|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Ustawianie zbieżności |
Autor |
Wiadomość |
Sir-Rafał
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 137 Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-06-2008, 21:18 Ustawianie zbieżności
|
|
|
Mam pytanko. Otóż w zeszłym tygodniu wymieniałem sprzęgło i żeby nie męczyć się z półośkami to odczepiłem końcówkę drążka kierowniczego od koła, ale nic poza tym z tym nie robiłem.
No i teraz właśnie nie wiem, czy ustawianie zbieżności jest konieczne, bo nie chce być nadgorliwy, ale nie chce też ryzykować zniszczenia opon, bo są nowe. No i najbliższy przegląd planowo dopiero w listopadzie...
Co mi na to powiecie? Pozdrawiam... |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-06-2008, 21:21
|
|
|
nie musisz ale...
kiedy ostatnie sprawdzałeś zbieżność? może warto ją ustawić |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Sir-Rafał
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 137 Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-06-2008, 21:29
|
|
|
konikks, zbieżność sprawdzali mi na przeglądzie, czyż nie? Jeśli tak to w listopadzie ostatni raz... |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-06-2008, 21:35
|
|
|
Sir-Rafał, to masz jakiś grubo rozszerzony przegląd
zakładali ci takie laserowe czujniki na koła przednie a na tylne takie z podziałką? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Sir-Rafał
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 137 Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-06-2008, 21:48
|
|
|
yyy raczej nie To rozumiem, że kicha? To w takim razie jeszcze 2 pytania:
- ile może mnie taka przyjemność wynieść?
- czym się objawia brak zbieżności? |
|
|
|
|
JulO
witamy nowego
Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 9 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-06-2008, 09:03
|
|
|
Witam.
Koszt ustawienia zbieżności wygląda różnie... od 50 zł w Suwałkach (dane z wczoraj) do 70 zł w Gdańsku (rozmowa tel.), chociaż może być mniej lub więcej .
A brak zbieżności (źle ustawiona) u mnie objawiał się lekko skręconą kierownicą przy wyprostowanych kołach i lekkim ściąganiem w prawą stronę przy jeździe. A wszystko po wymianie wahaczy przednich z łącznikami stabilizatora... |
_________________ POzdro...
JulO
|Fiat Tipo 1.4 i.e. 836A4, 1995 r. + LPG Landi Renzo z parownikiem SE81 (II gen.)|
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-06-2008, 09:45
|
|
|
Sir-Rafał jeśli nie ma potrzeby ustawiania zbierzności,jeśli miałes ok to nie ma sie czym martwić... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-06-2008, 09:54
|
|
|
czyli ja na pewno mam ja do ustawienia. Tak jak napisal JulO, kierownice przy jezdzie na wprost musze delikatnie skrecac w lewo, a po puszczeniu jej swobodnie auto sciaga na prawo. Wczesniej myslalem ze to sprawa naszych polskich nierownych drog, czesto tez pochylenia ich w kierunku kraweznika, jednak efekt jest taki sam nawet po zjechaniu na przeciwny pas ruchu, gdzie powinno byc raczej odwrotnie. No ale chyba warto najpierw koncowki drazkow wymienic, bo dawno nie byly wymieniane, a na przegladzie diagnosta stwierdzil maly luz z lewej strony. No i potem ustawic zbieznosc. Czy ja dobrze rozumuje? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-06-2008, 10:23
|
|
|
Dodam od siebie że brak zbieżności może powodować szybsze zużywanie opon. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-06-2008, 10:44
|
|
|
JAM_BELFEGOR, zgadzam sie z toba, aczkolwiek na moich oponach ostatni sezon jade. Ale druga sprawa jest taka ze to zupelnie komfort jazdy psuje z tym sciaganiem. Caly czas trzeba kolko trzymac, bo auto chce jechac gdzie indziej. Dlatego juz wiem, na co wydam w tym tygodniu |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|