|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Jak dobrać zaciski na TYŁ do Tipo z ABS |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 26-11-2011, 09:32 Jak dobrać zaciski na TYŁ do Tipo z ABS
|
|
|
Witam, jak w temacie mam problem. Mam z tyłu zaciski i skorodowany tłoczek, a w sklepie powiedziano mi że trzeba go wyjąć i zmierzyć. Ale ogólnie z tłoczkami jest problem i może być bardzo ciężko go dostać. Mechanik mi radził kupić używany, ale ile taki pochodzi(ruletka) i najważniejsze!: jak kupić właściwy, bo podobno są dwa rodzaje, a skąd też mogę wiedzieć że zacisk nie będzie od Tempry Dodam że auto ma ABS. Mechanik mnie uczulał że może zacząć ciec tylny zacisk, na razie tego nie widzę ale po wizycie u niego auto skręca w lewo. Lekko ale to irytujące, bo muszę cały czas kontrować w prawo, a przy hamowaniu idzie dobrze. Z kolei pierwsze naciśnięcie pedału to tak jakby był miękki. |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-11-2011, 09:38
|
|
|
Przeiceż zaciski w t/t są takie same, różnią się chyba tylko tym że jedne są pod abs drugie bez absu, masz tam bodajże 240mm czyli takie jak były w 2.0 1.8 i właśnie 1.4 - 1.6 z absem |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-11-2011, 11:51
|
|
|
występowały 2 rodzaje zacisków na tył. jedne robił lucas a drugie nie pamietam w każdym razie w 95% są to lucasy.Pablo84K, mechanik który wypuszcza cię z warsztatu z zaciśniętym hamulcem jest maksymalnym amatorem i idiotą i proponuje tam juz nie wracać.
tłoczek ma średnicę 34mm i nawet jesli ma lekkie wżery to podlega to naprawie. zresztą w tych zaciskach za awarie nie odbijającego tłoka odpowiada co innego niz wżery.... nawet jesli wymienisz samego tłoczka to nie rozwiąże to problemu. zacisk musisz zregenerować, a sam tłoczek jesli ma wżery tylko w górnej części ( a za pewne tak jest ) to nie stanowi to problemu
jesli dół jest nienaruszony tak jak na tej fotce to możesz spokojnie złożyć na starym tłoczku.
i zapoznaj się z tym artykułem bo jesli chcesz mieć sprawne hamulce to czeka cię to co tam jest opisane
http://forum.tempra.org/t...kow-vt18734.htm |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 26-11-2011, 15:53
|
|
|
Podnosiłem dzisiaj koła. Przednie nie mają luzu, klocki cały czas trą, może nie mocno, ale jak puszczę koło to zrobi 1/4 obrotu i się zatrzymuje. Co ciekawe oby dwa przednie tak samo reagują. Tylne prawe(zacisk miał puścić w tym kole) jest suche i jak puszczę koło to zrobi z 2 obroty. Klocki nie trzymają, a lewego tylnego nie chciało mi się podnosić Ojciec mi mówił żebym najpierw odpowietrzył. Swoją drogą to dziwne że oby dwa koła przednie tak samo hamują, gdyby jedno to bym rozumiał dlaczego skręca, a tu oba to nie wskazuje że problem leży w jednym czy w drugim zacisku, tylko gdzieś głębiej. Z resztą sam nie odpowietrzę, bo do tego dwie osoby są potrzebne. Pogadam z sąsiadem, ma warsztat i pojadę do niego. Dzięki za artykuł o renowacji zacisku, ale ja za cienki jestem do takich napraw. Niech to zrobi w razie czego fachowiec, ale dzięki za wymiar tłoczka, dowiem się czy jest dostępny w razie czego. |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 26-11-2011, 16:11
|
|
|
Tak jak pisali poprzednicy byłu dwa rodzaje zacisków - bendiks 34mm i drugi chyba lucas ale tu nie znam wymiaru. Cena takiego tłoczka to u mnie w motoryzacyjnym 42zł. jak bedziesz go wymieniał to proponuje od razu kupic reperaturke do zacisku bo koszt ok 30zł a znacznie poprawia efektywnosc zacisku.
** Dodano: 26-11-2011, 16:15 **
Leśniczy, co do wżerów to zależy od tego jakie ma klocki, bo jak grube/nowe to potrzebuje idealny tłoczek do powiedzmy ok 1cm od "rowka" bo tam znajduje sie główne uszczelnienie. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 26-11-2011, 16:16
|
|
|
To wiem że przy wymianie tłoczka kupić reperaturkę, guma stara nie trzyma dobrze. A tak z innej paki, jest możliwość kupienia nowego czujnika od ABS, i czy taki czujnik jest też na tyle, bo z tego co widziałem w książce to są tylko na przednich kolach. |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 26-11-2011, 16:20
|
|
|
Pablo84K, jak masz ABS to na tyle też musza byc czujniki. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|