|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Kalibracja obrotomierza- prosze o pomoc:D |
Autor |
Wiadomość |
Matizz
Wiek: 41 Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 216 Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-04-2007, 16:58 Kalibracja obrotomierza- prosze o pomoc:D
|
|
|
Jako że problem dotyczy, skalibrowania obrotomierza, to temat ten napiszę właśnie tu.
Ale do rzeczy, ostatnio wymieniałem licznik na taki z obrokiem i chciałem cofnąć mu przebieg na taki jaki mam faktycznie, więc go rozebrałem, myśląc że uda się to jakoś zrobić po jego rozebraniu, ale niestety sztuka ta nieudała mi chodź w ręku już miałem sam bębenek od przebiegu całkowitego, i w sumie postanowiłem zamienić cały mechanizm prędkościomierza z starego licznika. Oczywiście rozbierając cały licznik bez chwili zastanowienia powyciągałem wskazówki od obrotomierza i prędkościomierza, PO złożeniu wszystkiego w całość i po podłączeniu licznika, pierwszy „bug” to wskazówka od obrotomierza powędrowała na 2 tys. Trochę ja poprawiłem , ale wydaje mi się że nadal wskazuje nieprawidłowo, zanim jeszcze zacząłem się bawić w te przekładki to obrotomierz przy 100km\h na LPG*( nie wiem czy jest jakąś różnica w obrotach jadąc na PB) wskazywał równo 3tyś obr\min.
Stad tez moje pytanie, jakie powinny, jaki macie obroty, na jakich biegach, przy jakiej prędkości. Na LPG, a jeśli jest różnica w jeździe na PB to również, prosił bym o wasze wskazania. Nie mam możliwości skalibrowania, na wolnych obrotach, bo z nimi mam również problemy, co opisałem w temacie : http://forum.tempra.org/t...roty-vt7391.htm
PS. Chodzi tu o standardowy silnik 1.4 i,e
Pozdrawiam. |
_________________ TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys (Podtlenek Butanu- LPG)
|
|
|
|
|
kro_ma
Wiek: 40 Dołączył: 30 Maj 2006 Posty: 142 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-04-2007, 04:59
|
|
|
witam ja mam tipka 1.8 GT i ja mam przy 3000 obr ok 105 km/h ale nie wiem jak jest w 1.4 pozdrawiam |
_________________ Tipo 1.8 GT rok 94/95 3D
Seat Toledo 1.9 TD rok 94 |
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-04-2007, 07:38
|
|
|
Matizz, Być moze jesteś posiadaczem obrotka od 1.6 lub więcej,więc automatycznie bedzie troszkę inaczej wskazywał.Po zdemontowaniu tarczy na mechaniźmie pod wskazówką jest potencjometr słuzący do kalibracji obrotka.
Co do ustawienia cóż najprostrzym wyjściem było by jak byś wiedział jakie masz obroty na biegu jałowym.Ustawiasz wskazówkę na 500 obr i włączasz silnik, potem ustawiasz wskazówkę na to co masz(powinno być ok 850-900 obrotów dodajesz gazu i....tu jest kłopot bo albo ustawiasz na oko albo jedziesz do diagnosty i tam podłączasz sie pod obrotek i potencjometrem regulujesz ustawienie .
Pomocne moze być ustawienie gazu jeżeli masz automatyczne przełączanie na gaz ma to miejsce przy najczęściej 2000 obr.sprawdź ile wskazuje Twój w chwili przełączenia na gaz. |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-04-2007, 10:35
|
|
|
Nie ma znaczenia czy jest to 1.6 czy 1.4.Obrotek po prostu odczytuje impulsy i tyle,a poza tym oba silniki są jedno cewkowe.
U mnie przy 3000rpm jest jakieś 105 km/h. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-04-2007, 10:57
|
|
|
W ogóle to da się go jakoś skalibrować? Wątpie.
Jeżeli pamiętasz na jakich wolnych obrotach pracował, to tak ustaw. Odpal silnik z podłączonymi zegarami i wsadź wskazówkę np. na 800obr.
Co za różnica czy przy 3000 jest 105. Sugerujecie żeby poskładał,pojeździł,poobserwował i metodą prób i błędów ustawiał? Czy jak? |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|