Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z wtyskiem paliwa
Autor Wiadomość
RooG 


Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-06-2006, 08:38   Problem z wtyskiem paliwa

Moja Tempra 2.0 z pelnym wtryskiem (benzyna bez LPG) zaczela ostatnio buntowac sie przy odpalaniu. Jakies dwa miesiace temu wymienilem pompe i filtr paliwa i jezdzila elegancko, ale dwa tygodnie temu pojawil sie problem z odpalaniem. Gdy silnik jest zimny to musze 3 lub 4 razy odpalac zeby zaskoczyl. Dopuki sie nie nagrzeje to bardzo nierowno chodzi i dlawi sie gdy dodaje gazu. Zaczyna pracowac w miare normalnie dopiero jak zlapie jakies 70 stopni. Wczoraj zaczal sie rowniez dlawic gdy na 3-ce wykrecilem okolo 3,5 tysiaca obrotow. Podejrzewam, ze to wtryski paliwa. Gdzie na terenie (lub w poblizu) Warszawy moge to w miare tanio sprawdzic i naprawic?
  
 
Robson 


Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-06-2006, 11:30   

Jest to typowa usterka w Tipo i Temprze (problemy z odpalaniem jak silnik jest chłodny) mam to samo. Wymieniłem czujnik temperatury wody (niebieska wtyczka) w bloku głowicy - dalej to samo.
Jednak kiedy pierwszy raz rozebralem elektrozawór powietrza (odpowiada za ssanie i wolne obroty) to się okazało, że nawet nie drgnie po podłączeniu zasilania - sprawdź to.
Przyczyną może też być czujnik temperatury powietrza, nieszczelne przewody podcisnienia (czyt. powietrza), przycierająca się juz pompa paliwa, uszkodzony wtryskiwacz, map sensor i pewnie coś jeszcze.
Jeśli masz silnik 2,0 16V to jeseś w lepszej sytuacji niz ja (mam silnik 2,0 8V). Do twojego jest oprogramowanie komputera w serwisach, do mojego nie ma.
Sprawdź w dziale "DOBRE WARSZTATY" z pewnością cos znajdziesz. Ja osobiście w W-wie nie polecam CARSERWISU na ul. 1 sierpnia.

Koniecznie napisz co znaleźli w tescie kompa.

Ja stawiam na zawór biegu jałowego.
_________________
TIPO 2,0 ie GT
Robson
  
 
cubik2k 


Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 11
Skąd: Mielec
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-06-2006, 13:36   

Też mam podobny problem na silniku 2.0 16v.
Elektrozawór rozebrałem, porządnie wyczyściłem, posprawdzałem przewody powietrza i ten element raczej działą ok.
Nie wiem tylko co z pompką paliwa, pracuje ale z odpalaniem zimnego silnika są problemy, zawsze 3-5 razy muszę kręcic a i tak ledwie chodzi. Dopiero jak się nagrzeje to z odpalanuiem nie ma problemu. Ale przy przyśpieszaniu jest takie zjawisko, że w pewnym obszarze obrotów (około 2800-2900) jest takie dośyć mocno wyczuwalne zdławienie. Powyżej tych obrotów już jest ok. Również silnik jest jakby zdławiony w niskim zakresie obrotów nawet na jedynce czy dwójce (poniżej 2000 obr), nie jest taki ostry, zrywny jak powinien być.
Dotyczy jazdy na Pb.
Na gazie jest tylko wyczuwalne zdławienie w zakresie niskich obrotów. Nie ma tej przerwy przy około 3000 obr jak na benzynie.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load