Oświetlenie wnętrza |
Autor |
Wiadomość |
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-11-2008, 20:09 Oświetlenie wnętrza
|
|
|
Witam. Z góry przepraszam jeżeli temat był już omawiany ale szukałem, szukałem i nie znalazłem. Mianowicie jest taka sprawa W aucie dziadka (nowe Suzuki Splash) po otworzeniu centalnego z pilota jednocześnie zapala się oświetlenie wnętrza i świeci dopóki nie otworzy się dźwi i zamknie spowrotem. Jako że dziadek zapewne nie zgodzi się na rozbebeszenie jego nowego autka by sprawdzić jak to działa, mam pytanie. Czy ktoś próbował lub ma wizje jak to stworzyć i zamontować w Tipku? Z góry dziękuje za jakąkolwiek pomoć |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-11-2008, 21:48
|
|
|
Ja nie długo mam zamiar za coś podobnego się wziąć, tylko planuje dorobić więcej punktów świetlnych (jeszcze myślę czy robić ledowe z kloszami mlecznymi czy lampka dla pasażera tylnej kanapy jak w doposażonych wersjach T/T) bo lampka pod lusterkiem to za mało. Na dniach zrobię jakiś schemat i wrzucę ci, przy okazji jak będę już do kupy składał mogę porobić zdjęcia. Póki co ten tydzień ma zabity więc odpada jakakolwiek praca przy samochodzie. Też przy okazji jestem ciekaw co inni napiszą.
** Dodano: 14-11-2008, 23:26 **
Rajek, gdyby ci się nie chciało robić to tu masz taki układ http://moto.allegro.pl/it...na_auta_fv.html na mikro procesorku. Ściemnianie i rozjaśniane w jakiej chcesz tylko konfiguracji w zależności od drzwi/sygnału z centralnego/stacyjki, bardzo rozbudowany układzik.
** Dodano: 14-11-2008, 23:27 **
i od razu link do instrukcji http://sfar.netiz.pl/alle...O-uP_manual.pdf
** Dodano: 14-11-2008, 23:37 **
Miałem sobie zamiar zrobić taki prosty układzik na przekaźniku ale to urządzonko jest dużo bardziej zaawansowane, do tego w pełni programowalne więc raczej kupie sobie coś takiego zamiast robić. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-11-2008, 12:04
|
|
|
Dzięki Ci wielkie! O coś takiego właśnie chodziło i znacznie ułatwia to robote. Teraz tylko znaleźć wolny dzień by się przy tym pobawić. Dzięki raz jeszcze |
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-11-2008, 14:35
|
|
|
Ja kupiłem za kilkanaście złotych gotowy ściemniacz do montażu z takimi bajerami ale nie działał prawidłowo tzn w ciągu kilku sekund około 2, 3 sek wygaszał. Zgodnie z instrukcją regulacje nic nie dawały więc wziąłem sprawy w swoje ręce i poprawiłem ten projekt i teraz jest elegancko wygasza się bardzo ładnie około 15 może 20 sekund po zamknięciu drzwi. Reszty bajerów nie podłączałem tzn zapalanie po wyłączeniu silnika itp Wrzucę schemat i podam namiary wolną chwilą. Pozdr |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
|
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-11-2008, 17:18
|
|
|
Miejmy nadzieje że z tym układem nie będzie większych problemów puki co czekam na paczke. Po montażu zdam relacje jak poszło |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-11-2008, 18:10
|
|
|
Rajek, ciekawi mnie gdzie podłączysz się w stacyjkę masz kilka kabli, a z tego co jest w instrukcji to trza się wpiąć do obwodu który się rozwiera po włączeniu, ja nie mam na razie pojęcia który to kabelek, coś czuje że trzeba będzie pooglądać schematy elektryki. Reszta to bułka z masłem. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-11-2008, 20:47
|
|
|
Właśnie dostałem układzik fakt już wszystko sobie rozplanowałem poza tym gdzie podłączyć ten kabelek w stacyjce....
W załączonej instrukcji jest opisane by po przekręceniu kluczyka do układu dochodziło nim napięcie +12V. Tak się zastanawiam czy nie można by tego podłączyć do żarówki w liczniku? Np. braku ładowania akumulatora. Akurat po przekręceniu kluczyka gasiła by lampke sufitową a po odpaleniu silnika zapalała ponownie( przynajmniej w mojej wyobraźni na takiej zasadzie to działa). No cóż jutro się za to wezme i zobaczymy czy w realu też to zadziała |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-11-2008, 21:16
|
|
|
Rajek, Jak zrobisz daj znać, ja na razie nie mam czasu na to, może w przyszłym tygodniu. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
matrix0606
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 129 Skąd: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-11-2008, 23:13
|
|
|
Rajek napisał/a: | Tak się zastanawiam czy nie można by tego podłączyć do żarówki w liczniku? Np. braku ładowania akumulatora. |
tylko uważaj by podłączając wprost nie spalić czegoś w desce. w najlepszym wypadku żarówki od podświetlania braku ładowania. |
_________________ fiat poszedł na złom i już nigdy fiata nie kupię. |
|
|
|
|
Sledz
witamy nowego
Wiek: 35 Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 3 Skąd: Pilec
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 27-11-2008, 08:23
|
|
|
Według mnie wystarczy sie podpiac do kabelka zaplonu, np. tego co idzie do radia samochodowego |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-11-2008, 12:40
|
|
|
Sledz napisał/a: | Według mnie wystarczy sie podpiac do kabelka zaplonu, np. tego co idzie do radia samochodowego | hę??? co??? przecież radio nie jest zintegrowane z zapłonem. Ma cały czas stałe napięcie ze skrzynki, przecież radio działa nawet bez kluczyka w stacyjce. Tu się trzeba wpiąć
ale nie wiem w który kabel. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
matrix0606
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 129 Skąd: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-11-2008, 19:04
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Tu się trzeba wpiąć |
jeśli to ma działać w ten sposób co opisał kolega Rajek, to na pewno nie tu się trzeba wpinać. tu są dostępne tylko sygnały plusa na stałe, plusa po przekręceniu kluczyka do pozycji zapłon i plusa podawanego na przekaźnik uruchamiający rozrusznik. wiem bo dzisiaj sprawdzałem robiąc coś innego przy okazji. układ który opisuje kolega jest podpięty pod centralny i styczniki drzwi z obu stron, lub też pod bezpiecznik wewnętrznego oświetlenia samochodu. daj mi trochę czasu, bo mam parę problemów z przerejestrowaniem samochodu. powiedz jak to ma działać dokładnie a powiem co trzeba zrobić? jaki układ wykonać? i gdzie dokładnie go podpiąć? a, mój samochód to tempra, ale nie wiele różni się od tipo. |
_________________ fiat poszedł na złom i już nigdy fiata nie kupię. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-11-2008, 19:37
|
|
|
To ma działać tak jak w tej instrukcji http://sfar.netiz.pl/alle...O-uP_manual.pdf a w niej kolei jest żeby wpinać się w stacyjkę. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
matrix0606
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 129 Skąd: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-11-2008, 20:31
|
|
|
jeśli dokładnie o to chodzi to będzie problem, nie mam dostępu do programatora mikroprocesorów. mogę zaprezentować urządzenie trochę prostsze, ale to tez bez podstawowych znajomości elektroniki nikt tego nie zmontuje. mogę dać link do urządzenia które trzeba tylko złożyć, lub też gotowe, już złożone, ale droższe. |
_________________ fiat poszedł na złom i już nigdy fiata nie kupię. |
|
|
|
|
poul1987
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 203 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-11-2008, 20:35
|
|
|
siemka,według mnie to obejrzeniu schematu podłączenia tego użądzonka to właśnie to co ma być podłączone pod stacyjkę (biały przewód) to on ma stamtąd zasilanie wziąć , bo plus ze stacyjki ma wzbudzić/rozłączyć to użądzonko, tak jak np. jest z elektrycznymi szybami, mają na stałe + i - ale jeszcze jeden plus jest ze stacyjki żeby wzbudzić przekaźnik. |
|
|
|
|
matrix0606
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 129 Skąd: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-11-2008, 21:06
|
|
|
znalazłem coś takiego i kosztuje 25zeta. realizuje podobne funkcje, a po odpowiednim podłączeniu chyba nawet takie same. trzeba przeanalizować. układ trzeba jeszcze samemu odpowiednio polutować. natomiast gotowy do zamontowania jest tu , ale jest droższy i kosztuje 45zeta. w obydwu przypadkach trzeba doliczyć koszty przesyłki, które wynoszą w tym sklepie o ile dobrze pamiętam, 14zeta. jedyne czego te układy nie posiadają, to regulacji poszczególnycg czasów. |
_________________ fiat poszedł na złom i już nigdy fiata nie kupię. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-11-2008, 22:03
|
|
|
matrix0606, to już lepsze to urządzonko z aukcji z 2 postu, bo kosztuje 34 plus wysyłka i jest gotowe do tego ma regulacje czasów programowane stacyjka dlatego podłączenie jej jest ważne. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
matrix0606
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 129 Skąd: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-11-2008, 22:05
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | lepsze to urządzonko z aukcji |
wiem że lepsze, ale na razie niedostępne. trzeba by pisać o ponowne wystawienie. |
_________________ fiat poszedł na złom i już nigdy fiata nie kupię. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-11-2008, 22:08
|
|
|
poul1987, ok to wiemy ale który to będzie kabel z kostki ? na pewno nie niebieski "park" dwa czerwone to kable od rozrusznika, pomarańczowe chyba poszczają napięcie na skrzynkę bezpieczników (na cześć która działa po przekręceniu kluczyka) niebieski "int" nie wiem.
** Dodano: 27-11-2008, 22:08 **
Elektryka to nie jest moja mocna strona |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
poul1987
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 203 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 28-11-2008, 15:46
|
|
|
a czy to ważne pod który podłączysz?? po przekręceniu zapłonu ma sie pojawić napiecie + i tyle, ja bym wybrał pomarańczowy któryś, najlepiej prubówką zbadac który kiedy dostaje napiecie( ale jak dobrze pamietam z dłubania przy mojej elektryce to wszystkie na raz dostaja) |
|
|
|
|
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-12-2008, 16:11
|
|
|
Troszke czasu mnie nie było a temat całkiem pokaźnie się rozwinął. Niestety narazie musiałem przełożyć montaż modułu. Wraz z pierwszym mrozem siadła mi elektryka nawiewu i teraz to mi najwięcej czasu zabiera.... Jednak wierze że razem znajdziemy odpowiedź na to gdzie to ustrojstwo podłączyć Pozdrawiam wszystkich |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 01-12-2008, 16:41
|
|
|
Nie wiem czy pomoge, ale napiecie podłączył bym w miejscu na foto nr 1 a te co mają isc do zamykania i otwierania podłaczyc tak jak na foto nr 2
http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0000845.jpg
http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0000846.jpg
reasumując:
czarny, czerwony, zółty i niebieski to wiadomo
biały moim zdaniem + po stacyjce czyli na foto nr 1 kabel pomarańczowy
brązowy przewód do niebieskiego (zamykanie) foto2
zielony przewód do białego (otwieranie) foto2 |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-12-2008, 20:25
|
|
|
tipacz napisał/a: | biały moim zdaniem + po stacyjce czyli na foto nr 1 kabel pomarańczowy | który 15/54 A. czy 15/54 S.? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 02-12-2008, 13:15
|
|
|
Moim zdaniem 15/54A bo tam jest plus po przekreceniu stacyjki. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
|