auto pływa na koleinach... |
Autor |
Wiadomość |
rodzynek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 130 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-01-2006, 22:14 auto pływa na koleinach...
|
|
|
Panowie, jaki powód obstawiacie - zawieszenie przód czy tył? Mocowanie wahaczy czy belki do nadwozia?
Dodam, ze na gładkiej drodze auto idzie jak malina, ale szczególnie na koleinach albo innych podłużnych nierównościach potrafi niespodziewanie rzucic autem na bok i to na tyle mocno, że trzeba się fest trzymać kierownicy, żeby nie zjechać komuś pod nos... |
_________________ rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-01-2006, 23:22
|
|
|
Przyczyn moze byc kilka.
U mnie byl to juz tak wyrobiony wachacz przedni, ze caly latal i efekt jazdy byl taki ze strach bylo przekraczac 120km/h
Plywal tak ze "uskakiwal" mi na bok
Zgroza
Lepiej zrob to szybko bo w zime to juz dubeltowa ZGROZA!!! |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
kozik
Wiek: 48 Dołączył: 27 Gru 2005 Posty: 15 Skąd: Tomaszów Maz.
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-01-2006, 00:32
|
|
|
Emf napisał/a: | dubeltowa ZGROZA!!! |
Pięknie powiedziane, ot co.
Ps. Sorry za OT. |
_________________ Ford sierra 2.0 DOHC EFI+LPG 91' |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-01-2006, 10:23
|
|
|
Ja mialem takie wrazenie jak sie przesiadlem z letnich nisko porfilowych na zimowe balony ehhh to nie to samo auto, ale w zimie sie jezdzi wolniej i balony oszczedzaja zawieszenie
Hehe taak zima piekna a mojego kochane miasto cala kase na odsniezanie itp gdzies przepierdl....:/ ze sie przydko wyraz:/ i do konca zimy juz zaden plog nie wyjedzie czujecie tkaiego blusa? |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-01-2006, 10:25 Re: auto pływa na koleinach...
|
|
|
Ja bym sprawdził stan amortyzatorów... |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 07-01-2006, 10:25
|
|
|
w Omedze A boło to spowodowane ogólnie luzem na wszystkim - przekładnia kier. piasty, i padnięte amorki
a w temprze wymiana amorków załatwiła sprawę
co do wachacza, to ja miałem lewy wachacz tak wystrzelony że tam wogule gumy nie było , a po zdjęciu zobaczyłem ze jakiś pajac zespawał jedno mocowanie i czym tu strach jeździć:D |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-01-2006, 12:35
|
|
|
nie rozumiem zbytnio okreslenia plywania w koleinach...
...moze raczej chodzi o rzucanie przy zmianie pasa gdy sa koleiny, czyli wtedy przy rownoleglym pokonywaniu glebokich kolein, wtedy stawialbym na amorki oraz wachacze, szczegolnie z przodu...
...jednak jesli jadac koleina cokolwiek rzuca na boki to jest to tragedia i wtedy juz moze byc wszystko |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-01-2006, 13:13
|
|
|
mnie tez tak rzucało w koleinach jak miałem opony 205 latem |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
koper
Dołączył: 19 Paź 2005 Posty: 64 Skąd: łódzkie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-01-2006, 18:16
|
|
|
jeżeli wachacze są w porządku to problemem sa pewnie amortyzatory przód |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-01-2006, 18:59
|
|
|
Sprawdz łożyska tylnego wachacza .Potrafią nieżle skręcać samochodem .Zwłaszcza czy nie ma luzów na skręt.
Przód może pływać ale nie na tyle aby było to niebezpieczne.
Mam u siebie 225 koła i zawieszenie 3x lepiej skonstruowane od fiata też czuję lekkie pływanie. |
|
|
|
|
rodzynek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 130 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-01-2006, 19:55
|
|
|
sloneczna napisał/a: | Sprawdz łożyska tylnego wachacza .Potrafią nieżle skręcać samochodem .Zwłaszcza czy nie ma luzów na skręt.
|
Hmm, właśnie przed chwilą czytałem posta na ogólnym, w którym ktoś pisał o niewłaściwie ustawionych tylnych kolach, w taki sposób - /---\. I Ty też teraz o tym piszesz. Otóż one właśnie tak u mnie stoją . Rozumiem więc, że mocowanie wahaczy do belki do wymiany, jaki to koszt i czy same łożyska (z osiami??) da sie kupić czy to znowu trzeba cały wahacz wymienić? |
_________________ rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-01-2006, 20:08
|
|
|
Jest taki zestaw naprawczy dwa łożyska i tuleja plastikowa koszt chyba 150 do 200zł kpl.
Jak masz tak /=\ to proszą się o wymiane ,szkoda opon i łożysk w piastach.
Wymiana nie jest prosta .Trzeba się trochę namęczyć z usunięciem starych łożysk.
Mam na to łatwy sposób ,ale musisz mieć spawarkę . |
|
|
|
|
|
rodzynek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 130 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-01-2006, 20:13
|
|
|
sloneczna napisał/a: | Jest taki zestaw naprawczy dwa łożyska i tuleja plastikowa koszt chyba 150 do 200zł kpl.
Jak masz tak /=\ to proszą się o wymiane ,szkoda opon i łożysk w piastach. |
Łozyska już huczą w lewym kole, opon właściwie już nie ma... Już wiem czemu był tak tani; koszt częsci i napraw wyrówna cenę zakupu:).
Pytanie - czy dam radę sam to zrobić czy są potrzebne jakieś super narzędzia i wielkie doświadczenie w tych autach? |
_________________ rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-01-2006, 20:15
|
|
|
sloneczna napisał/a: |
Mam u siebie 225 koła . |
powiedz mi jeszcze na jakim profilu i ile cali maja te kola,planuje cosik takiego na wiosne tylko ze na 16" |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-01-2006, 20:19
|
|
|
Masz TDS to całkiem fajny sprzęt napewno nieżle wypasiony.A wymiana tyłu :niewiem jakie masz możliwości ale trudne to nie jest.Potrzeba klucz chyba 32 nasadowy.Zerkne gdzieś mam fotki jak to robić . |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-01-2006, 03:04
|
|
|
ego napisał/a: | sloneczna napisał/a: |
Mam u siebie 225 koła . |
powiedz mi jeszcze na jakim profilu i ile cali maja te kola,planuje cosik takiego na wiosne tylko ze na 16" |
Do Tipo tylko od 40 ledwo, a i tak na przodzie pewnie mocno ograniczy to mozliwosci skrecania.
Jesli chodzi o jazde to mocno odradzam taki wybor.
Rozumiem tylko i wylacznie dla szpanu czy stricte wygladu, ale czy do SV to nie profanacja |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
rodzynek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 130 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-02-2006, 23:34
|
|
|
Panowie, okazało się, że nie jest tak źle.
Otóż kupiłem 4 zimówki, najpierw założyłem na tył (bo były letnie) a potem stwierdziłem, że te pozostałe dwie są lepsze niż te moje z przodu więc też je założyłem. I rzucanie autem ustało jak ręką odjął - auto jedzie jak po sznurku.
A co do zawieszenia - jutro właśnie jadę do mechanika na wymianę reperaturki tylnego wahacza, niedługo pewnie jeszcze będę musiał wymienić silentbloki na przednim lewym wahaczu i chyba cały prawy wahacz.
Aaa, po wymianie opon okazało się, że i łożysk nie słychać, tak jak mi się wcześniej wydawało:) To auto chyba faktycznie ma te 150 tys km:) |
_________________ rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż |
|
|
|
|
|