Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Gażnik==>wtrysk
Autor Wiadomość
sosen86 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 345
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-11-2006, 19:52   [Benzyna] Gażnik==>wtrysk

j.w
_________________
FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D :) 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com
  
     Moneta
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-11-2006, 20:27   

A komputer, sonda lambda...
Lepiej by było na odwrót... Zresztą po co ci wtrysk? te nastoletnie wtryski żadnej oszczedności ci nie dadzą, tylko problem...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-11-2006, 20:41   

Taka przeróbka to chyba strasznie dużo roboty nie wartej świeczki.
Też radzę pozostać przy gaźniku. Im mniej elektroniki, tym mniej rzeczy które może szlag trafić :badlos:
_________________

     assistance   Moneta
 
sosen86 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 345
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-11-2006, 20:45   

a jest np. jakis gaznik do 1.4 tipka lepszy od standardowego??nie wiem cos co moglo by dac lepszego kopa?
_________________
FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D :) 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com
     Moneta
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-11-2006, 21:04   

Cytat:
nie wiem cos co moglo by dac lepszego kopa?
Jak to co cztery gaźniki lub dwa powójne.Ale wtedy kwestie spalania trzeba pominąć.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-11-2006, 22:13   

sosen86 napisał/a:
cos co moglo by dac lepszego kopa

To napewno nie wtrysk, przecież na wtrysku auta maja mniej mocy niż na gaziorze...
Tylko miały być ekonomiczniejsze i "czystsze"...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-11-2006, 08:07   

sosen86 napisał/a:
a jest np. jakis gaznik do 1.4 tipka lepszy od standardowego??nie wiem cos co moglo by dac lepszego kopa?

Można przerobić seryjny gaźnik - powiększyć gardziele, zastosować większe dysze itp.
Ale zawsze wiąże się to ze zwiększonym zużyciem paliwa.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-11-2006, 11:34   

To ja się podłącze...
W silnikach z gaźnikiem za paliwo i odpowiednią mieszankę odpowiada ustawienie gaźnika, to jasne.
W silniku z pełnym wtryskiem jest komputer, który ma wgrane jakieś mapy i z nich wynika i mieszanka i zapłon.
A jak jest w monowtrysku?
Ma ustaloną mapę paliwa itd?
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-11-2006, 11:47   

W mono-jetronicu też jest komputer który ma wczytaną mapę ilości wtryskiwanego paliwa do silnika,a mono-motronic ma dołożoną mapę zapłonu bo tam nie ma Digoplexa.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
sosen86 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 345
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-11-2006, 11:56   

romano napisał/a:
Można przerobić seryjny gaźnik - powiększyć gardziele, zastosować większe dysze itp.
Ale zawsze wiąże się to ze zwiększonym zużyciem paliwa.

no dobra a po takich przerobkach to jaki moze byc wzrost spalania,a jaki przyrost mocy//?

** Dodano: 06-11-2006, 21:06 **
1gaznik>>2gazniki
_________________
FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D :) 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-11-2006, 19:04   

sosen86 napisał/a:
no dobra a po takich przerobkach to jaki moze byc wzrost spalania,a jaki przyrost mocy//?

Trudno wyrokować to zależy od zakresu przeróbek ale myślę, że można by osiągnąć wzrost mocy o 5-7% a może i więcej, ale trzeba by wiedzieć co przerabiać a nie działać po omacku i na chybił trafił. Co do spalania to więcej o 10-30%, ale to wszystko to tylko gdybanie z jakąś tam dozą prawdopodobieństwa :lol:
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-11-2006, 22:10   

wg mnie to właśnie gaźniki w T/T są mocniejsze od wtrysku. pozatym żeby założec wtrysk do gaźnika to bez dużych przerubek możesz założyc jednopunkt bo jest mało roboty. wielopunkt wymaga już niestety zmiany głowicy. dochodzi do tego instalacja na silnik, pompa paliwa elektryczna (zmiana baku prawdopodobna) kupienie kompa+immo+kluczyk(chyba ze ktoś ominie tobie na kompie ścierzke od immo 100-400zł i chyba tylko u fachowców dla złodzieji) założenie sondy lambda +nowya dwururka(chyba ze tam jest już inny przedni wydech to musisz miec chyba plecionke i rurke do sondy)

jeżeli zależy tobie na ekonomice to zdejmij noge z gazu i jeździj powili . a jezeli zależy tobie na mocy to rozwiercenie kanałów +polerka dolotu i styka.
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-11-2006, 08:03   

moley napisał/a:
wg mnie to właśnie gaźniki w T/T są mocniejsze od wtrysku. pozatym żeby założec wtrysk do gaźnika to bez dużych przerubek możesz założyc jednopunkt bo jest mało roboty. wielopunkt wymaga już niestety zmiany głowicy. dochodzi do tego instalacja na silnik, pompa paliwa elektryczna (zmiana baku prawdopodobna) kupienie kompa+immo+kluczyk(chyba ze ktoś ominie tobie na kompie ścierzke od immo 100-400zł i chyba tylko u fachowców dla złodzieji) założenie sondy lambda +nowya dwururka(chyba ze tam jest już inny przedni wydech to musisz miec chyba plecionke i rurke do sondy)
jeżeli zależy tobie na ekonomice to zdejmij noge z gazu i jeździj powili . a jezeli zależy tobie na mocy to rozwiercenie kanałów +polerka dolotu i styka.

Trochę nieścisłości : założenie wtrysku jednopunktowego wcale nie jest wiele prostsze od założenia wielopunktu .
1. Musisz "oczujnikować" silnik ( w zależności od komputera sterującego ) w : czujnik położenia wału korbowego i prędkości obrotowej , dodatkowy czujnik temperatury , czujnik podciśnienia i czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym , czujnik ciśnienia bezwzględnego , oraz założony na korpusie aparatury wtryskowej - czujnik położenia przepustnicy , oraz silniczek krokowy z zaworem cut-off. Do tego wszystkiego moduł sterujacy , zwany szumnie komputerem . Sugerowałby również zapłon elektroniczny ( zresztą część "komputerów" steruje również zapłonem ). Wtedy musisz wraz z resztą zmienić aparat zapłonowy wraz z cewką .
2. Do założenia elektrycznej pompy paliwa wcale nie jest potrzebna wymiana zbiornika , bo są również pompy zewnętrzne . Można taką wrzucić choćby pod siedzenie .
3. Nie każdy komputer jest sprzężony z immobilaizerem
4. Wielopunkt nie wymaga wcale zmiany głowicy , tylko kolektora ssącego , ale tak na dobrą sprawę - jednopunkt też ! Można co prawda poprzez jakieś podkładki dopasować go do kolektora po gaźniku , ale to jest "druciarstwo" i poza tym podniesie do góry obudowę filtra powietrza i mogą pojawić się problemy z zamknięciem maski .
5. Sondę lambda da się wkręcić bezpośrednio w żeliwny kolektor wydechowy i jest to najprostsza rzecz do wykonania w stosunku do pozostałych . I w związku z tym dwururka nie wymaga żadnej ingerencji , natomiast plecinkę doradzałbym każdemu , bez względu na to czy ma gaźnik , czy wtrysk - bo to genialne urzadzenie nie przenosi drgań z silnika na resztę wydechu ( i czasami np na podłogę ) I odwrotnie - kiedy zaczepimy wydechem o jakieś nierówności - nie łamie nam "portek" , albo - co gorsza - kolektora wydechowego !
6. Natomiast dywagacje - czy wtrysk jest mocniejszy od gaźnika , czy odwrotnie - pozbawione są sensu nawet w odniesieniu do seryjnych rozwiązań . Podobnie jak w gaźnikach można podnosić moc poprzez zmianę kanałów powietrznych i dysz paliwa , tak w instalacjach wtryskowych robi się to przez zwiększenie ciśnienia paliwa , zmianę wtryskiwaczy na wydajniejsze , lub wydłużenie czasu wtrysku ! Choć wymaga to ingerencji w oprogramowanie komputera i zmianę map wtrysków i (przy okazji) zapłonów .
     assistance
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-11-2006, 14:20   

@schab. tak jak piszesz do dalej leci wszystko do wniosku że nei warto. za duże koszta na taką inwestycje i na taki samochód. co innego jakby to był jakiś egzotyczny silnik i naprawde zdrowa czyściutka buda to można zbudowac autko na nowo i wtedy już pieniążki nie grają roli jak ktoś chce z tego zrobić swoją pasje.
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-11-2006, 07:59   

moley napisał/a:
@schab. tak jak piszesz do dalej leci wszystko do wniosku że nei warto. za duże koszta na taką inwestycje i na taki samochód. co innego jakby to był jakiś egzotyczny silnik i naprawde zdrowa czyściutka buda to można zbudowac autko na nowo i wtedy już pieniążki nie grają roli jak ktoś chce z tego zrobić swoją pasje.

Mam prośbę - przetłumacz , co chciałeś powiedzieć , bo nic nie zrozumiałem ...
     assistance
 
sosen86 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 345
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-11-2006, 10:01   

moley napisał/a:
zdrowa czyściutka buda

Moja buda nie ma ani sladu rdzy jest jak z salonu,a autko obecnie stoii u mechanika i sie reguluje mam nadzieje ze wszystko dojdzie do siebie i nie bedzie mnie juz wkorzał tak jak ostatnimi dniami
_________________
FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D :) 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load