|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Alarm+Centralny Jak złączyć? |
Autor |
Wiadomość |
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-04-2005, 20:33 Alarm+Centralny Jak złączyć?
|
|
|
Witam...
Kupilem sobie na allegro centralny zamek (silowniki itd.) z pilocikiem... wszystko pieknieladnie... :/ ... ale jest taki problem ze naprawilem sobie alam i chcialbym podlaczyc ten alarm do pilota z centralnym ze jak otwieram drzwi to alarm sie wylancza... jak to zrobic bo nie chce nosic dwoch pilotow ... ! |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.
Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-04-2005, 07:25
|
|
|
Generalnie zasada jest taka, że to centralka alarmu steruje zamkiem centralnym. Gdyby było odwrotnie to np przy otwieraniu kluczykiem drzwi alarm by się wyłączał. Tak samo, jeśli ktoś wyłamie Ci zamek to "w prezencie" jeszcze mu się alarm wyłączy.
Jeśli Twój alarm ma wyjście na c.z. to nie powinno być problemu. Jednak jeśli nie masz do niego schematu lub instrukcji montażu to będzie trochę zabawy z miernikiem.
Musisz odszukać dwa wolne przewody wychodzące z centralki. Kolorów nie jestem Ci w stanie podać bo bardzo często w przypadku różnych alarmów istnieją różne oznaczenia. Jeden z przewodów wysyła impuls do zamknięcia a drugi do otwarcia c.z. Musisz podłączyć jedną końcówkę miernika najpierw do jednego a później do drugiego przewodu i włączać / wyłączać alarm. Drugą końcówkę miernika podłącz do masy gdyż w większości przypadków z centralki wychodzi + (lub do np zapalniczki jeśli -). Przy włączaniu alarmu powinien pojawić się impuls (lub napięcie) na jednym z przewodów zaś przy wyłączaniu na drugim.
Ostatnia ( a właściwie pierwsza) rzecz to programowanie. Jeśli masz alarm raczej prostego typu to nie będzie problemu - powinno działać od razu. Jeśli jest bardziej zaawansowany technicznie to trzeba go zaprogramować aby uruchomić funkcję obsługi zamka centralnego. Najczęściej programowanie polega na wciśnięciu przycisków na pilocie w odpowiedniej kolejności i czasie oraz / lub włączania i wyłączania zapłonu. Tu niestety bez instrukcji nie da rady.
Powodzenia |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 26-04-2005, 10:56
|
|
|
Poszukaj w instrukcji od CZ wyjsc kabli z centralki. Powinien jeden kabel wychodzic prawdopodobnie z "masa". Tym kablem powinien byc podlaczony do alarmu. Postaraj sie o jakies schematy swojego alarmu. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-04-2005, 11:18
|
|
|
o schematy postaraj się koniecznie, może w necie gdzieś wyszperasz;
są różne metody, czasem masz centralkę od CZ i od niej pilot, w niej jest 'bonusowe' wyjście (drugi przycisk na pilocie) do sterowania alarmem, można wtedy załatwić to tak, że jednym pilotem od CZ 'ręcznie' na przycisku 1 otw/zamykasz drzwi, a przyciskiem 2 w/ wył alarm; czasem można to poustawiać/zaprogamować , by alarm sam się wyłączał, przy otwieraniu drzwi, ale to problem opisany wyżej moe spowod.,
a czasem sam musisz wpierw alarm wył potem drzwi otworzyć; można ew wtedy też zrobić tak, że gdy otwierasz auto pilotem to centralka od CZ wyłącza alarm, a gdy kluczykiem - to nie, wtedy ręcznie przyciskiem ukrytym w środku musisz, w razie specjalnej konieczności; to są różne wersje metody 'od tylu' :-), gdy centralka od CZ steruje alarmem, a nie odwrotnie; mam tu na myśli oczywiście CZ z pilotem; bo są różne 'kupne' wersje CZ: z samą centralką sterującą siłownikami lub wersja z drugą, dodatkową centralką od obsługi pilota (np gdy mamy CZ ale bez alarmu);
w normalnej :-) wersji to alarm steruje CZ;
masz pilota 2 przycisk. od alarmu, z czego jeden przycisk wł/wył alarm a drugi przycisk jest 'wolny', to 'bonusowy' kanał, gdzie można podłączyć np CZ.
Wtedy z centralki alarmu wychodzą właśnie wcześniej wspomniane kable, które wysyłają impulsy lub podają napięcia do centralki od C.Z.; wtedy poprzez alarm możesz sterować C.Z.
Poustawiasz sobie to tak, że przy wł/wył alarmu na te 'wolne' kable podaje Ci odpowiednie imulsy/sygnały, informujące podłączoną tu teraz centrakę C.Z. , że drzwi otw/zamkn ma; zaś drugi, ' wolny' przycisk na pilocie możesz ustawić tak, by 'pomijając' alarm, ajo 'wolny/ dodatkowy' kanał bezpośrednio z centralki alarmu puszczał odpow. sygnały do centralki C.Z. , wtedy przyciskiem 2 możesz otw/zamk drzwi bez aktywacji alarmu.
Z przyciskiem 2 - 'dodatkowym' - albo masz dodatkowe kable, które też podłączysz do C.Z. jeśli chcesz mieć bezalarmowe zamykanie też, albo ustawiasz centralkę od alarmu, by na jednych kablach wszystko puszczała;
tak czy siak musisz mieć instrukcjęod alarmu (centralki) i do centralki C.Z., by wiedzieć jakie sąmożliwe sposoby ich połączenia, które kabelki jak; samym miernikiem niestety nie wszystko i nie zawsze Ci się uda; owszem znając się choć trochę bez problemu połączysz te 2 centralki metodą prb i błędów i będzie to działało , ale nie zawsze się uda;
niektóre centralki są ustawiane (jakie i gdzie mają impulsy puszczać, jak się zachowywać) poprzez pilota, znaczy odpowiednie naciśnięcia w określ czasie;
czasem też(albo) mają w sobie ukryte zworki/jumperki/zlutowane punkty;
wtedy rozbierasz centralkę i by coś przestawić trza polutować;
w każdym z tych przypadków więc bez instrukcji ani rusz;
poza tym mając instrukcję - połączysz jak chcesz, na 1go pilota a możesz np uaktywnić sobie dodatkowe f-cje np automatyczne uzbrajanie alarmu po czasie od zamknięcia (gdybyś zapomniał) czy automatyczne zamykanie auta wraz z uzbrajaniem (pójdziesz gdzieś i zapomnisz auto zamknąć, zdarza się) czy jeszcze inne...... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-04-2005, 21:06
|
|
|
Jakiej firmy jest alarm a jakiej centralny zamek? |
|
|
|
|
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 27-04-2005, 13:52
|
|
|
na allegro kupilem z jednym masterem na pilota... a jaki mam larm to nie mam zielonego pojecia... nie posiadam zadnych papierow na ten alarm... juz byl zamontowany w samochodzie jak kupilem tempre ! |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.
Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 27-04-2005, 14:07
|
|
|
Zobacz na tabliczce znamionowej, moze uda Ci sie model znaleść w necie |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-04-2005, 16:24
|
|
|
poszukaj może oznaczeń by zdobyć instrukje i opis możliwych podłączeń.......
oznaczenie alarmu - zazwyczaj na alarmie :-) na jego głownej skrzynce/centralce, tam gdzie to druty się zbiegają :-)
w temprze alarm zazwyczaj zaś (z wygody? czy by było dobrze? tak się pryjęło..) montują tak jak przykazuje instrukcja; tzn. centralka od alarmu jest pod schowkiem od strony pasażera, z przodu; wymontowując schowek otweirany (kilka śrubek odkręcić tylo') za nim jest pełen dostęp do centralki - na niej powinny być oznaczenia; jak masz ją gdzie indziej - to pooglądaj, co to tylko na niej pisze; wszelkie oznaczenia; ciężko czasem po nich znaleźć coś, ale nie jest to niemożliwe...... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|