borygo ucieka |
Autor |
Wiadomość |
cezar60
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 31-07-2008, 18:05 borygo ucieka
|
|
|
witam
moj kolega ma tipo i co jakies 300km musi dolewac borygo bo mu gdzies ucieka nigdzie nie cieknie na asfalcie stawila i nic nie cieknie nic nie widac. prosze o szybka odp. tipo z gazem jest 93 rok. |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 31-07-2008, 18:09
|
|
|
cezar60, powiedz koledze żeby sprawdził czy nie ma dywanika kierowcy mokrego lub wilgotnego, jak ma to leci przez zawór nagrzewnicy.... druga możliwość to pompa wody. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-07-2008, 18:10
|
|
|
a trzecia możliwość to uszczelka pod głowicą |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 31-07-2008, 18:27
|
|
|
Wted pod korkiem oleju będzie miał mleczną maź (borygo zmieszane z olejem). |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 31-07-2008, 18:37
|
|
|
I autko bedzie kopcic na biało |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 31-07-2008, 19:01
|
|
|
I bedzie walił w tłumik płyn podczas odpalenia niech odpali doda gazu a druga osoba sprawdza |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-07-2008, 19:13
|
|
|
zależy jak dużo ucieka
cezar60 napisał/a: | co jakies 300km musi dolewac borygo |
czyli pewnie te pół litra ze zbiorniczka wyrównawczego, to już powinno dać się zauważyć, w postaci musztardy pod korkiem, lub kopcenia
oleju mu nie przybywa ? |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-07-2008, 21:06
|
|
|
miszko napisał/a: | Wted pod korkiem oleju będzie miał mleczną maź (borygo zmieszane z olejem). |
zależy w którym miejscu ją wydmucha. mi jak poszła uszczelka nie zamieszał się olej z płynem. spalanie gazu 19l/100km |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
cezar60
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 31-07-2008, 21:36
|
|
|
gazu pali okolo 9 l na 100km no i wlasnie jak odpalam to cos z wydechu kapie. |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 31-07-2008, 22:17
|
|
|
cezar60, na gazie może kapać, to normalne że trochę kopci i skrapla się woda w tłumiku. Posprawdzajcie pozostałe wskazówki. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
cezar60
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 31-07-2008, 22:41
|
|
|
ok jak nie bedzie wilgotny dywanik to zajze do oleju pod korek. a jakie objawy beda jak bedzie to uszczelka.? |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 31-07-2008, 23:22
|
|
|
Jeszcze może być koniec pompy wody....sam to przerabiałem niedawno. Płyn kapał na osłonę silnika, po czym przy wyższej temperaturze wyparowywał...nic nie było widać, a płyn ulatywał..stopniowo z dnia na dzień wyciek był coraz większy, aż kiedyś zostawiłem na noc pełny zbiornik i rano już nic nie było. |
_________________
|
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-08-2008, 12:52
|
|
|
albo ma po prostu gdzieś luźnego węża ....
ja tak miałem że z dnia na dzień potrafiło "zniknąć" pół litra z układu a gdzie bym się nie zatrzymał to chodnik suchy ....
każdy snuł teorie typu uszczelka puszcza i płyn do oleju się przedostaje itd,itp okazało się wąż był trochę luźny, w trakcie jazdy ciśnienie wywalało płyn a na postoju nie |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
look.toronto
Wiek: 45 Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 136 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 01-08-2008, 14:41
|
|
|
avenger85 napisał/a: | albo ma po prostu gdzieś luźnego węża ....
ja tak miałem że z dnia na dzień potrafiło "zniknąć" pół litra z układu a gdzie bym się nie zatrzymał to chodnik suchy .... |
U mnie kapało na trójniku od gazu w miejscu gdzie przewody do kabiny do nagrzewnicy wchodzą. Z tą małą różnicą że na chodniku była kałuża ale tylko jak silnik był zimny. Zmiana opasek rozwiązała problem a ubywało z 0,5 litra dziennie |
_________________ Pozdrawiam :-)
Gość -
Tipo 1,4s 1994r. 205kkm
LPG Tomasetto |
|
|
|
|
cezar60
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 05-08-2008, 19:28
|
|
|
po 300km przejechanych bylo troszke mniej plynu az nagle wyjechalismy wczoraj zrobilismy jakies 150km i rani myslimy sprawdzimy a tu nie ma znaczy wlalismy okolo 0,7litra chodnik niby suchy czasem w czasie jazdy czuc zapach boryga. |
|
|
|
|
danek7
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 31 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-08-2008, 20:19
|
|
|
myślę że są dwie mozliwości : albo wycieka na zewnątrz albo do środka (czyli uszczelka pod głowicą).
Jeżeli to byłaby uszczelka, to czy czasami rano nie odpala Ci np na 3 gary tak przez ok. 1 minutę??? później wszystko jest już OK, tyle że może trochę "kopcić" białym dymkiem czyli parą... Tak jak wcześniej było napisane, zalezy gdzie uszczelka puszcza, może być tak, że płyn "wali" do komory spalania a tam pod ciśnieniem jest wyrzucany do wydechu, jak go za dużo nie wlatuje, to gar będzie palił... ale rano może być słychac chwilowy zanik zapłonu na jednym z garów.
Ale sprawdź dokładnie wszystkie połaczenia płynu; węże, odpowietrzniki, połączenie z nagrzewnicą oraz połączenie do pompy z tyłu bloku silnika (to co pisał mrk69). U mnie była taka usterka i nic na chodnik nie kapało, bo schło na rozgrzanym bloku silnika. |
_________________ Tipo 1.6ie 159.A3.046 - sprzedane |
|
|
|
|
cezar60
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 07-08-2008, 13:18
|
|
|
gary raczej ok normalnie rano odpalilem za 2 razem i odrzu pojechalem dodam to ze mocno sie grzeje jak jade to tak 90 cly czas a stane na parkingu i odrazu 110. |
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-08-2008, 13:40
|
|
|
to że się tak grzeje może wynikać z tego że w wyniku wycieku płynu doszło do zapowietrzenie układu ....
chociaż jest też taki patent że u mnie w te upały to normalna sprawa że jak się zatrzymam to zaraz łapie temp ... |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
cezar60
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 07-08-2008, 16:09
|
|
|
zagladalem przez korek do oleju i czysto i popatrzalem na zbiornik wyrownawczy i juz tylko polowa jest ide sprawdzic wezyki jeszcze |
|
|
|
|
maro
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 63 Skąd: Strzelin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-08-2008, 08:31
|
|
|
Ja tez bym optował za sprawdzeniem węży. Miałem podobnie jak look.toronto też szukałem i szukałem aż się okazało że do wymiany opaski na tym trójniku. Od razu przestał tyle gubić. Co prawda jeszcze mi troszkę gdzieś uchodzi ale z czasem zlokalizuję. Jak jest gorący silnik to na łączach od spodu "poci" sie wąż. Nie jest łatwo łapać za gorący wąż ale wtedy własnie widać gdzie może być do wymiany opaska lub łącze.
Pozdrawiam! |
_________________ Tempra 1,6 wtrysk +Gaz, digital i elektryka - SPRZEDANA
Jest BRAVO HGT (2,0) +Gaz |
|
|
|
|
cezar60
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 17-08-2008, 18:33
|
|
|
docisnelem opaske i bylo ok az do dzis caly plyn mi sie wylal. od zbiornika idzie rurka gumowa i wchodzi na metalowa za silnikiem i tam lalo sie tak jaby dziura sie zrobila wycieklo wszystko zalalem wody i znowu cieknie kumpel mowi kup uszczelniacz do chlodnic kupilem wsypalem i narazie ok pomalu gdzies tam skapie co to moze byc za rura. |
|
|
|
|
danek7
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 31 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-08-2008, 21:33
|
|
|
chyba mówisz o rurce o którek już Ci pisaliśmy... z tyłu za silnikiem idzie rurka do pompy paliwowej a ona czasami zaczyna przepuszczać... ja ją łatałem poxipolem i pomogło (trochę bo czasami puszcza co nieco płynu)... w zwiazku z tym ze płyn leci na blok, a blok jest gorący, zazwyczaj wycieków nie widać na chodniku... ale jak włozysz rękę z tyłu silnika (ale dopiero jak silnik wystygnie bo na goraco moze być niemiło) to pewnie wyczujesz "mokrość"...
Wejdź pod auto (albo wsuń się) weź latarkę i sie dobrze przyjrzyj... |
_________________ Tipo 1.6ie 159.A3.046 - sprzedane |
|
|
|
|
cezar60
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 18-08-2008, 18:04
|
|
|
rurka czysta tylko w jednym miejscu tak jakby igla grubsza wyszla to chyba uszczelniacz wypchal rurke ile taka rura mozze kosztowac z wymiana??/ |
|
|
|
|
|