|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
zawór cut-off |
Autor |
Wiadomość |
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 23-10-2008, 22:47 zawór cut-off
|
|
|
czy jest taki zawór w jednopunkcie ? wiem że wielopunkty posiadają cut-off dzięki czemu podczas jazdy chamowanie silnikiem jest ekonomiczniejsze a niżeli "wyrzucanie na luz"
jeśli jest w jednopunkcie to jak wygląda i gdzie on może się snajdować... aha no i czy podczas jazdy na LPG działa ten zawór ? |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 24-10-2008, 05:03
|
|
|
Ĺwistak, w jednopunkcie tez jest napewno dokładnie niewiem gdzie ale jest napewno, na LPG podobno działa ale pewny nie jestem |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-10-2008, 06:48
|
|
|
Na 99% nie ma zaworu cut-off, ale funkcja ta realizowana jest przez komputer sterujący wtryskiem. Powyżej jakiś obrotów i zamkniętej przepustnicy odcinane jest zasilanie wtryskiwacza i paliwko nie jest wtryskiwane do cylindrów.
Przy lpg działa to na podobnej zasadzie, komputer lpg odczytując obroty i dane z czujnika położenia przepustnicy może częściowo albo całkowicie zamykać dopływ gazu. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-10-2008, 09:12 Re: zawór cut-off
|
|
|
Świstak napisał/a: | czy jest taki zawór w jednopunkcie ? jeśli jest w jednopunkcie to jak wygląda i gdzie on może się snajdować... aha no i czy podczas jazdy na LPG działa ten zawór ? |
W jednopunktach ten zawór jest i to zintegrowany w jednum urządzeniu z silnikiem krokowym . Czy będzie działał na gazie - zależy wyłącznie od instalacji gazowej . |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-10-2008, 13:02
|
|
|
właśnie na dniach mam zamiar wyczyścić silnik krokowy. czyw związku z tym jest możliwość uszkodzenia tego zaworu ?? czy przestawienia go jakoś. nie chce spowodować zakłócenia działania tego zaworu |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-10-2008, 17:12
|
|
|
schab napisał/a: | W jednopunktach ten zawór jest i to zintegrowany w jednum urządzeniu z silnikiem krokowym |
Czy kolega jest pewny tego ?
Śmiem twierdzić z dużą dozą prawdopodobieństwa, że we wtrysku Bosch mono-jetronic nie ma żadnego zaworu cut-off a funkcja ta realizowana jest jedynie przez komputer na podstawie danych o obrotach silnika i ze stycznika zamknięcia przepustnicy, który to się znajduje w silniczku krokowym.
Powiem nawet więcej, wydaje mi się że większość wtrysków nie ma zaworów cut-off tylko odpowiedni algorytm w sterowniku, który odcina dopływ paliwa w trakcie hamowania silnikiem, po prostu taki zawór jest całkowicie zbędny jak można to zrealizować za pomocą wtryskiwaczy i oprogramowania. Oczywiście w starych mechanicznych wtryskach może one występują, ale pełni elektronicznym wtrysku nie spotkałem się z zaworami cut-off a na pewno nie w mono-jetronicu. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-10-2008, 17:34
|
|
|
W wielopunktach może i tak, ale w bosch monojetronic czy nawet motronic występujących w naszych autach jest to odcięcie owszem może i komputer ma w programie zapis itp ale jest odcięcie właśnie przy hamowaniu silnikiem i realizowane jest to przez stycznik w silniczku krokowym. |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-10-2008, 18:40
|
|
|
romano napisał/a: | Czy kolega jest pewny tego ?
Śmiem twierdzić z dużą dozą prawdopodobieństwa, że we wtrysku Bosch mono-jetronic nie ma żadnego zaworu cut-off Powiem nawet więcej, wydaje mi się że większość wtrysków nie ma zaworów cut-off Oczywiście w starych mechanicznych wtryskach może one występują, ale pełni elektronicznym wtrysku nie spotkałem się z zaworami cut-off a na pewno nie w mono-jetronicu. |
Widzisz - twój problem polega na tym, że coś ci się wydaje , a ty przyjmujesz to jako pewnik poparty setkami dowodów .
Jako zaprzeczenie tych opinii - przestudiuj sobie załączony rysunek , zwracając szczególną uwagę na element z nr 12 . Nie dość , że schemat ten dotyczy właśnie mono-jetronic , w którym nie ma jakoby nie ma zaworu cut-off , i nie jest on zintegrowany z silnikiem krokowym , to jeszcze na dodatek dotyczy ów schemat tak niespotykanego auta jak Fiat Tipo ...
Życzę więcej pokory w miejsce zbytniej pewności siebie !
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-10-2008, 21:53
|
|
|
Ze tak zapytam przy okazji, jesli mam auto zasilane przez gaznik (czyli niby nie ma sensu hamowac silnikiem) i jest ono wyposazone w instalacje LPG (co gdzies slyszalem, ze wtedy juz ma sens) to w czasie hamowania silnikiem odcina sie doplyw gazu (czesciowo lub calkowicie) czy nie? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-10-2008, 07:55
|
|
|
Ciechu78 napisał/a: | Ze tak zapytam przy okazji, jesli mam auto zasilane przez gaznik (czyli niby nie ma sensu hamowac silnikiem) i jest ono wyposazone w instalacje LPG (co gdzies slyszalem, ze wtedy juz ma sens) to w czasie hamowania silnikiem odcina sie doplyw gazu (czesciowo lub calkowicie) czy nie? |
A nie do końca masz rację - nawet tak anachroniczne samochody jak 126p EL były wyposażone w elektrozawór biegu jałowego montowany do gaźnika ( że był to najbardziej zawodny element gaźnika - to już zupełnie inna sprawa ) . Podobne rozwiązania stosowane były w wielu innych autach , więc jest wielce prawdopodobne , że i w twoim gaźniku też występuje . Wtedy wykonanie połączenia z elektrozaworem gazu spowoduje działanie w trakcie hamowania silnikiem i na gazie .
A po drugie - hamowanie silnikiem ma sens zawsze ( bez względu na to co go zasila ) . Znacznie zmniejsza obciążenie termiczne układu hamulcowego . Spróbowałbyś zjechać z alpejskich przełęczy hamując tylko przy pomocy hamulców ! Dla takich kierowców co jakiś czas są tam przygotowane kupy piachu i przeciwstoki do wytracenia prędkości , kiedy przegrzane hamulce zawiodą ...
Ty myślisz tylko o aspekcie ekonomicznym hamowania silnikiem ( zaoszczędzone paliwo ) a pomyślałeś , że klocki też kosztują ? |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-10-2008, 10:43
|
|
|
schab napisał/a: | Widzisz - twój problem polega na tym, że coś ci się wydaje , a ty przyjmujesz to jako pewnik poparty setkami dowodów |
A jest dokładnie na odwrót, mi wystarczy jeden dowód w postaci rozebranego siliniczka krokowego a nie bzdury wypisywane w "mądrych książkach". Ja przynajmniej próbuję moja wiedzę zweryfikować w kilku źródłach, żeby mieć pewność, że nie piszę głupot.
schab napisał/a: | Jako zaprzeczenie tych opinii - przestudiuj sobie załączony rysunek , zwracając szczególną uwagę na element z nr 12 . Nie dość , że schemat ten dotyczy właśnie mono-jetronic , w którym nie ma jakoby nie ma zaworu cut-off , i nie jest on zintegrowany z silnikiem krokowym , to jeszcze na dodatek dotyczy ów schemat tak niespotykanego auta jak Fiat Tipo ... |
No i co z tego wynika ?
Że papier może wszystko przyjąć. Jak dla kogoś dwie stykające się blaszki są zaworem cut-off to.......ma do tego prawo, żyjemy w wolnym kraju i jak ktoś chce to tak nazywać to jego sprawa, ale dla mnie to jest co najwyżej stycznik/wyłącznik/włącznik zamknięcia przepustnicy, tylko tyle i aż tyle, bo informuje komputer o zamknięciu przepustnicy, ale nie odcina paliwa, dopiero jak komputer ma informacje o podwyższonych obrotach i o zamknięciu przepustnicy to odczytuje to jako hamowanie silnikiem i przestaje wtryskiwać paliwo.
Jak już bawimy się w obrazki to przedstawiam schemacik budowy silnika krokowego.
schab napisał/a: | Życzę więcej pokory w miejsce zbytniej pewności siebie ! |
A ja życzę więcej ograniczonego zaufania w słowo pisane, czasami warto się zastanowić czy znalezione informację są prawdziwe i próbować je zweryfikować a nie ślepo ufać. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-10-2008, 15:47
|
|
|
Cytat: | Ty myślisz tylko o aspekcie ekonomicznym hamowania silnikiem ( zaoszczędzone paliwo ) a pomyślałeś , że klocki też kosztują ?
| Gdybyśmy mieli przeliczać cenę klocków na zaoszczędzone paliwo (biorąc pod uwagę fakt, że nie mam odcięcia paliwa przy hamowaniu silnikiem) to i tak lepiej wrzucać luz na dojeździe
schab napisał/a: | A nie do końca masz rację | Nie napisałem, że ja tak uważam, tylko że tak się dowiedziałem z różnych źródeł i szukam na forum potwierdzenia lub zaprzeczenia tych informacji
schab napisał/a: | hamowanie silnikiem ma sens zawsze ( bez względu na to co go zasila ) . Znacznie zmniejsza obciążenie termiczne układu hamulcowego . Spróbowałbyś zjechać z alpejskich przełęczy hamując tylko przy pomocy hamulców ! Dla takich kierowców co jakiś czas są tam przygotowane kupy piachu i przeciwstoki do wytracenia prędkości , kiedy przegrzane hamulce zawiodą ... | Nie mieszkam w Alpach!!! Ani nawet w Karkonoszach. Jedyny podjazd i zjazd w mojej okolicy to wiadukt , poza tym równina. Aczkolwiek kiedy jestem w górach zawsze używam silnika do hamowania. Ale pytałem o coś innego i w sumie nie uzyskałem konkretnej odpowiedzi. Obciążenie termiczne układu hamulcowego to miałem raz, kiedy rozpędzałem się na maksa od zakrętu do zakrętu, ale na co dzień tak nie jeżdżę więc mnie to nie dotyczy.
Więc zapytam raz jeszcze, ale inaczej formułując to pytanie: Czy kiedy hamuję silnikiem to odcina się dopływ LPG lub Pb jeśli mam gaźnik Weber 32-24 TLDE? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-10-2008, 17:43
|
|
|
Ciechu78 napisał/a: | Czy kiedy hamuję silnikiem to odcina się dopływ LPG lub Pb jeśli mam gaźnik Weber 32-24 TLDE? |
Domyślam się, że chodziło Ci o gaźnik WEBER 32/34 , taki jak zamieszczony w skanie.
Więc jeśli chodzi o Pb, to jeśli masz sprawny zawór "cut-off", pozycja 20 na rysunku, to odpowiedź brzmi tak
Jeśli chodzi o LPG, to tak jak Ci wcześniej napisał kolega schab
schab napisał/a: | Wtedy wykonanie połączenia z elektrozaworem gazu spowoduje działanie w trakcie hamowania silnikiem i na gazie . |
|
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-10-2008, 17:51
|
|
|
romano napisał/a: | Jak dla kogoś dwie stykające się blaszki są zaworem cut-off to.......ma do tego prawo, żyjemy w wolnym kraju i jak ktoś chce to tak nazywać to jego sprawa, ale dla mnie to jest co najwyżej stycznik/wyłącznik/włącznik zamknięcia przepustnicy |
Dzięki Ci o Panie , że zechciałeś podzielić się z nami prostaczkami odrobiną swej światłej mądrości ! Teraz już wiemy , że urządzeniem nazywanym cut-off jest Coś , co JE raczy w dobrodziejstwie swojem tak nazwać . I nie może to być -broń Boże- żadne proste urządzenie , a jedynie konsola złożona z wielu czterordzeniowych procesorów , z terrabitami RAM na pokładzie . Pozostałe się nie liczą , wręcz nie istnieją !
Wobec tak niebotycznie wysokiego poziomu argumentacji ja się wycofuję z dalszej polemiki na temat cut-off-a .
Jeszcze Świętą Inkwizycję na mnie naślą ... |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-10-2008, 18:20
|
|
|
Cytat: | Dzięki Ci o Panie , że zechciałeś podzielić się z nami prostaczkami odrobiną swej światłej mądrości ! Teraz już wiemy , że urządzeniem nazywanym cut-off jest Coś , co JE raczy w dobrodziejstwie swojem tak nazwać . I nie może to być -broń Boże- żadne proste urządzenie , a jedynie konsola złożona z wielu czterordzeniowych procesorów , z terrabitami RAM na pokładzie . Pozostałe się nie liczą , wręcz nie istnieją !
Wobec tak niebotycznie wysokiego poziomu argumentacji ja się wycofuję z dalszej polemiki na temat cut-off-a .
Jeszcze Świętą Inkwizycję na mnie naślą ... |
Proponuję, żebyś zgłosił się do inżynierów z Fiata i powiedział w jakim wielkim błędzie tkwili przez lata montując do prościutkiego gaźnikowego samochodu jakim jest Tipo: moduł cut-off, zawór elektromagnetyczny, stycznik zamknięcia przepustnicy i jeszcze im obroty były potrzebne a wystarczyły dwie blaszki.
Za tak rewolucyjne odkrycie by Cię ozłocili, wylegiwałaś byś się na hawajach a nie zadawał z takim prostakiem jak ja. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-10-2008, 00:38
|
|
|
sorry ze sie wtracam w ta dyskusje,
polansky, dzieki za oswiecenie, bo to wiele zmienia w sposobie mojej jazdy |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-10-2008, 09:47
|
|
|
hmmm ja do tej pory jeździłem wyrzucając na luz... ciężko się przestawić ale cały czas się staram... zawór z tego co widze działa i tak powyżej 1800 obr. więc akurat
P.S. panowie nie kłućcie sie |
|
|
|
|
Carol
Wiek: 34 Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 120 Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 03-11-2008, 23:52
|
|
|
Jeszcze chciałbym zwrócić uwagę na ekonomizer w większości naszych tipolotów w końcu po coś on tam jest;) |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046 |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-11-2008, 01:05
|
|
|
wg mnie ekonomizer to gówno... i nie działa... |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-11-2008, 11:09
|
|
|
Carol, to sobie można traktować jako bajerancką wskazówkę w liczniku a nie źródło informacji. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 04-11-2008, 14:45
|
|
|
Ekonomizer jest dobry gdy dobrze działa i kierowca trzyma się jego "zaleceń".
Co oznacza jazdę bardzo mało dynamiczną. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Carol
Wiek: 34 Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 120 Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 04-11-2008, 21:31
|
|
|
U mnie akurat działa dobrze. Heh ojciec się stosuje to mu mało pali ale gdy ja go wezmę w swoje rączki to już pali więcej |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|