Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Chłodnica i jej elementy elektryczne!!!!!!!
Autor Wiadomość
krzysztof484 


Dołączył: 11 Cze 2005
Posty: 37
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-03-2006, 18:06   Chłodnica i jej elementy elektryczne!!!!!!!

Mam Tempre 1,9 TD SW SX w tej wersji a może w innych tez występuje części której przeznaczenie nieznam.Brak serwisówki do tego modelu ogranicza moje zadolnośc. [img]IMAGE0003.JPG[/img]
W związku z czym zapytam na forum może ktoś odpowie i wskaze przeznaczenie.
A ponadto mam pytanie czy taką serwisówke można gdzieś kupić??????????[/scroll][/center]

[ Dodano: 02-03-2006, 18:20 ]
Przepraszam ale nie przekazało zdjęcia tej częsci. To pozwole se opisać .Ma umiejscowienie
w dolnym prwaym rogu obudowy chłodnicy . Mocowane na dwa wkręty do obudowy chłodnicy. Dochodą trzy przewody kolor biały.Podstawa bakielitowa z napisami0,23 om
FIAT/LANCIA A 802. Zdrugiej strony pod osłoną metalową spirala z grubego drutu i
jakis opornik . Jest to tak przeżarte i oblepione zieloną korozją zę sie rozsypuje.CO TO JEST?
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-03-2006, 00:31   

Jest to termowyłącznik dwustopniowy.Jeśli dobrze pamiętam to gdy powietrze studzące chłodnice jest bardzo gorące to dzieki temu "dzinksowi" wiatrak kręci się z większą prędkością,aby bardziej schłodzić płyn.
Może ktoś się jeszcze odezwie i pomoże.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-03-2006, 00:41   

Czyli bedize tak ze jak jest goraca to puszcza powiedzmy 8V :D a jak jest super goraca to daje pelne 12 V
No i tak jak napisal zielony sluzy do wlaczania nawiewu na chlodnice coz tu wiecej mozna napisac :-) przydatna rzecz w aucie :-) szczeglnie w lato nadchodzace malymi krokami i w korki ...
Zielona korozja? To raczej zasniedizale:D a moze jest z plynu chlodzacego bo z teog co wiem zostawia zielone takie zacieki przynajmniej moj.
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
krzysztof484 


Dołączył: 11 Cze 2005
Posty: 37
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-04-2006, 21:28   Chłodnica i jej ellementy elektryczne!

Dziekuje za odpowiedź. Ale to nie wszystko,musi być jakis bład w instalacji
bo ten grubszy drut sie grzeje i to mocno.Może wiecie gdzie to występuje na schematach tempry to bym prześledził prawidłowość połaczeń.A ponad to jakie wartości ma mieć te ustroistwo.Jest to tempra sw sx 1,9 diesel 94 może posiadcz takiej smej ma wieksze doświadczenie. Z gory dziękuje.
     Moneta
 
 
YaSIu 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 154
Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 26-04-2006, 10:01   

Czy stosowane to było we wszystkich modelach T/T? - bo u mnie tego nie ma i wentylator zawsze kręci z takimi samymi obrotami.

Może rozwiązaniem problemu opisanego wyżej jest odłączenie tego czujnika - wtedy wentylator kręciłby zawsze z takimi samymi obrotami, tak jak u mnie w Tipku.
_________________
Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-04-2006, 14:17   

Jeśli dobrze mi się wydaje to były w dislach.A u mnie jest chyba przez klime.Krzysztof484 jak troszke czasu złapie to zmierze ten rezystor u mnie,a grzać się musi.Wypnij z niego kable i je złącz,potem wypnij kable z czujnika temperatury w chłodnicy i też je złącz.Wentylator powinien działać.Sprawdź przekażnik i bezpiecznik.U Ciebie ma mieć 40A.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
krzysztof484 


Dołączył: 11 Cze 2005
Posty: 37
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-05-2006, 23:24   Chłodnica i jej elementy elektryczne.

Witam. Mam wiele szacunku dla Waszej wiedzy.I wiem też o prawach fizycznych
na temat grzania sie elementów.Po to te zrezystorty sa tam umieszczone w chłodnicy.Dziwi mnie fakt upalenia sie drutu oporowego o średnicy 2,3 mm jaki musial płynąc prąd zawarcia. Jest panel sterowania elektroniczny nawiewem i czy nie uległ przesto jakis cykl sterowania chłodzeniem chłodnicy. Przy regulacji pokrętłami nawiewu jest całkiem odmienny ten rezystor składa sie z trzech oporników + chyba jakaś dioda zabezpieczająca.
Natomiast w tej wersii jest jeden opór doś pokaźny + dioda lub to jest jakis opór o niskim watarzu.Powtorze swoj apel może ktoś dysponuje schematem elektrycznym tej częsci Tempry SW SX DISEL. Lato idzie upały chciałem sie uporać z tym problemem.
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-05-2006, 10:52   

Krzysztof widze że chodzi Ci o przewietrzanie wnętrza a nie o chłodnice przy silniku.Zapodaje to co mam(ściągnołem gdzieś z forum)Może pomoże.

Opis:
13 Akumulator
20 Przyłącze masy akumulatora
37 Puszka przyłączeniowa
E7 Przekaźnik odciążający styki wyłącznika zapłonu
E13 Przekaźnik świateł pozycyjnych
236 Czujnik temperatury pomieszczenia pasażerskiego z elektrowentylatorem
237 Czujnik temperatury powietrza zmieszanego
238 Czujnik temperatury powietrza zmieszanego
239 Elektroniczny miernik prędkości obrotowej wentylatora elektrycznego
240 Rozgłęźnik izolowany od masy
245 Dmuchawa elektryczna klimatyzacji pomieszczenia pasażerskiego
251 Masa układu klimatyzacji i /albo automatycznego ogrzewania
50 Skrzynka bezpieczników i przekaźników
243 Silnik nastawczy przesłony powietrza zmieszanego
52 Przyłącze przewodów automatycznego ogrzewania
244 Silnik nastawczy przesłony powietrza doprowadzonego do pomieszczenia pasażerskiego
36 złącze przewodów od silnika z przewodami deski rozdzielczej
41 Generator sygnałów do prędkościomierza
242 Silnik nastawczy przesłony powietrza doprowadzonego z zewnątrz
248 Gniazdo do diagnostyki układu ogrzewania automatycznego
247 Urządzenie elektroniczne układu ogrzewania automatycznego
62 Wyłącznik zapłonu
59 Dodatkowe przyłącze masy
60 Przyłącze masy po stronie kierowcy
42 -Lusterko zewnętrze po stronie kierowcy, ustawiane elektrycznie z urządzeniem odszraniającym i
czujnikiem temperatury zewnętrznej
65 Radioodbiornik
87 Zapalniczka
178 Trip-computer (centrala sterowania)
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
krzysztof484 


Dołączył: 11 Cze 2005
Posty: 37
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-05-2006, 21:42   Chłodnica i jej elementy elektryczne!!!!!!!!!!

Witam! Dziękuje "ZielonyTBG"-- niejestem do końca pewny ale chyba rozszyfrowałem ten rezystor.Tylko mam wątpliwość i szukam potwierdzenia !!!!
Występuje on tylko w wersjach z elektronicznym panelemi jest pojedyńczy z drutu oporowego + bezpiecznik termiczny. Bo w wersjach z pokrętłami są trzy
rezystory+ bezpiecznik termiczny.Umnie w temprze ten rezystor o grubości drutu
fi 2,3 zostału palony, dlaczego??????? :sciana: Może ktoś z użytkowników takich modeli miał taki przypadek co ???? niech sie podzieli wiedzą . DZIEKI.A może w tym miejscu ma być o trzech rezystorach :roll: A serwis niemiecki wstawił taki jaki był pod ręką.
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-06-2006, 11:53   

No nie tylko w dieslach jest ten rezystor.Oto fotka z mojego autka a śmigam na benie.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-06-2006, 15:16   

zielony w takim razie wentyla masz od diesla. bo to jest najwydajniejszy wentylator stosowany w samochodach
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-06-2006, 22:42   

TEMPRAWG zgadzam się w pełni.Ale klima też potrzebuje sporego wiatraka,bo jak jeżdze po mieście z "chłodem" w autku,to wiatrak nieżle się musi napracować. 8)
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-06-2006, 12:01   

szczesciaz z klima. ja przy otwartych wszystkich oknach i nawiewem na twarz mialem pieklo w autku. zastanawialem sie czy nie otworzyc tez klapy bagaznika :D bo mam taka sama niunie jak ty
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load