Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Trace cierpliwość do tempry!!!
Autor Wiadomość
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-02-2005, 10:51   Trace cierpliwość do tempry!!!

Mam znów to samo ,było dobrze dwa dni.Mam tego typu kłopot że gaśnie silnik nawet przy 90 st,falują obroty co najgorsze raz to mam raz nie ??
Co to jest?? do diabła z tym autem??????

Nowe swiece ngk ,kopółka i kable 10 tys kulnięte.Acha podstawka roczna!!

Objawia się to mniej więcej tak.Jade sobie jest ok np rano wróciłem otwieram garaż auto chodzi 90 st temp, nagle spadek obrotów o połowe i gasnie ???? co to może być?? Gaźnik mam sprawny no bo raczej by stale było źle jak by miał defekt!!

:x :x :x :x :x :x
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-02-2005, 15:27   

Tak mi się nasuwa pewna myśl ,mianowicie całą zime mam bardzo mało benzyny w baku być może wilgoć mam i z stąd czasami mam zakłócenia w pracy.Powino niby się w zimie lać do pełna .Bo srednio leje po 10-15 litrów!! 8)
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Jarek (SQ1EUO) 



Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17-02-2005, 15:47   

tempra-grafitmetalic napisał/a:
Tak mi się nasuwa pewna myśl ,mianowicie całą zime mam bardzo mało benzyny w baku być może wilgoć mam i z stąd czasami mam zakłócenia w pracy.Powino niby się w zimie lać do pełna .Bo srednio leje po 10-15 litrów!! 8)


Mam to samo i to raczej na 99% nie jest wina tego,ze masz malo paliwa w baku. Cos z tymi silnikami jest nie tak i mnie to strasznie wkurza. Raz dobrze a raz zle i ciezko dojsc o co chodzi.

Ja u siebie wydalem sporo kasy i ciagle to samo. Zrobilem:

-mam praktycznie nowy gaznik,..regeneracja strego na nowych czesciach
-regulacja gaznika juz 4 razy
-nowe kable
-nowe swiece
-nowa kopulka
-nowy palec rozdzielacza
-dobra uszczelka pod gaznikiem (wymieniona 40 tys.km. temu,..ale zdejta ostatnio i dokladnie sprawdzona...jest OK)
-sprawdzona szczelnosc kolektora ssacego
-wezyki podcisnienia szczelne
-sprawdzony caly rozrzad,..obejzany dokladnie walek itd...wszystko super
-sprawdzone zawory i miala byc regulacja, ale wszystko bylo jak nowe,wiec nie trzeba bylo nic ruszac

Pozostaje tylko wymiana Digiplexa,..bo reszta juz jest chyba sprawdzona,...a problem jak byl tak jest,wydana kasa i nic z tego.

Moim zdaniem to cos z zaplonem,...u mnie to wyglada na to,ze czasem na goracym silniku zaplon nie jest w tym momencie dokladnie co trzeba,....nierowne obroty,potrafi zgasnac,spadek mocy, zapach paliwa i bywa,ze strzaly w wydech.
Jak silnik jest zimny to jest wszystko OK.

Ja Tempre i tak sprzedaje,...ale obecnie jestem zabiegany i nie mam czasu sie tym zajac :) i szukam poki co rozwiazania,..bo ciagle taczam sie Wloszka i poki ona jest u mnie to bede szukal co ja boli.
_________________
(.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)

(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......)
  
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-02-2005, 15:51   

No ja jej już nie sprzedam !! zadużo włożone i nie do odzyskania nawet połowa #-o Więc dąze do ideału.Być może że zapłon mamy do regulacji??
Ja zapłonu nigdy nie ustawiałem nie wiam jak ty???Też mam to wszystko nowe co wypisałeś :lol:
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Jarek (SQ1EUO) 



Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17-02-2005, 15:53   

tempra-grafitmetalic napisał/a:
No ja jej już nie sprzedam !! zadużo włożone i nie do odzyskania nawet połowa #-o Więc dąze do ideału.Być może że zapłon mamy do regulacji??
Ja zapłonu nigdy nie ustawiałem nie wiam jak ty???Też mam to wszystko nowe co wypisałeś :lol:


Zaplon u mnie byl ustawiany,..tyle,ze on nie musi byc ustawiony jakos idealnie,bo i tak Digiplex go dostosowuje i daje odpowiednie wyprzedzenie zaplonu kiedy trzeba,..dlatego sadze,ze Digi jest rypniety,...poza tym u mnie silnik chodzi tak samo czy wezyk od podcisnienia jest przyczepiony do Digiplexa czy odlaczony,..czyli takjkby Digiplex nie zczytywal wartosci podcisnienia.
_________________
(.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)

(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......)
  
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-02-2005, 15:54   

Wejdz na gg bo jest dużo do gadania!!!

Mam też strzały jak z gazu puszczam?? nie wiem co z tym zapłonem musze lampą sprawdzić u fachury.Objawy te co ty lecz moc jest idealna!!
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-02-2005, 16:52   

Wiecie panowie, u taty w UNO padl czujnik cisnienia bezwzglednego.
Wlasnie podobnymi objawiami sie to odznaczalo.
Niestety gazniki maja modul zaplonowy i czujnik cisnienia bezwglednego jest zintegrowany z modułem.
Pamietasz Robert jak sie widzielismy i sie pytalem o taki jak by filtr przy module. To jest wlasnie przewod od tego cisnienia i on wchodzi w modul.

Chyba pozostaje wam wymianka modulu.
Lub podmianka na inny ze sprawnego i zobaczyc jak chodzi auto.
Ja stawiam na to! To sie objawia wlasnie problemami z prawidwloym zaplonem i auto gasnie!

Tatko dal 300zl za nowke do UNO (tu jest oddzielnie akurat) i problem znikl bez sladu!
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Jarek (SQ1EUO) 



Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17-02-2005, 17:00   

miszko napisał/a:
Wiecie panowie, u taty w UNO padl czujnik cisnienia bezwzglednego.
Wlasnie podobnymi objawiami sie to odznaczalo.
Niestety gazniki maja modul zaplonowy i czujnik cisnienia bezwglednego jest zintegrowany z modułem.
Pamietasz Robert jak sie widzielismy i sie pytalem o taki jak by filtr przy module. To jest wlasnie przewod od tego cisnienia i on wchodzi w modul.

Chyba pozostaje wam wymianka modulu.
Lub podmianka na inny ze sprawnego i zobaczyc jak chodzi auto.
Ja stawiam na to! To sie objawia wlasnie problemami z prawidwloym zaplonem i auto gasnie!

Tatko dal 300zl za nowke do UNO (tu jest oddzielnie akurat) i problem znikl bez sladu!
]

Po dlugiej rozmowie doszlismy do takiego samego wniosku,..tylko modol moze byc walniety (ewentualnie czujnik na wale). Tak wiec ja wymieniam modol na uzywany i zobacze jak bedzie.

Pozdrawiam
_________________
(.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)

(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......)
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-02-2005, 17:05   

Czujnik na wale mozna szybko sprawdzic!

Jak zacznie szalec autko wez szybko wode i polej czujnik zimna woda. Jesli problem nagle ustanie to bedzie to ten czujnik.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Jarek (SQ1EUO) 



Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17-02-2005, 17:13   

miszko napisał/a:
Czujnik na wale mozna szybko sprawdzic!

Jak zacznie szalec autko wez szybko wode i polej czujnik zimna woda. Jesli problem nagle ustanie to bedzie to ten czujnik.


LOL,..czy to aby na pewno jest to bezpieczne?? I co sie przez to uzyska? chodzi o to,zeby go po prostu schlodzic??
_________________
(.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)

(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......)
  
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-02-2005, 19:48   

Ja się powstrzymam na razie z zakupem digipleksa.Jade na podłączenie do kompa,pod koniec miesiąca zobaczymy.Bo jeśli digi by był walnięty to było by tak że raz jest dobrze raz nie?? sam nie wiem??
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-02-2005, 22:02   

Jarek (SQ1EUO) napisał/a:

Zaplon u mnie byl ustawiany,..tyle,ze on nie musi byc ustawiony jakos idealnie


Zaplon ustawiales???
A w jaki spoosob skoro jest on elektroniczny????
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
EMDE 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 17 Lut 2005
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-02-2005, 22:34   

I ja się podziele swoją wiedzą,miałem podobnie a mianowicie :
jadę sobię silnik 90C ,tak powiedzmy 60-70km/h wciskam sprzęgło i klaps gaśnie przez długi czas żaden fachman nie mógł sobie z tym poradzić,kazali wszystko wymieniać-dopiero stary gaźnikowiec w mojej okolicy sprawdził i powiedział że nie zamyka się zawór wpuszczający paliwo i zalewa silnik i gaśnie!nie miałem wtedy jeszcze gazu -tylko na PB
_________________
Był FIAT TIPO 1,4 DGT LPG
jest Opel Omega 2,5 V6
     Moneta
 
 
Jarek (SQ1EUO) 



Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17-02-2005, 22:50   

EMDE napisał/a:
I ja się podziele swoją wiedzą,miałem podobnie a mianowicie :
jadę sobię silnik 90C ,tak powiedzmy 60-70km/h wciskam sprzęgło i klaps gaśnie przez długi czas żaden fachman nie mógł sobie z tym poradzić,kazali wszystko wymieniać-dopiero stary gaźnikowiec w mojej okolicy sprawdził i powiedział że nie zamyka się zawór wpuszczający paliwo i zalewa silnik i gaśnie!nie miałem wtedy jeszcze gazu -tylko na PB


Ok,..ale ten sam objaw jest na gazie i na benzynie!! Poza tym zawor byl sprawdzany i jest OK,..Kolega GrafitTempra ma nowy zawor!
Poza tym u nas obajway sa ciut inne,..co zreszta opisywalismy w swoich postach.
_________________
(.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)

(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......)
  
 
 
Jarek (SQ1EUO) 



Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17-02-2005, 22:52   

Emf napisał/a:
Jarek (SQ1EUO) napisał/a:

Zaplon u mnie byl ustawiany,..tyle,ze on nie musi byc ustawiony jakos idealnie


Zaplon ustawiales???
A w jaki spoosob skoro jest on elektroniczny????

Jak pisalem wytlumaczono mi,ze zaplon jak najbardziej mozna ustawiac,a Digiplex tylko koryguje wartosci do danych potrzeb. Np. majac mocno przestawiony zaplon, Digiplex nie da rady nadrobic tego przestawienia, poniewaz daje rade korygowac ustawienie zaplonu tylko w pewnych ramach wartosci. Tak mi wytlumaczono, czy to prawada, tego nie wiem.

ps.
chodzi o ustawienie samym aparatem zaplonowym,co jest przykrecony do bloku silnika.
_________________
(.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)

(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......)
  
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-02-2005, 23:00   

To chyba musze scignac swojego mechanika zeby mi tez zobaczyl "co w trawie piszczy" albo lepiej co w Temprze piszczy :lol: :lol:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-02-2005, 23:04   

Tak oczywiscie zawór mam nowy ten z kabelkiem czerwonym 140zł kosztuje i nie ma podróbek!! niestety to nie on!!
Jest przyczyną.Jarek kup digusia i zobaczymy co będzie dalej hehe ,bo ja już sie nie stresuje co ma być to będzie!!Poza tym zaryzykuje i smykne na kompa serwisowego może on naświetli mi to jesli nie to nie wiem :tuk:
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Jarek (SQ1EUO) 



Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17-02-2005, 23:16   

tempra-grafitmetalic napisał/a:
Tak oczywiscie zawór mam nowy ten z kabelkiem czerwonym 140zł kosztuje i nie ma podróbek!! niestety to nie on!!
Jest przyczyną.Jarek kup digusia i zobaczymy co będzie dalej hehe ,bo ja już sie nie stresuje co ma być to będzie!!Poza tym zaryzykuje i smykne na kompa serwisowego może on naświetli mi to jesli nie to nie wiem :tuk:

Jesli faktycznie bedziesz mial niedrogo przeglad komputerowy to jedz,..a jak masz placic kase to poczekaj,..ja w tygodniu bede mial kupiony modul i dam znac jak sie sprawy maja,......jak to nie pomoze to jak pisalismy nasze Wloszki splona na stosie :D :D :D

Pozdrawiam
_________________
(.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)

(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......)
  
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-02-2005, 23:20   

No a co wiadomo kupimy kanistry z benzyną ,ustawimy tempry koło siebie i po kłopocie hehe :lol: :lol: :lol: :lol: :badgrin: :badgrin: będzie efekt swietlny hehe
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-02-2005, 23:26   

Dajcie znac moze dolacze swoja :lol: :lol: :lol: :lol:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-02-2005, 23:28   

Dodam że będzie można gratis kiełbaski na kiju upiec :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Jarek (SQ1EUO) 



Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17-02-2005, 23:30   

tempra-grafitmetalic napisał/a:
Dodam że będzie można gratis kiełbaski na kiju upiec :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

A pozniej wezmiemy w kieszen po 500 Euro i pojedziemy po nastepne :D moze jakies fajniejsze! :D :D
_________________
(.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)

(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......)
  
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-02-2005, 19:30   

Chyba będzie czeba tak zrobić Jarku !!.Zabrać 1000euro i kupić po 2szt na łeb jedna na czesci żeby była hehe



Znów dziś to miałem !! :x Zapala na pyka ,chodzi na ssaniu i po kilku secundach może 1min wchodzi na czy nieraz dwa gary!! nowe Ngk kopółka roczna czysta ,kable roczne championa.Dodam że to nie koniec kłopotów które mnie wykańczają od miesiąca dobrego , jak sie nagrzeje to są spadki obrotów o połowe następnie gaśnie i na tym sie kończy.

Wszystki rady wysłucham bo naprawde nie mam pojęcia co to jest ?? z tym ustrojstwem :x Acha gaźnik jest podobno bdb stan zero luzów itp. :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 20-02-2005, 19:54   

Grafit ja mam to samo tylko jak odpale na benzynie, wiec chyba mam cos z gaznikiem ale u Ciebie gaznik odpada.
Tylko u mnie po rozgrzaniu juz jest oki.

Podobny problem z tym spadkiem obrotow na cieplym silniku mial znajomy (juz o tym kiedys pisalem bo zabulil za wymiane modulu w serwisie niepotrzebnie) i okazalo sie ze mial ktoras z kostek zasniedziala z dodatkiem wilgoci :lol:
Efekt byl taki ze jechal sobie kilka razy, a tu autko spadalo z obrotow i gaslo.
Raz odwalila mu taki numer w lesie o 1 w nocy.
Jego "radosc" wtedy siegnela zanitu :lol:
Niestey nie wiem gdzie dokladnie tkwila ta przyczyna (w ktoryej kostce) :(
Wiec tylko tyle moge ci podpowiedziec.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-02-2005, 20:00   

Kostki chyba są ok ale sam nie wiem ?? nie wiem co z czujnikiem wału??
Co do gaźnika nie wiem na 10000% ale raczej on odpada .Jade pod koniec miesiąca na podłączenie do kompa bo innej opcji nie widze?? jak na razie.
Powiem tak jak ma te gaśniecie na ciepłym to jest to tak że skaczą obroty nieraz da rade i nie zgaśnie , jak by mu coś zakłócało ale co ?? nie mam pojecia ??
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load