnym sprawdzaniu czujników na kompie czyściliśmy również złącza. Czujniki wszystkie działały poprawnie a złacza nie. Na którymś był prawdopodobnie brak połączenia i komputer nie dostawał wszystkich danych.
Po przeczyszczeniu odpalił i chodzi jak ta lala.
Jaki z tego morał ? Nie trzeba rozbierać połowy samochodu żeby go naprawić, hehe.
Pozdrawiam i przykro mi bardzo, że nikt nie trafił wygrywając tym samym gołą babę !!! |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-02-2005, 20:32
|
|
|
Wiesz nie uważam tej zagatki za jakiś tam morał.
Chyba oczywiste jest to ,że przystepując do opisu jakiegoś problemu
posprawdzałeś wszystkie złączki .Tak bynajmniej opisałeś , że ten problem tkwi poza czynnościami podstawowymi co raczej każdy w przypadku awari sprawdza w pierwszej kolejności tj.złączki i tym podobne.
|
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 22-02-2005, 20:39
|
|
|
Jeżeli samochód nie odpala lub ma z tym problemy to nauczony po Polonezie sprawdzam wszelkie połączenia elektryczne to zawsze jest podstawowa czynność. Tak więc następnym razem proszę wstępne sprawdzenie połączeń a potem zawracanie d... |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 22-02-2005, 21:11
|
|
|
Tomelee. Zwracam CI uwagę jako członek i moderator, że jest to forum na którym każdy pisze dobrowolnie i gdyby wszyscy znali przyczyny usterek to by tu nikogo nie było.
A tak przy okazji to nikt nie zmusza nikogo do odpowiadania. RÓWNIEŻ CIEBIE! Więc jeśli jest to dla Ciebie problemem, to nie pisz?
Morał jest taki, żeby najpierw dokładnie, bardzo dokładnie sprawdzić połączenia. Potem jeszcze raz i kolejny. Niestety czytajac większość rozwiązanych spraw to problem zawsze był tak prozaiczny i leżał po stronie elektrycznej.
Ja np wielokrotnie sprawdzałem połączenia i dopiero za chyba 3 lub 4 podejściem silnik przestał sprawiać problemy. Do tej pory nie znam powodu ale byłem pewien, że dokładnie to sprawdziłem.
Kabel na niepracującym silniku zachowuje się zupełnie inaczej niż podczas pracy. Wibracje, wilgoć, wysoka temp - to wszystko sprawia, że nawet oczyszcony styk może powodować problemy. Szczególnie w Fiatach |
|
|
|
|
Młot
Dołączył: 12 Sty 2005 Posty: 27 Skąd: Piła
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-02-2005, 22:36
|
|
|
Była to zagadka czy nie ? Moje pytanie brzmiało: Co to może być jak myslicie ? Nikt nie napisał zobacz przewody. Nie napisałem, że sprawdzałem przewody, tym bardziej nie napisałem, że wykonałem czynności podstawowe. Ten opis dotyczył samochodu nie sprawdzanego jeszcze. Więc nie wszyscy umieją czytać lub nadinterpretują sobie.
Tomelee, co do Twojej wypowiedzi to dzięki wezmę to pod uwage i nie będę zawracał ci nigdy d... Ty natomiast weź sobie pod uwagę, że nie zwracałem się do ciebie tylko do tych którzy chcieli w tym uczestniczyć. Sam wlazłeś pomiędzy wódkę a zakonskę i miej pretensje tylko do siebie o zawracanie ...
Co do morału to wyciągnąłem go na podstawie waszych wypowiedzi. Nie jestem pewien czy tak naprawdę przy właśnie takich objawach jakie miał ten silnik sprawdzalibyście przewody. Bardzo wątpię, wyjaśniło się wszystko zupełnie przypadkowo podczas sprawdzania czujników. Ja nie wpadłbym aby sprawdzić połączenia czujników, sprawdzałem czujniki, hehe
Mądrele ... hehe |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-02-2005, 22:53 Re: Zagadka techniczna ... !!!
|
|
|
(cały komplet). Głowica zrobiona na cacy, zawory ustawione na cacy. Nowe poprawne świece i przewody. Wszystko podłączone jak należy.
Ja to rozumiem ,że sprawdzone skoro jak należy.
Ale niema sie co rozczulać ,oby takie awarie były
Przy FIACIE cały czas sie będziemy uczyć.Jaki morał :
FIAT skarbnicą wiedzy. |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 22-02-2005, 23:39
|
|
|
Ale się rozpętało Co do tej "usterki" to silniki 1.8 8V są nie zniszczalne i co najwyżej może nie działać jakiś czujnik i nic więcej, więc po stwierdzeniu że wszystko jest podłączone jak powinno a nie było to fajny sposób na naprawy - dobrze że są kwalifikowani mechanicy na tym świecie i laicy o zapale do dłubania zostawmy im tą działkę. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Młot
Dołączył: 12 Sty 2005 Posty: 27 Skąd: Piła
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-02-2005, 23:49
|
|
|
Tomille, to, że wszystko jest podłączone jak powinno to nie znaczy, że wiadomo, iż nie ma zaśniedziałego złącza. Jest podłączone !!! Dlamnie zaśniedziałe nie znaczy podłączone tak czy nie ? |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-02-2005, 00:15
|
|
|
Młot napisał/a: | Tomille, to, że wszystko jest podłączone jak powinno to nie znaczy, że wiadomo, iż nie ma zaśniedziałego złącza. Jest podłączone !!! Dlamnie zaśniedziałe nie znaczy podłączone tak czy nie ? |
Właściwie to napisz mi ,który to czujnik niełączył .bo jakoś nie mogę pojąć jak mogła być iskra poprawna wraz z wtryskiem i się zalewać jeszce na 3,4 garze .Reszta czujników nie zakuca w ten sposób pracy silnika.
Jeżeli iskra była a niepalił na dwuch garach i się zalewał .
Też mam 1,8 interesuje mnie to. |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 23-02-2005, 00:33
|
|
|
Jak się rozłącza jakieś przewody to powinno się przed podłaczeniem sprawdzić czy jest dobry styk, co do czujnika to może od wału lub temp. płynu lub ciśnienia powietrza - barometru, lub samo dojście do jednej z 2 cewek - tak apropo to ciekawi mnie ile taka jedna cewka może kosztoać peno majątek ))) |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-02-2005, 00:39
|
|
|
Proponuje nie drążyć tego tematu ,bo zaczyna brakować logiki
1 cewka daje na 1 i 3 , 2 na 2i4 nie może działać połowicznie. |
|
|
|
|
Młot
Dołączył: 12 Sty 2005 Posty: 27 Skąd: Piła
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-02-2005, 00:45
|
|
|
I w tym problem. Wykręcaliśmy po kolei wszystkie czujniki. Wykręciłem jeden, sprawdziłem czy działa poprawnie i wkręcałem z powrotem, przy okazji czyściłem złączkę czujnika z przewodem. I tak jeden po drugim. Wszystkie były brudne bo wiadomo jakie mamy warunki atmosferyczne. Więc nie wiem na którym szczególnie.
Sytuacja wyglądała tak. Przyjechał kumpel do warsztatu na zmianę uszczelki. Auto przyjechało, problemów jako takich nie było. Po zdjęciu głowicy samochód stał 5 dni na zewnątrz w mrozie. Przyjechała z planowania głowica i chłopaki ją założyli. Wymieniony został przy okazji pasek rozrządu i napinacz oraz wszystkie zimmeringi (taki był komplet uszczelek i zimmeringów) Wymienione też były świece i przewody. Oczywiście regulacja zaworów, reset komputera. Na koniec podłączone wszystkie przewody wtrysku, cewki i cała reszta. Wszystko poprawnie oczywiście.
Próba odpalenia ... i niespodzianka. Pracuje na 1 i 2 garze 3 i 4 nie.
I tu dla rozrywki zadałem wam zagadkę ...
Były różne podejżenia prawda ...
Zabraliśmy się do pracy od sprawdzenia wszystkich czujników i okazało się to co się okazało.
Była zagadka więc musiała być też odpowiedź na nią prawda ?
Dlatego napisałem co napisałem, trochę żartobliwie troche nie.
Tylko zachowań niektórych z was nie potrafię zrozumieć.
Pozdrawiam
NIECH FIATY BĘDA Z WAMI, AMEN
( to było żartobliwie i proszę mnie nie posądzać o naruszanie uczuć religijnych bo nie mam takiego zamiaru, wyjaśniam dlatego bo na tym forum brak zrozumienia jest na "TOP-IE") |
|
|
|
|
Młot
Dołączył: 12 Sty 2005 Posty: 27 Skąd: Piła
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-02-2005, 00:48
|
|
|
uppssss ... małe sprostowanie, moja powyższa wypowiedź nie dotyczy braku logiki tylko pytania słonecznej który to z czujników. Zanim wysłałem już się pojawiły inne wypowiedzi |
|
|
|
|
|