|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Jak się do tego zabrać..? |
Autor |
Wiadomość |
Wujek
Wiek: 47 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 129 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-05-2007, 17:07 Jak się do tego zabrać..?
|
|
|
Witajcie
Mam takie pytanie będę zakładał nową pompę paliwa w moim 1.8 a raczej sam wkład. Tutaj moje pytanie jak zabrać się do wymontowania pompy paliwa jak zdemontować przewody paliwa jeden widziałem jest na objemce a pozostałe wyglądają jakby były ściskane termicznie.
Jeszcze jedno małe pytanko czy przyczyną nie odpalania auta, nawet po nagrzaniu silnika, szarpania podczas jazdy, może być przyczyną nie właściwa praca pompy mam na myśli zbyt małe ciśnienie podawania paliwa(paliwo zalewa wtryski mieszanka nie prawidłowo się spala) Na gazie chodzi bez zarzutu |
_________________ ....Tempra 1.4 i.e...ma nowego właściciela |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 29-05-2007, 14:46
|
|
|
Z wymianą u 1.8 Ci nie pomogę, ale jeżeli pompa jest uszkodzona i podaje zbyt małe ciśnienie to jak najbardziej mogą się dziać "dziwne" rzeczy. Zalewanie to raczej pojęcie względne. Przy zbyt mały ciśnieniu panującym w układzie może dochodzić do nieprawidłowego się rozchodzenia "mgiełki". Co jak byś w na końcówce od węża (końcówka która rozpryskuje wodę w kształcie stożka), dał zbyt małe ciśnienie i wtedy nie będzie "stożka" tylko woda będzie się lała.
Jednak przed wymianą samej pompy radzę sprawdzić wszystkie czujniki (od temperatury wody - czujnik podłączony do komputera, sondę lambda).
Co ciekawe uszkodzony lub źle działający czujnik temp. wody może powodować zmianę kąta zapłonu oraz podawanie większej dawki paliwa do cylindrów. Co w efekcie daje nieprawidłową pracę silnika - czarny dym z rury, czuć niedopalone paliwo w spalinach, silnik pracuje jak by nie palił na któryś z garów, generalnie silnik będzie źle chodził. W moim Uno po uszkodzeniu się tego czujnika działy się takie rzeczy, że omało co nie sprzedałem tego auta... z nerwów. Auto chodziło na zimnym ok, a na ciepłym lub rozgrzewającym się silniku działy się cuda (wyżej opisane + skakanie na obrotach). |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Wujek
Wiek: 47 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 129 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-05-2007, 16:21
|
|
|
Dzięki za podpowiedź, jak założę pompę i dalej się będzia tak działo to przejże opisane czujniki. Moje wątpliwości skierowałem na pompę ponieważ od dłuższego czasu buczy nie miłosiernie. Najpierw nie chciał jeździć na gazie później wszystko wróciło do normy , ale teraz podziękował benzynie i żeby go odpalić najpierw muszę pary razy przekręcić stacyjkę a nastepnie podczas odpalania delikatnie dodawać gazu żeby odpalił.
....istne cyrki.... |
_________________ ....Tempra 1.4 i.e...ma nowego właściciela |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 29-05-2007, 16:34
|
|
|
Cytat: | oje wątpliwości skierowałem na pompę ponieważ od dłuższego czasu buczy nie miłosiernie. |
A co to za typ buczenia? Jak mocno wciśniesz pedał gazu to wtedy buczy?
Jeżeli tak i słyszysz taki głuche buczenie zależne od wcisniętego pedała gazu (im mocniej wciśniecz pedał tym mocniej buczy, ale podczas rozpędzania się - jedziesz wolno na 3ce i wciskasz pedał gazu do oporu) to może to być zle ustawienie rozrzadu np. przeskoczenie paska o jeden ząbek. Warto sprawdzić.
Co do czujników to sprawdzić możesz dosyć szybko czujnik od wody. Dane rezystancje przy danej temp. są podane w opisie czujnika. W Download jest jego opis (WTS).
Co do sondy lambda - ona też odpowiada za poprawne dawkowanie paliwa to możesz jedynie sprawdzić oscyloskopem lub testerem (kupić go możesz na allegro lub samemu zbudować - schemat w D). |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Wujek
Wiek: 47 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 129 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-05-2007, 17:46
|
|
|
Buczenie występuje podczas przekrecania kluczyka jest ono dosyć głośne i pochodzi od pompy, w momencie kiedy uda mi się odpalić buczenie zmniejsza się. Jeszcze w piątek sunąłem na autostradzie na Pb a tu stopniowo coraz gorzej . W tej chwili wogóle nie chce jeździć na pb natomiast na LPG śmiga. Byłem na parkingu teraz i sprawdzałem czujnik od temp. ten z dwoma przewodami (docisnąłem mocniej wtyczke) ale nic. Czuć benzyną jak odpala i to dosyć dobrze. W tym silniku nawalone jest w cholere tych wtyczek . Najgorsze jest to że nie mogę go odpalić bezpośrednio na gazie tak p.......a instalacja |
_________________ ....Tempra 1.4 i.e...ma nowego właściciela |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 29-05-2007, 18:19
|
|
|
To buczenie to pompa. Jak dasz zapłon to pompa się włącza i nabija ciśnienie. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-05-2007, 21:20
|
|
|
stawiam na pompe. Nie kupuj na allegro tzw. uniwersalnych.
Poszukaj kogos kto ma pompe od tipa, czy tempry- 1.8, lub 2.0
A bym zapomnial- jak filtr paliwa jest "padniety", to warto go zmienic bo i kolejna pompe zarzniesz
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
Wujek
Wiek: 47 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 129 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-05-2007, 15:17
|
|
|
Filtr paliwa wymieniałem odrazu jak kupiłem auto. Pompe paliwa nabyłem na Allegro ale dedykowaną do Fiata Tempry podczas zamawiania podawałem nr Vin pojazdu.
Mam nadzieję że przyczyną moich problemów jest pompa w Sobotę wymieniam, przekonam się czy dobrego zakupu dokonałem |
_________________ ....Tempra 1.4 i.e...ma nowego właściciela |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-05-2007, 15:55
|
|
|
ważne jest też,aby pompa dawała odpowiednie ciśnienie w barach.. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-05-2007, 20:58
|
|
|
Wujek napisał/a: | Pompe paliwa nabyłem na Allegro ale dedykowaną do Fiata Tempry podczas zamawiania podawałem nr Vin pojazdu.
|
Z ciekawosci- mozesz podac linka do aukcji?
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
Wujek
Wiek: 47 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 129 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 31-05-2007, 16:30
|
|
|
pompapaliwa.pl |
_________________ ....Tempra 1.4 i.e...ma nowego właściciela |
|
|
|
|
markus1504m
Wiek: 48 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 13 Skąd: Dęblin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-06-2007, 23:17
|
|
|
W mojej Włoszce też buczała pompa przez ok 2 lata (głuchy pomruk z tyłu auta). Potem był to pomruk modulowany, tzn. jak przekręcałem kluczyk w stacyjce, to pompa chodziła szybciej i po ok 2 sekundach chodziła wolniej jakby normalnie. Mechanik, u którego ją wymieniałem stwierdził, że daje niecały 1 MPa, a powinna ponad 2 MPa. Nie wiem ile w tym prawdy. Skasował mnie na 250 PLN. Pompę założył nową, dostałem opakowanie z kwitem ze sklepu i gwarancję na 12 miechów. Teraz pompy w ogóle nie słyszę przy przekręcaniu kluczyka.
** Dodano: 09-06-2007, 00:32 **
Zaczęło się. Problem z odpalaniem na benzynie. Po włączeniu zapłonu czekam chwilkę ok 10 sek i próbuję odpalić silnik. No i klops. trzeba potrzymać go na rozruszniku ok 10 sek zanim załapie. Jak już załapie, to przez chwilę nierówno chodzi po czym obroty stabilizują się i auto pyrka normalnie, tzn równo pracuje. Taka sytuacja ma miejsce zawsze, gdy przejadę autem ponad 5 km i rozgrzeje się silnik. Jak wsiadam rano i próbuję odpalić, wtedy pali bez problemu. Choć nie zawsze. Potrafi mnie zaskoczyć również rano. Objawy podobne jak z rozgrzanym silnikiem, trzeba potrzymać na rozruszniku ok 10 sekund zanim załapie ale potem nierówno pracyje przez ok 20 sek. Mało tego, potrafi zgasnąć jak dodam delikatnie gazu i następnie go ujmę. Podobne objawy są podczas odpalania auta na LPG. Co jest grane? Proszę o pomoc jutro napiszę dokładniej ja to wszystko wygląda. |
_________________ Włoszka 1,8 i.e. + LPG |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-06-2007, 10:31
|
|
|
na pewno problem tylko na benzynie? nie blokują się elektrozaworki? jak na LPG?
w jakim stanie filtry też? jak wygląda iskra i czy jest zawsze od razu i OK jak zapalasz? |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Wujek
Wiek: 47 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 129 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-06-2007, 13:10
|
|
|
Miałem podobne objawy co ty, problemy z zapalaniem po rozgrzanym silniku. Teraz po wymianie pompy narazie wszystko jest w porządku, ale resztki rozpuszczonej uszczelki pompy dalej o sobie dają znać, dlatego musze trochę pojeździć na benzynie żeby przepłukać cały układ paliwowy. Nawiasem mówiąc auto na benzynie chodzi jak burza hehehehe...zobaczymy jak długo |
_________________ ....Tempra 1.4 i.e...ma nowego właściciela |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|