|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
stetoskop do silnika |
Autor |
Wiadomość |
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 23-10-2009, 14:34 stetoskop do silnika
|
|
|
Witam. Po wczorajszej wizycie u mechaniora zachciało mi się mieć stetoskop tyle że taki http://www.uni-max.com.pl...iagnostyczny/d/
Próbował już ktoś przerabiać zwykły stetoskop do mierzenia ciśnienia na taki do silnika?
Ewentualnie gdzie można kupić takie cudo ( oprócz sklepów internetowych ) ?
** Dodano: 23-10-2009, 16:09 **
aha ... Kiedy będzie lepiej słychać ? Jak dam pręcik z przelotem w środku czy cały wypełniony jak np w antenie CB ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-10-2009, 15:55
|
|
|
Luczu, bardziej się opłaca to 22 zł wydać niż kombinować.... rozumiem jakby kosztowało 220 |
_________________
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 23-10-2009, 16:11
|
|
|
mrk69, mam taki na zbyciu :p tzn. nikt se ciśnienia nim nie mierzy to może się przydać. Chodzi mi tylko o to jak to zrobić żeby było w miarę najlepiej |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-10-2009, 16:32
|
|
|
Luczu napisał/a: | zwykły stetoskop do mierzenia ciśnienia |
a co ma ciśnienie do stetoskopu
stetoskop służy do osłuchiwania, a od ciśnienia jest manometr
jeśli już chcesz coś takiego tworzyć to wybierz taki wypełniony w środku, nie musi to być metal, może być drewno
mechanicy starej daty do dziś stosują takie metody - trzonek od młotka lub kij od miotły (byle drewniany) i bez problemu można osłuchać samochód, bo drewno świetnie przewodzi dźwięk |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 23-10-2009, 20:27
|
|
|
yoyo napisał/a: | a co ma ciśnienie do stetoskopu
stetoskop służy do osłuchiwania, a od ciśnienia jest manometr |
a to :p http://www.allegro.pl/ite..._stetoskop.html
Tak na marginesie wziąłem od babci niepotrzebny stetoskop ( ma drugi żeby nie było :p ) i druta ( takiego do "robienia na drutach") tylko teraz mam dylemat - użyć cienkiego druta około 2-3mm czy grubego ok 7mm |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-10-2009, 21:15
|
|
|
to to jest aparat do pomiaru ciśnienia tętniczego, którego Twoje auto nie ma. Jak masz wprawę to ciśnienie zmierzysz i bez stetoskopu. Normalnie tego nie usłyszysz, więc żyła uderza w błonkę a ona przenosi dźwięk prosto do uszu i jest on po to, żeby usłyszeć górną i dolną granicę ciśnienia. To tak jak w filmach otwierają sejfy...potrzeba ciszy i stetoskopu, żeby wysłyszeć cichy mechanizm zamka.
Wracając do tematu to stetoskopem badasz te rzeczy w silniku, które wydają odgłos. Mechaniory z doświadczeniem wiedzą (albo i nie) co jaki odgłos oznacza, a Ty sobie najwyżej poświrujesz moto doctora |
_________________
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-10-2009, 22:00
|
|
|
to jest ciśnieniomierz i stetoskop. Dwie różne rzeczy! Taka promocja. Ciśnieniomierz do pomiaru ciśnienia i stetoskop do osłuchiwania. Głównie szmerów w klatce piersiowej. A nie do osłuchiwania ciśnienia... |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-10-2009, 22:07
|
|
|
ciechu napisał/a: | A nie do osłuchiwania ciśnienia... | jak nie jak tak przecież zakładasz opaskę, zapinasz i wtykasz stetoskop w miejsce gdzie idą tętnice na przedramieniu i właśnie nasłuchujesz ciśnienia |
_________________
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-10-2009, 22:21
|
|
|
mrk69 napisał/a: | wtykasz stetoskop w miejsce gdzie idą tętnice na przedramieniu i właśnie nasłuchujesz ciśnienia | jeśli twierdzisz że w ten sposób "słyszysz ciśnienie" to ja przepraszam |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-10-2009, 22:21
|
|
|
lol.. rozbawił mnie ten post aż narzuca się wypowiedź... "a jakby dać opaskę na przewód paliwowy to czy zmierzyłby ciśnienie podawania dawki"? |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-10-2009, 22:25
|
|
|
DARREK napisał/a: | lol.. rozbawił mnie ten post aż narzuca się wypowiedź... "a jakby dać opaskę na przewód paliwowy to czy zmierzyłby ciśnienie podawania dawki"? |
Jak Luczu już to zrobi to będzie na zlotach diagnozował wszystkie ciśnienia w T/T |
_________________
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 24-10-2009, 01:57
|
|
|
ciechu napisał/a: | to jest ciśnieniomierz i stetoskop. Dwie różne rzeczy! Taka promocja. |
nie chce mi się teraz włazić na allegro ale poszukaj stetoskop - jeżeli masz taki a nie inny zestaw do pomiaru ciśnienia to nie zmierzysz.
mrk69 napisał/a: | Wracając do tematu to stetoskopem badasz te rzeczy w silniku, które wydają odgłos. Mechaniory z doświadczeniem wiedzą (albo i nie) co jaki odgłos oznacza, a Ty sobie najwyżej poświrujesz moto doctora |
wiem co nie znaczy że nie mogę się pobawić :p Już sobie trochę posłuchałem co mu w duszy gra
ciechu napisał/a: | mrk69 napisał/a:
wtykasz stetoskop w miejsce gdzie idą tętnice na przedramieniu i właśnie nasłuchujesz ciśnienia
jeśli twierdzisz że w ten sposób "słyszysz ciśnienie" to ja przepraszam |
właśnie tak jest
DARREK, ? - możesz jaśniej bo o tej godzinie nie mam już siły na domysły
Cytat: | Jak Luczu już to zrobi to będzie na zlotach diagnozował wszystkie ciśnienia w T/T |
taa tyle że mnie chodzi o sam stetoskop a dla porównania dałem ten od mierzenia ciśnienia ... ( oczywiście w niektórych zestawach żeby nie było ) bo na przykład do takiego elektronicznego to się nie nada ...
** Dodano: 24-10-2009, 02:59 **
ciechu, myślisz że do wszystkich dają gratisy do odsłuchu serca ?:) http://www.allegro.pl/sea...=Mozilla-search
** Dodano: 24-10-2009, 03:03 **
ciechu, jak już poruszamy temat to masz
Przed wykonaniem pomiaru należy przygotować sprzęt (manometr, stetoskop), usiąść przy stole, uwolnić ramię z krępującej odzieży, odprężyć się i poczekać co najmniej 3 min. Uwaga: jeśli ciśnienie mierzone na obu ramionach różni się - pomiar wykonujemy na tym, na którym stwierdzamy wyższe wartości!
* Załóż mankiet na ramię, tak aby jego dolny brzeg znajdował się 2-3 cm powyżej zgięcia łokciowego. Mankiet powinien przylegać do ramienia dość ściśle, a jego gumową poduszkę należy umieścić nad zgięciem łokciowym. Przed rozpoczęciem pomiaru trzeba upewnić się, że aparat wskazuje wartość 0 mm Hg.
* Oprzyj wygodnie rękę o blat stołu. Włóż słuchawki do uszu i wolną ręką szybko napompuj mankiet do poziomu 20-30 mm Hg, powyżej przewidywanej wartości ciśnienia skurczowego. Przyłóż stetoskop do miejsca w zgięciu łokciowym, gdzie najlepiej wyczuwasz tętno. Wypuszczaj powoli powietrze z mankietu, nie szybciej niż 2 mm Hg na sekundę.
* Moment, w którym usłyszysz pierwszy ton, odpowiada ciśnieniu skurczowemu, tony są jeszcze słyszalne aż do chwili, kiedy ucichną całkowicie. Ostatni słyszalny ton oznacza wartość ciśnienia rozkurczowego.
* Wypuść całkowicie powietrze z mankietu, odczekaj 2 min. i dokonaj powtórnego pomiaru.
* Zapamiętaj lub lepiej zapisz zmierzone wartości.
myślę, że już nie masz wątpliwości co do takiej odmiany pomiaru ciśnienia |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-10-2009, 20:21
|
|
|
Luczu napisał/a: | myślę, że już nie masz wątpliwości co do takiej odmiany pomiaru ciśnienia | no nadal wynika z tego, że nie słychać ciśnienia przez stetoskop.
Luczu napisał/a: | Moment, w którym usłyszysz pierwszy ton, odpowiada ciśnieniu skurczowemu, |
Luczu napisał/a: | Ostatni słyszalny ton oznacza wartość ciśnienia rozkurczowego. |
myślę, że sam sobie odpowiedziałeś. To manometr wskazuje ciśnienie, a stetoskop służy jako pomoc, żebyś mógł nasłuchać kiedy następuje rozkurcz serca a kiedy skurcz i w związku z tymi danymi zdiagnozować czy masz ciśnienie w normie. Ponadto możesz także przy jego pomocy zmierzyć sobie tętno. Ale nie pisz, że zmierzysz nim ciśnienie.
Ale starczy tej ucieczki od sedna sprawy. Faktycznie nie bardzo widzę sens przeróbki stetoskopu przy takiej jego cenie. Poza tym musiałbyś mieć inną końcówkę (nie wiem jakie musi mieć właściwości). No i jak już wcześniej ktoś pisał, trzeba mieć doświadczenie, żeby móc zdiagnozować za jaką wadę odpowiadają poszczególne szmery/stuki/puki |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 24-10-2009, 23:41
|
|
|
ciechu napisał/a: | To manometr wskazuje ciśnienie, a stetoskop służy jako pomoc, |
ale bez tego nie zmierzymy sobie ciśnienia i o to mi chodziło
ciechu napisał/a: | Faktycznie nie bardzo widzę sens przeróbki stetoskopu przy takiej jego cenie. Poza tym musiałbyś mieć inną końcówkę (nie wiem jakie musi mieć właściwości). |
wszystko złożone i pasuje na styk a co najważniejsze - działa.
ciechu napisał/a: | No i jak już wcześniej ktoś pisał, trzeba mieć doświadczenie, żeby móc zdiagnozować za jaką wadę odpowiadają poszczególne szmery/stuki/puki |
racja. To tak samo jak z obsłuchiwaniem np. serca. Nic nie skumam mimo tych różnych szumów i stukań ale pobawić się zawsze można - bardzo ciekawe efekty akustyczne Prawie jak na łodzi podwodnej |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|