|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Dziwne drgania ... |
Autor |
Wiadomość |
Tipo-14000
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 13 Lip 2006 Posty: 197 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-07-2006, 17:13 Dziwne drgania ...
|
|
|
Mam taki dziwaczny problem ...
Już tłumacze , odpalam zimny silnik , szarpie , szarpie , chyba włącza się zsanie i jest pięnie , cicha stabilna praca , następnie jedziemy , temperatura dochodzi do 90 stopni i silnik na wolnych obrotach np. podczas postoju na światłach ,szarpie tzn. obroty dziwnie skaczą , jaja jak nie wiem , ale ogólnie silnik nie gaśnie , można delikatnie dodać gazu i szrpanie ustępuje ... wszystko zaczęło się dziać po tym jak pewien partacz mechanik wymieniał mi uszczelke pod głowicą ... Nie wiem co zrobił źle ... ja wymieniłem już świece , kopułke , palec , kable do świec i niestety dalej ...
Prosiłbym o pomoc .
Mam silnik 1.4 i.e. rocznik czerwiec 1993 r |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-07-2006, 20:36
|
|
|
Hehe jedz do tego partacza i niech to reguluje.
Ewidentnie cos musial skopac.
Wez zrob reset kompa jesli jeszcze nie robiles.
Wyjmij impulsator i przeczysc moze go cos trafia powoli. |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Tipo-14000
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 13 Lip 2006 Posty: 197 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-07-2006, 21:13
|
|
|
już tam byłem 4 razy i 5 nie pojade .
powiedz mi jak się robi reset kompa w aucie i jakie ma to efekty ?? Czy musze jechać do jakiegoś specjalisty ?? co może pójść nie tak ?? |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-07-2006, 23:08
|
|
|
Odłącz kleme z akumulatora na 30 minut i zapal go bez wciskania pedału gazu.Pasowało by ktoś Ci srawdził czy pasek masz dobrze założony i napięty. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Tipo-14000
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 13 Lip 2006 Posty: 197 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-07-2006, 17:50
|
|
|
Reset zrobiony , bez poprawy , czy pasek ma coś do tego że samochód drga po nagrzaniu się ?? samochód chodzi bez zarzutu puki się nie nagrzeje ... |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-07-2006, 21:42
|
|
|
to może jednak łupnął mechanik w czujnik wału i ten powoli szwankuje... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Tipo-14000
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 13 Lip 2006 Posty: 197 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-07-2006, 23:27
|
|
|
sam już nie wiem , wszystko dzieje się jak się autko nagrzeje ... heh |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 28-07-2006, 06:50
|
|
|
Jest to jakaś przypadłość realizowana przez układ wolnych obrotów (biegu jałowego), Jeżeli masz np: silnik krokowy - to możliwe, że się przycina, jeżeli masz zawór EGR - to zaślep wlot spalin do kolektora dolotowego, jeżeli masz sondę Lambda to zbadaj jej parametry. Co do czujnika CPW to raczej nie działa on wybiórczo po nagrzaniu się silnika (po wyłączeniu ssania). Jeżeli dzieje się tak po wymianie uszczelki pod głowicą (była ściągana głowica) to możliwe, iż czegoś ci mechanik nie podłączył (sprawdź wszystko co jest obok głowicy i w głowicy - czujniki. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-07-2006, 10:06
|
|
|
Dawid odepnij na próbę czujnik temperatury silnika,który jest wkręcony w kolektor ssący obok wtrysku.Taka niebieska wtyczka na dwa piny. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Tipo-14000
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 13 Lip 2006 Posty: 197 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-07-2006, 17:06
|
|
|
Silniczek krokowy został już wymieniany po tej uszczelce , taksamo świece , kable , kopułka i palec .
Jak mam sobie zbadać sonde LAMBDA ??
Czy odpięcie tego niebieskiego Kabelka od czujnika temperatury nie przegrzeje mi silnika ?? Na czym on polega i co powoduje ?? |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-07-2006, 18:20
|
|
|
Tipo-14000 napisał/a: |
Czy odpięcie tego niebieskiego Kabelka od czujnika temperatury nie przegrzeje mi silnika ?? Na czym on polega i co powoduje ?? |
Ten czujnik informuje komputer który steruje wtryskiem o temeraturze silnika i na podstawie tych danych i innych dobiera właściwą ilość wtryśniętego paliwa.Posiada on niebieską wtyczke.Dugi czujnik wkręcony jest w głowice i podłączony jest do wskażnika temperatury na desce rozdzielczej.Trzeci czujnik wkręcony jest w chłodnice i on załącza wentylator zamontowany na chłodnicy,gdy temperatura płynu jest zbyt wysoka.Więc śmiało mżesz na próbe odpiąć i zobaczyć co i jak. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|