|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Umarła dmuchawa |
Autor |
Wiadomość |
krzysio
witamy nowego
Wiek: 45 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 4 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 19-03-2005, 12:44 Umarła dmuchawa
|
|
|
Koledzy pomocy. Nie działa mi dmuchawa od nawiewu w Temprze. Bezpieczniki OK, sam silnik tez jest OK(na krótko działa). Proszę o jakieś wskazówki bo szybki parują i źle się jeżdzi. |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
|
|
|
|
krzysio
witamy nowego
Wiek: 45 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 4 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 19-03-2005, 13:11
|
|
|
Wykręciłem całe to ustojstwo-kabeliki OK(zaden nie jest upalony). Na płytce są trzy sprężynki które wyglądają OK oraz mały walec (podejrzewam że to ten bezpiecznik termiczny). Czy uszkodzenie tego elementu może być przyczyną "mojego nieszczęścia"? |
|
|
|
|
masp4
tempra 1.6ie, 94r
Dołączył: 09 Mar 2005 Posty: 19 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 19-03-2005, 13:53
|
|
|
uszkodzony bezpiecznik termiczny może być przyczyną takiej usterki,
ale sprawdz najpierw wyłącznik dmuchawy na desce czy jest sprawny |
|
|
|
|
depeche77
Dołączył: 13 Wrz 2006 Posty: 15 Skąd: Krobia
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-09-2006, 06:24
|
|
|
panowe najepiej zmierzyc miernikiem ustawic na omy i pokoleji zmiezyć bezpiecznik termiczny ,rezystory jak bendzie pokazywało cos na mierniku znaczy się ze jest przejscie,w moim przypadku był srodkowy rezystor wlutowalem iny o wartosci 10wat już działa 2 tydzien
........................................
|
|
|
|
|
thaas
Wiek: 44 Dołączył: 21 Mar 2006 Posty: 35 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 28-09-2006, 08:52
|
|
|
może to przekaźnik od dmuchawy ten, który jest na panelu z bezpiecznikami ci nie kontaktuje, u mnie jest podobnie, kopniecie w tablice przekaźników z buta pomaga |
|
|
|
|
Artur
Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 35 Skąd: Kłodzko
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-11-2006, 19:40
|
|
|
Witaj jakbys mial uszkodzony bezpiecznik termiczny to chodzila by tylko na 4 biegu sprawdz wtyczki |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-11-2006, 09:33
|
|
|
Bezpiecznik termiczny przepala się gdy się przegrzeje, ale czasem jest on w szeregu nie tylko z 1-2-3 'biegiem' dmuchawy a ze wszystkimi, w tym 4ym, rzadko ale może się zdarzyć jak ktoś już dłubał; najpewniej wyjąć puszkę i sprawdzić i bezpiecznik pozostałe rezystory, jak wszędzie przechodzi to sprawdzić upalające się kostki, jeśli tylko dmuchawa jest OK i silnik podpięty na krótko pracuje; prócz kostek pokrętło z przodu, a w/w kopanie w skrzynkę bezpieczników jest genialne, w końcu szlag trqafi część połączeń lub styki jakiegoś przekaźnika innego padną i bdzie "pomocy, xxx mi świruje"; jeśli kopanie w skrzynkę pomaga = to sprawdzić przekaźniki, można je rozebrać, styki mogą być zaśniedziałe w środku lub same styki wkładane do skrzynki;
ale najczęściej to się pali tylko w tym wkładzie dmuchawy bezpiecznik lub rezystory... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
thaas
Wiek: 44 Dołączył: 21 Mar 2006 Posty: 35 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 16-11-2006, 17:11
|
|
|
z tym kopaniem to już można obłędu dostać - parkuje auto w garażu, wentylator działa, rano starszy odpala - nie działa, jedzie 5 minut - włącza się samoczynnie, nie działa - otwarcie skrzynki z bezpiecznikami -działa, zamknięcie - nie działa. w sumie idąc do auta można śmiało rzucać monetą czy dziś będzie chodziło czy też nie.
rozebrałem skrzynkę bezpieczników na części, wyjąłem wszystkie wtyczki, przekaźniki, bezpieczniki, rozbebeszyłem plastykową obudowę aby dostać się do dwóch drukowanych płytek. znalazłem jeden przerwany obwód (o dziwo wszystko mimo tego w aucie działa), ścieżkę zlutowałem, styki na płytce pościskałem, przeczyściłem, na kostkach przekaźników również...
i kurna dalej totolotek |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-11-2006, 17:39
|
|
|
to jeszcze zobacz na pokrętło od dmuchawy; ten przełącznik biegów; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
irekub
Wiek: 54 Dołączył: 04 Sty 2006 Posty: 239 Skąd: Brzeźnica
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-11-2006, 20:00
|
|
|
Ja też podejrzewam u siebie brak styku na pokrętle przy 4-ce ale nie wiem jak dużo rozbierania mnie czeka . Sam panel czołowy z pokrętłami to pikuś tylko nie wiem czy jak się będe kopał głębiej to czegoś nie rozp............. |
_________________ Irek
Tempra1 1,6+LPG 95r 287000km
Tempra2 1,6+LPG 95r 149000km
Stosując znaki interpunkcyjne i zasady ortografii wyrażasz szacunek dla czytających Twoje posty
http://www.tempra.org/images/userbar/tttblue.jpg |
|
|
|
|
thaas
Wiek: 44 Dołączył: 21 Mar 2006 Posty: 35 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 23-11-2006, 18:19
|
|
|
TA DA - SUKCES! koniec moich męczarni, jak się okazało winowajcom były styki we wtyczce z kablami wchodzącej w całą płytę z przekaźnikami. Wtyczka jest tak sprytnie skonstruowana, że do niej kable na zatrzaski są wpinane, a później jest wpinana cała wtyczka. Właśnie na stykach w jej wnętrzu były przerwy i po jej rozebraniu i dopieszczeniu problemy z wyłączającą się dmuchawą ustały |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|