[Benzyna] Gażnik==>wtrysk |
Autor |
Wiadomość |
sosen86
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 345 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-11-2006, 19:52 [Benzyna] Gażnik==>wtrysk
|
|
|
j.w |
_________________ FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com |
|
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-11-2006, 20:27
|
|
|
A komputer, sonda lambda...
Lepiej by było na odwrót... Zresztą po co ci wtrysk? te nastoletnie wtryski żadnej oszczedności ci nie dadzą, tylko problem... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-11-2006, 20:41
|
|
|
Taka przeróbka to chyba strasznie dużo roboty nie wartej świeczki.
Też radzę pozostać przy gaźniku. Im mniej elektroniki, tym mniej rzeczy które może szlag trafić |
_________________
|
|
|
|
|
sosen86
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 345 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-11-2006, 20:45
|
|
|
a jest np. jakis gaznik do 1.4 tipka lepszy od standardowego??nie wiem cos co moglo by dac lepszego kopa? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-11-2006, 21:04
|
|
|
Cytat: | nie wiem cos co moglo by dac lepszego kopa? | Jak to co cztery gaźniki lub dwa powójne.Ale wtedy kwestie spalania trzeba pominąć. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-11-2006, 22:13
|
|
|
sosen86 napisał/a: | cos co moglo by dac lepszego kopa |
To napewno nie wtrysk, przecież na wtrysku auta maja mniej mocy niż na gaziorze...
Tylko miały być ekonomiczniejsze i "czystsze"... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-11-2006, 08:07
|
|
|
sosen86 napisał/a: | a jest np. jakis gaznik do 1.4 tipka lepszy od standardowego??nie wiem cos co moglo by dac lepszego kopa? |
Można przerobić seryjny gaźnik - powiększyć gardziele, zastosować większe dysze itp.
Ale zawsze wiąże się to ze zwiększonym zużyciem paliwa. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-11-2006, 11:47
|
|
|
W mono-jetronicu też jest komputer który ma wczytaną mapę ilości wtryskiwanego paliwa do silnika,a mono-motronic ma dołożoną mapę zapłonu bo tam nie ma Digoplexa. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
sosen86
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 345 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-11-2006, 11:56
|
|
|
romano napisał/a: | Można przerobić seryjny gaźnik - powiększyć gardziele, zastosować większe dysze itp.
Ale zawsze wiąże się to ze zwiększonym zużyciem paliwa. |
no dobra a po takich przerobkach to jaki moze byc wzrost spalania,a jaki przyrost mocy//?
** Dodano: 06-11-2006, 21:06 **
1gaznik>>2gazniki |
_________________ FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-11-2006, 19:04
|
|
|
sosen86 napisał/a: | no dobra a po takich przerobkach to jaki moze byc wzrost spalania,a jaki przyrost mocy//? |
Trudno wyrokować to zależy od zakresu przeróbek ale myślę, że można by osiągnąć wzrost mocy o 5-7% a może i więcej, ale trzeba by wiedzieć co przerabiać a nie działać po omacku i na chybił trafił. Co do spalania to więcej o 10-30%, ale to wszystko to tylko gdybanie z jakąś tam dozą prawdopodobieństwa |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-11-2006, 22:10
|
|
|
wg mnie to właśnie gaźniki w T/T są mocniejsze od wtrysku. pozatym żeby założec wtrysk do gaźnika to bez dużych przerubek możesz założyc jednopunkt bo jest mało roboty. wielopunkt wymaga już niestety zmiany głowicy. dochodzi do tego instalacja na silnik, pompa paliwa elektryczna (zmiana baku prawdopodobna) kupienie kompa+immo+kluczyk(chyba ze ktoś ominie tobie na kompie ścierzke od immo 100-400zł i chyba tylko u fachowców dla złodzieji) założenie sondy lambda +nowya dwururka(chyba ze tam jest już inny przedni wydech to musisz miec chyba plecionke i rurke do sondy)
jeżeli zależy tobie na ekonomice to zdejmij noge z gazu i jeździj powili . a jezeli zależy tobie na mocy to rozwiercenie kanałów +polerka dolotu i styka. |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-11-2006, 08:03
|
|
|
moley napisał/a: | wg mnie to właśnie gaźniki w T/T są mocniejsze od wtrysku. pozatym żeby założec wtrysk do gaźnika to bez dużych przerubek możesz założyc jednopunkt bo jest mało roboty. wielopunkt wymaga już niestety zmiany głowicy. dochodzi do tego instalacja na silnik, pompa paliwa elektryczna (zmiana baku prawdopodobna) kupienie kompa+immo+kluczyk(chyba ze ktoś ominie tobie na kompie ścierzke od immo 100-400zł i chyba tylko u fachowców dla złodzieji) założenie sondy lambda +nowya dwururka(chyba ze tam jest już inny przedni wydech to musisz miec chyba plecionke i rurke do sondy)
jeżeli zależy tobie na ekonomice to zdejmij noge z gazu i jeździj powili . a jezeli zależy tobie na mocy to rozwiercenie kanałów +polerka dolotu i styka. |
Trochę nieścisłości : założenie wtrysku jednopunktowego wcale nie jest wiele prostsze od założenia wielopunktu .
1. Musisz "oczujnikować" silnik ( w zależności od komputera sterującego ) w : czujnik położenia wału korbowego i prędkości obrotowej , dodatkowy czujnik temperatury , czujnik podciśnienia i czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym , czujnik ciśnienia bezwzględnego , oraz założony na korpusie aparatury wtryskowej - czujnik położenia przepustnicy , oraz silniczek krokowy z zaworem cut-off. Do tego wszystkiego moduł sterujacy , zwany szumnie komputerem . Sugerowałby również zapłon elektroniczny ( zresztą część "komputerów" steruje również zapłonem ). Wtedy musisz wraz z resztą zmienić aparat zapłonowy wraz z cewką .
2. Do założenia elektrycznej pompy paliwa wcale nie jest potrzebna wymiana zbiornika , bo są również pompy zewnętrzne . Można taką wrzucić choćby pod siedzenie .
3. Nie każdy komputer jest sprzężony z immobilaizerem
4. Wielopunkt nie wymaga wcale zmiany głowicy , tylko kolektora ssącego , ale tak na dobrą sprawę - jednopunkt też ! Można co prawda poprzez jakieś podkładki dopasować go do kolektora po gaźniku , ale to jest "druciarstwo" i poza tym podniesie do góry obudowę filtra powietrza i mogą pojawić się problemy z zamknięciem maski .
5. Sondę lambda da się wkręcić bezpośrednio w żeliwny kolektor wydechowy i jest to najprostsza rzecz do wykonania w stosunku do pozostałych . I w związku z tym dwururka nie wymaga żadnej ingerencji , natomiast plecinkę doradzałbym każdemu , bez względu na to czy ma gaźnik , czy wtrysk - bo to genialne urzadzenie nie przenosi drgań z silnika na resztę wydechu ( i czasami np na podłogę ) I odwrotnie - kiedy zaczepimy wydechem o jakieś nierówności - nie łamie nam "portek" , albo - co gorsza - kolektora wydechowego !
6. Natomiast dywagacje - czy wtrysk jest mocniejszy od gaźnika , czy odwrotnie - pozbawione są sensu nawet w odniesieniu do seryjnych rozwiązań . Podobnie jak w gaźnikach można podnosić moc poprzez zmianę kanałów powietrznych i dysz paliwa , tak w instalacjach wtryskowych robi się to przez zwiększenie ciśnienia paliwa , zmianę wtryskiwaczy na wydajniejsze , lub wydłużenie czasu wtrysku ! Choć wymaga to ingerencji w oprogramowanie komputera i zmianę map wtrysków i (przy okazji) zapłonów . |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-11-2006, 14:20
|
|
|
@schab. tak jak piszesz do dalej leci wszystko do wniosku że nei warto. za duże koszta na taką inwestycje i na taki samochód. co innego jakby to był jakiś egzotyczny silnik i naprawde zdrowa czyściutka buda to można zbudowac autko na nowo i wtedy już pieniążki nie grają roli jak ktoś chce z tego zrobić swoją pasje. |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-11-2006, 07:59
|
|
|
moley napisał/a: | @schab. tak jak piszesz do dalej leci wszystko do wniosku że nei warto. za duże koszta na taką inwestycje i na taki samochód. co innego jakby to był jakiś egzotyczny silnik i naprawde zdrowa czyściutka buda to można zbudowac autko na nowo i wtedy już pieniążki nie grają roli jak ktoś chce z tego zrobić swoją pasje. |
Mam prośbę - przetłumacz , co chciałeś powiedzieć , bo nic nie zrozumiałem ... |
|
|
|
|
sosen86
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 345 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-11-2006, 10:01
|
|
|
moley napisał/a: | zdrowa czyściutka buda |
Moja buda nie ma ani sladu rdzy jest jak z salonu,a autko obecnie stoii u mechanika i sie reguluje mam nadzieje ze wszystko dojdzie do siebie i nie bedzie mnie juz wkorzał tak jak ostatnimi dniami |
_________________ FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com |
|
|
|
|
|