Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyciek we wspomaganiu kierownicy
Autor Wiadomość
Dhaeraow 



Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 27
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-06-2007, 20:23   Wyciek we wspomaganiu kierownicy

Witam!
Zauważyłem ostatnio że pojawiły mi się plamy płynu ze wspomagania pod samochodem. Po zauważeniu tego zaczęło dziwnie chrobotać w trakcie skręcania. Krótko po tym oddałem samochód do regeneracji przedniego zawieszenia, po czym chrobotanie ucichło (niestety nie zdążyłem się zapytać mechaników czy coś majstrowali przy wspomaganiu). Wyciek jednak nadal jest, po wstępnych oględzinach zauważyłem jakby ciekło spod zbiornika płynu. W miejscu zamocowania przewodu powrotnego i zasilania pompy. Nie wydaje mi się żeby występowało tam aż takie ciśnienie żeby wybijało. Mogły po prostu "sparcieć" ? W weekend przyjrzę się dokładniej (teraz zdążyłem tylko wieczorkiem popatrzeć z latarką w ręku). Może ktoś ma jakieś sugestie lub spotkał się już z czymś takim? Z tego co było widać po pompie i przewodzie wysokiego ciśnienia to jest sucho w tych rejonach.
_________________
Pożeraczka kotów
Fiat Tempra 1,6 i.e. LPG '93
     Moneta
 
 skype
 
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 28-06-2007, 20:27   

Dhaeraow, no i sam udzieliłeś sobie odpowiedzi.najprawdopodobniej sparciały,ale jeszcze pewniej poluzowały się zaciski.Pierwsze rzecz-śrubokręt i dokręć je lub wymień na nowe,jeżeli są juz skorodowane.Ostateczne ale żadkie i małoprawdopodobne to pęknięcie zbiorniczka.Ale to musiał byś mieć nieziemskiego pecha,albo szczęście trafić coś tak niespotykanego
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-06-2007, 20:47   

Możliwe że węże są już w takim stanie że nawet nowe opaski nie pomogą, jesli masz możliwość lekkiego ich naciągniecia to obecnij tak 1-1,5cm tak żeby na krócieć od zbiorniczka wszedł wężyk jeszcze nie rozciągniety. Wtedy wyciek powinien zostać zlikwdowany.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-06-2007, 21:34   

Zwroc uwage tez na mocowania wezy do przekladni kierowniczej, tam sa takie miedziane podkladki na zasilaniu ze zbiorniczka i przewodzie cisnieniowym..



numerek 9




numerek 6

te podkladki sie zgniataja i czasem juz moze puszczac i na nich
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 28-06-2007, 22:07   

A tylko małe pytanie. U góry zbiorniczka jest dziurka. Mokry jest cały zbiorniczek czy tylko jego dół? Bo jeśli cały to....

Olej od wspomagania nie może być mieszany! Jeżeli zmieszasz dwa różne oleje to zacznie Ci się tak jak by "gotować" i zacznie wyciekać.

Więć jeśli masz cały zbiorniczek upaprany to wpier sprawdź jeszcze mocowanie przewodów, a później wymień płyn na nowy.

Pompie to też pomoże.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Dhaeraow 



Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 27
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-07-2007, 17:25   

Dobra, teraz powiedzcie mi czy wystarczy odkręcić któryś z przewodów na dole żeby spuścić olej z instalacji?
Czy są jakieś myki z "wyciśnięciem" resztek płynu z tłoków i pompy?
_________________
Pożeraczka kotów
Fiat Tempra 1,6 i.e. LPG '93
     Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-07-2007, 21:27   

Pompę da się opróżnić kręcąć nią po opróżnieniu zbiornika, zassa powietrze jednocześnie wypychając olej. Natomiast z maglownicy nie wycisniesz raczej wszystkiego do zera, troche wyjdzie jak będziesz kręcił kierownicą ale nie wszystko.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Dhaeraow 



Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 27
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-07-2007, 18:08   

Cholera jednak nie cieknie stamtąd, wygląda na to że zamiast "górnej" uszczelki przewodu powrotnego (nr 9 na górnym rysunku, uszczelka pod łbem śruby łączącej przewód z maglownicą) mam kawałek "czegoś". Niestety nie mam aparatu żeby zrobić zdjęcie, jakby jakaś osłonka, wystaje sporo poza obręb łba śruby i jest koloru wyblakły pomarańczowo-żółty. Obawiam się, że to "patent" któregoś z poprzednich właścicieli. Domyślam się że spod śruby nie powinno nic wystawać (nic podobnego do tego co ja mam). Jeżeli ktoś byłby tak miły i pstryknął fotke tych okolic tak jak powinny wyglądać to byłbym wdzięczny.

P.S. Mógłby mi ktoś podać średnicę wewnętrzną tej uszczelki?
_________________
Pożeraczka kotów
Fiat Tempra 1,6 i.e. LPG '93
     Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-07-2007, 20:46   

No czyli skąd cieknie ? jeśli nie cieknie Ci tam gdzie masz to niezidentyfikowane cos to nie ruszać.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Dhaeraow 



Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 27
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-07-2007, 05:48   

Wygląda na to że cieknie spod tego czegoś, lub kawałek wyżej gdzie kończy się wąż. Przekonam się w sobotę jak wjadę na kanał.
_________________
Pożeraczka kotów
Fiat Tempra 1,6 i.e. LPG '93
     Moneta
 
 skype
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-07-2007, 07:13   

Srednica wew. tej uczelki pod numerkiem 9 to 12mm, sam musze wymienic ta uczeleczke i jeszcze uszczelke nr. 6 z drugiego obrazku, sa to miedziane pokladki ktore z biegiem czasu sie zgniataja.. wygladaja tak:

uszczelka 9 z obrazku pierwszego to numrek: 10298460

_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
Dhaeraow 



Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 27
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-07-2007, 08:41   

A te uszczelki pozostałe to takie same czy inne? Jak możesz to podaj mi ich średnicę.
_________________
Pożeraczka kotów
Fiat Tempra 1,6 i.e. LPG '93
     Moneta
 
 skype
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-07-2007, 08:52   

srednica tych wiekszych uszczelek to 14mm ida one pod weza cisnieniowego
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
Dhaeraow 



Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 27
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-07-2007, 18:56   

Uszczelki na razie leżą sobie, jak byłem na kanale to okazało się że śruba jest tak "dowalona" że żadnym z dostępnych narzędzi nie udało mi się nawet jej ruszyć. Niestety nadal wycieka spod zbiorniczka z węża powrotnego. Tak jak poprzednim razem nie zauważyłem pęknięć, jednak końcówka węża wyglądała jakby była "wyciśnięta" spod opaski. Nie wiem czy tak jest w oryginale, aczkolwiek odciąłem końcówkę i zacisnąłem wąż na nowo. Parę dni pojeżdżę to się okaże czy pomogło. Bliżej się przyjrzałem temu "czemuś" przy wejściu przewodu do maglownicy (co jak sądziłem jest na szybko sklecioną uszczelką). Znajduje się to pomiędzy "fajką" (nr 7 rys.1.) a maglownicą i zachodzi na jej wyprowadzenie do tego węża. Nie wiem czy jest tam pomiędzy jakaś jeszcze uszczelka. Na razie nie będę tego ruszał aż się nie wyjaśni sprawa wycieku spod zbiornika (lało się po wężu więc całą okolica była mokra od płynu).
A co do kwestii "gotowania" się starego i nowego płynu po ich wymieszaniu ze sobą. Faktycznie występuje coś podobnego do wrzenia ale u mnie to jest zawsze ( stary, nowy, stary + nowy) i uważam że to raczej wynik cyrkulacji płynu niż jakaś reakcja.
_________________
Pożeraczka kotów
Fiat Tempra 1,6 i.e. LPG '93
     Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-07-2007, 19:27   

To że Ci wąż wyłaził spod opaski to dlaego ze już spucnięty od oleju był. Dobrze zrobiłeś ze ten kawałek obciałeś, teraz powinien wyciek ustąpić.

Gotowanie jakie tam zaobserwowałeś to nic innego jak efekt wymuszonego obiegu, tym się nie przejmuj bo to normalne zjawisko jest. Może po prostu narazie jeszcze nie zdażyło całego powietrza z maglownicy wypchać stąd bąbelki jakby z gotowania.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Dhaeraow 



Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 27
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 14-07-2007, 08:23   

Chodziło mi tu o wypowiedź kolegi miszko .
Cytat:
Olej od wspomagania nie może być mieszany! Jeżeli zmieszasz dwa różne oleje to zacznie Ci się tak jak by "gotować" i zacznie wyciekać.


** Dodano: 14-07-2007, 12:23 **
No i wyszło szydło z worka... Przy dolocie węża do maglownicy od strony kolumny (do niej dociśnięte) w wężu dziura jak sku...syn. Trudne dojście i wada skitrana dlatego pewnie tyle to trwało.
Wąż docięty i założony wszystko gra :D
Dziękuję wszystkim za pomoc !
_________________
Pożeraczka kotów
Fiat Tempra 1,6 i.e. LPG '93
     Moneta
 
 skype
 
spirool 


Wiek: 39
Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 67
Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 27-08-2007, 17:02   pękniety wąż wyciekł olej ;/

witam na drugim rys. przewód oznaczony nr.1 mi pękł mniej więcej w połowie długości, oczywiście olej wyciekł na dwururkę i tylko kupa dymu była heh aż się przestraszyłem, czy ten przewód musi być identyczny czy można kupić odpowiedniej średnicy ,długości i z odpowiednimi końcówkami ? jeśli tak to prosiłbym o jakieś parametry bo wiem gdzie u mnie w mieście po prostu dorabiają takie przewody hydrauliczne do sam. ciężarowych i maszyn rolniczych .Może by coś się dobrało ??
_________________
Temperki Super Autka ;]]]
  
  
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 27-08-2007, 17:15   

spirool, czyli glowny cisnieniowy waz Ci poszedl tak? sluchaj jak gostki weze hydrauliczne dorabiaja to bez problemu Ci cos poradza na ten problem, mozliwe ze koncowki wezma z Twojego weza a caly przewod wymienia na nowy i bedziesz smigal znowu ;)
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load