Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
autko "padlo" na dwa dni:[
Autor Wiadomość
spirool 


Wiek: 39
Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 67
Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-03-2005, 16:01   autko "padlo" na dwa dni:[

witam wszystkich ostatnio przerabialem pewien problem a mianowicie w poniedzialek rano odpalilem autko bez problemu,zrobilem kruciutka trase i zostawilem samochod zachodze po poludniu i zonk niema bata nieodpali rozladowalem 2 akumulatory:[Dodam ze jezdze od 2 tygodni na nowych swiecach NGK vline nr.19.Szukalem powodu ehhhh.Pompka paliwa sprawna ;] swiece nowe:] hmmmm.Kupilem nowe kable kopulke i palec zalozylem i nadal nic!!!!!.Zagladam dO Swiec iiii zonk swiece zalane to po pierwsze!sprawdzalem kolejno czy maja iskre i zonk tylko jedna z 4 byla sprawna!!!teraz zalozone mam 3 stare jedna nowa i jest spoko:]ALe zastanawia mnie cos!na swiecachzarowno starych jak i na nowych po okolo 2 tyg uzytkowania jest czarny nalot! a po rozkreceniu silnika do ok 5 tys. po chwili slychac strzal!!!<<buuuum>>>ma ktos jakies pomysly?????
_________________
Temperki Super Autka ;]]]
  
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-03-2005, 16:09   

Mam u siebie takie same świece (dziś akurat wymieniałem) i jestem z nich zadowolony (na starych zrobiłem 20tys km).
Z tego co piszesz to przynajmniej moim zdaniem masz coś nie do końca dobrze ustawiony zapłon. Sprawdziłbym też cewkę.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
spirool 


Wiek: 39
Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 67
Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-03-2005, 16:15   

wlasnie tez mysle ze problem moze lezec w zaplonie ile moze kosztowac regulacja w aso??orientujesz sie moze?ale na serio swiece jezdzily 2 tygodnie :[i jest czarny nalot :[A jak sprawdzic cewke??/
_________________
Temperki Super Autka ;]]]
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-03-2005, 17:05   

Czarny nalot wskazywałby, że masz za bogatą mieszankę albo za póżny zapłon, który powoduje też strzały w wydech.
Sprawdż filtr powietrza i wyreguluj zapłon jeśli się da :)
Napisz jaki masz samochód bo nie we wszystkich modelach da się go ustawić.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
spirool 


Wiek: 39
Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 67
Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-03-2005, 18:17   

mam tempre 1.6 S gaznik z 1995 roku ;] piszcie jesli mieliscie podobny problem
_________________
Temperki Super Autka ;]]]
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-03-2005, 18:48   

No to masz zapłon elektroniczny Digiplex,w którym kąt wyprzedzenia zapłonu nie podlega regulacji. Jedynie co ci w ASO mogą sprawdzić to jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu i czy Digiplex albo któryś z czujników nie jest uszkodzony.
A może wina leży w rozregulowanym gaźniku :-k
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-03-2005, 11:03   

Romano masz racje! mam też 1.6 tempre gaźnik z digiplexem2 .byłem w aso rozebrali gaźnik wyregulowali kompletnie cały, sprawdzili czy nie ma luzów wymienili uszczeliki ,i stwierdzili że gaźnik jest jak nowy.Sprawdzili także zapłon,digi plexa,a także cewke,kable, podcisnienie węze itp ,swiece i kopółka nowe są .

I mam te same objawy co Spirol .A dokładniej to się zalewa i nie równo chodzi.
Aso stwierdziło że to głowica do robienia .Poza tym uszczelniacze też mam do robienia bo 200 gram mi bierze oleju na 1000km.
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-03-2005, 20:41   

Grafit załóż sobie LPG to problemy miną :lol: :lol: :lol:
Ja gdyby nie gaz :D to od kilku miechów bym wogóle nie ruszył typkiem.
Od czasu jak się wziąłem za regeneracje gaźnika to zaczął wariować przy odpalaniu na zimnym silniku, raz pali a znowu innym razem nie ma szans, pełna loteria, już nie pamiętam kiedy mi ostatnio zapalił na benie.
Jak się tylko lepsza pogoda zrobi to się biorę za gaźnika.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-03-2005, 20:59   

A co ma do tego lpg?? jak głowice mam do zrobienia ,gaźnik mam igłe. A co do lpg to nigdy w życiu nie zaloże do żadnego auta!!!! Wole kupic ekonomiczne auto niż grzebać w lpg non stop regulować itp .Wiem jak to z tym gazem bywa .Nie wspomne o spadku osiągów
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-03-2005, 21:23   

A pewny jesteś, że masz głowicę do roboty? ściągali ją w ASO żeby zobaczyć co w niej jest nie tak ? i co dokładnie jest do zrobienia ? Jakie ciśnienie sprężania ? jaka analiza spalin ?
Wiesz, w ASO jak nie potrafią poradzić sobie z jakimś problemem to by najchętniej pół samochodu wymienili. Poszukaj jakiś inny dobry warsztat, żeby potwierdzili opinię co do wymiany głowicy.
No, ale jak chcesz sprzedać włoszkę to nie ma sensu pakować w nią kase.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-03-2005, 21:49   

Z sprzedaniem to piekło!!!

A głowica jest słaba i do roboty .Jest to zbadane.Wszystko inne sprawne.
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-03-2005, 22:53   

tempra-grafitmetalic napisał/a:
A co do lpg to nigdy w życiu nie zaloże do żadnego auta!!!! Wole kupic ekonomiczne auto niż grzebać w lpg non stop regulować itp .Wiem jak to z tym gazem bywa .Nie wspomne o spadku osiągów

To jest generalizowanie, mam najprostszą instalcaję zamontowaną 98r. i problemów z nią nie mam. Odpalam przy -10st, żadnych strzałów, ciągłych regulacji. Materiały eksploatacyjne stosuję normalne i wcale nie wymieniam częściej. Jedyne minusy to: droższy przegląd, częstsze tankowania i spadek osiągów :(
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-03-2005, 21:11   

Ja u siebie nie zauważyłem spadku osiągów. Instalację mam od sierpnia 2004, zrobiłem na niej 20 tys. km i jeszcze nie regulowałem (ale się wybieram-profilaktycznie).
Przy najprostszych instalacjach spadek mocy może być spowodowany "ekonomicznym" ustawieniem mieszanki
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-03-2005, 22:04   

W życiu bym sobie nie ustawił instalki na "ekonomię", to ma jeżdzić a nie stać w miejscu, ostatnio miałem ustawione CO na 2%.
Róznica jest odczuwalna, szczególnie w prędkości maksymalnej, choć i w przyśpieszeniu czuć, że na gazie jest gożej. Tylko, że ja mam "dłubnięty" gaźnik i na benzynie naprawdę fajnie mi chodzi.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 11-03-2005, 22:16   

Pochwal się co masz w tym gaźniczku zrobione?? hehe inne dysze?? czy co??
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-03-2005, 22:37   

Nic wielkiego, na razie: "polerka", dysza paliwa na 1 przelocie 112,5(była 110) na 2 - 130(seria) i rozpylacze odpowiednio 3,5(3) i 4,5(4).
W planach większe dysze paliwa 120 i 140, gdzieś wyczytałem, że spokojnie można dać dysze o 10 większe bez dużego wzrostu spalania. Zresztą może mi palić nawet 15, benzyna mi służy do ścigania a gaz do normalnej jazdy.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 11-03-2005, 23:44   

Romano powiec mi czy się orientujesz co daje kręcenie srubką od tej pompki ssania .Jest ona na gaźniku dochodzi tam węzyk.Ma ona jasną plastikową obudowe i na srodku sruba regulacji.Dłubałem tam i nie wiem czy to ma wpływ np że się zalewa na saniu??? jak to działa??Bo tego mi nie regulowali przy ustawieniu gaźnika tak sądze??
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-03-2005, 11:42   

To jest regulacja samoczynnego uchylenia przepustnicy rozruchowej(ssanie). Co daje regulacja tego ustrojstwa w praktyce, nie mam pojęcia.
Moge napisać jak to się reguluję:
Wyciągnij ssanie na maksa(przepustnica zamnknięta) i wepnij dżwigienkę do końca, znajduje się ona z tyły tej pompki i sprawdź o ile się otworzy przepustnica ssania, ma się otworzyć o B= 3-4mm. Właśnie tą śrubką(2) reguluje się otwarcie przepustnicy.


_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-03-2005, 13:23   

Dziś rano odpaliłem na saniu otwartym na max.I pokreciłem mało efektowne to jest tzn zmieniają się obroty na ssaniu .Myśle że to nie ma nic z zalaniem bo zalewa się nawet bez sania jak zimny i pierwsze odpalenie.Myśle że #-o olej mi zawala :( swiece! Gorący chodzi dobrze :D ale i tak przystąpie do roboty i go zrobie.
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-03-2005, 21:00   

romano napisał/a:
Róznica jest odczuwalna, szczególnie w prędkości maksymalnej, choć i w przyśpieszeniu czuć, że na gazie jest gożej.


Niestety nie wiem jak to jest z prędkością maksymalną bo jeszcze nie udało mi się jej osiągnąć 8)
Nie ma gdzie rozpędzić się do maksa (bezpiecznie).
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-03-2005, 22:45   

Ja na autostradzie jechałem pare razy i do 190km/h dochodze lekko.bez długiego żyłowania czy coś.Nie mam lpg oczywiscie .
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load